Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Отново молба за помощ при избор (30K-45K лв.)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    Първоначално публикуван от stojan_defender-a
    Quadra, има хора които през живота си не са се качвали на 4х4 и минават всеки ден през заледени пътища А сега се сещам за още една възможност Лада Нива- доста евтина(направо без пари) фултаим, с парите които са приготвили спокойно могат да отстранят всички дефекти и да я "наточат" даже Е верно руска е, няма много комфорт в нея(даже май и хидравлика няма) ама нали е кола и на нея хора се возят пък и поддръжката е почти без пари Уфф да избираш кола пък камоли за др човек....много е трудно
    Виж, не се обиждай, ама не е така както казваш. Пръво на заледено парт-тайма колкото помага, толкова и пречи - тук понякога е за предпочитане кола 4Х2 поне има по-еднозначни реакции. Второ тази Нива определено не влиза в ценовата група на клиента - сиреч човека иска да получи нещо срещу парите си, а не конструктор "направи си сам". И трето, ако видя жена без проблем да паркира Нива ще се притесня да я хвана за чатала, щот може да напипам чифт топки, ако ме разбираш.
    Човека има няколко много прости изисквания - да е устойчива на хлъзгаво, да става за лек офроад и да предлага определен комфорт. Замисли се над това и автоматично ще отрежеш един куп претенденти...
    Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

    Коментар


    • #47
      Quadra, изобщо не се обиждам, защото съм доста по малък от вас=> с по малко опит и така да се каже сега се уча(сигурно затова всяка свободна минута със във форума). Само неразбрах вие каква кола му препоръчвате-партаим или фултаим? Иначе за мен си избора е ясен дори и да не е най-добрият!
      о 88 з 417 оо 4 - Стоян

      Коментар


      • #48
        С фултайм разбира се. Нали идеята е да е устойчив на хлъзгаво и да помага на шофьор който няма спортни амбиции да кара с вратите напред например.
        Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

        Коментар


        • #49
          Леле, леле що ли пуснах въпроса си снощи, то станало нещо като Левски срещу ЦСКА
          Значи да отговоря на въпроса първо защо ново - от опит зная, че като купиш нещо на старо, първата година даваш още поне 50% от покупната цена за да го стегнеш. И затова ми е писнало от стари машини - последно си купих една Витара, дето и проте4е блока - още седи до една бензиностанция към Перник и човека (новия) се чуди какво да я прави (то и жена ми я обърна по покрив веднъж....). Нова и ако може не руска - карал съм нива, жена ми също, даже си има 2 във фирмата, не е проблем да вземе едната. Но ... абе ... еми ... (тука все нецензурни неща ми хрумват).
          Така, ново - лизинга не ме плаши, защото самоучастието ще е с поне 40-50% и лихвите ще са по-малки, пък и лизингодателите са ми все отбор познати, нали си продавам компютрите през тях... Важното за нова кола е наличието на гаранция - 2 или 3 години. Откакто купувам нови коли във фирмата си, все едно се родих - караш свестна кола, не я мислиш, а като стане на 80 - 100 000 - има си бей-бек. Щото каквото и да е старо да взема, то ще е на 2-3 бей-бек-а
          И аз съм се наточил на Витарата - разликите между дълга и къса бази е 4х4 системата - при 3-вратката е парт-тайм с вклюване на предния мост до 80км/ч, с блокаж на центр. диф. без бавни - това с 1.6 бензин. С 2.0 дизел системата е 4 моуд. 4х4, както и на дългите версии. Ето какво ми обясни за нея един"надъхан" младок - дилър в Миркат :
          - стандартно е 2Н - 4Н се включва в движение до 80 км/ч и може да се кара постоянно с нея (напр. цяла зима - само се вдига разхода с 10%). Системата е механична, взета "назаем" от Субару, с вузможност за разпределение на до 75% от върт. момент към предния мост при приплъзване. Допълнително в движение до 20 км/ч може да се блокира 4Н, със всичките недостатъци - трудно за маневриране, не се препоръчва за каране по сухи пътища и т.н.. и на края, има и 4Н бавни, които са зацепени само при блокиран центр. диф. - за тежък офроуд. Единствения проблем е липсата на ЕСП, което контролирано да не позволява занасяне при лед (щото жената е малко заплес и ще пропусне някой заледен завой, докато например слуша новините)...

          Но ... тоя Теракан ми се вижда приличен (http://www.hyundai-indcommerce.com/okazion.php)

          От вчера изиникна още една Витара в Миркат на 80 000 км с Пежо ХДИ за 29 000 лева, утре ще я гледам, ама е със старите предавки ...

          Между другото огледах и една Сантана в СФА и някък си не ми хареса - старото купе на Витара с бързооборотен дизел 1.6 и това за 38 900 лева (-3 000 отстъпка, щото съм им редовен клиент)

          та тези са ми дилемите ....

          Колкото за пътя София - Перник, ето едно описание от мен, постнато в един друг форум - http://peugeotclub.info/forum/viewtopic.php?t=7633 , сега през зимата е няколко пъти по-страшно.

          Коментар


          • #50
            Леелееее! Кажи кой е тоя надъхания младок от Миркат да отидем целокупно половината форум и да му счупим тиквата от бой! Малееее! А пък от Субару ако прочетат направо ще му направят ахтунг!
            Баси глупостите, честно...
            Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

            Коментар


            • #51
              Първоначално публикуван от icarus
              Важното за нова кола е наличието на гаранция - 2 или 3 години. Откакто купувам нови коли във фирмата си, все едно се родих - караш свестна кола, не я мислиш, а като стане на 80 - 100 000 - има си бей-бек. Щото каквото и да е старо да взема, то ще е на 2-3 бей-бек-а
              Добре че има и такива като тебе че иначе как щяхме да си купуваме новите коли на полвин цена

              Коментар


              • #52
                Първоначално публикуван от quadra
                Леелееее! Кажи кой е тоя надъхания младок от Миркат да отидем целокупно половината форум и да му счупим тиквата от бой! Малееее! А пък от Субару ако прочетат направо ще му направят ахтунг!
                Баси глупостите, честно...
                Ta затова разпитвам досаждайки на всички тук, щото после няма "мъни бек"....

                Забравих, хиляди благодарностти за мненията по-горе !!!

                Коментар


                • #53
                  Първоначално публикуван от Quadra
                  Леелееее! Кажи кой е тоя надъхания младок от Миркат да отидем целокупно половината форум и да му счупим тиквата от бой! Малееее! А пък от Субару ако прочетат направо ще му направят ахтунг!
                  Баси глупостите, честно...
                  Човек повечето са такива Особено по панаирите слагат едни плейбоики дето....... Например на есенния панаир тази година питам "можели да ми дадете брошура за вранглер?" а теми отговаря "еми те го спряха от производство"
                  о 88 з 417 оо 4 - Стоян

                  Коментар


                  • #54
                    Въпроса е как действа ЛСДто на междинние диф
                    Май има нещо гнило.
                    Не може хем да е с ограничено преплъзване 47/53
                    хем да е с променливо преплъзване (като преплъзнел единия мост въртящия момент се прехвърлял на другия)
                    Ако фултайма е същия като на Субару Форестър и Outback (с водещ мост и виско ЛСД) то е същото като на Ландровър Фриландър.

                    Че то вече на всичко дето върти четири гуми викат фултаим
                    Да ама не Порше Карера 4х4 - 10/90 мъртвец на сняг

                    Коментар


                    • #55
                      Темата наистина стана много интересна.ЛСД та по принцип са два типа:
                      първият са така наречените виско муфи(маслен съединител,при който разпределението между двата моста е строго фиксирано например 60/40 по-старият вариант).

                      при вторият ЛСД то е електронно управлявана муфа(при Volksvagen иSkoda се нарича HALDEX),при която разпределението на въртящия момент е пак в полза на единия мост например 60/40 при нормални пътни условия,но при загуба на сцепление съотношението се променя до 40/60 в зависимост от терена.

                      И двата варианта не се водят Full Time!

                      При Full Time трябва да има наличие на междинен диференциал бил той свободен с механична блокировка или(пак с процентно разпределение,но при нужда могат да бъдат блокирани 50/50 ръчно) или TorSen диференциал при който разпределението също е променливо.
                      Най-добрия пример за Full Time е Quattro или 4MOTION които са с междинен диференциал TorSen. HUMMER H1е със същите диференциали но там са 3бр(и в двата моста по един).
                      sigpic УАЗ-452

                      Коментар


                      • #56
                        Първоначално публикуван от quadra
                        Волвото го изхвърляме веднага защото е много скъпо и е на практика с предно - двойното му не върши абсолютно никаква работа проверено.
                        куадра ако гледаме по цена махни първо р-класата че цената отива до просташките 200 000 лева.
                        В момента пияният гръцки народ се опитва да фокусира дългия лист със сметката, който му подава все по-изнервеният европейски сервитьор. А махмурлука тепърва предстои...

                        Коментар


                        • #57
                          Първоначално публикуван от JC
                          Темата наистина стана много интересна.ЛСД та по принцип са два типа:
                          първият са така наречените виско муфи(маслен съединител,при който разпределението между двата моста е строго фиксирано например 60/40 по-старият вариант).

                          при вторият ЛСД то е електронно управлявана муфа(при Volksvagen иSkoda се нарича HALDEX),при която разпределението на въртящия момент е пак в полза на единия мост например 60/40 при нормални пътни условия,но при загуба на сцепление съотношението се променя до 40/60 в зависимост от терена.

                          И двата варианта не се водят Full Time!

                          При Full Time трябва да има наличие на междинен диференциал бил той свободен с механична блокировка или(пак с процентно разпределение,но при нужда могат да бъдат блокирани 50/50 ръчно) или TorSen диференциал при който разпределението също е променливо.
                          Най-добрия пример за Full Time е Quattro или 4MOTION които са с междинен диференциал TorSen. HUMMER H1е със същите диференциали но там са 3бр(и в двата моста по един).
                          Половината е вярно, половината - не. Има доста изписано по въпроса, аз също съм писал много. Скоро пуснах и линк към сайт само с дифове и как работят. Халдекса е един вид многодисков съединител в маслена баня. Торсена е червячен диф. Формоушъна не е торсен. Дифовете със самоблокиране са два типа, такива които сработват от разлика в оборотите и такива които сработват от разлика във въртящия момент - торк сенситив - торсен
                          Най-хубавите дифове със самоблокаж се слагат ва JEEP и имат името вари-лок или хидра-лок - това са единствените 100% самоблокиращи се дифове. Вискомуфтата е муфта която сработва от разликата във скоростите на въртенето на двата вала - вътре се загрява силиконовата течност и увлича дисковете на по-бавния вал. LSD-то е обратното, то е един съединител (многодисков) при който дисковете са зацепени, но не напълно а на полусъединител - приплъзват, така че като види зор прибоксува но предава на другата страна колкото му позволява триенето. Така че основно положение - виското е стандартно свободно и при разлика все повече залепва, а LSD е зацепен и при зор все повече прибоксува. Хитрите хора са видяли че само виско не става и затова обикновенно слагат нормален зъбен или червячен диф да работи в паралел с него и то само да работи като блокаж. Където е само виско не е фултайм а он-деманд...
                          Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                          Коментар


                          • #58
                            Когато има електронно управление е ELSD и го има само в ДЖИП
                            При КуадраДраив2 смениха геро помпата с електронна вилка.

                            Има много модели с виско ЛСД без междинен диф.
                            Абе всеки луд с номера си.
                            Торшъна и освободения диф са истинския фултаим Нещо около 50/50

                            Коментар


                            • #59
                              Имам чувството,че говорим за едно и също нещо на различни езици.
                              HALDEX наистина е многодисков съединител в маслена баня(съгласен),но електронно управляем.
                              Под името 4MOTION(същото важи и за QUATTRO) са създадени две системи с коренно различен принцип на действие-първият е с съединител HALDEX и го монтират на Golf и Skoda(и по-малките Audi) поради напречно монтираните двигатели,а вторият е с централен TorSen диференциал,заради надлъжните мотори на PASSAT и Audi-категорично!
                              Самоблокиращите диференциали се влияят само и единсвено от различното сцепление на колелета(разбира се завси от вида им,и от процентната блокировка)
                              За дифовете на JEEP съм съглсен също!

                              Изобщо идеята ми беше,че за Full Time можем да говорим само при наличието на централен диференциал-във всичките негови версии.
                              sigpic УАЗ-452

                              Коментар


                              • #60
                                Това на пасатите си е живо куатро, само че за да не взимат запазената марка на Ауди го кръщават така. Същото е и с Ауди А-3 и ТТ - там си е жив формоушън, ама понеже е Ауди го кръщават куатро... А иначе Халдекса в свободно състояние не предава повече от 5-7 процента на другия мост...
                                Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 9,962 в 11:28 на 09-12-25.

                                Зареждам...
                                X