Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Jeep Grand cherokee Limited 3.1TD

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Jeep Grand cherokee Limited 3.1TD

    Към колегата brpi:


    Колега , виждам че знаеш доста , но да пишеш на английски и даваш копи пейс статистически данни , които нямат никакво отношение към конкретното запитване няма смисъл , надявам се знаеш устройството на бензинов ДВГ и знаеш , че колкото е по-компресирана една смес(основно заради по-високото октаново число , но не само) следва по-голяма детонация с развиваща се по- висока температура , която уврежда непригодените за работа с такъв тип горивни смеси двигатели ;Относно калоричността на даден вид гориво че е локуми няма да коментирам ;
    Давам ти прост пример :вземи което си искаш Соц возило , зареди го с 100 октанов бензин и карай да видим колко дни ще изкара ДВГ преди да се повреди ;
    Поздрави !

    п.п. пропан-бутана не се измерва с октаново число
    Последно редактирано от kiriko; 29-10-09, 13:20.

    Коментар


    • #17
      До: Jeep Grand cherokee Limited 3.1TD

      Колегата въпреки, че е "пейстнал" пояснението на английски, е много прав. Пълни глупости са, че по-високооктанов бензин ще ти скапе двигателя. Колкото е по-високо октановото число, токова по-малки са детонациите. Именно поради тази причина се препоръчва за "резачките" с малък обем на мотора и голяма литрова мощност-поради голямата степен на сгъстяване и опасността от поява на детонационно горене. А ако някога си имал нова "Лада", в книжката и може да си прочел, че се препоръчва А-93 и А-96 или А-96И(който мисля, че никога не го е имало в България).
      Последно редактирано от kuzdov; 29-10-09, 17:57.
      "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
      Неизвестен мъдрец

      Коментар


      • #18
        До: Jeep Grand cherokee Limited 3.1TD

        Първоначално публикуван от kuzdov Преглед на мнение
        Колегата въпреки, че е "пейстнал" пояснението на английски, е много прав. Пълни глупости са, че по-високооктанов бензин ще ти скапе двигателя. Колкото е по-високо октановото число, токова по-малки са детонациите. Именно поради тази причина се препоръчва за "резачките" с малък обем на мотора и голяма литрова мощност-поради голямата степен на сгъстяване и опасността от поява на детонационно горене. А ако някога си имал нова "Лада", в книжката и може да си прочел, че се препоръчва А-93 и А-96 или А-96И(който мисля, че никога не го е имало в България).
        Колеги просто исках да кажа че по-старите и по-бавно оборотни двигатели не са пригодени за работа с по-силен бензин , и не случайно в спецификацииите на Jeep Grand Сherokee пише да не се кара с по-висок от 87(техен стандарт)(защо ли ?, ще съм благодарен някой да ми обясни);
        Лично съм горил клапани на "Лада" с 96 , когато Shell навлезе в България
        Резачките за които говориш са усилен коляно-мотовилков и газоразпределитен механизъм , ковани бутала и др. за да могат да издържат на 8-9000об/мин , които няма как да бъдат достигнати и поддържани със слаб бензин .

        Мисля че много се отклонихме от основната тема , но в спора и някъде по средата се ражда истината !
        Поздрави !

        П.П.Видях си грешката за което се извинявам ;
        Последно редактирано от kiriko; 29-10-09, 18:25.

        Коментар


        • #19
          До: Jeep Grand cherokee Limited 3.1TD

          Е там е грешката-няма силен и слаб бензин.... Той си е един и същ, но с различно количество АНТИДЕТОНАЦИОННИ добавки. Разните В-пауъри и т.н. също ги правят с добавки... Хайде стига сме спамили, има си раздел за тия въпроси.
          "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
          Неизвестен мъдрец

          Коментар


          • #20
            До: Jeep Grand cherokee Limited 3.1TD

            Успех на колегата TU-124 в избора му на автомобил 4х4 !

            Коментар


            • #21
              До: Jeep Grand cherokee Limited 3.1TD

              Да вземете да разтърсите форума, вместо да го мислите това октаново число, ли?

              п.с. пропан-бутановите смеси си имат съвсем определено октаново число, което варира между 85 и 115 в зависимост от съотношението между пропана и бутана. Нормално е около 105.

              Коментар


              • #22
                До: Jeep Grand cherokee Limited 3.1TD

                ....бензин към само детониране....
                Детонирането НЕ е самозапалване и затова не може...
                .... да стане мотора дизелов.
                други глупости за калоии,температури и ала бала са локуми разтягани на седянка, митове и легенди....
                Да,ама не са.

                Октана е доста скъпо нещо
                И колко му е литъра!?Па кой ли го интересува като не се слага в бензина?
                А въпроса е какво е изооктан и хептан?-това е друга тема
                алхимична смес
                Алхимията май беше една друга наука.....

                Бензините с различно октаново число "горят" различно бързо.Затова и центровката на запалването трябва да е различна.Вярно е и за калоричността но чак да изгори двигател....Просто трябва центровка на запалването в зависимост от използваното гориво.

                И по темата:
                Заменките нещо не ми вдъхват доверие.
                Ауди след 2001 пооправят този мотор но поддръжката си е скъпа(само консумативите за смяна като ангренаж са цифра)
                За мен лично е по-добро познатото зло-в случая твоята обслужена кола,вместо друга в неизвестно състояние.Особено някоя от изброените.
                Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                Коментар


                • #23
                  До: Jeep Grand cherokee Limited 3.1TD

                  Първото ми излизане в чужбина беше с ЛАДА 1600. Да не се мина, заредих с високооктанов бензин и колата започна да прегрява. Имах в туба нашенски. Сипах го при чуждестранния и нещата се оправиха. Та действително, може да се повреди двигателят.
                  Lancia Delta HF Integrale Evolucione

                  Коментар


                  • #24
                    До: Jeep Grand cherokee Limited 3.1TD

                    Първоначално публикуван от bojitch Преглед на мнение
                    Първото ми излизане в чужбина беше с ЛАДА 1600. Да не се мина, заредих с високооктанов бензин и колата започна да прегрява. Имах в туба нашенски. Сипах го при чуждестранния и нещата се оправиха. Та действително, може да се повреди двигателят.
                    Нормално,неправилната центровка за това гориво може да повреди двигателя.(прегряване и "изгаряне" на изпускателни клапани)

                    Високооктановият бензин е по-калоричен но и гори по-бавно.Затова е необходимо и увеличаване на предварението на запалването(аванса).
                    Офтопик сме!
                    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                    Коментар


                    • #25
                      До: Jeep Grand cherokee Limited 3.1TD

                      Първоначално публикуван от TU-124 Преглед на мнение
                      Колеги, много съжелявам за темата, знам че има търсачка, но простете невежите, четох,четох и немога да разбера това което ме интересува.
                      Имам едно Ауди А6 2001г. то вообще не е евтино за подръжка. Има един пич който иска да ми даде един такъв Jeep Grand cherokee Limited 3.1TD с леко доплащане от моя страна. Питах се дали няма да се прецакам, дали се чупят много, имат ли дефекти,дали мога да помоля за помощ от колега тук който разбира какво да гледам при размяната,общо взето искам съвет. Благодаря за вниманието, и лек и успешен ден.
                      Взимай гранда и не се притеснявай миналата седмица карах такъв 3.1 и на фона на мойто чероки 2.1 направо ми се видя самолет. автоматик, куадра драйв, само даваш газ и въртиш кормилото без да пипаш нищо друго Като оправят пътищата в бг тогава може да си вземеш пак кола, но за сега си требва джип, а особенно зимата като няма кой да ги чисти А относно това да ли да е бензин или дизел си зависи от теб. Аз обичам мириса на нафта и никои не може да ме убеди да карам бензин осбенно да слагам газ. Само требва да се внимава с вискоките обороти при дизелите.
                      Jeep Cherokee 2.1td 94г.
                      Volvo 460 1.6 газ/бинзин
                      Jeep Cherokee 4.0i 97 BRC GAS
                      Fiat Multipla 1.6i 16v BiPover 2001

                      Коментар


                      • #26
                        До: Jeep Grand cherokee Limited 3.1TD

                        ....такъв 3.1 и на фона на мойто чероки 2.1....
                        Да ама двата двигателя нямат нищо общо по между си.
                        Тука спецове и препатили казват,че този двигател си е проблемен-пука цилиндрови глави.Прочете ли за него?(и 2,5 същия без един цилиндър)
                        Мрачна слава имат VM motori във форума.
                        Е,карат си ги хората не ги хвърлят ама .....имат едно наум.
                        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                        Коментар


                        • #27
                          До: Jeep Grand cherokee Limited 3.1TD

                          Колеги, много, много,много благодаря за отговорите, вие ме шашнахте, просто нямам думи. Разубедих се за Jeepa, но се надявам скоро да се метна и аз на нещо голямо. Пак ви благодаря, и лека вечер на всички.

                          Коментар


                          • #28
                            "Предполагам знаеш с какво октаново число е бензина с който се карат американските двигатели и конкретно на ГрандЧероки.
                            В България бензин с толкова ниско октаново число не се продава по бензиностанциите"
                            Ще си позволя да взема кратко отношение,по повод казаното от колегата Кинекс.Искам да кажа,че първо това е силно погрешно!Действително ,октановото число на бензините в Америка е доста различно(в цифрово изражение по-малко!),но то е като да сравниш темп. в Целзий и Фаренхайт!това са различни скали и не са еквивалентни!Октановото число на бензина в Америка,както е отбелязано на всяка гас помпа е в тъй-наречения стандарт PON (Pump Octane Number),което дава по-добро качество на оценката на бензините.Този стандарт,не позволява да се играе с окт.число на нискокачествени бензини ,което е много лесно при използваните в Еуропа MON-RON стандарти ,чрез 2-2-4 trimethylpentane (iso-octane) за сметка на heptane (n-heptane),където бензин с еднакво октаново число има различни характеристики(няма да навлизам в детайли,защото не е интересно за повечето,а другите могат да потърсят сами),което пък е причина един път дв.да не работи добре а друг път да "лети".Има таблици да сравните колко е по ПОН към Евро.Ще отбележа само ,че съм правил проба дори в горещо време на 993-ката да сложа 87 PON, на Скалистите Планини,пресечено трасе с големи денивелации и качеството,поради изброените причине,почти не дава разлика с 94 PON което използвам обикновено,което пък не вреди по никакъв начин на 242 инчовия или пък 318 инчовия осем.

                            И да не пропусна,по темата на колегата,че 2,7 ЦДИ-то е много добър мотор и с елементарен тунинг(на програмно ниво!) прехвърля 200 Коня и в добавка на еластичноста от дизела е същото удоволствие от каране като бензин 8ката .
                            Последно редактирано от Ясен; 30-10-09, 21:04.

                            Коментар


                            • #29
                              До: Jeep Grand cherokee Limited 3.1TD

                              дрън-дрън. RON, MON и PON са просто различни неща. Стандартите са така направени, че разликата между MON и RON да е не повече от някакво си число, примерно 8. И в Европа, и в Америка. PON е средното между двете, но кое точно ще се напише на колонката няма отношение към качествата на бензина. И така, това, което в САЩ е 87PON, тук е излезлият вече от употреба и производство 92RON.

                              И не, няма проблем да се налее в черока 95RON. Той със сигурност няма да забележи измамата.

                              Коментар


                              • #30
                                До: Jeep Grand cherokee Limited 3.1TD

                                А иначе е най-добре L6 бензиновия с добавка на популярния механичен Суперчарджер!!!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X