Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Съвети за джип към новобранец

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Съвети за джип към новобранец

    Здравейте!

    Ходим по планините на преходи, досега все избягвам някои дълги преходи (свързани с "трамбоване" по чакъл с километри в началото), които по принцип хората "скъсяват" с адекватен високопроходим автомобил донякъде. Ситуацията е такава, че сме далече от планините - т.е. преди това ще имам едно 4-5 часа шофиране по нормалните междуградски пътища и автомагистрали, за едни след това 3-4 до 10 км черен път или макадам. Не търся екстремности. Става дума за придвижване по пътища от сорта на Рилски манастир - Тиха Рила, хижа Гоце Делчев - хижа Безбог и подобни. Няма да го вкарвам в калта. Т.е. път, по който по принцип по-висок или прежален лек автомобил би минал, но не разполагам с такъв.
    Мислил съм и за джип под наем, за уикенда или за седмица лятото, но не знам как стои въпроса ако задере някъде, удари камък и не ми се рискува. Не знам пък, може някой във форума да предлага джипа си за такива карания...

    Моля за Вашите съвети като компетентни в сферата Какво да търся (марка, модел), какво да взема, да пробвам ли първо под наем... Благодаря на отзовалите се!
    ПП: оф, май обърках раздела, моля ако трябва да я преместите.

  • #2
    С така зададените критерии ей сега ще ти предложат 40 годишна Тойота за 40 бона...После всеки ще похвали своето и така. Има още 100 подобни теми, поразгледай ги, пък тогава питай.
    Ford Maverick II 2.3 XLT
    Ford Mondeo MK5

    Коментар


    • #3
      Първоначално публикуван от deian_r Преглед на мнение
      Здравейте!

      Ходим по планините на преходи, досега все избягвам някои дълги преходи (свързани с "трамбоване" по чакъл с километри в началото), които по принцип хората "скъсяват" с адекватен високопроходим автомобил донякъде. Ситуацията е такава, че сме далече от планините - т.е. преди това ще имам едно 4-5 часа шофиране по нормалните междуградски пътища и автомагистрали, за едни след това 3-4 до 10 км черен път или макадам. Не търся екстремности. Става дума за придвижване по пътища от сорта на Рилски манастир - Тиха Рила, хижа Гоце Делчев - хижа Безбог и подобни. Няма да го вкарвам в калта. Т.е. път, по който по принцип по-висок или прежален лек автомобил би минал, но не разполагам с такъв.
      Мислил съм и за джип под наем, за уикенда или за седмица лятото, но не знам как стои въпроса ако задере някъде, удари камък и не ми се рискува. Не знам пък, може някой във форума да предлага джипа си за такива карания...

      Моля за Вашите съвети като компетентни в сферата Какво да търся (марка, модел), какво да взема, да пробвам ли първо под наем... Благодаря на отзовалите се!
      ПП: оф, май обърках раздела, моля ако трябва да я преместите.
      Ей така се почва.

      От кора дето "няма да го вкарват в калта" сме скъсали няколко десетки въжета и сме изгорили доста лебедки.

      Не защото хората са лоши, а защото "път проходим с прежалена лека кола" може за 1 час дъжд да се превърне в екстремен офроуд.


      Не съм виждал досега офроуд рент-а-кар. Т.е. виждал съм натопорчени джипки които се дават под наем... с изричното условие да се ползват само по асфалтирани пътища.

      Има доста хора, които (неофициално) предлагат офроуд превоз по обичайните туристически дестинации. Общото помежду им е че сами си карат джипките и ако на двама такива им размениш колите ще закъсат и двамата.


      Единствения автомобил, за който ми е известно по изключение да се предоставя под наем с разрешение за излизане извън пътя, е моята Ужаска (и това не се е случвало поне от 4-5 години).

      Естествено, предоставя се на хора които знаят какво правят, евентуално след провеждане на обучение.


      Добра стратегия за ориентирането в темата е да се включите като пътник в някоя от груповите разходки.

      Коментар


      • #4
        Бюджет? Брой куфари(пътници)😄? Навигацията(жената)ще го кара ли😁?Багаж?Комфорт нещо, ала бала?
        "Ob Arm, ob Reich, im Tode gleich“
        Русофилия: Тежка, наследствена незаразна болест, която не се лекува и от която за съжаление не се умира. Същата е дефиницията и за шизофрения.

        Коментар


        • #5
          Колега, ако запазиш критериите, то всяко МПС от класа на ес ю ви или крос оувър със задвижване на 4-терте колела ще свърши работа. Марка, модел, цвят по твой вкус и бюджет.
          Както са ти писали така се започва. В началото само до хижите или до отправните точки, след това дай малко по нататък и накрая всичко завърша с 35 гуми, лебедка итн.
          Говоря ти го от опит.

          За ново МПС ли говорим или ще бъде употребявано такова ? Дай малко повече детайли за да те ориентираме.

          Коментар


          • #6
            Благодаря ви, ясно е, че много неща не са ми ясни. И със сигурност сте сърбали попарата на такива като мен. Да уточня, не съм ловец, не съм рибар, а обикновен планинар, като където може предпочитам да ходя пеша, но има някои много дълги, изморителни и скучни участъци, разрешени за минаване с МПС. До отправните точки ми е напълно достатъчно.
            Просто в момента карам Хонда Акорд, която не е от най-високите коли, и се притеснявам, че ще я ударя отдолу някъде. Не че не съм я вкарвал в такива пътища, но ми се ще да ми е малко по-спокойно и да не търся някой да ме прибира аварийно.
            Струва ми се неразумно да се хвърлям на нещо скъпо като първо SUV.
            Ако живеехме в подножието на планината, със сигурност щях да взема нещо старо и евтино като за начало, което да очукам.
            Въпросът е, че трябва да е що-годе комфортно, за да не е кошмар придвижването ни до планината (по магистрали и републикански пътища), което е към 95% от пътя, който ще изминава въображаемият джип.
            Трима пътуващи в колата, с порядъчно багаж като за с дете.
            Употребявано МПС, чини ми се до 7-8 хиляди. Жената не кара, само аз.
            Заглеждам CR-V-та, по-старите поколения, че нали съм Хонда фен. Dacia Duster също. Изглежда търся нещо с леки оф-роуд възможности, но стабилно, сравнително комфортно и бързо на асфалта.

            Коментар


            • #7
              Като си фен на Хонда търси ЦРВ, отзивите за тях са добри, но са на по 20 години все пак, така че гледай по-обстойно. Дъстъра ще ти свърши работа също, а и е доста по-нов, което за мен е плюс, но за тези пари май трудно.
              Ford Maverick II 2.3 XLT
              Ford Mondeo MK5

              Коментар


              • Dilyan Zagorchev
                Dilyan Zagorchev коментира
                Редактиране на коментар
                Сега погледнах Дъстър, за тия пари само скрап. Хонда не вярвам да е по-различна. В съседната тема Сесо1 е предложил Теракан, Мусо и Рекстън, все до 5000 пари.
                Авторе, уточни за разхода, щото някои искат жип, но да гори 5/100

              • Asen Kushlev
                Asen Kushlev коментира
                Редактиране на коментар
                Е аз затова му казах да прочете последните 4-5 теми в раздела. Всичко е описано вече.

            • #8
              Аз не бих търсил известна марка за тия пари. Читавите, ако все още има такива у нас, са на доста по-висока цена. Бих се оглеждал за кореец или американец/японец между 2002-2005 с възможност за блокиране на двойното предаване. Такива са Киа Спортидж, Хюндай Санта Фе и Форд Маверик/Мазда Трибют.. Може и Киа Соренто да изпадне, но там за предпочитане са бензинките, които пък си искат газов инжекцион.
              Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
              Из "Златния телец"

              Коментар


              • Dilyan Zagorchev
                Dilyan Zagorchev коментира
                Редактиране на коментар
                Сега не откривам обявата, но я виждах 2-3 пъти.
                За сметка на това има Черок KJ 2.8crd за 6000лв,пернишко,сребристо с черни уширители

              • коко келеша
                коко келеша коментира
                Редактиране на коментар
                Какво каза ти в една друга тема? Разхода му е като на V8 )))))))))))

              • Dilyan Zagorchev
                Dilyan Zagorchev коментира
                Редактиране на коментар
                Аз ли? То беше за 2.0Турбо при евровановете
                Иначе и за Черока е вярно това

            • #9
              Първоначално публикуван от deian_r Преглед на мнение
              Изглежда търся нещо с леки оф-роуд възможности, но стабилно, сравнително комфортно и бързо на асфалта.
              Можеш да помислиш за Субару Форестър или Аутбек. И двете имат задоволителни офроуд възможности за това, което искаш да изпозваш МПС-то. Японска марка е щом предпочиташ да е японска, симетрично awd, сравнително комфортно на шосе, динамиката е ок според какъв двигател ще си избереш.

              И двата модела предлагат среден клас багажно пространство.

              В твоят случай е безмислено да инвестираш в тежки сув-та, които са с цели или цял мост/тове или рама, защото това ще го усещаш като недостатък 95% от времето, което си нашосето, както в комфорта, така и в динамиката а в същото време не ти е необходимо за терените, в които възнамеряваш да влизаш.





              Коментар


              • Dilyan Zagorchev
                Dilyan Zagorchev коментира
                Редактиране на коментар
                С ръждата и разхода как са?

              • MM1980
                MM1980 коментира
                Редактиране на коментар
                Аутбек е колата ти. С ръждата са по - скоро добре. С разхода - зависи от двигателя, но си похарчват. Което е нормално за кола с постоянно 4х4. Има лека мъка с газификацията, но не е невъзможна. Малко поддръжката не е от най - евтините обаче.

                Малко май те разубедих, но за изискванията ти - Аутбек. Може да загледаш от първото поколение, ако има с 2.2 двигателя - той е здрав.

                Форито е по - малко, обаче там пък има едни интересни турбо двигатели - поне да върви това Субару, ако ще харчи .

                Суби-тата с ръчни скорости имат понижаващи предавки.

            • #10
              Ford Maverick II.?
              Your conscience is all you can take to your grave.

              Коментар


              • коко келеша
                коко келеша коментира
                Редактиране на коментар
                Едно мнение над твоето ))))))))))))

            • #11
              То за тия цели почти всичко става. Само да не е проблемен модел и да няма ръжда. Ако има читаво CRV за тия пари(има доста обяви), ще е напълно достатъчно.
              Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

              Коментар


              • #12
                Както и Коко е споменал, едно Соренто и си свиикай.
                Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

                Коментар


                • #13
                  Асъл джип не ти трябва ! С твоите изисквания си баш за паркетник (СУВ), от рода на ЦРВ и Рав 4. Ориентирай се към такива модели. Хонда и Тойота държат цени на база качество. Ако са ти скъпи за възрастта си , виж някой кореец - Киа Соренто, Хюндай Сантафе, Санг Йонг Рекстън, Мусо, последните два са по-към джипките ама все пак предлагат добра возия на асфалт.

                  П.П. Субару Форестър също е перфектен за твоите цели.
                  Който търси , намира !
                  Човекът е човек, когато е на път !

                  Коментар


                  • cecoa1
                    cecoa1 коментира
                    Редактиране на коментар
                    И Сорентото си е по-към джип. Рама, бавни(раздатката е като на Теракан и Санг Йонг).

                  • cnc82
                    cnc82 коментира
                    Редактиране на коментар
                    Напълно си прав Цецо, неволна грешка... 🙂

                • #14
                  А CRV-II (2002-2006) всички ли са с 4х4 и какъв тип е 4х4-то? Май към такова се насочвам, че имам поне кой да я обслужва качествено.

                  Коментар


                  • cecoa1
                    cecoa1 коментира
                    Редактиране на коментар
                    Не съм чул да има само на предно.

                  • deian_r
                    deian_r коментира
                    Редактиране на коментар
                    Т.е. постоянно зацепено ли е, или може да се изключва?

                  • cecoa1
                    cecoa1 коментира
                    Редактиране на коментар
                    Не се изключва, но то си е изключено и се включва автоматично при пробуксуване на предния мост. Там с някаква помпа е, на чисто механичен принцип работи, и е достатъчно надеждно. Важно е да се сменя маслото на тая система с оригинално на Хонда, но като цена не е нещо много скъпо, защото количеството е малко.
                    За твоите цели е напълно достатъчно.

                • #15
                  https://www.auto-data.net/en/honda-c...lx-162hp-12341

                  основни параметри. Двигателя го избрах произволно.

                  http://honda.automotive-manuals.com/...000CAAT00.HTML

                  подробно за самото задвижване.
                  С две думи приоритет на преден мост, задния се активира или му се дава повече въртпщ момент, когато сцеплението от пред не е достатъчно.

                  AWD задвижване.

                  ако ти е интересно AWD VS 4WD
                  https://www.carmax.com/articles/awd-...hich-to-choose

                  За изброените от теб изисквания, AWD е по-добрият вариант.

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X