До: Избор за офроуд, Хонда, Ровър,Тойота или ..... Субару
Active torque-split AWD при Subaru се използва само в моделите с автоматична кутия. В средата има многодисков съединител, с електронно управление, който разпределя въртящ момент напред/назад(повече напред). И разпределението е активно, понеже се управлява от електронен блок, а не от виско например. Налягането в многодисковия съединител(играещ роля на централен диф) се контролира от един соленоид(т. нар. соленоид "C"), който се командва от електронния блок на VDC(vehicle dynamics system), и отчитайки моментното състояние на колелетата - брой обороти, сцепление, качва или сваля налягането на маслото. Това е "активното" разпределение на ВМ, защото играе ролята на блокировка на централния диф. А както вече разбрахме, блокиращ диф може да разпределя ВМ. Ролята на спирачната система е да не допуска намаляване на съпротивлението на някое колело, ако забуксува. Което по описаната назад схема би намалило съпротивлението на цялата трансмисия, и оттам понижен въртящ момент, подаван към нея. Принудителното подаване на по-голям ВМ от колкото би имало нужда при буксуващо колело, пак си е вид разпределение на ВМ.
Active torque-split AWD при Subaru се използва само в моделите с автоматична кутия. В средата има многодисков съединител, с електронно управление, който разпределя въртящ момент напред/назад(повече напред). И разпределението е активно, понеже се управлява от електронен блок, а не от виско например. Налягането в многодисковия съединител(играещ роля на централен диф) се контролира от един соленоид(т. нар. соленоид "C"), който се командва от електронния блок на VDC(vehicle dynamics system), и отчитайки моментното състояние на колелетата - брой обороти, сцепление, качва или сваля налягането на маслото. Това е "активното" разпределение на ВМ, защото играе ролята на блокировка на централния диф. А както вече разбрахме, блокиращ диф може да разпределя ВМ. Ролята на спирачната система е да не допуска намаляване на съпротивлението на някое колело, ако забуксува. Което по описаната назад схема би намалило съпротивлението на цялата трансмисия, и оттам понижен въртящ момент, подаван към нея. Принудителното подаване на по-голям ВМ от колкото би имало нужда при буксуващо колело, пак си е вид разпределение на ВМ.
Коментар