Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Съвети за джип към новобранец

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    Здравейте! Пак съм аз. Като цяло изборът се сведе до по-джипски модели:
    Toyota Land Cruiser 120 - тук основна пречка е цената и ме притеснява, че ако се изръся за такова, ще ми е жал да го карам там, където всъщност искам, а целта не е да го взема и да не го карам по предназначение;
    Jeep Grand Cherokee WJ или WK на газ;
    иии нещо, което много ми допадна като комфорт и комбинация асфалт-офроуд - Land Rover Discovery III.
    Кажете нещо за Диско 3 като сравнение с горните два модела (изчетох наличните теми за него). Харесва ми това, че може да се настройва клиренса според пътя и скоростта. Т.е. хем може да е по-ниско и бързо на магистрално каране, хем да се друса по макадама повдигнато. Харесва ми, и че като цяло системата е интелигентна и за лаик като мен ще е по-лесно да кара извън асфалта без особени познания кое кога да включи и изключи...
    С какво е по-лошо Disco 3 спрямо TLC, че струва наполовина и по-малко? Проблемен модел ли е? Дизел, бензин, газ носи ли? Знам, че е тежък, което е немалък недостатък.
    А защо 3, а не 2? Защото 2-ката вече е на поне 20 години и няма да става по-млада.
    Всъщност има ли друг автомобил с подобен тип адаптивно окачване, с опция за по-висок клиренс според терена? Знам, че някои TLC-та го имат също.

    Коментар


    • trapper
      trapper коментира
      Редактиране на коментар
      Toyota Land Cruiser 120 - ръжда и проблем с дюзите при D4D. Мисля, че са твърде надценени.
      Disco 3 - колите от 2005-06 имаха лоша маслена помпа. Макар, че са сменени, търси да е след 2007г. Сходен модел е RR sport 2,7. Ако се спреш на него - да е след 2010г. с мотор 3.0 TDV6.
      Колкото до Диско-2 - офертите ще намаляват, а здравите в движение коли ще стават все по-скъпи.

  • #47
    И според мен TLC са твърде надценени, но какви са алтернативите? Pajero 3 и то си има своите проблеми... Нищо не остана като опция за някакви нормални за нашия стандарт пари.

    Коментар


    • trapper
      trapper коментира
      Редактиране на коментар
      Намират се и RR sport с мотор 3.6 TDV8, 272 к.с. с ангр. верига.
      Но първо си изясни параметрите на колата, която търсиш - цена, година, мощност, глезотии и т.н.
      Колкото до Terrain Response на Land Rover - верно е супер удобство, особено при сняг, кал и пясък.

    • cnc82
      cnc82 коментира
      Редактиране на коментар
      Паджеро 3 не е чак толкова проблемен автомобил. Взимаш, сменяш резервоара с нов пластмасов, ревизия на помпата и горивната система и газ.

  • #48
    Първоначално публикуван от deian_r Преглед на мнение
    ...Нищо не остана като опция за някакви нормални за нашия стандарт пари.
    Много си прав ! И все по-трудно ще става от към избор и цени...
    Просто последните 10-15 години производството на истински всъдеходи намаля драстично, останаха най-вече от премиум марките (Мерцедес, Тойота), а от старите модели малко останаха читавите и все по-малко ще остават, отделно цените им ще вървят все нагоре. Та трябва да свикваме, това дето беше всеки втори да си купува истинска джипка и да ходи за риба, лов или разходка за сумата 2-5-10 заплати ще остане в историята.
    Който търси , намира !
    Човекът е човек, когато е на път !

    Коментар


    • #49
      Първоначално публикуван от deian_r Преглед на мнение
      ....
      Всъщност има ли друг автомобил с подобен тип адаптивно окачване, с опция за по-висок клиренс според терена? Знам, че някои TLC-та го имат също.
      Grand Cherokee WK2
      Mercedes ML164; GL164
      Последно редактирано от atanas_93; 16-06-23, 08:02.
      Suzuki Vitara 1.6 Avtomatic
      SSang Yong Kyron 2.0xdi
      Jeep Grand Cherokee WJ 2.7crd ; Jeep Grand Cherokee WК2 3.0crd

      Коментар


      • #50
        За Теракан какво ще ми кажете - здравина, безпроблемност, окачване? Дизел, че бензин има само една единствена обява Нормални пари са и сравнително комфортни вътре.
        Все повече си мисля, че не бих вкарал да троша 20-30 000 лв по планините.
        Най-големият проблем, стоящ пред избора (да не взема нещо старо и евтино), е че примерно до подстъпите на Пирин имам 5-6 часа асфалт и магистрали.

        Коментар


        • cnc82
          cnc82 коментира
          Редактиране на коментар
          Естествено при всъдеходите окачването е усилено и по-издръжливо спрямо леките автомобили.

        • nuclear944
          nuclear944 коментира
          Редактиране на коментар
          Джиповете ги взимат като нищо тея пътища. Плюса е че може и да се натовариш с раници и провизии без да е драма. Но говорим за реален джип, а не паркетник. Като возия по черен път бих предпочел всяка една френска кола от 90тте пред кросоувър.

        • deian_r
          deian_r коментира
          Редактиране на коментар
          Френска, френска... дай пример? Защото на места има изровено, коловози, едри камъни... Явно аз съм страхлив, но предпочитам да съм с МПС по предназначение за пътя, а не на риск.

      • #51
        Ето за такъв тип пътища се търси возилото:



        Коментар


        • #52
          Аз съм карал по такива пътища със стоков джип, този от подписа ми. По магистрала Струма съм го карал и с 200. Спокойно си ги държи. И това е преди да му вдигна мощността до към 250 коня.
          Клипа е 10 минути и е част качването към връх Данчулица на Огоя.
           
          Grand Cherokee 3.0 CRD 2006 г.
          Kia K5 LPG 2012 г.
          LZ1DED

          Коментар


          • #53
            Първоначално публикуван от deian_r Преглед на мнение
            Ето за такъв тип пътища се търси возилото:



            Това е тиха Рила, където се качвам всяка година със моя ситроен АХ. Качвам се и до Калин, И до кантон илийна, и до безбог. От години го правя, и не, не ремонтирам колата след всяка разходка. Напротив. Стига да не е дърводобивен път с коловози и дълбока кал, съм минавал.
            Сигурно от форума вече им писва това да го повтарям, за което се извинявам предварително.
            Под фреснка кола имам предвид Пежо 306, 406, 106 ситроен ZX,BX, xantia, Saxo и т.н. Такива съм гледал от години по тези места. Във твоята снимка има Голф 2ка, Голф 3ка също ще ги минава тея пътища, но вози по каруцарско. Миналата година се качихме с Нисан Х трейл до тиха рила, беше трагедия и се разбиха 3 от 4те биалетки в резултат.
            Една смяна на всички шарнири и тампони по предницата ми излиза към 100лв с хубави части за АХ-а. За 5-6г нонстоп каране със различни АХ-ове съм го правил веднъж.
            Взимаш нещо що годе прилично за 1500-2000лв, слагаш подложки и гуми с по голям борд, спадаш ги леко и си караш цял ден до Тиха Рила. Вече за навътре в Родопите и по дърводобивните райони работата е друга.
            Пак ще кача някоя снимка.

            Прикачени файлове

            Коментар


            • #54
              Вашата кола (джип) е Субару произволен модел, цвят по избор.
              Последно редактирано от Plamen Alexandrov; 20-06-23, 21:24.
              Дела трябват, а не думи.

              Коментар


              • deian_r
                deian_r коментира
                Редактиране на коментар
                Forester-ите, ако не са повдигани, сякаш ми идват ниски. Иначе да, става сякаш.

              • Plamen Alexandrov
                Plamen Alexandrov коментира
                Редактиране на коментар
                Стига да са със свежо окачване, нито Outback, нито Forester биха имали проблеми за вашите цели. Включително натоварени (а те могат да съберат много)

            • #55
              Първоначално публикуван от nuclear944 Преглед на мнение

              Това е тиха Рила, където се качвам всяка година със моя ситроен АХ. Качвам се и до Калин, И до кантон илийна, и до безбог. От години го правя, и не, не ремонтирам колата след всяка разходка. Напротив. Стига да не е дърводобивен път с коловози и дълбока кал, съм минавал.
              Сигурно от форума вече им писва това да го повтарям, за което се извинявам предварително.
              Под фреснка кола имам предвид Пежо 306, 406, 106 ситроен ZX,BX, xantia, Saxo и т.н. Такива съм гледал от години по тези места. Във твоята снимка има Голф 2ка, Голф 3ка също ще ги минава тея пътища, но вози по каруцарско. Миналата година се качихме с Нисан Х трейл до тиха рила, беше трагедия и се разбиха 3 от 4те биалетки в резултат.
              Една смяна на всички шарнири и тампони по предницата ми излиза към 100лв с хубави части за АХ-а. За 5-6г нонстоп каране със различни АХ-ове съм го правил веднъж.
              Взимаш нещо що годе прилично за 1500-2000лв, слагаш подложки и гуми с по голям борд, спадаш ги леко и си караш цял ден до Тиха Рила. Вече за навътре в Родопите и по дърводобивните райони работата е друга.
              Пак ще кача някоя снимка.
              Да, Тиха Рила е. То сигурно и с Акорда мога да се кача до там, но какво би се разбило е друг въпрос. Тук май иде реч за най-проходимата кола - прежалената. Иначе точно изброените от теб пътища са ми в целта.
              А защо X-Trail се е представил толкова зле, нали е точно SUV, би трябвало за това да е предназначен, а изброените от теб коли пък не са?!

              Коментар


              • nuclear944
                nuclear944 коментира
                Редактиране на коментар
                Точно това е много интересно- Х трейла уж е сув да, но е толкова твърдо окачването, със дебели стабилизиращи щанги и къси ходове, че на практика въобще не става за черно. Много друсане, а и първа скорост идва бърза и постоянно трябва полусъединител на камънаците. Въпросния Х трейл беше Т30, за по-новите не мога да кажа как са. Х трейла е да се качиш зимата на ски по леко заснежен път.

                До този момент нито съм удрял отдолу, нито съм драл боята, така че колко да е прежалена моята.

                В моя опит всички СУВ-ове возят толкова твърдо колкото и леки коли по тея пътища, и не мисля че окачването ще е по-здраво и по-неразбиващо се в дългосрочен план.

                Ако преглътнеш проблемите свързани с боксеровия двигател, наистина един форестър или легаси ще ти свърши идеална работа. Също Daihatsu Terios - имам познат с такова- добър компромис е, има по-усилено окачване и е на рама. И пак има някакво 4х4.

              • deian_r
                deian_r коментира
                Редактиране на коментар
                Daihatsu Terios ми е малко. Става въпрос за 3-4 души с багаж.

              • nuclear944
                nuclear944 коментира
                Редактиране на коментар
                Ами тогава Ситроен Ц5, дори се повдига и самонивелира като го натовариш. Тайгър от форума има такъв.

            • #56
              А Волво XC70?
              ML W 164cdi

              Коментар


              • deian_r
                deian_r коментира
                Редактиране на коментар
                Като цяло явно все пак искам да е нещо по-офроуд насочено. Един вид да се презастраховам, защото пътищата не се поддържат и може да се окажа, че е в по-лошо състояние от предишната година например. Засега съм се насочил към Теракан, макар и Discovery 3 мнооого да ми харесва, но с това въздушно окачване и други проблеми малко ме отказва.

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X