Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Къса срещу дълга база

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    До: Къса срещу дълга база

    Първоначално публикуван от alex_markov Преглед на мнение
    Няма мистика но не знам да има определени отношения. Производителите определят дълга/къса според броя на вратите ...
    .... аа alex и тоя е с 5 врати но е малко по-дълъг...
    Прикачени файлове
    Land Rover Discovery:
    - ... "Най-хубавото на тази джипка е, че като закъсаш, можеш да си седиш вътре комфортно.".
    Land Rover, може да те закара навсякъде, но може и да не те върне!

    Коментар


    • #47
      До: Къса срещу дълга база

      Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
      Работата хич даже не е толкова субективна Пример:
      Ширината на УАЗа и радиусът на завоя са избрани от средното разстояние между дърветата в горите на европейския ТВД. А Виетнамката се приема с по-ниска обща проходимост, въпреки че може несравнимо повече. Заради размерите си иска просеки с ширина - височина не по-малко от, и значи вече инженерно осигуряване на местността. Въпросът със сравнителната им проходимост е изчерпан в полза на по-слабия.
      БТРите се приемат с още по-ниска проходимост. Две причини. Теглото и броят им в колоните. Те са безполезни когато са малко. От друга страна се явяват компактен тежък товар. Така се получава че за да стигнат, вече им е нужен направо път с товароносимост не по-малка от, и пропускателна способност по време и бройки ТС, също не по-малко от.
      Излиза че колкото по-як - толкова по заникъде.
      Честито!
      Хайде стига с тия войни, инженерни осигурявания, колони и прочие. Животът е доста по-разнообразен. В този форум хората ползват джиповете си, за да ходят с тях на разходки в гората, а не да окупират Полша. Като си тръгнал неделя следобед и сам на пикник в гората и легнеш на мостове в коловозите на някой джуган, понеже гумите ти са по-малко от неговите, а са такива, защото късата база с по-големи е нестабилна на магистралата, по която се налага да минеш до там, какво правиш? Джек, лебедка... ще се измъкнеш, ама по тъмно и ти отиде пикника. Една дълга база с огромни гуми, точно в този случай ще ти облекчи живота неимоверно. Включително и на магистралата, да не забравяме, че в понеделник си на работа и трябва да успееш и да си отпочинеш. Ако разбира се идята ти за приятно прекарване не е точно да закъсваш и да се вадиш или си податлив на лирични отклонения от пътищата на дървосекачите . Пък средните разстояния са си средни, винаги има и по-малки. Понякога на големи площи. И на който му е приятно да се вре там, където нито една себе уважаваща се армия, няма и да си помисли да стъпи, това си е негова работа.

      Но крайните случаи, са си крайни случаи. За това се търсят и компромиси, добри и при уаза и виетнамката. Губиш едно, за да спечелиш друго. Всичко зависи от това, което ти трябва. В Сахара например средното разстояние между дърветата е съвсем различно...

      Мисълта ми обаче беше друга. Не можеш да кажеш Паджеро Пинанафанита е по-проходимо от УАЗ, защото е по-късо. Нито Хамъра е по-проходим от 80ка, защото е по-дълъг. За това, ако гледаме само дължините, нещата са много субективни. Въпреки че шавайки на сам, на там, се движиш между принципните предимства и недостатъци, някои от които(но не всички разбира се) обаче могат да се компенсират(или прецакват) и по други начини.
      Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

      Коментар


      • #48
        До: Къса срещу дълга база

        А дали не е по-лесно вместо да търсим под вола теле, и решенията - където не могат да бъдат, да използваме нормални инженерни съображения? От които между другото са се ръководили и конструкторите?
        Искаш да разбереш защо, какво, как?
        ЕТО ТИ ГО!
        Аман от преливане от пусто в празно и естетически категории в конструирането. Дизайнерщина няква.
        Друг път не говори с мене така. Аз не си завирам дънките в бутушите и не чета "Еврогламур".

        Коментар


        • #49
          До: Къса срещу дълга база

          Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
          А дали не е по-лесно вместо да търсим под вола теле, и решенията - където не могат да бъдат, да използваме нормални инженерни съображения? От които между другото са се ръководили и конструкторите?
          Искаш да разбереш защо, какво, как?
          Ами, да. Точно това правят тези, които проектират и къси и дълги бази. Фактът, че хората оставени пред свободен избор, купуват и двете, е достатъчно показателен, че явно се справят доста добре със задачата си. Тя обаче обикновено не е съпровождане на танкови колони. Просто цивилните ги интересуват малко по-различни неща от военните. Например, знам че АК-47 е един страхотен автомат, който може да устои на цялата гняс из горите... но лично аз предпочитам вместо него да си нося китайско барбекю, когато ходя из тях...
          Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

          Коментар


          • #50
            До: Къса срещу дълга база

            Е не, ти ме разби с това барбекю. Аз също си го нося, и още 5 човека, и багаж за 2 малки деца отзад и незнам си колко неща още. За багажника колкото повече толкова повече, а това може да стане само с дълга база. А с едни 37ци или 44ки дългата база лесно става къса база.

            Коментар


            • #51
              До: Къса срещу дълга база

              Като стана дума за товароподемност, явно някой трябва да светне "тъпите" руснаци от далечния север, че техните 9 метрови урали са умряла работа и по-добре да правят по N на брой курса с буханките . Ама по старите пътища с коловози от Урал, включително и когато по пътя има няколко придошли реки...
              Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

              Коментар


              • #52
                До: Къса срещу дълга база

                offtopic:

                Първоначално публикуван от Джамбазов Преглед на мнение
                ...А с едни 37ци или 44ки дългата база лесно става къса база.
                ... И скъпо...

                П.П. Както и - никога вече няма да бъде тази дълга база на асвалт... Абе, няма пълно...

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X