Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Mitsubishi Pajero Pinin или Suzuki Jimny?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Mitsubishi Pajero Pinin или Suzuki Jimny?

    Значи, нагласил съм едни 10 000лв и съм готов за малко джипченце с бензинов двигател, без газ, за разходки по росна тревичка, и тук там кални пътища.
    Разходки през маршрут където не е минавало и диво прасе, не са ми по вкуса. Точно за това, до скоро фаворита ми за малка компактна джипка бе Сузики Джимни. Високо, малко, вероятно добро 4х4, в предвид неговите предишни събратя.
    Но сега открих че подобно на него джипче е и Паджеро Пинин.
    Паджеро-то ми изглежда по нежно, но пък 2.0GDI двигателя би дал 120к.с. което според мен е доста над Джимни-то.
    Включването на Бавни или 4х4 и при двете джипченца е с ръчка, което ме радва.
    Та въпроса ми е: Кое 4х4 задвижване, блокажи и всичко в тази насока е по добро от двата екземпляра?
    Какви са им приликите на тези малки модели с големите техни събратя и какви са им разликите един от друг?
    Моля споделете мнение

  • #2
    От: Mitsubishi Pajero Pinin или Suzuki Jimny?

    Suzuki Jimny

    SUZUKI VITARA V6
    HONDA CBR 919RR
    MERCEDES ML
    MAN TGA D2O COMANREIL 18-430

    Коментар


    • #3
      От: Mitsubishi Pajero Pinin или Suzuki Jimny?

      Зависи за какво ще ползваш джипчето.

      Пинина се предлага във версии с Парттайм и с Фултайм (Суперселект) задвижване. Докато Джиминито е само парттайм. Прочети всяка от тези системи какво представлява и какви са предимствата. Пинина го има във версии с 3 и 5 врати, докато Джимни е само с 3. Пинина е по-нежен, със самоносеща конструкция и независимо окачване, докато Джимнито е с отделно шаси, и с цели мостове - т.е. доста по-кораво. При GDI двигателите забрави за газ.

      Общо взето от Пинина получаваш повдигнат лек автомобил, по-комфортен на асфалт и заснежени пътища. С Джимини получаваш камион в умален вид, много по-добър за офроуд и с доста по-големи възможности за тунинг. Зависи за какво ще се използва.
      Nissan Terrano 2,7 TDI

      Коментар


      • trapper
        trapper коментира
        Редактиране на коментар
        Има и Пинин 4х4 фултайм (постоянно, без втора ръчка).

    • #4
      От: Mitsubishi Pajero Pinin или Suzuki Jimny?

      Първоначално публикуван от bullet_pk Преглед на мнение
      Зависи за какво ще ползваш джипчето.

      Пинина се предлага във версии с Парттайм и с Фултайм (Суперселект) задвижване. Докато Джиминито е само парттайм. Прочети всяка от тези системи какво представлява и какви са предимствата. Пинина го има във версии с 3 и 5 врати, докато Джимни е само с 3. Пинина е по-нежен, със самоносеща конструкция и независимо окачване, докато Джимнито е с отделно шаси, и с цели мостове - т.е. доста по-кораво. При GDI двигателите забрави за газ.

      Общо взето от Пинина получаваш повдигнат лек автомобил, по-комфортен на асфалт и заснежени пътища. С Джимини получаваш камион в умален вид, много по-добър за офроуд и с доста по-големи възможности за тунинг. Зависи за какво ще се използва.
      Егати колко добре описано. Евала.

      Коментар


      • #5
        От: Mitsubishi Pajero Pinin или Suzuki Jimny?

        Впускам се в търсене на информация за Парт тайм и Фул тайм 4х4. Ако има още питанки ще пиша пак

        Коментар


        • #6
          От: Mitsubishi Pajero Pinin или Suzuki Jimny?

          Аз съм за Сузуки, от тези двете.

          По лесна подръжка, мисля че и по евтина, отделно шасито си е шаси. За разходките, които искаш да правиш 5 врато Пининче ще дойде малко дълго и без това. А и 120 коня като че ли са излишни.

          С GDI двигател може да влезеш в невероятен филм, много хора в България са се виждали в чудо.
          Малко е бамбашка тоя мотор, всякаква намеса на "майстори" за най елементарни настройки води до катастрофални последствия.
          Хората в България, които му разбират се броят на пръстите на едната ръка.

          Коментар


          • #7
            От: Mitsubishi Pajero Pinin или Suzuki Jimny?

            Как е въпроса със задвижването на Пинина, основно предно или основно задно? Загледах се в клипове, сякаш повече върти отпред отколкото отзад.
            Имам голф 5 с директна инжекция и там е чудо с ремонти относно помпата за високо налягане и задвижващия механизъм на разпределитения вал.
            Някой с инфо за директната инжекция на Пинина? Какво и е капризно и кое не могат да оправят майсторите?

            Коментар


            • #8
              От: Mitsubishi Pajero Pinin или Suzuki Jimny?

              И аз скоро търсех нещо такова и накрая взех съвсем друго. Пинини-те така и не намерих читав, много гният тия гадове. GDI си е капризен по принцип и малко хора разбират да го правят. Задължително диагностика, ако можеш му направи ,като си харесаш някой екземпляр GDI. По принцип всичко могат да оправят майсторите, ама тръгни ли ръжда няма спиране.... Чувал съм за дросела на Пинина, че трябва да се чисти нагара. Да гледаш за лапмпата ECO на таблото дали свети, като го подкараш в оптимален режим. Макар да бях си харесал повече Пинина Jimny-to е по джип.

              Коментар


              • #9
                От: Mitsubishi Pajero Pinin или Suzuki Jimny?

                Карал съм няколко Джимнита, под наем, за ден (около 100-120 км, от които половината лек офроуд – черни сухи пътища, чакъл, пясък). Всички бяха под 100 хил.км., но поради разбираеми причини доста изтормозени. Впечатленията ми – много маневрен и се вре лесно. Доста друсат и това изморява (не съм карал Самурай). Само първото (явно по-старо) беше с лост на раздатката, другите – с бутони и ел.мотори, но с аналогично 4х4. Почти всички им вибрираше волана на асфалт над 60 км/ч, а едно изпадаше в шими, което беше доста неприятно. Естествено, ако са здрави, не би трябвало да се държат така. Според мен са икономични – при тези разходки се задоволяваха с 10-11 литра бензин 95, въпреки че две от тях като ги загрееш добре прекъсваха, но това явно не им повлия на разхода, защото си изхарчиха колкото и неперекъсващите. С мек покрив не са добре уплътнени и влиза прах, по-добре да не е кабрио. Повече от двама и то не едрогабиритни не е приятно да се возят.

                Коментар


                • #10
                  Леко да повдигна темата.
                  Понеже съм още на етап четене(много четене) за избор на мъник за 80 градско и 20 черен път(втора кола), та да споделя малко от прочетеното. По-нагоре видях неточни предположения.
                  За моите цели смятам е по-подходящ Пинин-а и за него ще обобщя на кратко..
                  Пинин-а за Европа се произвежда в Италия и според двигателя е и задвижването(или обратното). Само бензинови мотори има.
                  С интегрирана в купето рама е. Казват, че е с лоша антикорозионна защита(италианското производство).
                  1.8 MPI 114кс. инжекцион, Фул Тайм 4Х4 с виско, няма суперселект(само с 1 лост е), податлив на газифициране
                  1.8GDI 120кс. с директно впръскване, суперселект(2лоста) с виско, не обича газ
                  2.0GDI129кс. с директно впръскване, суперселект(2лоста) с виско, не обича газ, с двумасов маховик
                  Основният задвижващ мост е задният. Цял заден и независимо предно. Дълга 5 врати и къса 3 врати база.
                  Ограничени възможности за лифт в сравнение със Сузукито.
                  Сузукито е с 2 цели моста-по-кофти за интензивно градско возене и само 3 врати, но вкус другар няма.

                  Коментар


                  • #11
                    Най-големият недостатък на Пинин-а е, че много отдавна не се прави, като негативните последствия от това само може да се задълбочават.
                    Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                    Из "Златния телец"

                    Коментар


                    • #12
                      До проверката на цени, наличности, дефицити, търговци на раз. части в Бг. за Пинин още не съм стигнал... Но е логично да е по-зор от Джимнито. Пинин-а няма пряк наследник Доста по-слабо се котира на европейския и на нашия пазар. Доста по-малко бройки са произведени от Пинин-а за Европа. В сравнение с Джимнито и Самуря, разбира се.

                      Коментар


                      • #13
                        Като почнете с това комфортно возене по асфалт, става страшно. Искате да вози у чукара, да е 3.50м дълго и да вози комфортно - нема как. Ако е за офроуд - джимни, ако е за полянка и скара - пинин.

                        Коментар


                        • #14
                          Имам М.Пинин 1.8 GDI, 3 врати, супер селект, от 6 години. Карам го с нови гуми ГудИар Франглер 215/70 Р16. На дълът път не е особено удобен, но 200-300 км с 90-100 км/час не се усещат. По-проходима кола от него не съм имал. Сравнявам го с УАЗ-469, С.Самурай, Фиат Панда 4х4 (Щаер), Ленд Ровър ІІІ серия, ЛР Диско-2 и Рейндж Ровър спорт. Основните му предимства са малките размери, достатъчно мощния мотор, фул тайм 4х4, ЛСД на задния диф и ръчен на средния.
                          П.П. А вътрешният обем е по-голям от външния.
                          Последно редактирано от trapper; 28-06-20, 12:27.
                          ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

                          Коментар


                          • trapper
                            trapper коментира
                            Редактиране на коментар
                            А, пропуснал съм да спомена 2 Лади Ниви 1,7 - първата 1995, карбуратор и нова 2007 - пълен инж. Много ме кефеха, ама слаби конструкции, маломощни мотори и ... много ръжда!

                          • trapper
                            trapper коментира
                            Редактиране на коментар
                            Цецо, когато включа 4х4, започва да мига ламбето на таблото и след 2-3 метра остава да свети. Имам 3 въпроса:
                            1. какъв механизъм включва предния мост и как го прави?
                            2. ако има виско, къде е? При мене има само РК и друго не се види.
                            3. ако няма среден диф, малкият лост (на снимката) какво блокира?
                            Последно редактирано от trapper; 29-06-20, 17:32.

                          • cecoa1
                            cecoa1 коментира
                            Редактиране на коментар
                            1. Предния мост се включва като при парт-тайм, то просто колелото което го задвижва, е свързано с вала чрез виско, а не твърдо.
                            2. Виското е в раздатката.
                            3. С лоста можеш просто да блокираш виското към вала на който е, и така става твърда връзка, като класически парт-тайм.
                            Лоста е същия като на класическия Супер Селект в нормалното Паджеро 2.
                            Лампата мига при включване, докато се включи виското за предния мост, има си датчици на раздатката за това(знаеш, зъб срещу зъб на муфата, трябва малко да мръднат та да включи). Иначе задното си е винаги твърдо свързано.

                        • #15
                          Ето я и снимката на лоста:

                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:супер селект-2020-06-29_13-14-02.jpg
Прегледи:868
Размер:201.8 КБ
ID:6618596
                          ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

                          Коментар


                          • cecoa1
                            cecoa1 коментира
                            Редактиране на коментар
                            Заповядай - https://offroad-bulgaria.com/forum/%...BC#post6583089

                            От поста, в който също ме обвиняват, че греша по въпроса. Надолу в постовете до края на темата има и още няколко линка, които доизясняват нещата. Включително линк към още по-стара тема, където аз се убедих, че няма диф, а твърдях обратното.
                            Има го и документ с техническа информация и дадени раздатките разглобени.
                            А най-хубаво се вижда в линка към руски форум в последния пост, там има и снимки, човекът си е разглобил раздатката и показва съвсем ясно нещата.

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X