Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Избор за офроуд, Хонда, Ровър,Тойота или ..... Субару

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • До: Избор за офроуд, Хонда, Ровър,Тойота или ..... Субару

    Active torque-split AWD при Subaru се използва само в моделите с автоматична кутия. В средата има многодисков съединител, с електронно управление, който разпределя въртящ момент напред/назад(повече напред). И разпределението е активно, понеже се управлява от електронен блок, а не от виско например. Налягането в многодисковия съединител(играещ роля на централен диф) се контролира от един соленоид(т. нар. соленоид "C"), който се командва от електронния блок на VDC(vehicle dynamics system), и отчитайки моментното състояние на колелетата - брой обороти, сцепление, качва или сваля налягането на маслото. Това е "активното" разпределение на ВМ, защото играе ролята на блокировка на централния диф. А както вече разбрахме, блокиращ диф може да разпределя ВМ. Ролята на спирачната система е да не допуска намаляване на съпротивлението на някое колело, ако забуксува. Което по описаната назад схема би намалило съпротивлението на цялата трансмисия, и оттам понижен въртящ момент, подаван към нея. Принудителното подаване на по-голям ВМ от колкото би имало нужда при буксуващо колело, пак си е вид разпределение на ВМ.
    Последно редактирано от Tihomir(imageo); 03-01-10, 17:49.
    Вярата в конспирации е опростяване, което ни помага да обясняваме всичко.

    Коментар


    • До: Избор за офроуд, Хонда, Ровър,Тойота или ..... Субару

      Дали греша ?
      Двигателя работи-произвежда единица енергия (мощност) за единица време.Тази енергия се предава към колелата (което по-горе наричам въртяща сила приложена към колелата).Това ОЩЕ НЕ Е ВЪРТЯЩ МОМЕНТ!
      Момент ще стане тази сила ,когато има какво да и противодейства ( когато има сцепление с настилката ).
      На картинка 1-100% от енергията сведена до колелата ще отидат да въртят колелото без сцепление.Ако увеличим тази енергия(с оборотите),ще увеличим оборотите на въртене на въпросното колело ,но нямаме въртящ момент(не броим загубите ,клонящи към нула). Така е и за другите картинки.Въртящ момент имаме само на картинка 2-дясна рисунка.Само на нея имаме приложена мощност и опора,съответно въртящ момент и евентуално последващо движение(зависи от големината на приложената сила и сцеплението-приемаме в случая ,че и двете са достатъчно).
      Та Мощност и Момент не е едно и също нещо ,като не е задължително и да са пропорционални-както не са в случая.
      Затова колега @cecoa1-мисля ,че не греша.
      Това което ни липсва ни кара да мечтаем.

      Коментар


      • До: Избор за офроуд, Хонда, Ровър,Тойота или ..... Субару

        Първоначално публикуван от agogov Преглед на мнение
        На картинка 1-100% от енергията сведена до колелата ще отидат да въртят колелото без сцепление.
        Според мен 25% от енергията ще отидат там. Останалите 75% ще отидат за напъни на останалите колелета да преодолеят нужната сила за да се завъртят.
        Последно редактирано от Tihomir(imageo); 03-01-10, 18:14.
        Вярата в конспирации е опростяване, което ни помага да обясняваме всичко.

        Коментар


        • До: Избор за офроуд, Хонда, Ровър,Тойота или ..... Субару

          Първоначално публикуван от agogov Преглед на мнение
          Дали греша ?
          ...
          Затова колега @cecoa1-мисля ,че не греша.
          Грешиш.

          Всяка сила може да се представи като момент и всеки момент като сила.

          Деликатното в случая, е че всички сили/моменти действащи върху едно тяло трябва да се неутрализират взаимно.
          При тяло в покой - ясно.
          При равномерно движение - също.
          При неравномерно движение обаче в играта се включва и ускорението (с + или -), което по същество също е сила, както писах по-рано.

          И така, един двигател при 2000об/мин. МОЖЕ да отдаде 300Nm, ама може да отдаде и 3Nm - зависи какво има насреща за уравновесяване. И това ще се отрази по съответния начин на разхода му.
          Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

          Коментар


          • До: Избор за офроуд, Хонда, Ровър,Тойота или ..... Субару

            Първоначално публикуван от Tihomir(imageo) Преглед на мнение
            Според мен 25% от енергията ще отидат там. Останалите 75% ще отидат за напъни на останалите колелета да преодолеят силата на триене от сцеплението.
            +1
            Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

            Коментар


            • До: Избор за офроуд, Хонда, Ровър,Тойота или ..... Субару

              Първоначално публикуван от Tihomir(imageo) Преглед на мнение
              Според мен 25% от енергията ще отидат там. Останалите 75% ще отидат за напъни на останалите колелета да преодолеят силата на триене от сцеплението.
              Не Тишо , 25% от минималния(няма съпротивление,няма въртящ момент) въртящ момент ще отиде там ,не 25 % от енергията.Но този момент се приема за нула,пренебрежимо малък е ,клони към нула.
              Последно редактирано от agogov; 03-01-10, 18:14. Причина: (няма съпротивление,няма въртящ момент)-това добавих
              Това което ни липсва ни кара да мечтаем.

              Коментар


              • До: Избор за офроуд, Хонда, Ровър,Тойота или ..... Субару

                Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                ...
                Системата се намесва в управлението, разпределяйки въртящия момент на двигателните колела...
                Обръщам внимание че, се говори за "разпределяне"!

                Коментар


                • До: Избор за офроуд, Хонда, Ровър,Тойота или ..... Субару

                  Първоначално публикуван от agogov Преглед на мнение
                  Не Тишо , 25% от минималния(няма съпротивление,няма въртящ момент) въртящ момент ще отиде там ,не 25 % от енергията.Но този момент се приема за нула,пренебрежимо малък е ,клони към нула.
                  Мощността е количеството сила, приложено на дадена площ за единица време. Ако 100% от мощността отиде за едно колело, това означава, че към другите не е подадена никаква сила ? А енергията е мощността, която сме изразходили в продължение на някакво време.
                  Последно редактирано от Tihomir(imageo); 03-01-10, 18:32.
                  Вярата в конспирации е опростяване, което ни помага да обясняваме всичко.

                  Коментар


                  • До: Избор за офроуд, Хонда, Ровър,Тойота или ..... Субару

                    Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                    Обръщам внимание че, се говори за "разпределяне"!
                    Да, според зависи от системата - посредством вискомуфа, електромагнитни съединители (2бр.), или компютърно управляем (активен) многодисков съединител.
                    Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                    Коментар


                    • До: Избор за офроуд, Хонда, Ровър,Тойота или ..... Субару

                      Първоначално публикуван от Tihomir(imageo) Преглед на мнение
                      Мощността е количеството сила, приложено за единица време. Ако 100% от мощността отиде за едно колело, това означава, че към другите не е подадена никаква сила ? А енергията е мощността, изразходена за единица време.
                      Да ,по силата на отворения диф това ще стане.По силата на най-малкото съпротивление.
                      Последно редактирано от agogov; 03-01-10, 18:35. Причина: По силата на най-малкото съпротивление.-добавено
                      Това което ни липсва ни кара да мечтаем.

                      Коментар


                      • До: Избор за офроуд, Хонда, Ровър,Тойота или ..... Субару

                        Първоначално публикуван от stargazer Преглед на мнение
                        Да, според зависи от системата - посредством вискомуфа, електромагнитни съединители (2бр.), или компютърно управляем (активен) многодисков съединител.
                        Да де, ама може ли нещо което е постоянна величина на всяка гума, да се разпределя!?

                        Коментар


                        • До: Избор за офроуд, Хонда, Ровър,Тойота или ..... Субару

                          Първоначално публикуван от Tihomir(imageo) Преглед на мнение
                          Според мен 25% от енергията ще отидат там. Останалите 75% ще отидат за напъни на останалите колелета да преодолеят силата на триене от сцеплението.
                          Това е тотално грешно.Предишното беше вярно.
                          Тихомир и Wiki-то са прави.
                          agogov,греши в голямата част от разсъжденията си.Но ми даде и още едно обяснение на картинките,което е вярно-ако става въпрос от къде колко енергия се губи,схемите ще са верни без една само(тази с блокиран заден и междуосов диференциал).agogov е прав и че статичния момент не е загуба на енергия.Енергията е мощност,а за нея трябва движение.Загубите са през боксуващите колела,а не в трансмисията(има но пренебрежимо малки-в дифовете се въртят и сателитите около оста си).
                          Има учебници по "Теория на автомобила".Не са копирали нищо от мрежата,щото са писани повечето,когато нямаше нет.
                          Не е лошо преди да се пише да се чете....
                          1.Сила-основно понятие...
                          2.Работа-....
                          3.Въртящ момент-...
                          4.Мощност-...
                          5.Връзки и зависимости между понятията-...
                          6......и още
                          Мога да ги напиша,ама кой ще повярва,а трябват и схемички за да е напълно ясно.
                          Не се смея на незнанието,а ми е интересен ентусиазма...Хем да научим истината,хем да излезе,че винаги сме го знаели....Излишно е Форума пази писаното,като осъзнаете нещата,ще си четете писанията с усмивка...

                          Първоначално публикуван от stargazer Преглед на мнение
                          Да, според зависи от системата - посредством вискомуфа, електромагнитни съединители (2бр.), или компютърно управляем (активен) многодисков съединител.
                          Или със задействане на спирачките на отделните колела

                          P.S.Андро,се бъзика вече,с мен...
                          Блажени са незнаещите!
                          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                          Коментар


                          • До: Избор за офроуд, Хонда, Ровър,Тойота или ..... Субару

                            Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                            Да, ама имаме отворен диф. И от там, преразпределя ли тоя диф ВМ, произлизат различията.
                            Самия диференциал е повишаващ редуктор при повдигнато едно колело във въздуха.От там нататък това което опира в земята защо не се върти,защото не се предава никакво усилие към него или защото съпротивлението към земята е по-голямо от на другото?

                            Та предава ли се или не се предава усилие към това колело може и да пробвате като го вдигнете и се опитате да го задържите с ръце,тогава ще разберете.
                            ТЛК 80 4,2ТД-95г

                            Коментар


                            • До: Избор за офроуд, Хонда, Ровър,Тойота или ..... Субару

                              @cecoa1 ,казваш "agogov,греши в голямата част от разсъжденията си...." ,ма държа да ми кажеш къде !Така ще науча нещо.
                              Самите понятия са ми...леко в страни-лаик съм на тема автомобили ,но основните принципи мисля са ми ясни.
                              Смятам технически мненията са ти верни,с една забележка:"Силата от двигателя си е точно въртящ момент",......ма ако има спрямо какво да я приложеш .
                              Това което ни липсва ни кара да мечтаем.

                              Коментар


                              • До: Избор за офроуд, Хонда, Ровър,Тойота или ..... Субару

                                Първоначално публикуван от agogov Преглед на мнение
                                "Силата от двигателя си е точно въртящ момент",......ма ако има спрямо какво да я приложеш .
                                Силата от двигателя е въртящ момент винаги.Когато не можеш да го приложиш(оползотвориш) и двигателя не го произвежда,в такова количество.
                                Навсякъде действа баланс на силите и моментите(Stargazer също е наясно и се опита да го обясни).Когато баланса се нарушава се променят и другите параметри на режима.Просто казано,когато момента,подаван от ДВГ е по-висок от съпротивителния момент на трансмисията тогава оборотите му се увеличават и обратното,ако пък трансмисията има по-висок съпротивителен момент от колкото получава от двигателя,оборотите намаляват.Когато двигателя не е свързан с трансмисията,той работи на празен ход т.е. не произвежда въртящ момент за външен консуматор.Изменението на въртящия му момент тогава се използва само и единствено за изменение на оборотите му(преодоляване на вътрешните му загуби).Двигателя освен задвижващ има и спирачен момент,когато трансмисията се опитва да го завърти(спускане на наклон с включена предавка),и тогава също важат правилата за баланса на моментите.Няма да навлизам в повече подробности за да не те объркам.
                                Най-важното е да знаеш,че въртящ момент е сила по рамо и да си наясно със баланса.

                                Отделно понятията въртящ момент,обороти(честота на въртене) и мощност са свързани в неразривна зависимост.
                                Тихомир е написал формулките по-напред в темата.
                                Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X