Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Subaru Forester / Honda CR-V или друго...?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Subaru Forester / Honda CR-V или друго...?

    The automatic transmissions used on AWD equipped vehicles will normally send 90% of the engines torque to the front wheels and 10% to the rear wheels, using a computer controlled, continuously variable, multi-plate transfer clutch. When the transmission detects a speed difference of greater than 20% between the front and rear axle sets, the transmission progressively sends power to the rear wheels. Under slip conditions it can achieve an equal split in front and rear axle speeds. When accelerating or driving uphill, the vehicles weight shifts rearward, reducing front wheel traction, causing the transmission to automatically send torque to the rear wheels to compensate. When braking or driving downhill, the vehicle's weight shifts towards the front, reducing rear wheel traction. The transmission again compensates by sending torque to the front wheels for better steering control and braking performance. If the automatic is placed in reverse or first gear, the transmission divides the torque 50-50 to both front and rear wheels, constantly varying the ratio depending on driving and road conditions. The manual transmission cars are setup with a near 50/50 torque split as a base setting, and it varied from there. Essentially, the manual cars are set up with more bias towards the rear than the automatic cars.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_Forester

    Както писах - добре е и да се чете.

    А SYMMETRICAL AWD няма нищо общо с 50/50.
    http://www.subaru.bg/10outback_awd.html

    http://www.subaru.bg/11_forester_awd.html

    Симетричното задвижване на четирите колела (Symmetrical AWD) бе създадено от Subaru през 1972 г. и претърпява много технологични и инженерни подобрения през годините, тъй като и изискванията на водачите се променят. Същината на Symmetrical AWD е в това, че трансмисията, предаването към кардановия вал и задния диференциал са подредени в права линия зад двигателя SUBARU BOXER.
    Последно редактирано от silverfox; 26-02-12, 11:24.
    Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

    Коментар


    • #32
      От: Subaru Forester / Honda CR-V или друго...?

      Първоначално публикуван от silverfox Преглед на мнение
      Глупости! Кой диференциал като има - преден, заден, междинен? Хубаво си дал източници за четене, вземи и да попрочетеш.
      50/50 е при блокиран междинен диференциал, но тогава си е part time.
      Сега, първо се ограмотяваш, и после се извиняваш! Както си писал, добре е да се чете!
      Аз съм чел достатъчно и съм го разбрал! При теб това не е така!

      Естествено че става дума за среден/междинен диференциал, няма друг, който може да го има или не при различните молели на Субару.

      ПП И недей да скачаш кат' пърле пред майка си!
      Това което ни липсва ни кара да мечтаем.

      Коментар


      • #33
        От: Subaru Forester / Honda CR-V или друго...?

        Първоначално публикуван от agogov Преглед на мнение
        ПП И недей да скачаш кат' пърле пред майка си!
        Не скачам. Понякога първосигнално се изразявам доста рязко, за което се извинявам. Както и да е. По-горе съм дал източник и обяснение на системата.
        Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

        Коментар


        • #34
          От: Subaru Forester / Honda CR-V или друго...?

          Хмм, изглежда имаш право... и излиза, че AWD системата при моделите с ръчни и автоматични скорости, се различава много... http://www.awdwiki.com/en/subaru/#Su...l_transmission

          Коментар


          • #35
            От: Subaru Forester / Honda CR-V или друго...?

            +1 за Форестъра ! Не мисля , че разхода е толкова голям колкото казвате ,напротив . Зависи колко го натискаш по пътя . ЦРВ-то единственото му предимство , е както каза колегата по-горе , че е с 2см. по-висок !
            ДА ПОМОГНЕМ НА НИКИ- http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=102019
            0878 23 58 34- Радо

            Коментар


            • #36
              От: Subaru Forester / Honda CR-V или друго...?

              Първоначално публикуван от TLC23 Преглед на мнение
              ЦРВ-то единственото му предимство , е както каза колегата по-горе , че е с 2см. по-висок !
              Всъщност колегата по-горе е объркал, защото клиренса на посоченото поколение CR-V не е 200мм, а е 230мм.
              Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

              Коментар


              • #37
                От: Subaru Forester / Honda CR-V или друго...?

                Първоначално публикуван от silverfox Преглед на мнение
                Не скачам. Понякога първосигнално се изразявам доста рязко, за което се извинявам. Както и да е. По-горе съм дал източник и обяснение на системата.
                Ок! Темперамент.....но не го показвай едновременно с незнанията си. По отношение на Субару имаш сериозни пропуски.

                Първоначално публикуван от silverfox
                Forester има компютърно контролиран многодисков съединител, който в нормални условия предава 90/10 при автомата и почти 50/50 при ръчните.
                Това не е съвсем вярно.
                Автоматиците в масовия вариант имат променливо отношение при разпределението на момента от 90(95):10(5) до 55:45 преден:заден мост , което се управлява от компютър и не само....
                При механичните кутии имаме междинен(среден ) диференциал и там винаги въртящия момент се разпределя по равно между предния и задния мост, т.е. 50:50
                При ДССД кутии има среден диф и има вариране при разпределението на момента, но не знам такива да са слагани на Фори.
                Има и други варианти, но те са или съвсем нови или редки. Ако се наложи и тях ще коментирам.

                Това също не е вярно:
                Първоначално публикуван от silverfox
                50/50 е при блокиран междинен диференциал, но тогава си е part time.
                При МТ си е 50:50 при всяко положение щом има междинен диференциал!
                Парт тайм има само при първите модели до Леоне, грубо казано. От там нататък си е фул тайм! При механичните кутии има частичен, ЛСД блокаж на междинния диференциал, което по никакъв начин не прави автомобила Парт тайм.
                Това което ни липсва ни кара да мечтаем.

                Коментар


                • #38
                  От: Subaru Forester / Honda CR-V или друго...?

                  Първоначално публикуван от agogov Преглед на мнение
                  Сега, първо се ограмотяваш, и после се извиняваш!
                  ОК. Прав беше, че ще се извинявам Нещо ми стана навик с това спостоянно 4х4. Объркването ми в случая идва от wiki-то, където пише "near 50/50" и никъде не е споменато, че тези с ръчка имат LSD междинен диф.
                  Последно редактирано от silverfox; 26-02-12, 15:09.
                  Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

                  Коментар


                  • #39
                    От: Subaru Forester / Honda CR-V или друго...?

                    Първоначално публикуван от silverfox Преглед на мнение
                    Всъщност колегата по-горе е объркал, защото клиренса на посоченото поколение CR-V не е 200мм, а е 230мм.
                    Колега, къде ги четеш тези работи бре?! Клиренс 230мм на ЦРВ-то за периода 1999-2002г.? Да да ама не! Точно 200мм. Обръщам ти внимание, че клиренс е минимален пътен просвет! А пък да не говорим, че субару имат система за постоянен минимален пътен просвет за задния мост! Направо ме хвърли в музиката с тия 230мм, та това е повече от на ленд крузера, паджерото и т.н.!?!?!

                    Коментар


                    • #40
                      От: Subaru Forester / Honda CR-V или друго...?

                      Чета го в wiki-то. И да - знам какво е клиренс. Ако не знаех щях да ти кажа, че е 31см:

                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_1910.jpg
Прегледи:1
Размер:122.5 КБ
ID:5350770

                      и то при положение, че в момента е позатънал в калта.

                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_1911.jpg
Прегледи:1
Размер:142.5 КБ
ID:5350771


                      Най-ниската точка на CR-V е средното гърне и ако се премести или махне ще се увеличи клиренса. За разлика от джиповете, които цитираш, на които най-ниската точка са диференциалите.
                      Точно в момента обаче няма как да ти го измеря.

                      ПС: а ти къде го четеш 200мм клиренс?
                      Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

                      Коментар


                      • #41
                        От: Subaru Forester / Honda CR-V или друго...?

                        Клиренса при сток автомобили, според каталози върви от 210мм/1997г към 185мм/2011г при Хонда ЦРВ, спрямо 190мм/1997г към 215мм/2011г при Форестер.
                        Това което ни липсва ни кара да мечтаем.

                        Коментар


                        • #42
                          От: Subaru Forester / Honda CR-V или друго...?

                          Тук пише за 4х4 на субару:

                          http://fakti.bg/avto/31186-subaru-pr...oino-predavane

                          Коментар


                          • #43
                            От: Subaru Forester / Honda CR-V или друго...?

                            И тук (горе в ляво различни езици, но не 100%), и тук.
                            Това което ни липсва ни кара да мечтаем.

                            Коментар


                            • #44
                              От: Subaru Forester / Honda CR-V или друго...?

                              Първоначално публикуван от agogov Преглед на мнение
                              Клиренса при сток автомобили, според каталози върви от 210мм/1997г към 185мм/2011г при Хонда ЦРВ, спрямо 190мм/1997г към 215мм/2011г при Форестер.
                              Мда - при CR-V намалят клиренса с новите поколения, докато Forester от комби заприличва на SUV със съответното увеличение на клиренса.

                              Специално за CR-V на някои места сега видях го дават за първо поколение даже 205мм, като при последното стига до 6.7", т.е. 170мм: http://automobiles.honda.com/cr-v/specifications.aspx
                              Ще вземам да спирам да чета wiki-то.
                              Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

                              Коментар


                              • #45
                                От: Subaru Forester / Honda CR-V или друго...?

                                Първоначално публикуван от silverfox Преглед на мнение
                                Ще вземам да спирам да чета wiki-то.
                                Мдаммм. Иначе може да се чете и в www.auto.ru, въпреки, че и там съм ги "хаващал" в издънки. Колкото до новите форита то те са и до 225мм - при двигател 2,5ХТ. Моето фори е 2007-а края и е с 205мм. при запазено междуосово от 2525мм. и при самонивелиращи амортисьори. През 2003-та карах ЦРВ, а от 2007-а карам форито и си признавам, че съм пристрастен по темата фори! ))

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X