Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Джип до 10000 лв за гората

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Да ползвам и аз тази тема, да не пускам нова.
    Машината ще се ползва в гористи местности, като ще се избягва екстремен offroad до колкото е възможно.
    Предивд високите цени и в последната 1-2 години и това, че подходящи за тази цел джипове в Европа или не се внасят и предлагат, или не се произвеждат, то избора е силно ограничен.
    Джип с два цели моста, които са за предпочитане в случая ще излезнат много прари. От гледан точак на надеждност избягвам Land Rover и Jeep за момента.

    Ще направя и един коментар относно цените на джиповете и автомобилите като цяло. До средата на 2020г. цените бяха отоносително нормални. Имаше си предпочитани марки и модели, които и преди и сега си държат цени. В последно време се наблюдава абсолютно малумие при търсената цена. Това важи и за други неща, например кемпери и каравани. Има страшно много необосновано високи цени на изгнили железа, достойни само за претопяване. Все още има разумни хора, които търсят по-нормални пари, но има и доста обяви, които са по-скоро като виц. Аз лично ще се съобразя с пазара и в никакъв случай не търся евтиното - най-изгодната оферта според мен е когато покупката в крайна сметка ти върши работа, дори и с цената на някои компромиси.


    Предпочитам къса база и поради ред причини съм се спрял на:
    1. Teranno II - 2.7td
    2. Frontera B

    И двата са достатъчно високи, като ще се търси възможност за вкарване на максимално големи гуми без окачване и преправяне.
    Допълнително изискване е да може да се кара сигурно до 120км/ч и да има климатик/климатроник. Автоматик - защо не!?

    Боята няма да се пази, но няма да взема нещо гнило или раждиво до степен, когато нещата не са обратими без пълна реставрация. Съответно отпадат Pajero 2; Sport и още куп други машни, тъй като вероятността да се намерят за подобен бюджет неизгнили клони към нула.
    Като по-евтини варианти има голямо опредлагане на Sorento и Rexton - като височна ме устройват, но пък не са къси - има ли причина да са толкова евтини спрямо другите марки?
    Пикап съм отписал поради две причини - първо чисто ценово отиваме в пъти по-нагоре, второ прекалено са дълги за маневриране в тесни места.

    Като обслужване съм предвидил:
    - подмяна на всички възможни масла и течности;
    - нови подгревни свещи, ако е дизел;
    - подмяна на ангренажен ремък/верига, пистов ремък и всичко необходимо;
    - закупуване на нови AT гуми.

    Чакам коментари! Отворен съм и за други предложения!

    Коментар


    • noname12
      noname12 коментира
      Редактиране на коментар
      Както се казва: Чувал съм!
      Даже на външен вид и ми харесва, което е без значение в случая.
      Освен че двигателя е на МБ, не съм наясно достатъчно здрав ли е иначе?

    • cecoa1
      cecoa1 коментира
      Редактиране на коментар
      Здрави са, имат някои известни дребни потенциални проблемчета, но и доста предимства. Мотора няма никаква електроника, и е прост като на стар трактор, пък го има и след 2000г покриващ Евро 3. В същото време е сравнително тих и икономичен, и няма претенции към качеството на нафтата.
      Лошото е, че в момента обявите в българското мобиле се броят на пръстите на едната ръка.

    • cnc82
      cnc82 коментира
      Редактиране на коментар
      От опит с подобно возило мога да кажа предимно положителни неща. Здрава и солидна рама, същото и за трансмисията, здрав и непретенциозен мотор, нисък разход на гориво за такава кубатура.
      Като минуси лично за мен са евтините материали по интериора, системата с жила за превключване на скоростите (нещо не можах да и свикна), включването на предния мост (проблема се решава се с ръчни хъбове) и вече не са без пари както бяха преди време..
      Последно редактирано от cnc82; 24-05-23, 22:18.

  • #17
    Виж това.

    https://offroad-bulgaria.com/forum/%...rando?t=203076
    Който търси , намира !
    Човекът е човек, когато е на път !

    Коментар


    • noname12
      noname12 коментира
      Редактиране на коментар
      Чел съм я, накрая човека си купува Fronter A дизел, а някаква особено ценна техническа информация няма, както и в линка, който препраща. Само руския сайт не съм го отварял, защото не знам руски!

  • #18
    Не искаш Jeep, но в групата във фейса има един ZJ 5.2 за 4500(май, не съм сигурен) за ремонт/смяна на автомата е. До 10000 има да караш и да пееш
    "Ob Arm, ob Reich, im Tode gleich“
    Русофилия: Тежка, наследствена незаразна болест, която не се лекува и от която за съжаление не се умира. Същата е дефиницията и за шизофрения.

    Коментар


    • noname12
      noname12 коментира
      Редактиране на коментар
      Още не ми е опряло. На определен етап може да ми стане по-спешно и ще го мисля.
      Два джипа съм имал, които съм ползвал извън пътя - LC95 и GrandCherokee WJ 4.7.
      Крузъра 15г почти безгрижно, но почнаха да се проявяват разни неща, продадох го на 402к км без да харчи масло, работеше като чисто нова. Обаче изгни - купето беше зле, шасито в задната част, особено една напречна греда, а отпред беше в много добро състояние. Като цяло му оставаха още няколко години живот.
      Jeep-а го карах 2-3 години и не бях пипал (освен обслужване) нищо по мотор, скорост, рраздатка и диференциали, но иначе само драми с климатичната инсталация, някакъв комп, тракбар, половината екстри не работят и не помня още какво. В общи линии нищо общо с Крузъра и това не е от бройката със сигурност. С газовата уредба също не съм имал никакви проблеми - по мое мнение беше монтирана много кадърно, но разхода му беше брутален. Чел съм всякакви глупости, как харчил 20/100 газ - няма такова нещо - първо 20/100 харчи (и малко по-малко може) харчи на дълъг път, ама като си калкулираш и градското и бензина докато загрее и превключи на газ и нещата отиват много ама много над Крузъра, който на смесено каране в последните години ми даваше 10/100 дизел, като в града е каран нормално, а извън града го натисках яко, само по магистрала съм карал 120-140км/ч.
      Колкото и да и харесват и ZJ, и WJ, и WK някак си не мога да се отпусна, знаейки, че винаги ще има нещо за правене. Отделно разхода на гориво също ме притеснява. Не знам дали не е за предпочитане WK с мерцедесовия дизел, ама пък там вериги, дюзи.
      Така че какво да избера!? На сърце са ми LC150 и Hilux, ама хем са много пари, хем ще ми е жал да бастисам такава кола.

  • #19
    На моя WH не знам какво е това вериги и дюзи. На магистрала рядко падам до 140. Ходил съм в гората до разни сечища, с приятели съм следвал ATV-та, с две думи не го жаля. Разхода е межди 12 и 14 нафта. Прекрасен автомобил стоков. Трябваше да купя някой след 2014, но като за първи джип не ми се даваха толкова пари. Предимствата, за мен, на модела след 2014 са - няма цял мост отзад, отворен диференциал отпред и разбира се въздушното окачване. Трите блокажа на моя повече пречат за да използвам бавните.
    Grand Cherokee 3.0 CRD 2006 г.
    Kia K5 LPG 2012 г.
    LZ1DED

    Коментар


    • #20
      Последно Terrano 2.7 или Pajero 2.8?

      Коментар


      • #21
        Което намериш по-читаво. На 25 годишни бараки няма да имаш голям избор.
        Ford Maverick II 2.3 XLT
        Ford Mondeo MK5

        Коментар


        • #22
          Терано без ръжди вече се намира трудно. Паджеро 2 2.8 клони към невъзможно.

          Паджерото е с по-добра раздатка (multiselect), LSD+блокаж отзад, по-добро кормилно управляние и търпи по-големи гуми, вътре е по-широко, но е по-тежко и голямо. Тераното (особено късо), макар и камионесто заради конструкцията си, се усеща по-леко, доста по-пъргаво е и има изключително добри свесове, особено задния на късата база. Мотор, скорости, дифове - безпроблемни. Слабото му място е предницата, и по-точно кормилното управление.

          Кое - което намериш читаво и ти допадне на теб. И двете са ОК и са сравними.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • noname12
            noname12 коментира
            Редактиране на коментар
            Къде е това LSD в предния диф ли?
            Pajero Sport също става и между другото имам лека длема къса или дълга база.

          • sparkybg
            sparkybg коментира
            Редактиране на коментар
            В задния. Постоянно LSD + пълен блокаж, "по желание на клиента".

            Това евентуално де. Не знам кои комплектации го имат.

            Тераното е винаги с LSD отзад, и винаги Part Time, тоест нормалното каране ти е на 4x2, 4х4 се пъска само на хлъзгаво/когато ти трябва, и после се изключва. SuperSelect на Mitsubishi има и 4x2, и 4x4 със среден диф, и 4x4 със заключен среден диф, тоест и Full Time и Part Time.

            Също не всички комплектации са със SuperSelect, не знам кои.

            Имам някакви спомени че точно 2.8 обикновено е със Super Select и с блокаж отзад. Както и че точно тоя мотор похарчва доста, без хич да е някаквъ звяр като динамика и други качества. Но доколкото 2.5 е категорично по-калпавия мотор, то 2.8 си е за предпочитане отвсякъде, стига да намериш. Редки са.

          • Asen Kushlev
            Asen Kushlev коментира
            Редактиране на коментар
            LSD на Паджеро 2 не знам да има. Суперселект има и с 2,5 и с 2,8 дизела. На 2,5 са му много къси скоростите, не става за извънградско. 2,8 гори 10 извънградско до 100 км/ч, градско 14-15. Зимата под 15 не пада без значение къде. За вървенето не е нещо по-различно от Терано 2,7.

        • #23
          Първоначално публикуван от denkov Преглед на мнение
          ...Предимствата, за мен, на модела след 2014 са - няма цял мост отзад...
          Модела без цял мост е след 2010-та. След 2014 поне 5.7-цата става с 8 степенен автоматик, вместо 5 степенен, не знам как е при дизела. За предимство - предимство е, доколкото се държи по-плавно и имаш някаква икономия на гориво, но някаква генерална разлика във свойствата на автомобила няма, не и като путно и извънпътно поведение.

          Така или иначе, поне според мен, целия заден мост в гората е предимство, не недостатък - по-надеждна конструкция е и с по-големи ходове. Независимото като пътно поведение е по-добро, но това върху пътя, не извън него.

          Първоначално публикуван от denkov Преглед на мнение
          , отворен диференциал отпред
          Не виждам това какво предимство би-могло да е пред хидро-електрическо LSD, заключващо плавно до 100% само когато е нужно (при боксуване/разминаване на обороти спрямо посоката на волана). Той си е отворен почти постоянно. При случай на нужда WK/WH1 ще започне плавно да заключва а WK/WH2 ще започне да набива спирачки на буксуващото колело. Върху пътя е възможно това със спирачките да се държи по-адекватно, доколкото по-пряко е част от ABS/ASR, но извън пътя блокажа категорично е по-доброто решение.


          Първоначално публикуван от denkov Преглед на мнение
          Трите блокажа на моя повече пречат за да използвам бавните.
          Като пуснеш бавни единствения постоянно задействан блокаж е тоя в раздатката. Предния и задния блокаж си работят както и на бързи, тоест в общия случай не са задействани. Не знам как се държи раздатката на WK2 на бавни, но като нищо може да се държи по същия начин.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • noname12
            noname12 коментира
            Редактиране на коментар
            Голям недостатък на WJ-я беше, че няма тракшин контрол - с повече газ си дрифтеше спокойно.

          • sparkybg
            sparkybg коментира
            Редактиране на коментар
            Мостовете на WJ не се управляват електрически, а са самохидравлични - разликата в оборотите между ляво и дясно колело задейства масленя помпа, която затяга пластините на LSD-то. И никога не може да заключи съвсем на 100%. Нп оък няма тоци, компютри, електроника. При Quadra Drive 2, помпата работи постоянно, но в отворено състояние маслото просто изтича свободно. Когато компютъра затвори клапанчето, през което изтича маслото, тогава се стягат LSD пластините. И понеже помпането на маслото не зависи от буксуването, може да заключи на 100%, поне на теория.

            QD2 е може би най-добрата 4х4 система въобще. Което не отменя факта че пълното щастие ве пак не е измислено.

            Причините да не можеш да се справяш с WJ както крузерите може да са най-различни. Гуми, налягане в тях, задкормилно, тегло на автомобила. Да са ти причина блокажите - не го вярвам. Отделно, 4.7 върху WJ не е чак връхта на сладоледа откъм характеристики, даже в HO варианта си. Ако крузърите са били дизеляци, нормално е да драпат на ниски обороти - и дифовете им са по-бадни, и въртящия момент е ниско долу. 4.7 става истински добър мотор именно върху WK след 2008-ма - вдигат го до 303 коня, което вече си е рахат. Казвам това, макар че скоро ме возиха на WK с 4.7 и 35-ци, и си се набираше доста прилично.

            ПП: Тракшън контрол извън пътя хич не съм убеден че е някаква велика екстра.

          • noname12
            noname12 коментира
            Редактиране на коментар
            Тракшън контола е необходим, не за извън пътя, а точно на пътя при мокра и хлъзгава настилка. Колата е доста мощна и при невнимателно подаване на газ има възможност да го подкараш с вратите настрани.
            Друг недостатък е че въртящия момент се предава основно на задния мост и понякога подаваш газ и в следващия момент се налага да натиснеш спирачката - получава се че предните колела се опитват да спрат, а задницата бута. Случвало се да спра на жълтите павета с много зор и страх - това на дъжд.
            Относно проходимост мисля, че е измислен доста добре. Единствено му липсват няколко сантиметра, които аз компенсирах с по-големи гуми и извън пътя за моите цели съм бил предоволен. По некални черни планински-горски пътища се държеше идеално - само един единствен път трябваше да мина над един голям камък и леко задра, но без поражения. Също така отчитам, че по-ниското купе, както и по-полегатия преден прозорец са за предпочитане, където има клони и храсти.

        • #24
          Определено WH на бавни блокира и двата диференциала. При остър завой на слизане (само при спускане съм ползвал бавните) джипа се пързаля странично и трудно завива. С Quadra drive II съм.
          Grand Cherokee 3.0 CRD 2006 г.
          Kia K5 LPG 2012 г.
          LZ1DED

          Коментар


          • #25
            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
            Модела без цял мост е след 2010-та. След 2014 поне 5.7-цата става с 8 степенен автоматик, вместо 5 степенен, не знам как е при дизела.
            545rfe е до 2011 включително
            65rfe е 2012-2013, която си е същата кутия, но ползва всички 6 скорости напред.
            ZF8....нещо си идва вече 2014
            На теб са ти ясни поне нещата, пиша го ако някой се вълнува от 5.7

            ​​​​​​​Нафтовите уреди ползват все същата W5A580 до 2013 включително, от 2014 са също със ZF8....на майка им....
            "Ob Arm, ob Reich, im Tode gleich“
            Русофилия: Тежка, наследствена незаразна болест, която не се лекува и от която за съжаление не се умира. Същата е дефиницията и за шизофрения.

            Коментар


            • #26
              Първоначално публикуван от Dilyan Zagorchev Преглед на мнение
              65rfe е 2012-2013, която си е същата кутия, но ползва всички 6 скорости напред.
              Не ги ползва, освен ако си в "manual" режим.

              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • Dilyan Zagorchev
                Dilyan Zagorchev коментира
                Редактиране на коментар
                Не ги ползва твоята, 65рфе ги ползва, само това им е разликата.

              • sparkybg
                sparkybg коментира
                Редактиране на коментар
                И 65RFE не ги ползва в нормалния "D" режим. Трябва да отидеш в режима, в който ти показва "6" или някаква друга цифра, и тогава ги ползва.

                Моята точно ги ползва в момента във всякакъв режим. Но не е велика екстра.

                Същественото при 65RFE е че има малко по-добър торк конвертор. Физически е малко по-голям като диаметър, предполагам и с повече повърхност на локъпа. Може да се сложи на 545RFE но се разпробиват леко дупките на маховика че е с по-големи болтове (М10 вместо инчаци, еквивалентни горе-долу на 8мм).

                Иначе корпус, маслена помпа, клапанно тяло, соленоиден блок, 99% от вътрепностите (има малко свободни съчинения по пакетите на някои съединители), са еднакви.

                Виж ако можеше да се намери 66RFE по нашите ширини, бих провал - предавателните числа са много по-човешки и си е пълноценна 6 степенна кутия.
                Последно редактирано от sparkybg; 08-06-23, 12:05.

              • Dilyan Zagorchev
                Dilyan Zagorchev коментира
                Редактиране на коментар
                Тогава търси от 2012-2018 Рам 2500 и 3500 с 5.7 и 6.4 мотори

            • #27
              Първоначално публикуван от denkov Преглед на мнение
              Определено WH на бавни блокира и двата диференциала.
              По същия начин се държи и part time (каквото също имам) на бавни, дето физически няма никакви блокажи. Това, което те свлича, е че при завой между предния и задния мост трябва да има разлика в оборотите (предния мост изминава повече път от задния), обаче блокираната раздатка не я позволява. СЛЕД като тръгне да те свлича може и да позаключва някой блокаж, но не това в причината за свличането, а заключената раздатка.

              Първоначално публикуван от denkov Преглед на мнение
              С Quadra drive II съм.
              И аз.
              Последно редактирано от sparkybg; 08-06-23, 12:01.
              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • #28
                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                По същия начин се държи и part time (каквото също имам) на бавни, дето физически няма никакви блокажи. Това, което те свлича, е че при завой между предния и задния мост трябва да има разлика в оборотите (предния мост изминава повече път от задния), обаче блокираната раздатка не я позволява. СЛЕД като тръгне да те свлича може и да позаключва някой блокаж, но не това в причината за свличането, а заключената раздатка.


                И аз.
                Това, че заключва и двата диференциала, го установих по неприятен начин. В движение се появи шум отпред в дясно и колата след малко спря, въпреки че беше на директна и после нямаше тръгване. Включих бавните тръгна без проблем. Нямаше свличане по завоите, минах около 2 км за да стигна до мястото, където можеше да дойде репатрак. В сервиза, за да покажа на майстора какво се случва, изключих бавните и после сложих на паркинг но колата тръгна по лекия наклон. С включени бавни си стоеше на място. Оказа се разбити шлици на главината и полуоската се въртеше свободно. Та свличането идва от заключените диференциали, а не от раздатката. Имам и друг случай, където заключените дифове пречат а не помагат. Тогава не се сетих да изключа бавните и ми трябваше помощ за да изляза от полоxението.
                Последно редактирано от denkov; 09-06-23, 07:29.
                Grand Cherokee 3.0 CRD 2006 г.
                Kia K5 LPG 2012 г.
                LZ1DED

                Коментар


                • #29
                  Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                  Като пуснеш бавни единствения постоянно задействан блокаж е тоя в раздатката. Предния и задния блокаж си работят както и на бързи, тоест в общия случай не са задействани. Не знам как се държи раздатката на WK2 на бавни, но като нищо може да се държи по същия начин.
                  На WK блокажите на мостовете работят само на бавни. На бързи си е чист фултайм. Ситуацията с изронените шлици на полуоската на denkov е показателна за това.
                  При действащи блокажи на мостовете си се прибираш с три скъсани полуоски безгрижно. Това от опит.
                  Suzuki Vitara 1.6 Avtomatic
                  SSang Yong Kyron 2.0xdi
                  Jeep Grand Cherokee WJ 2.7crd ; Jeep Grand Cherokee WК2 3.0crd

                  Коментар


                  • #30
                    Първоначално публикуван от atanas_93 Преглед на мнение
                    Ситуацията с изронените шлици на полуоската на denkov е показателна за това.
                    Не е показателна за нищо. При блокиран централен диф и завой се товари ВСИЧКО. И гърми където е най-слабо. При блокиран централен диф и заден мост в ред, пак ще е държи така - на P няма да мръдне.

                    Ще пробвам живи данни със сигналите към дифовете при удобен случай. Ако постоянно ги блокира на бавни ще се види веднага. Да се провери дали работят на бързи ще трябват подходящи условия - росна полянка или нещо такова.

                    Ако беше обикновен отворен отвсякъде парт тайм, щеше да се случва сценария с една буксуваща гума и стоене на място, а той категорично не се случва - буксуването е за под секунда и после или набива спирачки на колелото (но за това обикновено си има индикация, а не съм забелязал такава), или блокира диф.
                    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X