Обява

Свий
Няма добавени обяви.

сузуки витара или тойота рав 4

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: сузуки витара или тойота рав 4

    За извън асфалта си говорим. Нищо че го бях написал с "в".

    Коментар


    • #17
      До: сузуки витара или тойота рав 4

      От известно време съм регистриран тук и всеки ден преглеждам новите теми, но много много не се осмелявам да пиша.

      Колега denkata23, според мен твоята кола е първа генерация RAV4, къса база. Просто мое мнение, по-надолу като прочетеш ще разбереш защо мисля така.

      Някой хора са се заблудили от изискването за лов, просто са си представили, че търсиш кола за сафари, в България 99% ловуването се извършва пешком.

      В тази тема аз ще защитавам RAV4 пред Vitara. Говорим за първите генерации на автомобилите. Преди една-две години и аз бях пред същата дилема и избрах RAV4.1 пред Vitara, сега бих повторил избора си.

      Но в тази тема имаше едно две мнения, които бяха меко казано изказани неподготвени, да не кажа глупави без никой да обиждам.

      Та стана ми интересно:

      1. Колега sparkybg, бихте ли дал определение на това, кое определя една кола за женска (на седалката вибратор няма :-)), а може и пояснение на разликата между паркетник и ултра паркетник. Интересни думички.
      Да поясня за вас какъв е замисълът на тази кола. Абревиатурата на RAV4 e Recreational Active Vehicle with 4-wheel drive- на български кола за активен отдих. Т.е това е автомобил предназначен за сърфисти, каякари, колоездачи, скиори, туристи и подобни спортни личности. Това е кола за кеф. А като сме почнали и с абревиатури- SUV- Sport utility vehicle- ами то май като превод е същото и RAV4 напълно се вписва в описанието. Нещо повече, RAV4 може да се счита за пионер в SUV. Просто RAV4 се е родил 1994. А неговите конкуренти- Honda CR-V- 1996, LR Freelander 1997. Няколко години след това.

      2. Изключително неподготвеното изказване на колегата c_gul:
      Това "недоразумение на иначе велика марка", колега съществува 14 години и държи първите места. Коя фирма би си позволила да прави продукт-недоразумения. Добре, че маркетолозите на Toyota не са се допитали до вас. Тогава фирмата би фалирала може би. Извинявайте много, но това изказване е меко казано детинско. Всеки продукт, в това число и автомобила си има целева група клиенти. Колата ще има и версия догодина- 2009. С една дума недоразумението продължава :-)

      Един от уважаваните от мен потребители на форума kinex го е казал много правилно- "Стария Рав-4 се кара по-лесно на кал и сняг"
      "Пропускаш един плюс на Нивата (както и Рав4) извън асфалта - има фултайм."
      Това напълно го подкрепям- бих допълнил- късата за на RAV4 се управлява като чайник- и да занесе на пътя, тя много лесно се вкарва в траектория. За фултайма няма какво да говорим- аз съм на мнение, че една кола ако има 4 колела, то и четирите трябва да са задвижващи. Всичко друго е компромис със сигурността на пътя.
      Интересно ще ми е да се направи тест със фабрични (неподготвени) автомобили за проходимост. Мисля, че RAV4 не е за подценяване, особено ако модела е изпълнение с блокаж на заден диференциал. По принцип колата е с централен, но има версия с централен и заден блокаж.

      За качеството:
      Първата генерация на RAV4 се е правил само в Япония. Vitara имат американски, испански и незнам още какъв вариант. За качество по-добре да не говорим. Както беше казал един участник от форума на Toyota- Второто нещо по здравина след уокмена е RAV4.
      Колата е изключително надеждна и сигурна. И поради това старите екземпляри все още държат по-високи цени спрямо другите марки.

      И последно моята препоръка на човека пуснал темата:
      Ако искаш кола, която да е сигурна и да не се разваля взимай RAV4.1. Ако искаш кола която да трошиш взимай Vitara или Freelander или Нива и си намери сервиз, където колата да домува.

      Коментар


      • #18
        До: сузуки витара или тойота рав 4

        ако не бъркам РАВА няма понижаващи предавки,според мен е голям недостатък спрямо витарата
        Последно редактирано от robocop; 31-08-08, 15:02.
        на сушата и град помага

        Коментар


        • #19
          До: сузуки витара или тойота рав 4

          няма да,но целта на джипа е друга,качваш се и караш и решаваш




          Поздрави
          Последно редактирано от FiveFinger; 31-08-08, 16:33.

          Коментар


          • #20
            До: сузуки витара или тойота рав 4

            Витара. Рава си е лека кола.
            П.П. Ще се редактирам, по скоро ще се допълня защо. Витарата има раздатка и рама-Рава няма.
            Последно редактирано от Джамбазов; 31-08-08, 16:57.

            Коментар


            • #21
              До: сузуки витара или тойота рав 4

              Това не е гласуване.
              Необосновани мнения се приемат за чист спам.
              Също много важно нещо при сравняването на две 4х4, е да има преки впечатления и от двете.

              Коментар


              • #22
                До: сузуки витара или тойота рав 4

                Преди време и аз се чудех по същия въпрос:

                http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...4+grand+vitara

                Само, че тогава се отказах от Рав 4 и разглеждах ЦР-В срещу Витара преди да направя крайния избор. От Тойота-та се отказах поради по-малкото вътрешно пространство и външната визия. Но последното пък е субективно. Според мен ЦР-В и Рав 4 като проходимост са един дол дренки. На асфалт Хондата ми харесва повече. Накрая купих Витара 2.0 V6 и ЦР-В Просто Витарата можеш да я наречеш джип. Вози дървено и твърдо, неприятна е за асфалт, нестабилна е - имаш усещането, че караш малко тракторче. Доста й е здрава ходовата част. Имай предвид, че говоря за Витара 2.0 V6. Дълга база 1.6 е меко казана мудна. В драгрейс срещу Нива би било много оспорвано ... С една дума ако искаш повече кола и малко джип, си вземаш ЦР-В/Рав 4, ако искаш основно джип и по-малко кола - Витара. Ти си знаеш, кое е по-важно за теб, най-добре покарай и реши.
                Vitara 2.0 V6
                Honda CRV (Gen 1)
                Honda CRV 2.2 I-CTDI (Gen 3)
                ВАЗ 2131

                Коментар


                • #23
                  До: сузуки витара или тойота рав 4

                  При Витарата намирането на екземпляр с климатик е много вероятно,при РАВ не,за мен това е едно от основните изисквания за возилото,дали ще се ползва е личен избор,но да го има




                  Поздрави

                  Коментар


                  • #24
                    До: сузуки витара или тойота рав 4

                    Първоначално публикуван от fireice Преглед на мнение
                    1. Колега sparkybg, бихте ли дал определение на това, кое определя една кола за женска (на седалката вибратор няма :-)), а може и пояснение на разликата между паркетник и ултра паркетник. Интересни думички.
                    Да поясня за вас какъв е замисълът на тази кола. Абревиатурата на RAV4 e Recreational Active Vehicle with 4-wheel drive- на български кола за активен отдих. Т.е това е автомобил предназначен за сърфисти, каякари, колоездачи, скиори, туристи и подобни спортни личности. Това е кола за кеф. А като сме почнали и с абревиатури- SUV- Sport utility vehicle- ами то май като превод е същото и RAV4 напълно се вписва в описанието. Нещо повече, RAV4 може да се счита за пионер в SUV. Просто RAV4 се е родил 1994. А неговите конкуренти- Honda CR-V- 1996, LR Freelander 1997. Няколко години след това.
                    Така, сега, мисля че 90% от колегите във форума са съвсем наясно що е това женска кола, но все пак: Кара се лесно - щото с токчета и лакирани нокти си е необходимост. Малка е, и прилича на детска играчка (това важи за първа и втора генерация - последната са я пооправили малко в това отношение). Щото ако е голяма например се паркира трудно, а това на повечето дами, без да се сърдят, не винаги се удава добре. Не е съвсем кола, а нещо малко по-високо - та да гледаме от високо на останалите участници в движението с "прости ниски коли". Хонда CR-V си е съвсем същото. Freelander-a не знам. Не съм им фен и не съм се заглеждал подробно, но щом го слагате в една категория с RAV-а, съм склонен да се съглася.

                    Карал съм и първо и второ поколение, и наистина се кара лесно - тук не споря. Държането на RAV4.2 на сняг и лед, смея да твърдя е много добро, поне при замръзнали градски улици - перфектно за в града.

                    Сега малко технически факти - погледнете под една RAV4, особено по задното и окачване, и сам ще разберете, че това при една малко по-тежка (за тая категория возила) разходка из гората, на 20-ия метър ще се покриви тотално. Това имах в предвид под "задното и окачване е пълно недоразумение". Това просто е окачване като за лека кола. Може да е здраво и да не се троши, но не е достатъчно защитено, и в тоя си вид предполага не особено голяма проходимост.

                    Твърдението: ...кола за активен отдих. Т.е това е автомобил предназначен за сърфисти, каякари, колоездачи, скиори, туристи и подобни спортни личности.

                    Може би е вярно. Но тук не видях дори намек лов, и за разходни из гората. Човека си търси джипка точно за това. До ски пистите, плажовете и други такива обикновено има поне относително проходими пътища, по които може да се кара и обикновена кола с вериги. В гората случая не винаги е такъв.

                    Дали е надеждна - еми надеждна е, за това, което може. За информация - аз съм луд фен на TOYOTA, но това никак не ми пречи да виждам кусури.

                    Лесното каране е плюс за тия, чиято цел е това. Но това както винаги предполага компромиси. Тук едва ли ще се намери човек, който да твърди че RAV4 е по-проходима от Vitara. Фултайм-а за едни е супер нужна екстра, а за други по-скоро допълнение към всичко останало.

                    Ако имате някакви съмнения, попитайте някой в Toyota, кой техен модел ще ви препоръча за лов, и ви гарантирам че това няма да е точно RAV4.

                    И не на последно място - следващата ми джипка ще е TOYOTA, ама не RAV4.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • #25
                      До: сузуки витара или тойота рав 4

                      Спарки, доста верни неща си написал. От друга страна забравяш, че голяма част от хората разбират под офроуд всичко, което не е асфалт. Ако приемеш това, оттам нататък Рав 4 придобива смисъл. Много често има опити да се комбинира семейна/всекидневна кола с "нещо за лов или риболов", за да не се занимава човек с поддръжката на две машини. За мен лично е безспорно, че Витара е доста по-здрава като окачване и възли, но и с равчето може да се мине по някоя утъпкана пътечка. Все пак не забравай, че много често се налага да пропътуваш 100-200-300 км и само последните ти 5 километра например са някакво черно, което и в общия случай можеш да го минеш и със съвсем тривиална лека кола. В такава ситуация аз предпочитам какъвто и да е паркетник пред Дифендър. А и за нормални пътища Рав ми се струва доста по-надежден от например Дифендър ...
                      Vitara 2.0 V6
                      Honda CRV (Gen 1)
                      Honda CRV 2.2 I-CTDI (Gen 3)
                      ВАЗ 2131

                      Коментар


                      • #26
                        До: сузуки витара или тойота рав 4

                        Първоначално публикуван от ixeos Преглед на мнение
                        ..."нещо за лов или риболов"...
                        С това определение съм напълно съгласен.

                        Ама, козата си сака пръч. Едно TLC90 например покрива доста по-добре тия критерии.

                        Ама пък опираме до цената, май.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • #27
                          До: сузуки витара или тойота рав 4

                          Абе на истинската маниак коза не й трябва нито пръч, още по-малко ТЛК. Тя си има крака ... А и не я мързи да ги ползва. Ама много се отклонявам от темата.

                          Единственото, което не ми се връзва как един Рав може да се ползва за лов е къде ще се сложи улова. Багажникът е малък, а и много "плюшен". Ако ще се ползва Витара или Рав за лов, то ловът трябва да е само за патици или зайци . За диви прасета, ТЛК-то наистина е по-добър избор.
                          Vitara 2.0 V6
                          Honda CRV (Gen 1)
                          Honda CRV 2.2 I-CTDI (Gen 3)
                          ВАЗ 2131

                          Коментар


                          • #28
                            До: сузуки витара или тойота рав 4

                            Първоначално публикуван от denkata23 Преглед на мнение
                            джипа ми трябва за ниви за лек офроуд за гора не много гъста за лов главно не съм фен на хард офроуда
                            ВИТАРА. ЩЕ СЕ ИЗНЕНАДАШ КАКВИ ГОЛЕМИ РАБОТИ МОЖЕ ДА ВЪРШИ ТАЗИ МАЛКА КОЛА

                            Коментар


                            • #29
                              До: сузуки витара или тойота рав 4

                              Първоначално публикуван от oltzi Преглед на мнение
                              ВИТАРА. ЩЕ СЕ ИЗНЕНАДАШ КАКВИ ГОЛЕМИ РАБОТИ МОЖЕ ДА ВЪРШИ ТАЗИ МАЛКА КОЛА
                              Предполагам че си карал Рав4. Какво не ти хареса.

                              Коментар


                              • #30
                                До: сузуки витара или тойота рав 4

                                Има ли РАВ4 автоматик?

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X