Здравейте!
Извинявам се, но началото на темата няма да е кратко, прочитайки я до край ще разберете защо, затова ще ви помоля за търпение.
Не видях конкретен раздел за леки автомобили, за това пиша тук. Ако има по-подходящ раздел/подфорум моля преместете темата. Благодаря.
Имам намерение и желание да завърша шофьорски курс, но съм попаднал в почти абсурдна ситуация. Първо трябва да си купя автомобил, да му монтирам
инструкторски педали и тогава да се запиша на курс. Писах за моя случай и в други два форума (специализирани за конкретни марки), ако някой членува в тях и е видял темата ще е запознат.
Така или иначе вече съм тук, затова накратко. С ТЕЛК 80% поради "тройна алтродеза"(пълно обездвижване) на лява тазобедрена и глезенна става. След 10 операции накрая получих това в наследство. Какво означава виско това и какъви усложнения поражда?
Поради обездвижването не мога да използвам левия крак при шофиране. Въобще! Да пази господ, но все едно го няма в тази ситуация, но слава Богу на мястото си е. Проблемът е в това, че качването е мъчна рабора и при това само от дясно и отпред. Отзад не мога да се возя, тази част е само за да добиете представа за сериозността на случая.
От ляво обаче ситуацията се променя драматично! Там ако въобще успея да вляза стой та гледай как се излиза, дано разбирате. Това е мисия невъзможна.
И така критериите за автомобил са следните:
- автоматик
- плъзгаща предна врата или широка стандартна
- регулиране на седалката
- ако има регулиране и на волана малко към шофьора би било прекрасно
- бюджет - тук за сега съм до 5000 лв, но обмислям варианти за малко завишаване, но да се спрем на 5000 лева
- максимално възможна лесна и евтина подръжка
Накрая, но не на последно място си харесах Пежо 1007. По същество това е идеалния вариант и както разбирам единственият автомобил с две врати при това с плъзгащи механизми - разбрах че се отваряла само с дистанционно и от таблото; трансмисията не била автоматична а роботизирана ръчна - не знам това добре ли е, не е ли. Освен това ми трябва кола подходяща и за дълги пътувания, не типичен градски автомобил, а тази ми прилича на такъв, но както се казва "когато няма риба и ракът е риба".
Най-важното на този етап което не знам за тази кола е размерът на врата при отворено положение и разстоянието от пода до най-ниската част на таблото. Там където ще стоят краката, по-конкретно левия - ходилото ще стои изправено. Не съм висок, говорим за обувка 38-39 номер. Ако някой разполага с тази информация моля да пише, важно е. Дори в едноименния форум за тези коли все още никой не ми е отговорил.
Ако все пак не се получи с тази кола отивам на вариант две врати и монтаж на LSD механизъм, но при този вариант вратата трябва да е широка или дълга, зависи от гледната точка.
Защо при стандартна врата LSD механизмът е крайно необходим? Да предположим, че трябва да паркирам на място с малко пространство от страната на шофьора. Няма как да вляза, ако трябва да излизам няма как да изляза. Не мога да издирвам място за паркиране което позволява отваряне на вратата под ъгъл 90 градуса спрямо купето.
Варианти за автомобил с модифицирана седалка изнасяща се и/или въртяща се е напълно неподходящ!
Моля ви да не използвате съкращения и така наречен автожаргон, защото не съм на ти с колите. Идеята е да се разбираме от първия път, а не да разводнявам темата с молби за разяснения на иначе, вероятно, елементарни неща. Благодаря.
На онези които са прочели всичко, благодаря за проявеното търпение.
Извинявам се, но началото на темата няма да е кратко, прочитайки я до край ще разберете защо, затова ще ви помоля за търпение.
Не видях конкретен раздел за леки автомобили, за това пиша тук. Ако има по-подходящ раздел/подфорум моля преместете темата. Благодаря.
Имам намерение и желание да завърша шофьорски курс, но съм попаднал в почти абсурдна ситуация. Първо трябва да си купя автомобил, да му монтирам
инструкторски педали и тогава да се запиша на курс. Писах за моя случай и в други два форума (специализирани за конкретни марки), ако някой членува в тях и е видял темата ще е запознат.
Така или иначе вече съм тук, затова накратко. С ТЕЛК 80% поради "тройна алтродеза"(пълно обездвижване) на лява тазобедрена и глезенна става. След 10 операции накрая получих това в наследство. Какво означава виско това и какъви усложнения поражда?
Поради обездвижването не мога да използвам левия крак при шофиране. Въобще! Да пази господ, но все едно го няма в тази ситуация, но слава Богу на мястото си е. Проблемът е в това, че качването е мъчна рабора и при това само от дясно и отпред. Отзад не мога да се возя, тази част е само за да добиете представа за сериозността на случая.
От ляво обаче ситуацията се променя драматично! Там ако въобще успея да вляза стой та гледай как се излиза, дано разбирате. Това е мисия невъзможна.
И така критериите за автомобил са следните:
- автоматик
- плъзгаща предна врата или широка стандартна
- регулиране на седалката
- ако има регулиране и на волана малко към шофьора би било прекрасно
- бюджет - тук за сега съм до 5000 лв, но обмислям варианти за малко завишаване, но да се спрем на 5000 лева
- максимално възможна лесна и евтина подръжка
Накрая, но не на последно място си харесах Пежо 1007. По същество това е идеалния вариант и както разбирам единственият автомобил с две врати при това с плъзгащи механизми - разбрах че се отваряла само с дистанционно и от таблото; трансмисията не била автоматична а роботизирана ръчна - не знам това добре ли е, не е ли. Освен това ми трябва кола подходяща и за дълги пътувания, не типичен градски автомобил, а тази ми прилича на такъв, но както се казва "когато няма риба и ракът е риба".
Най-важното на този етап което не знам за тази кола е размерът на врата при отворено положение и разстоянието от пода до най-ниската част на таблото. Там където ще стоят краката, по-конкретно левия - ходилото ще стои изправено. Не съм висок, говорим за обувка 38-39 номер. Ако някой разполага с тази информация моля да пише, важно е. Дори в едноименния форум за тези коли все още никой не ми е отговорил.
Ако все пак не се получи с тази кола отивам на вариант две врати и монтаж на LSD механизъм, но при този вариант вратата трябва да е широка или дълга, зависи от гледната точка.
Защо при стандартна врата LSD механизмът е крайно необходим? Да предположим, че трябва да паркирам на място с малко пространство от страната на шофьора. Няма как да вляза, ако трябва да излизам няма как да изляза. Не мога да издирвам място за паркиране което позволява отваряне на вратата под ъгъл 90 градуса спрямо купето.
Варианти за автомобил с модифицирана седалка изнасяща се и/или въртяща се е напълно неподходящ!
Моля ви да не използвате съкращения и така наречен автожаргон, защото не съм на ти с колите. Идеята е да се разбираме от първия път, а не да разводнявам темата с молби за разяснения на иначе, вероятно, елементарни неща. Благодаря.
На онези които са прочели всичко, благодаря за проявеното търпение.
Коментар