Здравейте колеги колебая се между тези два автомобила. Доста изчетох и за двата модела. След като се разделих с първата си кия Спортидж, ползвах други коли за работа и стигнах до решение, че без джипка няма да стане. Ще се ползва всеки ден, по около 200 км дневно. Мисля ,че и двата би ми вършили работа. Интересува ме, кой от двата е по надежден, и кой създава по малко грижи. Какво и къде трябва да гледам при покупка, и как да проверя дали всичко по системите работи нормално. Благодаря ви предварително. И весели празници на всички.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Киа Соренто или Санта фе 1 дизел
Свий
X
-
Щом си имал Спортидж 1, то знаеш разликата между СУВ с рама, бавни и цял заден мост и такъв със самоносеща конструкция и без бавни.
200 км дневно са си сериозен пробег. От икономическа гледна точка и аз бих взел лека кола на газ.
На мен лично ми харесва Дъстър. 1.5 dCI е здрав и икономичен мотор с Евро5. При 6-скоростните кутии, първа е по-бавна. Предлага се кит за повдигане на окачването. Може да бъде много разумен компромис.
Nissan Terrano 2,7 TDI
- 2 likes
Коментар
-
Двете возила нямат много общо... Санта Фе-то е малко по-надеждно, но вече си зависи от състояние. А и зависи за какво ще се ползва.
Зависи коя година е Санта Фе, или е с постоянно 4х4 или с ел. муфа(последните години).
Не са претенциозни и двете системи, но е добре да се погледне как работят. При ел.муфата имаш и копче за принудително включване на задния мост. При постоянното 4х4 са три диференциала, като този между преден и заден мост е несиметричен 60/40, и има вискомуфа, която да го блокира в някаква степен при нужда(ако буксува единия мост, да прехвърли и на другия). Та тая вискомуфа, понякога се поврежда. Вариантите за повреда там са два - да блокира муфата напълно(от изпичане), или да изтече гела от нея и да не сработва въобще. Първия вариант е по-кофти, защото преден и заден мост се блокират един към друг като при парт-тайм 4х4, и колата почва да завива трудно и да товари части по трансмисията плюс пързаляне на гуми в завой(тестваш с обратни завои при оглед). При втория вариант, колата си се кара нормално, пак си е 4х4, и за неизправността можеш да разбереш само в определени ситуации, когато единия мост буксува(или дори само едно колело), а не се прехвърля достатъчен момент на другия мост за да тръгне колата. Пак може да се тества с малко изобретателност, но е и по-маловажно.
Доколкото помня съединителя на тоя Хюндай не е с много голям ресурс, особено на градско.
Не знам с тоя пробег, дали не е по-добре нещо на газ...Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
- 2 likes
Коментар
-
Първоначално публикуван от bildar4eto Преглед на мнениеЗдравейте колеги колебая се между тези два автомобила. Доста изчетох и за двата модела. След като се разделих с първата си кия Спортидж, ползвах други коли за работа и стигнах до решение, че без джипка няма да стане. Ще се ползва всеки ден, по около 200 км дневно. Мисля ,че и двата би ми вършили работа. Интересува ме, кой от двата е по надежден, и кой създава по малко грижи. Какво и къде трябва да гледам при покупка, и как да проверя дали всичко по системите работи нормално. Благодаря ви предварително. И весели празници на всички.Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
Из "Златния телец"
Коментар
-
Занимавам се със заваряване и основно возя 3 стълби, на покрива на едно Ауди б4 в момента. В багажника два електрожена, 200м. Кабели шлифовалки и още някоя друга машина. Бюджета за покупка около 8000лв. Но може и да се добави още някой левец. Пътувам по обекти в област Ловеч и Плевен за сега. Понякога ще се налага да дърпам и ремаркенце с не много тежки товари. Рекстъна по добър избор ли е? И той ме устройва, но с кой двигател евентуално да търся и кои години на производство?
Коментар
-
Само да вметна, че имам един далечен роднина, занимава се с железарство. Има същото соренто - с него ходи до обектите да се мери и да се пазари. Иначе за самата работа ползва бус.
-
Относно носенето на стълби при нас Енерго Про-то са или с пикапи Хайлукс или с Дръстърчета с разни багажничета отгоре за огромни стълби.
Лично аз предпочитам за носене на стълби по ниско комби (от по дългите Пасат примерно) ама старо като концепция и разходи на газ.
Има огромно значение тези стълби да ги сваляш/товариш от комби всеки ден или от СУВ.....
То за какво ти е 4х4?
-
-
Живея във вилна зона, пътят е ужасен. Зимата или когато е кално не мога да стигна до вкъщи. И през свободното време, ходя за риба. Патил съм си няколко пъти по язовирите. И понеже съм още нов в занаята като свободен агент търся някакъв вариант да става за всичко. За в бъдеще живот и здраве и бус ще се взима, но нека първо потръгнат нещата. На този етап ще се помъча малко с такова возило. Екстри и разни глезотийки не са ми нужни. Един климатик за лятото и едно парно за зимата са ми достатъчни. Горкото Ауди вече се разкапва а не ми се дават пари да го стягам защото вече не ми върши работа.
Коментар
-
Да, при тоя пробег на ден, според мен е добре да се види нещо на пропан-бутан. Икономия от поне 5-6 хиляди лева на година, не е за пренебрегване. Има различни достатъчно читави варианти за 4х4 и газ. Както и разбира се, да се икономисва по-малко, за сметка на по-голям бензин с газ, и съответно по-добра динамика.
Според мен, просто предложение на прима-виста, при положение, че се търси главно за работа... Дачия Дъстер 4х4 1,6-105к.с.(по-новата със 115 е по-калпава) на пропан-бутан(което обаче е малко кофти за носенето на резервна гума). Малко е над бюджета, но пък е много по-нова, а и ще се спестят пари от гориво. Опростена и здрава е, с голям ресурс, без проблеми с работата на газ. Като проходимост и 4х4 ще е повече от достатъчна, имитация на "бавни", с много къса първа предавка. Евтина експлоатация.
Иначе и други варианти има всякакви(предимно по-стари возила търпят работа на газ), включително бензиновите версии на тези от заглавието на темата(без 2,4 на Соренто, че там има заводски проблеми с охлаждането, макар ДВГ да е почти същия като в Санта Фе 1).
...
Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
Коментар
-
Абе, ако не бяха газовите уредби, друга песен щяхте да пеете. Два литра турбодизел върви повече от три литра бензин и харчи наполовина в литри.. За осмаците бензинки, просто няма да коментирам.
Някой кара ли повече от 4 цилиндъра само на бензин?
Да преслушам.
Your conscience is all you can take to your grave.
- 3 likes
Коментар
-
Е, то това, че дизела харчи по-малко, е обусловено още на теоретично ниво. За да съм коректен, това поради по-високата степен на сгъстяване, и поради по-калоричното си гориво(на единица обем, иначе бензина е по-калоричен на единица маса/тегло).
Иначе от самите термодинамични цикли, бензиновия е по-икономичен. Т.е. при еднакви параметри, при цикъла на Ото, малко по-голяма част от вложената топлина се превръща в механична енергия, отколкото при цикъла на Дизел(и на Сабатие).
-
"Е, то това, че дизела харчи по-малко, е обусловено още на теоретично ниво...Т.е. при еднакви параметри, при цикъла на Ото, малко по-голяма част от вложената топлина се превръща в механична енергия, отколкото при цикъла на Дизел" Ти си един от малкото хора ,които съм виждал да си противоречат в един пост. А въпроса ми беше ,де го тоя бензин 2.0 турбо 150 коня ,дето върви по-малко ,от 2.0 турбо дизел. Изобщо де го 2.0 бензин турбо 150 коня ?!?
-
https://offroad-bulgaria.com/forum/о...99#post6905299
...
@kalin09
Калине, ти пък си от многото хора, които си мислят, че знаят, повече отколкото всъщност знаят. И всеки път, когато това ти се покаже, също гледаш да не си признаеш. Това, което съм казал е от теорията на ДВГ, в частност термодинамичните цикли. И се касае за изводите на обикновения потребител, че дизеловия двигател е по-икономичен, просто защото разхода в литри е по-малък. Да, така е, но съм обяснил и защо е така, ако не го схващаш, както и широката публика, това не е мой проблем. А и всъщност, аз не съм го писал за теб, а като коментар към написаното в основния пост.
Колкото до това, че ти не се сещаш за 2,0л турбо-бензин със 150к.с, то не значи, че няма такива. Жокер - скандинавски производители.
Уважавам и едната ти професия и другата, както и знанията и уменията ти. Не съм си позволявал да се заяждам или да те обиждам, за разлика от теб, макар че имам капацитета да виждам пропуските в знанията ти, и да предполагам защо малко ти куца дълбоката теория. Така че спести си надменното надуване, или поне го ограничи, до неща от които наистина разбираш, най-малкото от практиката ти.
А най-добре просто взаимно да се уважаваме, нито аз имам полза да те обиждам на "прост гайкаджия", нито ти мен на "прост теоритик". Пък и съм сигурен, че и двете са далеч от истината, макар да е ясно, че ти имаш повече практика, и знания от нея, а аз повече съм учил теория, и по-малко съм се занимавал на практика.
-
Не ми се ще нещо тия газове. Да по евтино за сега. Но и цените на бензиновите коли от един и същи модел са почти два пъти по скъпи. Като добавиш и монтажа на хубава газова инсталация и то стана още една дизеларка да купиш. Например Соренто 2.5 има за по 7,8 Хил. А с 3.3 мотора под 14 няма, даже рядко се срещат.
Коментар
-
Специално Соренто, ако ще го караш на газ, по-добре 3,5 - копие на Мицубиши. 3,3 е сложен и скъп за обслужване, макар и с много по-добри характеристики.
Бензиновите на Санта Фе 1 всичките са копия на Митсубиши, и са що-годе читави, с изключение на балансиращите валове на четирицилиндровите, които е добре да се махнат.
Трудно е да се препоръча кола на такива години за пробезите, които искаш да правиш ежедневно с нея. По всяка ще има разходи, и не е само до здрав двигател... Затова ти препоръчах по-прясна Дачия, макар че няма да те впечатли по почти всички показатели.
Освен това, при такава икономия от гориво, ще понесеш по-леко евентуални ремонти.
Иначе да, може всеки що-годе читав модел, да ти свърши работа за доста време без големи проблеми, но или трябва да го намериш в много прилично състояние, или да го приведеш в такова след покупката.
-
-
Първоначално публикуван от bildar4eto Преглед на мнениеНе ми се ще нещо тия газове. Да по евтино за сега. Но и цените на бензиновите коли от един и същи модел са почти два пъти по скъпи. Като добавиш и монтажа на хубава газова инсталация и то стана още една дизеларка да купиш. Например Соренто 2.5 има за по 7,8 Хил. А с 3.3 мотора под 14 няма, даже рядко се срещат.. Намираш някоя банда магьосници, които струговат старите чашки, докарвайки нормалните луфтове, но пък трябва да са и много твои хора, за да не ти оставят някоя вуду магия под формата на непипнат пул, който уж е добре а всъщност е на път да затегне след още две-три хиляди. По-скъпия вариант е да отидеш в официалния сервиз и освен цената от около 90 лева за пул ( там е почти сигурно, че всичките ще са за смяна
) ще трябва и да чакаш евентуална поръчка ако нямат налични всички размери. Клапаните, съответно и чашките са 24 на брой
П.П. Естествено, ние просто си щракаме на клавиатурата, разсъждавайки строго от наша гледна точка. Тя обикновено никога не съвпада с тази на питащия в тематаЧужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
Из "Златния телец"
- 1 like
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар