Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Додж Джърней

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Додж Джърней

    Карайте си както сте свикнали - гледайки назад, с огледала или както и да е и не се мъчете с тези камери. Аз лично я ползвам само за да видя непосредствено зад Jeep-а дали няма някое "ситно" невиждащо се препятствие - щъкащо или статично. Случвало ми се е на една бензиностанция при маневра на заден ход да опра в една декоративна саксия, която се "криеше" ниско долу и не я виждах нито гледайки назад, нито в огледалата. Добре, че отзад има теглич, та опря в него. Иначе можеше направо в резервоара да се забие. Затова и монтирах допълнителната камера с дисплей в огледалото вътре пред EVIC на тавана. Сега поглеждам в него само за да видя долу ниско в непосредствена близост зад колата дали няма нещо, иначе си карам назад на страничните огледала.
    Поздрави!
    Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
    First impression is not always true. Get inspired.
    Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
    Reading is sooo boring, unlike writing!

    Коментар


    • От: Додж Джърней

      Първоначално публикуван от Алекс Маринов Преглед на мнение
      Карайте си както сте свикнали - гледайки назад, с огледала или както и да е и не се мъчете с тези камери. Аз лично я ползвам само за да видя непосредствено зад Jeep-а дали няма някое "ситно" невиждащо се препятствие - щъкащо или статично. Случвало ми се е на една бензиностанция при маневра на заден ход да опра в една декоративна саксия, която се "криеше" ниско долу и не я виждах нито гледайки назад, нито в огледалата. Добре, че отзад има теглич, та опря в него. Иначе можеше направо в резервоара да се забие. Затова и монтирах допълнителната камера с дисплей в огледалото вътре пред EVIC на тавана. Сега поглеждам в него само за да видя долу ниско в непосредствена близост зад колата дали няма нещо, иначе си карам назад на страничните огледала.
      Поздрави!
      Гледам че ги разбираш разни тънкости.
      Преди 2-3 години питах тук, но не разбрах тогава,
      какво е имал предвид конструктора на автоматичната скоростна кутия,
      че е направил антилогика- за потегляне напред, дърпаш лоста назад и обратно.
      Вече 4 години не мога да свикна с това и винаги поглеждам на дисплея за сигурност.

      Коментар


      • От: Додж Джърней

        Може ли аз, може ли аз ...

        По традиция

        Реално погледнато, в зората на автоматичните кутии, всички скоростни лостове са били на волана (моят все още е там).
        Щеше ли да ти е кеф, при всяко сядане в колата, коляното ти да среща висящия надолу лост?! И за да тръгнеш, накъдето и да е, да вдигаш лоста нагоре?! Та тетогава някой е преценил че е по лесно да натискаш лоста надолу.

        А защо не е обратно - P 1 2 3 D N R?! Ми защото още тогава са били наясно, че мразиш да караш назад, ( а и как се вкарва подвижна гарсониера в тесен гараж на задна), и прибирайки се вечер у дома, направо нахлуваш в гаража напред. На сутринта (понеже американците сме мързелив народ), вместо да минаваш през 1 2 3 D N, направо ръгаш R и излиташ от гаража

        Иначе, научно обяснение на философския ти въпрос, аз нямам
        Последно редактирано от krasi-mir; 14-03-13, 12:05.
        Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Auto, Honda Accord CN1 N22A1 i-ctdi Manual

        Коментар


        • От: Додж Джърней

          Първоначално публикуван от krasi-mir Преглед на мнение
          Може ли аз, може ли аз ...

          По традиция

          Реално погледнато, в зората на автоматичните кутии, всички скоростни лостове са били на волана (моят все още е там).
          Щеше ли да ти е кеф, при всяко сядане в колата, коляното ти да среща висящия надолу лост?! И за да тръгнеш, накъдето и да е, да вдигаш лоста нагоре?! Та тетогава някой е преценил че е по лесно да натискаш лоста надолу.

          А защо не е обратно - P 1 2 3 D N R?! Ми защото още тогава са били наясно, че мразиш да караш назад, ( а и как се вкарва подвижна гарсониера в тесен гараж на задна), и прибирайки се вечер у дома, направо нахлуваш в гаража напред. На сутринта (понеже американците сме мързелив народ), вместо да минаваш през 1 2 3 D N, направо ръгаш R и излиташ от гаража

          Иначе, научно обяснение на философския ти въпрос, аз нямам
          Отлично

          След 2-3 години, пак ще питам

          Коментар


          • От: Додж Джърней

            P R N D - защо точно такава е подредбата - ето какво изрових във Wiki.... за това:

            Автоматичните трансмисии в САЩ започват да се появяват още от 30-те години на 20-ти век, а са навлезли масово малко преди и непосредствено след Втората Световна Война. Като за начало може да се приеме даже и тази на Ford модел T /още 1908г./. Неговата е била двустепенна планетарна механична трансмисия, управляване с два педала - един за движение напред с две степени Hi - Low, и един за движение назад.

            Що се касае до основните режими на работа, днес практически всяка автоматична трансмисия има следните режими /позиции/ на лоста: «Р» («Park»); «R» («Reverse»); «N» («Neutral»); «D» («Drive»); «L» («Low»), станали стандарт от края на 1950-те години. През 1964 г. в САЩ тази подредба е била приета като задължителна по SAE (Society of Automotive Engineers) за автомобилите, предназначени за американския пазар.
            Преди това са опитвали и друга подредба с «R» най-долу -P-N-D-L-R (трансмисия на Buick DynaFlow); P-N-D-S-L-R (трансмисия на GM Hydramatic), но това се е оказало неудобно и даже опасно. Американците в онези години са свикнали с разположение на лоста за превключване на механичните скорости на кормилната колонка, който за включване на 1-ва предавка е трябвало да се издърпа към водача и да се натисне надолу. Затова подредби, при които задна «R» е последната позиция /най-долу, като цитираните по-горе/ се оказали опасни. Имало е случаи с ПТП, при които водачи с намерение да тръгнат напред, са включвали внезапно на «R» /лостът към себе си и после най-долу/ и при потегляне от място са връхлитали стоящите отзад. Затова е приет стандарт P-R-N-D-L, като «R» е поставена над «N». За първи път такава подредба (P-R-N-D-L) е била използвана в автомобили на фирмата Ford. На повечето автомобилите, произвеждани в САЩ до 1990 год. лостът за превключване на предавките е разположен основно на кормилната колонка, което дава възможност предната седалка да е цяла и предназначена за трима. За превключването на автоматичните трансмисии, лостът също трябва да бъде издърпан към себе си и после да бъде придвижен надолу, за да се постави в съответната позиция за потегляне. Има и указател за позицията на лоста, в началото стрелка в определен сектор на кожуха на кормилната колонка, а по-късно индикатор в приборното табло. С навлизането на автоматичните трансмисии в Европа се е наложила същата подредба на превключване, но с лост разположен на пода, както е и на повечето автомобили с ръчни предавки. В Япония има и двата стандарта на разположение на лоста - на таблото и долу на пода.

            Та, явно е било въпрос на навик за по-голямата част от народонаселението по онова време /50 - 60 -те години/ и съобразяване със същия този навик.
            Поздрави!
            Последно редактирано от Алекс Маринов; 14-03-13, 15:06.
            Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
            First impression is not always true. Get inspired.
            Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
            Reading is sooo boring, unlike writing!

            Коментар


            • От: Додж Джърней

              Първите дни като я купих, вместо да тръгна напред,
              все включвах назад.

              Нали лоста на ръчните, първата е напред и навиците са голяма работа.

              Коментар


              • От: Додж Джърней

                В изключително редките случаи, когато съм принуден да карам някое от недоразуменията на немските народни автомобили, ми коства доста нерви и внимание да не набия задна вместо първа, с все ръчните скорости. Въпреки, че ако питате някой фен, ще се закълне, че на тоя свят не е измислено нищо по-добро от това, задната да е под първата и да е достатъчно само да си отпуснеш ръката на лоста, за да ги объркаш.
                Та .. не е до автоматика Въпрос на изградени навици явно ...
                О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                Коментар


                • От: Додж Джърней

                  Първоначално публикуван от Майкъл Преглед на мнение
                  Първите дни като я купих, вместо да тръгна напред,
                  все включвах назад.

                  Нали лоста на ръчните, първата е напред и навиците са голяма работа.
                  Как е джърнито ? Един познат му се реве от него. Автоматик,с DSG кутия на Getrag Към 140 000 е, проблем с скоростната кутия,и основните лагери на двигателя,надрани цилиндри също.

                  Коментар


                  • От: Додж Джърней

                    Първоначално публикуван от To6o Преглед на мнение
                    Как е джърнито ? Един познат му се реве от него. Автоматик,с DSG кутия на Getrag Към 140 000 е, проблем с скоростната кутия,и основните лагери на двигателя,надрани цилиндри също.
                    И аз рева.
                    Имам скъсано перо на задната чистачка.

                    Коментар


                    • От: Додж Джърней

                      Стига рева, нали си имаш камера
                      Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Auto, Honda Accord CN1 N22A1 i-ctdi Manual

                      Коментар


                      • От: Додж Джърней

                        Първоначално публикуван от krasi-mir Преглед на мнение
                        Стига рева, нали си имаш камера
                        най близкия магазин за пера и други части е на 100 метра
                        и даже консултанта там е от форума и се иска от мен да закарам колата при него и да го сменим.
                        Обаче 1 месец се каня

                        Коментар


                        • От: Додж Джърней

                          Първоначално публикуван от Майкъл Преглед на мнение
                          И аз рева.
                          Имам скъсано перо на задната чистачка.
                          Ей най-накрая, откога чакам нещо да се счупи.

                          Тойота форевър .......

                          Т5
                          Crossrunner

                          Коментар


                          • От: Додж Джърней

                            Първоначално публикуван от Haji Преглед на мнение
                            Ей най-накрая, откога чакам нещо да се счупи.

                            Тойота форевър .......



                            Еййй, как уцели момента...
                            edoors.bg- Джаджи за врати и врати

                            Коментар


                            • От: Додж Джърней

                              Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                              В изключително редките случаи, когато съм принуден да карам някое от недоразуменията на немските народни автомобили, ми коства доста нерви и внимание да не набия задна вместо първа, с все ръчните скорости. Въпреки, че ако питате някой фен, ще се закълне, че на тоя свят не е измислено нищо по-добро от това, задната да е под първата и да е достатъчно само да си отпуснеш ръката на лоста, за да ги объркаш.
                              Та .. не е до автоматика Въпрос на изградени навици явно ...
                              Много странно, аз пък никога не съм изпитвал трудности независимо от марката и конфигурацията на скоростите!

                              Коментар


                              • От: Додж Джърней

                                Първоначално публикуван от Haji Преглед на мнение
                                Ей най-накрая, откога чакам нещо да се счупи.

                                Тойота форевър .......

                                Следващата ще е Тойота

                                Коментар


                                • Майкъл
                                  Майкъл коментира
                                  Редактиране на коментар
                                  Какъв пророк съм бил преди 10 години!

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X