Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Mitsubishi Pajero Pinin или Suzuki Jimny?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    И аз четох някъде на небългарски език, че е с муфа...и се изненадах....

    Коментар


    • #17
      Това вече е много интересно.
      Първо не знаех, че има видове Супер селект, второ, че Пинина е с виско муфа. :O

      Коментар


      • #18
        Аз продължавам с въпросите. Ето случая: през зимата карах през орана нива на 4х4 (4Н), но се заглавих между буците. Блокирах ср. диф (или каквото има там) с 4HLc и излязох лесно на твърд път. Не върнах лоста на 4Н, но волана се въртеше лесно и колата не се тресеше (като на Лада Нива с блок на дифа, напр.). Може ли някой да обясни това?
        А, и още - ако е с виско муфа - не трябва ли да е в отделна кутия със съответното силиконово масло? Щото ако е само муфа е ясно.
        Последно редактирано от trapper; 02-07-20, 15:17.
        ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

        Коментар


        • cecoa1
          cecoa1 коментира
          Редактиране на коментар
          А че не е като Нива, мисля че достатъчно разлики има за да не се държи баш като Нива... Най-малкото Пинина има хидравлика на волана... Отделно други разлики.

          Но джипа така и така си ти е под ръка, просто му включи 4H, покарай, да е сигурно, че е включило, спри го и го остави на скорост, вдигни едно предно колело и го завърти на ръка. При диф не би било възможно, но в случая се върти, макар и с усилие. Като включиш 4HLc, вече няма да можеш да го въртиш, защото ще е твърдо свързан предния и задния кардан(респективно мост).

          Виското си е вътре в раздатката, и това е така в много други кутии.

          По ръководство го дават, че не е добре да боксуваш много с неблокирано виско, щото може да го опечеш и да блокира. Тогава и на 4Н ще е като 4HLc. Друга повреда е, когато му изтече гела, тогава 4H ще е като 2H, няма да задвижва предния мост. Но при 4HLc ще си включва твърдо, т.е. и при двете повреди оставаш поне с възможностите на парт-тайм.

      • #19
        Първоначално публикуван от trapper Преглед на мнение
        Аз продължавам с въпросите. Ето случая: през зимата карах през орана нива на 4х4 (4Н), но се заглавих между буците. Блокирах ср. диф (или каквото има там) с 4HLc и излязох лесно на твърд път. Не върнах лоста на 4Н, но волана се въртеше лесно и колата не се тресеше (като на Лада Нива с блок на дифа, напр.). Може ли някой да обясни това?
        А, и още - ако е с виско муфа - не трябва ли да е в отделна кутия със съответното силиконово масло? Щото ако е само муфа е ясно.
        Гледам, че линка към pdf-а вече не работи, ако искаш прати ме емайл на лични и ще ти го пратя.
        Но поне линка към руския форум със снимки на разглобена раздатка работи - https://www.drive2.ru/l/533205965940458580/

        Ето и няколко снимки от pdf-a.

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Screenshot_20200702-182911_Drive.jpg
Прегледи:413
Размер:638.9 КБ
ID:6619608
        Прикачени файлове
        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

        Коментар


        • #20
          Един идеЙ мА осенѝ и реших да попиПам: навремето имАх неблагоразумието да разглобя задната ос на велосипеда ми "Балканче". Като се изсипаха едни ми ти дискове-пластини Едвам ги събрах и... естествено "контрата" не работеше. Баща ми се появи, айде пак разглабяне - някакъв гоУем проблем имаше с нареждането на дисковете, най-накрая той успя да ги нареди и да затвори и "контрата" сработи. Та тази "контра" - цялата ос с лагера и пластините беше "Made in Japan" според надписа на нея. Туй дали е било на същия принцип като LSD-то или разните "фрикционни муфи" по раздатки и диференциали?
          "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

          Коментар


          • cecoa1
            cecoa1 коментира
            Редактиране на коментар
            И аз съм разглобявал като дете, ама случайно сигурно, при мен после всичко си работеше... Обаче тогава толко ми е бил акъла, и не помня въобще да ми е било ясно как точно работи, а след това никога не съм се замислял.

        • #21
          Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
          Един идеЙ мА осенѝ и реших да попиПам: навремето имАх неблагоразумието да разглобя задната ос на велосипеда ми "Балканче". Като се изсипаха едни ми ти дискове-пластини Едвам ги събрах и... естествено "контрата" не работеше. Баща ми се появи, айде пак разглабяне - някакъв гоУем проблем имаше с нареждането на дисковете, най-накрая той успя да ги нареди и да затвори и "контрата" сработи. Та тази "контра" - цялата ос с лагера и пластините беше "Made in Japan" според надписа на нея. Туй дали е било на същия принцип като LSD-то или разните "фрикционни муфи" по раздатки и диференциали?
          Виж конусите , там става спирането Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20190805_102644.jpg
Прегледи:401
Размер:74.8 КБ
ID:6619645
          На нас клиренс ни трябва , не скорост

          Коментар


          • #22
            Първоначално публикуван от aldr Преглед на мнение

            Виж конусите , там става спирането...
            Не виждам конуси?
            За сметка на това дузина "фрикционни" диска?
            "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

            Коментар


            • #23
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:image_902467.jpg
Прегледи:431
Размер:29.2 КБ
ID:6619680

              Това трябва да са конусите .
              Който търси , намира !
              Човекът е човек, когато е на път !

              Коментар


              • #24
                При натискане на контра това в червенкото отдясно е конус който натиска наръбеното(това са две половинки като на барабанни накладки обхванати от стоманена лента от милиционерска шапка) Тези накладки като се отварят трият в главината отвътре( метал в метал) С поздрав Борето

                Коментар


                • #25
                  Има/нема 40-и-нещо годинки минаха, откак последно разглобявах и сглобявах такива "контри".
                  Това на горната снимка е челюстна контра, каквито бяха на Украйна и (големия) Балкан. Балканчетата, от първите, бяха с японски дискови контри, точно, както ги описа Sir Gagic. Опитах се да открия картинка на такава в Чичо Гошо, ама ядец. Излезе една схема на Schwinn с двата типа контри:
                  Натиснете снимката за да я уголемите  Име:BendixKickback-1.jpg Прегледи:0 Размер:128.3 КБ ID:6619765
                  Тази първата силно прилича на бледият ми спомен за японска контра на Балкан(че). Говорим за пакета спирачни дискове (#9 на схемата), а не за 2-speed automatic(a).
                  Последно редактирано от krasi-mir; 03-07-20, 00:21.
                  Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Auto, Honda Accord CN1 N22A1 i-ctdi Manual

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X