И аз четох някъде на небългарски език, че е с муфа...и се изненадах....
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Mitsubishi Pajero Pinin или Suzuki Jimny?
Свий
X
-
Аз продължавам с въпросите. Ето случая: през зимата карах през орана нива на 4х4 (4Н), но се заглавих между буците. Блокирах ср. диф (или каквото има там) с 4HLc и излязох лесно на твърд път. Не върнах лоста на 4Н, но волана се въртеше лесно и колата не се тресеше (като на Лада Нива с блок на дифа, напр.). Може ли някой да обясни това?
А, и още - ако е с виско муфа - не трябва ли да е в отделна кутия със съответното силиконово масло? Щото ако е само муфа е ясно.Последно редактирано от trapper; 02-07-20, 15:17.ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"
Коментар
-
А че не е като Нива, мисля че достатъчно разлики има за да не се държи баш като Нива... Най-малкото Пинина има хидравлика на волана... Отделно други разлики.
Но джипа така и така си ти е под ръка, просто му включи 4H, покарай, да е сигурно, че е включило, спри го и го остави на скорост, вдигни едно предно колело и го завърти на ръка. При диф не би било възможно, но в случая се върти, макар и с усилие. Като включиш 4HLc, вече няма да можеш да го въртиш, защото ще е твърдо свързан предния и задния кардан(респективно мост).
Виското си е вътре в раздатката, и това е така в много други кутии.
По ръководство го дават, че не е добре да боксуваш много с неблокирано виско, щото може да го опечеш и да блокира. Тогава и на 4Н ще е като 4HLc. Друга повреда е, когато му изтече гела, тогава 4H ще е като 2H, няма да задвижва предния мост. Но при 4HLc ще си включва твърдо, т.е. и при двете повреди оставаш поне с възможностите на парт-тайм.
-
-
Първоначално публикуван от trapper Преглед на мнениеАз продължавам с въпросите. Ето случая: през зимата карах през орана нива на 4х4 (4Н), но се заглавих между буците. Блокирах ср. диф (или каквото има там) с 4HLc и излязох лесно на твърд път. Не върнах лоста на 4Н, но волана се въртеше лесно и колата не се тресеше (като на Лада Нива с блок на дифа, напр.). Може ли някой да обясни това?
А, и още - ако е с виско муфа - не трябва ли да е в отделна кутия със съответното силиконово масло? Щото ако е само муфа е ясно.
Но поне линка към руския форум със снимки на разглобена раздатка работи - https://www.drive2.ru/l/533205965940458580/
Ето и няколко снимки от pdf-a.
Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
Коментар
-
Един идеЙ мА осенѝ и реших да попиПам: навремето имАх неблагоразумието да разглобя задната ос на велосипеда ми "Балканче". Като се изсипаха едни ми ти дискове-пластини Едвам ги събрах и... естествено "контрата" не работеше. Баща ми се появи, айде пак разглабяне - някакъв гоУем проблем имаше с нареждането на дисковете, най-накрая той успя да ги нареди и да затвори и "контрата" сработи. Та тази "контра" - цялата ос с лагера и пластините беше "Made in Japan" според надписа на нея. Туй дали е било на същия принцип като LSD-то или разните "фрикционни муфи" по раздатки и диференциали?"An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill
Коментар
-
Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнениеЕдин идеЙ мА осенѝ и реших да попиПам: навремето имАх неблагоразумието да разглобя задната ос на велосипеда ми "Балканче". Като се изсипаха едни ми ти дискове-пластини Едвам ги събрах и... естествено "контрата" не работеше. Баща ми се появи, айде пак разглабяне - някакъв гоУем проблем имаше с нареждането на дисковете, най-накрая той успя да ги нареди и да затвори и "контрата" сработи. Та тази "контра" - цялата ос с лагера и пластините беше "Made in Japan" според надписа на нея. Туй дали е било на същия принцип като LSD-то или разните "фрикционни муфи" по раздатки и диференциали?На нас клиренс ни трябва , не скорост
Коментар
-
Първоначално публикуван от aldr Преглед на мнение
Виж конусите , там става спирането...
За сметка на това дузина "фрикционни" диска?"An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill
Коментар
-
При натискане на контра това в червенкото отдясно е конус който натиска наръбеното(това са две половинки като на барабанни накладки обхванати от стоманена лента от милиционерска шапка) Тези накладки като се отварят трият в главината отвътре( метал в метал) С поздрав Борето
- 1 like
Коментар
-
Има/нема 40-и-нещо годинки минаха, откак последно разглобявах и сглобявах такива "контри".
Това на горната снимка е челюстна контра, каквито бяха на Украйна и (големия) Балкан. Балканчетата, от първите, бяха с японски дискови контри, точно, както ги описа Sir Gagic. Опитах се да открия картинка на такава в Чичо Гошо, ама ядец. Излезе една схема на Schwinn с двата типа контри:
Тази първата силно прилича на бледият ми спомен за японска контра на Балкан(че). Говорим за пакета спирачни дискове (#9 на схемата), а не за 2-speed automatic(a).Последно редактирано от krasi-mir; 03-07-20, 00:21.Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Auto, Honda Accord CN1 N22A1 i-ctdi Manual
- 2 likes
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар