Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Vitara след 2006, дизел - какво да гледам

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Vitara след 2006, дизел - какво да гледам

    Пак ще си вземам джипка. Въртя, суках, гледах, мислех, пак гледах, пак мислех, и накрая на това в заглавието се спрях. Алтернативите бяха Vitara преди 2006та и LR Discovery преди 2004та. Няма да ми е първата джипка - къса Vitara 91ви набор и Grand Cheroke WJ/GJ съм карал. Витарата беше карана 100 000+км и още съжелявам, че я продадох. В момета сме с VW T5 (4х4 с AT гуми, той се ползва за палатки) и един Golf 4 за ежедневка. Golf-a е колата която ще се подменя.

    Сега силно клоня към Vitara след 2006-та.

    Карането ще е 10-12 хиляди километра годишно и ще е следното:
    * 5 пъи в седмицата курс 3км до детската градина и училището
    * 1 до 3-4 пъти в седмицата дистанции по 20-40км
    * 3-4 пъти в годината ходене на палатки по язовири/реки (100-400км)
    * 3-4-5 пъти в година нейде по къра за разходка

    Това ще е следващите 5-6 години. После "детските" дистанции ще нарастнат, че училището до нас е до 8ми клас. Очаквам да я карам около 6 до 10 години. Колебая се между бензин и дизел.

    Клоня повече към дизел. Моторите чувам, че са добри. Къстие разстояния ще ги преборя с нафтова печка. Хем ще е топло като се качим с децата, че туй им е драма зимно време.

    За кутия предпочитам автомат, ама май автоматичната кутия я слагат само на бензиновите. За бензин мислех доста, но нужният тунинг за газова бутилките под купето ме разубеждава.

    Защо след 2006та - заради карането и заради годините. Предишните гниеха доволно и с карането което се очаква варианта с външна рама няма да е най-подходящият.

    Та така, до тук с изложението. Въпросите са:
    1) Удачно ли се ориентирам в избора?
    2) Тези след 2006та как са с ръждите/гниенето?
    3) Има ли дизели от тези години с автоматична кутия?
    4) Какво да им гледам на Витарите от тези години преди покупка?
    5) Имат ли известни слаби места?

  • #2
    Няма автомат с дизела в тоя модел. Само ръчна кутия с 5 предавки(е, и една за назад 😁).
    Имаше някой тук, преди години, с хубава тема за баш такава Витара...ще я потърся.
    ...
    Ето тук - https://offroad-bulgaria.com/forum/%...dis-2007%D0%B3
    Последно редактирано от cecoa1; 03-11-24, 18:46.
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

    Коментар


    • #3
      Гледах и слушах тук едно клипче: https://www.youtube.com/watch?v=mXxMtB5LcZI

      Дава приличен обзор май. Досега на едно място не съм намирал такава информация.

      Бензиновите вярно ли са с пулове? На предишната Витара бяха и ги нагласях през 20 000км, но беше 91ва...

      Коментар


      • #4
        Защо ти е автоматик почти на 20.г това е таралеж в гащите за малкото км които минаваш.

        Коментар


        • brum
          brum коментира
          Редактиране на коментар
          Защото от много места се чува, че били здрави и безпроблемни.

      • #5
        Тоя дизел беше на Рено по спомен, 1.9.
        Като цяло го плюеха, но не съм в час и не съм се интересувал много за слабите му страни.
        Инъче от към всичко друго машината ще ти върши перфектна работа за твоите цели.
        Това което съм запомнил за модела е, че най-добре да е с 2.7 или 3.2 бензин моторите.
        Който търси , намира !
        Човекът е човек, когато е на път !

        Коментар


        • bullet_pk
          bullet_pk коментира
          Редактиране на коментар
          Тоя дизел го плюеха в първите версии на Лагуна 2 ф1, със 120 коня.

          Преди 10-15 години го плюеха основно заради турбината. Едно, че това беше първата турбина с променлива геометрия на Рено, второ че в ония години нямаше ремонтни комплекти за турбини и се купуваше цяла нова турбина. Отделно и за демпферен маховик (и цената му) за сефте чувахме. Също и заплатите ни бяха 2-3 пъти по-ниски

          При Витара се слага подобрената версия със 131 коня. Отделно че вече има всякакви сервизи за турбини, дюзи, помпи, ...части, . А и се видя, че всички комънрейл дизели имат едни и същи проблеми.

        • brum
          brum коментира
          Редактиране на коментар
          Мен дизела не ме плаши. Имам си доверен механик дето лекува основно VAG дизелите, но вярвам, че и с френските ще се справи. Алтернативата с газ ще е задължително с бутилка под купето, а това иска прилични модификации - изрязване на пода, малък резервоар за бензина, пипкав монтаж. Дизела има и други предимство - лесно се слага нафтова печка.

          Предишната ми Витара беше 91ви набор с 1.6 моно мотора. Имаше газов бутилка под купето и дизелов резервоар за нафтовата печка. Бензин не беше виждала над 100 000км. Имаше занимавки покрай нея - програмируемата електроника постоянно искаше донастройване, пуловете през 10-20 хиляди километра ги регулирах. Вече нямам възможност да отделям толкова време на колите и затова предпочитам дизелова.

      • #6
        Карам такава Витара десета година и мога да споделя впечатленията си.Моята е ръчка но по чужди мнения последното което дава проблем е автоматика.Не се хвърляй на мотори по големи от двулитровия,при нормално каране е абсолютно достатъчен.Според мен бягай и от дизела, сватбата с франсетата не е успешна.
        Може да ми пишете на лични за повече.
        +359 889 301 623 Явор
        Suzuki Grand Vitara 2,0л.2007

        Коментар


        • brum
          brum коментира
          Редактиране на коментар
          Ще пиша и ще споделя тук после.

          Иначе ако тръгна за бензинова мотора ще е задължително двулитровият. Ако тръгна към такава ще е задължително автоматик и ще боли при всяко зареждане на бензиностанцията. Не ми се занимава с бутилка под купето, а вътре не искам да сложа.

      • #7
        С този авомат може само да затънеш и окопаш.........ако караш по сериозно.

        Коментар


        • brum
          brum коментира
          Редактиране на коментар
          Автомата има много предимства по пресечен терен. Там където на ръчната не ѝ стигат обороти примерно.

          Но както съм писал - няма да се кара като джипка за гората. Та поне за моята ситуация автомата автомата има един недостатък и той е повишеният разход.

      • #8
        Май отивам към бензинова с автоматична кутия. Тия дето ги гледам все имат леко ръжда покрай задните врати от към гумите. Всичките ли са така или просто на такива попадам.

        Коментар


        • #9
          Ще намериш и без ръжда, ама иска обикаляне (време + пари).
          Който търси , намира !
          Човекът е човек, когато е на път !

          Коментар


          • brum
            brum коментира
            Редактиране на коментар
            Времето е проблема...

        • #10
          По принцип продавам 2.0 бензин ръчка 2009 фейсова от Миркат ама не е на обява (свалих я) . Точно поради такива коментари, ма то малко ръждичка имало а у .. Да имат по задните арки на калниците. Както и маса Тойоти от тия години, Субару, Хонда ... 2020 ново Джимни от Дженеръс му падна цялото покритие на рамата която е открита при предните колела. За хора като теб на пазара се предлага Туарег и Кайен имат си бавни и автомат и 99% нямат ръжди. Съветвам те да се откажеш от Японско, освен ако не погледнеш Ланд Крузър 200 там може да е по-така. Друг въпрос е, че с тея ръжди дето повечето ги имат както и моята както и Джимнито дето го имаме ще сменим още по един мотор ама.... Да не се обидиш нещо ама си от типа купувачи претенциите до тавана а в джобовете вятър вее.

          Коментар


          • brum
            brum коментира
            Редактиране на коментар
            Баси, туй беше леко грубо.

            Първо не съм казал, че ръждата е проблем. Тия дето ги гледам все още ги гледам по снимки. Искам да разбера дали е често срещано или не. Първата ми Витара беше 91ва и мина реставрация - доказателство, че съм ОК с ръждите.

            Второ - намерил съм хора за корекции ако нещата са поправими.

            Но пък даде полезна информация - явно е често срещано това с ръждата. Това обяснява защо всичките по снимките там са с драма.

          • tabu_bg
            tabu_bg коментира
            Редактиране на коментар
            Извинявам се ако е грубо, просто ми омръзна хора с бюджет за Витара, тръгнали да търсят Витара или еквиваленти да имат очаквания, че Витарата или еквивалентите са хем проходими, хем евтини за покупка/поддръжка, хем вървящи, хем комфортни, хем и така читаво обработени срещу ръжда като примерно.. Ваг групата или други немски автомобили. А и забравих освен новото джимни купено от Дженеръс (Бяха на бул България, сега са в Люлин),с паднало покритие още на 3-тата година. Имаме опит и с Хайлукс новия с 2.4 дизел купен нов от ТМ ауто на цариградско с паднало покритие пак от рамата в зоната на задното колело от страната на пасажера. Та всичко си има + и - в тоя живот... Друго нещо дето вече казах е, че от ръжда до ръжда има 10 години разлика... И джимнито и Хайлукса и моята ГВ дето е 2009 и си има ръжда от поне 6 години ще си карат така още маса време и ще остареят и морално и всякак. Та според мен ако ти трябва наистина вземай карай и не се престаравай с наливане на пари, чисто нова няма да я направиш и все са си "Каруци" и парите ти няма да върнат, сметнати са да са евтини да вършат работа и да бъдат бити коли и никой не се е престаравал да ги прави на нивото на обработка/сглобка като на немски премиум или лексус високите серии. Толкова от мен и личния ми поглед върху бюджетни японки.

          • tabu_bg
            tabu_bg коментира
            Редактиране на коментар
            Чакай, че пак забравих та пиша втори коментар . Най-злето от най-злето ама го пускам просто за протокола да не се счита за пример. Нисан Навара Д22 внесена от Австрия. Взехме я от земеделец дето я е бил по нивите, после тая кола при нас построй една малка къща, взехме я с ръжда естествено, в последните си дни при нас буквално от нея падаха парчета разяден от ръжда метал. Ръжда имаше дори от вътре на колонките на предните врати дето е предното стъкло, боята се беше напукала по ръбовете. Иначе механично тракаше като танк ама до последно вървеше. Продадохме я, той човека си смени леглото което беше "варел".. може и други работи да е сменил, нова боя абе направо друга кола, след няколко месеца се оплака, че е спукала глава. Слабо място както и на L200 от тия години. След това взехме Steed5 2012 сякаш е по-добре, струва ми се, че китаеца не му пука толкова за околната среда и обработва тенекетата по сериозно.

        • #11
          Взех безин с ръчна кутия. 2006та, със старият J20A мотор. 2 литра, 140кс. Гледах, гледах и не знам какво гледах, ама се чуствам леко наигран. Като излезнах извънградско почна да придърпва. Градско не се усещаше. Светеше check engine-а, ама се доверих на продавача, че било заради ламбда сондата. Мотора и той работи някак си леко шумно според представите ми. Голфа мотора му почти не се чува при 120-130, а на тая трябва да усилвам радиото. Градско (ниска скорост) си звучи съвсем нормално.

          После в КАТ ми викат, че ще трябва бележка от Сузуки за номера на мотора. В старите документи пише "без номер", а на мотора има номер. Последва едно обикаляне, но накрая я регистрирах. Само дето изкарах Коледа и нова година на тръни дали не съм си купил кола за части.

          На третото каране паля и ... не тръгна вентилатора на парното. Там се оказа износен колектор.

          На 5тото каране забелязах нещо странно. След 220км магистрала, малко висене пред КАТ (колкото да поизстине мотора) и след палене пуши бяло за 5-10 минути. Сега гледам дали антифриза спада, ама ако спада отивам на спукана глава.

          4х4-то бачка. Съединителят уж бил нов, ама вяра на продавача нямам. Веригата и тя уж била сменянана. Документи за тия неща няма, щото я бил правил при приятел.

          Чакам сега да минат празниците и я почвам. Първо двигателят да видим къде му е драмата, после леко закърпване на ръждите и яко парафин, че да забавя последващо гниене и накрая - ревизия на раздатката и детайлен преглед на всичко след двигателят. Тука Соти ще тормозя, че ми е нужна надеждна кола.

          И в даден момент ще забода една газова най-вероятно. И те така.

          Снимки като ми дойде музата, че в момента хич не съм на кеф след всичките проблеми дето изскочиха.

          За сега снимка само на старата, че тя е виновна за това залитане. Да се надяваме, че и тая ще стигне до там в даден момент...
          Прикачени файлове

          Коментар


          • lakatnika
            lakatnika коментира
            Редактиране на коментар
            Колега, как е положението... какво се оказа с пушеците
            Че и аз съм в тая посока за пазар

        • #12
          Като чета...язък за толкова писане и избиране.
          Късата клечка си изтеглил.
          Панайот Бърдарски
          0887 60 77 22

          Коментар


          • #13
            Тука развитие нещо....
            Shuanghuan S Ceo 2.4i/128Hp
            Краси
            "машината обича Ласка,грижливо гледане и Смазка"

            Коментар

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X