Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Къса срещу дълга база

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Къса срещу дълга база

    Темата произлиза от тук: http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...d.php?p=415934

    за да не спамя другаде - търсих но не намерих да има правено сравнение плюсове и минуси на дълга и къса база за офроуд
    къде може да се почете за това?
    Последно редактирано от Тодор (Zaarin); 02-07-08, 11:31.
    И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

  • #2
    До: Паджеро, Патрол или Фероза?

    Е какво толкова има да се чете?

    Късата база при еднакви други условия е по-проходима, но с по-малко място за багаж. Дългата е по-непроходима, но пък по-функционална и по-голяма. Свесовете на дългата обикновено са по-големи, мостовете са по-далеч един от друг, и това обуславя по-ниската проходимост на участъци със стръмни бабуни и гьолове. По-тежки са, но това понякога пречи, а друг път помага.

    На равното и в коловозите е все тая. Там тия неща не играят.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • #3
      До: Паджеро, Патрол или Фероза?

      Зависи от офроуда.

      При силно пресечена местност късата база може да минава през по-големи гърбици, да се провира по-лесно между дървета, има по-голям ъгъл на атака(особено отзад) към наклони, по-лека е и затъва по-малко в кал, сняг и т.н. От друга страна е по-лесна за объщане, винаги правиш компромиси с багажа, което при непредвидени ситуации може да е равнозначно на не минаване, изморява повече.

      Дългата база е по-стабилна при високи скорости, например на макадан, в саваната или пустинята, по-устойчива е на големи наклони, както при изкачване/слизане, така и при странични, събира повече багаж, което е удобно за по-дълги пътувания, тежеста може да помогне при прекосяване на бързи реки. Недостатъците са обратни на предимствата на късата.

      Като цяло в нашите гори за хард офроуд е по-добре къса база, но за многодневни разходки, експедиции в чужбина и т.н. - дълга. И пак има много неща, които могат да компенсират разликите, ако целта е по-балансирана машина, която понякога да се движи и по асвалт. Например на дългата база можеш да сложиш по-големи гуми, без да загубиш стабилност при високи скорости, което пък поизравнява геометричната проходимост с късата база, а помага и при коловози. Също така махането на стабилизиращите щанги ще се отрази по-малко на стабилноста, а това ще направи ходовете на окачването по-големи. Разбира се, всичко това може да се направи и на къса база и ще имаш още по-голяма проходимост, но е възможно разстоянието София-Пловдив да започне да ти се струва непосилно далечна дистанция .
      Последно редактирано от Тодор (Zaarin); 02-07-08, 11:35.
      Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

      Коментар


      • #4
        До: Къса срещу дълга база

        много благодаря заарин
        ама сега съвсем ме хвърли в мисли
        И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

        Коментар


        • #5
          До: Къса срещу дълга база

          Има случаи когато на сложен терен дългата база минава по-успешно от късата поради много по-добрата си артикулация... (дълго шаси...) съчетана с възможността да "стъпи" където трябва...
          VPetrov.photography

          Коментар


          • #6
            До: Къса срещу дълга база

            Забравих да включа към недостатъците/предимствата на дългата база, че по принцип разхода й е малко по-голям, парите ги оставяме на страна, но при еднакви резервоари има по-малък пробег с едно зареждане, което извън пътя е важно, но от друга страна има предостатъчно място за слагане на втори резервоар, без да се правят още по-големи компромиси с обема за багаж, което пък да вдигне автономния пробег с много.
            Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

            Коментар


            • #7
              До: Къса срещу дълга база

              Дългата база по-трудно увисва по диагонал заради артикулацията. И по-лесно се прекарва през канавки. Всичко друго и е по-лошо.

              Коментар


              • #8
                До: Къса срещу дълга база

                тъй като съм карал и от дветв мога да дам и моите 50ст.
                Дългата е на порядъци по комфортна, особено на високи скорости!!! Човек не се уморява в нея за много километри (особено возещият се).
                Има найстина препиятствия където късата има предимства, но те не са много. Лично за мен късата е само за траяли, дългата е за Разходки.
                Не съм съгласен с енерговъоръженоста (повдигната от Заарин), да дългата може и да харчи повече (много зависи от двигател и конкретен модел!!!), но със сигурност може да носи повече гориво!
                За пример мога да дам (знам че е ябълки с круши, но) имах къс "Хънтър" -14-15 л/100км. резервуар 2х40л, дългата ми е Тойота 80 (Въобще не искам да казвам че върви Много повече) харчи 13-14 и има резервуар от 98л нека пак си говорим за "радиус на деиствие", да не говорим че на тойотата лесно се поставят (има готови китове) допълнителни резервуар/и за още 200л

                Коментар


                • #9
                  До: Къса срещу дълга база

                  Първоначално публикуван от alex_markov Преглед на мнение
                  Не съм съгласен с енерговъоръженоста (повдигната от Заарин), да дългата може и да харчи повече (много зависи от двигател и конкретен модел!!!), но със сигурност може да носи повече гориво!
                  Е, аз какво по-различно съм казал?

                  Първоначално публикуван от Zaarin Преглед на мнение
                  но при еднакви резервоари има по-малък пробег с едно зареждане
                  Естествено става дума за един и същи модел, с един и същи двигател, само с различна база.

                  Първоначално публикуван от Zaarin Преглед на мнение
                  но от друга страна има предостатъчно място за слагане на втори резервоар
                  Ето това е разковничето, в крайна сметка може да носи повече гориво след модификации . Е, и тубите са вариант, ама...
                  Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Къса срещу дълга база

                    По темата, този уикенд се повозих в къса база (Тойота ЛК70), е нема да си купя къса база, САМО Дълга

                    Коментар


                    • #11
                      До: Къса срещу дълга база

                      Първите два отговора са много интересни.
                      Колко инча трябва да е базата за да се определи като дълга.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Къса срещу дълга база

                        Николко. Въпрос на отношение на базата към коловоза. Нивата е с къса база не щото колелата и са близо едно до друго, а щото са по върховете на квадрата почти. Изобщо, отношението L/B е известно и определящо във всякакви транспортни средства. И в аеропланите и параходите също. То и определя маневрените, а често и скоростните характеристики.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Къса срещу дълга база

                          Не може да е николко.
                          Дори и съотношение дължина/ширина да е, пак трябва да има някаква граница след която, не е къса база а дълга.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Къса срещу дълга база

                            хъм това е интересно
                            чакаме стефан да даде формулата
                            И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                            Коментар


                            • #15
                              До: Къса срещу дълга база

                              Да-и аз се замислих кое е къса и кое-дълга база...Като спра моя патрул къса база до една Витара-дълга база не е много ясно кое е по-голямото возило...
                              08седемшест5едно513четири

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X