Здравейте колеги, от скоро притежавам mitsubishi pajero pinin 1.8GDI и днес стана проблем с 4х4то. Проблема е следния: когато го включа от 2H на 4H остава само на задно, а когато го включа на 4HLc и 4LLc си работи и предното предаване. Какъв може да е проблема? Благодаря предварително!!
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Mitsubishi pajero pinin 1.8GDI 4x4 проблем
Свий
X
-
Ако не е нещо по лостовата система, значи е виското в раздатката. Пинина няма диференциал, момента се предава само през виско муфа към предния мост, когато задния почне да боксува. При 4HLc предния мост се включва твърдо, както и на бавни.Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
Коментар
-
А може да си се кара и така, нищо няма да счупи. На много хлъзгаво си включваш твърдо и си караш на 4х4.Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
Коментар
-
Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнениеАко не е нещо по лостовата система, значи е виското в раздатката. Пинина няма диференциал, момента се предава само през виско муфа към предния мост, когато задния почне да боксува. При 4HLc предния мост се включва твърдо, както и на бавни.Калин Владов,09РСПБЗН
Коментар
-
А не допускаш ли, че може пропуските в знанията да са при теб?!
Уважавам те, имаш много знания, много от тях от личен опит, но и аз избягвам да пиша неща, за които не съм сигурен. В случая съм над 100% сигурен, лично водих спор със собственик на такъв Пинин, като и аз бях на мнение, че тази раздатка има диф. То не бяха линкове, схеми...ама няма. Оказа се, че спорещият с мен е прав, лично тества и на практика собственият си Пинин. Тоя Суперселект, не е като в Паджеро. Задния мост си е твърдо свързан, а предния е с муфа в положение фултайм. Умен човек си, а и се занимаваш и със сервизна дейност, сигурен съм че ще имаш възможност лично да тестваш някое такова, а и знаеш точно как.
Не съм се обидил от забележките ти, а и съм сигурен, че като се убедиш, че грешиш, ще се изразяваш много по-умерено. Отгоре на всичко сме малко земляци, па кой знае, там по дефилето имам и много роднини, с които не се познаваме(да не се обидиш нещо, казвам го в буквалния смисъл).
В интерес на истината и аз малко имам вина за реакцията ти, защото обещах линк за виското в паралел на диференциала, при нормалния Супер Селект, а после работа, едно, друго...така и не го потърсих. То беше и доста отдавна, затова за него съм само 99% сигурен.
ПП: И за дрегера...почти нищо не пия... Ама ще направя изключение да черпиш по бира, като минавам през Своге, надолу към Гара Лакатник...ако имам резервен шофьор де...
Това като се убедиш, че грешиш.
-
-
Първоначално публикуван от kalin09 Преглед на мнение
Поредно некомпетентно изказване ,трябва дрегер преди писане У форума май. 1,8ГДИ е със "супер селект" ,който включва отворен среден диф. Изобщо ,нужно ли е мнение по всяка тема?!? Това не само за този потребител...
Директно на нужната страница. Вероятно и в темата напред може да има нещо по въпроса, сега ще разгледам.
ПП: Даже линка към документа с раздатките още си работи.
ПП2: Много упорито съм отстоявал тезата, че има диф в раздатката на Пинина... Ама ми е било за урокПоследно редактирано от cecoa1; 05-04-20, 00:07.Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
- 1 like
Коментар
-
dancho666 Как точно го тествахте? На таблото индикирали, че е включен предния мост?
При супер селект, подава движение на предния кардан постоянно. Включването/искючването сатава посредством муфа на предния мост. Така че е много трудно описана от вас ситуация да стане.
ceco1 Нещо бъркате колега. Няма 4х4 задвижване посредством виско муфа при пинин, дори МПИ, което е бюджетния пинин, не е с такова.
А супер селекта си е супер селект. Ако не е няма да се нарича така, нали?[SIGPIC]http://www.offroad-bulgaria.com/signaturepics/sigpic68289_4.gif[/SIGPIC]
Коментар
-
Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
Страшен късмет, намерих баш от първия път чрез Гугъл, линк към темата, която пък се оказа, че ще отговори и на двете ти критика към мен - https://offroad-bulgaria.com/forum/%...0%D0%B6/page11
Директно на нужната страница. Вероятно и в темата напред може да има нещо по въпроса, сега ще разгледам.
ПП: Даже линка към документа с раздатките още си работи.
ПП2: Много упорито съм отстоявал тезата, че има диф в раздатката на Пинина... Ама ми е било за урок
Тук ,най долу. https://htftp.offroad-bulgaria.com/p...Mitsubishi.pdf
И произволна снимка на лост на пинин от карса.
Последно редактирано от kalin09; 05-04-20, 10:42.Калин Владов,09РСПБЗН
Коментар
-
Първоначално публикуван от kalin09 Преглед на мнение
Пинина има две разновидности на раздатки ,едната е с виско...
Тук ,най долу. https://htftp.offroad-bulgaria.com/p...Mitsubishi.pdf
И произволна снимка на лост на пинин от карса.
От твоя линк излиза, че има и раздатка с диференциал и виско в паралел, но без бавни...аз за такъв Пинин не съм чувал, но може да има(както има и подобна рядка модификация на Фероза например).
Отделно, има си Парт-тайм, с това сме съгласни всички, и има Супер Селект, но той не е показаният в документа, макар че лоста му е абсолютно еднакъв.
И, да, бях може би по-убеден и от теб, че със сигурност има диференциал в Супер Селекта и при Пинина, и многократно се опитах да ги убедя...ама като няма, няма...тестовете го потвърдиха, а междувременно намерих и подробна техническа литература, линкът още работи - http://mmeierle.com/images/Max/Manua...ansmission.pdf Интересуващата ни раздатка е разгледана от стр.101. Кутията с тая раздатка се води V5M21-A.
Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
Коментар
-
Пинин с 1,8MPI мотор няма бавни и среден диф. Предния мост е с виско-муфа. GDI моторите са със пълноценно супер-селект. Със среден диф.
След ровене из мрежата излиза че не всички GDI мотори са със супер-селект. Ноже от това да произлиза объркването.Калин Владов,09РСПБЗН
Коментар
-
Предполагам си имаш работа и не ти се чете сега... Посочих ти линк с техническа информация, и къде точно е това, за което спорим. Дадена е раздатката разглобена, има само виско, има си бавни, и няколко датчика по нея, които да палят отделните контролни лампи, при различните режими на Супер Селект. Като имаш време погледни, или ако имаш случай, провери го наживо.
Човекът с който тогава спорих, караше на сняг, включил 4H(има и2H и 4HLc и 4LLc, въобще като на твоята снимка), и разлика има голяма спрямо само задно, колата си върви ОК, всичко е наред. Вдига на крик предно колело, скоростите на P(автоматик), и върти на ръка колелото, макар и с малко съпротивление. Колкото по-бързо се опитва да го завърти, толкова по-голямо е съпротивлението. Ако имаше диф, а не вискомуфа, това просто няма как да се случи, а колелото ще може човек да го мръдне колкото да обира луфтовете в трансмисията. И го тества не веднъж. А задните са си твърдо свързани при всички положения.
Тоя без бавни го търсих сега, имало, но пък за него казват, че имал все пак диф и вискомуфа в паралел. В документа даден от теб също го дават с диференциал и виско в паралел. Доколко е вярно, нямам представа, но разглобена раздатка с всички датчици и положения на Супер Селект, но без диференциал, плюс опитите на колегата с когото спорих, ми се виждат по-достоверни от всякакви други твърдения не подкрепени с нищо.
В подкрепа на казаното от теб, че Пинина без бавни, е само с виско без диф, четох твърдения, че е просто вариант на Супер Селекта, с махнати бавни и всички опции, освен фултайм. Та ако е баш произлязла от тоя Супер Селект, за който говорим, и аз твърдя, че е само с виско, има логика и там да е само виско.
-
-
Първоначално публикуван от kalin09 Преглед на мнениеПинин с 1,8MPI мотор няма бавни и среден диф. Предния мост е с виско-муфа. GDI моторите са със пълноценно супер-селект. Със среден диф.
След ровене из мрежата излиза че не всички GDI мотори са със супер-селект. Ноже от това да произлиза объркването.
Там дори няма нужда да губиш време, за да видиш за какво говоря.Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар