Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Киа Соренто или Санта фе 1 дизел

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Киа Соренто или Санта фе 1 дизел

    Здравейте колеги колебая се между тези два автомобила. Доста изчетох и за двата модела. След като се разделих с първата си кия Спортидж, ползвах други коли за работа и стигнах до решение, че без джипка няма да стане. Ще се ползва всеки ден, по около 200 км дневно. Мисля ,че и двата би ми вършили работа. Интересува ме, кой от двата е по надежден, и кой създава по малко грижи. Какво и къде трябва да гледам при покупка, и как да проверя дали всичко по системите работи нормално. Благодаря ви предварително. И весели празници на всички.

  • #2
    За толкова много км, не ти трябва толкова стар автомобил. Няма да изкарат много при това каране.

    Коментар


    • #3
      В този ценови диапазон, няма кой знае каква алтернатива или ако излезе нещо и то ще е старо. Даже и по старо. За това съм се насочил отново към корейците.При евентуални ремонти мисля, че частите ще са на по прилични цени.

      Коментар


      • #4
        За първото Санта фе съм чувал ,че е доста кораво,а и Киата мен лично ми грознее(не ,че Санта фето е супер красавец).

        Коментар


        • #5
          Щом си имал Спортидж 1, то знаеш разликата между СУВ с рама, бавни и цял заден мост и такъв със самоносеща конструкция и без бавни.


          200 км дневно са си сериозен пробег. От икономическа гледна точка и аз бих взел лека кола на газ.

          На мен лично ми харесва Дъстър. 1.5 dCI е здрав и икономичен мотор с Евро5. При 6-скоростните кутии, първа е по-бавна. Предлага се кит за повдигане на окачването. Може да бъде много разумен компромис.
          Nissan Terrano 2,7 TDI

          Коментар


          • #6
            Двете возила нямат много общо... Санта Фе-то е малко по-надеждно, но вече си зависи от състояние. А и зависи за какво ще се ползва.
            Зависи коя година е Санта Фе, или е с постоянно 4х4 или с ел. муфа(последните години).
            Не са претенциозни и двете системи, но е добре да се погледне как работят. При ел.муфата имаш и копче за принудително включване на задния мост. При постоянното 4х4 са три диференциала, като този между преден и заден мост е несиметричен 60/40, и има вискомуфа, която да го блокира в някаква степен при нужда(ако буксува единия мост, да прехвърли и на другия). Та тая вискомуфа, понякога се поврежда. Вариантите за повреда там са два - да блокира муфата напълно(от изпичане), или да изтече гела от нея и да не сработва въобще. Първия вариант е по-кофти, защото преден и заден мост се блокират един към друг като при парт-тайм 4х4, и колата почва да завива трудно и да товари части по трансмисията плюс пързаляне на гуми в завой(тестваш с обратни завои при оглед). При втория вариант, колата си се кара нормално, пак си е 4х4, и за неизправността можеш да разбереш само в определени ситуации, когато единия мост буксува(или дори само едно колело), а не се прехвърля достатъчен момент на другия мост за да тръгне колата. Пак може да се тества с малко изобретателност, но е и по-маловажно.
            Доколкото помня съединителя на тоя Хюндай не е с много голям ресурс, особено на градско.
            Не знам с тоя пробег, дали не е по-добре нещо на газ...
            Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

            Коментар


            • #7
              Първоначално публикуван от bildar4eto Преглед на мнение
              Здравейте колеги колебая се между тези два автомобила. Доста изчетох и за двата модела. След като се разделих с първата си кия Спортидж, ползвах други коли за работа и стигнах до решение, че без джипка няма да стане. Ще се ползва всеки ден, по около 200 км дневно. Мисля ,че и двата би ми вършили работа. Интересува ме, кой от двата е по надежден, и кой създава по малко грижи. Какво и къде трябва да гледам при покупка, и как да проверя дали всичко по системите работи нормално. Благодаря ви предварително. И весели празници на всички.
              И бюджета е??? Само за возене ли ще се ползва или трябва и да се товари? Двете нямат нищо общо и като задвижване, особено ако КИА-та е парт-тайм, и като възможност за товарене/теглене. КИА-та след едни 250 000 може да скъса верига и да омаже всичко. За такова возене - Соренто 3.5 на газ би бил по-удачен избор. Безпроблемните дизели, или поне някои от тях, са при една друга корейска фирма
              Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
              Из "Златния телец"

              Коментар


              • cecoa1
                cecoa1 коментира
                Редактиране на коментар
                Последното - факт.
                Наскоро избирах за приятел Рекстън с 2,9, и се замислих, че не се сещам въобще за много двигатели с механично управление на ГНП и да покриват Евро 3... Май само 1,9 на Пежо-Ситроен е така, за друг не се сещам...

              • коко келеша
                коко келеша коментира
                Редактиране на коментар
                С какъв бюджет го избира?

              • cecoa1
                cecoa1 коментира
                Редактиране на коментар
                До към 6 хиляди... Уцели се за 5 и малко... Сменен съединител, сменени предни носачи комплект... обслужван предимно в Ратола от последния собственик. Добра машинка, само салона позахабен, ама няма да ходи в музей...

            • #8
              Занимавам се със заваряване и основно возя 3 стълби, на покрива на едно Ауди б4 в момента. В багажника два електрожена, 200м. Кабели шлифовалки и още някоя друга машина. Бюджета за покупка около 8000лв. Но може и да се добави още някой левец. Пътувам по обекти в област Ловеч и Плевен за сега. Понякога ще се налага да дърпам и ремаркенце с не много тежки товари. Рекстъна по добър избор ли е? И той ме устройва, но с кой двигател евентуално да търся и кои години на производство?

              Коментар


              • Самодържец
                Самодържец коментира
                Редактиране на коментар
                Само да вметна, че имам един далечен роднина, занимава се с железарство. Има същото соренто - с него ходи до обектите да се мери и да се пазари. Иначе за самата работа ползва бус.

              • rosen_tapa
                rosen_tapa коментира
                Редактиране на коментар
                Относно носенето на стълби при нас Енерго Про-то са или с пикапи Хайлукс или с Дръстърчета с разни багажничета отгоре за огромни стълби.
                Лично аз предпочитам за носене на стълби по ниско комби (от по дългите Пасат примерно) ама старо като концепция и разходи на газ.
                Има огромно значение тези стълби да ги сваляш/товариш от комби всеки ден или от СУВ.....
                То за какво ти е 4х4?

            • #9
              Гледам по обяви масово се продават с 2.7 двигател.

              Коментар


              • cecoa1
                cecoa1 коментира
                Редактиране на коментар
                Той е капризен към нафтата, комън рейл Делфи.
                2,9 или бензинов са по-корави.
                Но за твоята работа, дали не е добре баничарка или бус?(такова Ауди имах десетина години).

            • #10
              Живея във вилна зона, пътят е ужасен. Зимата или когато е кално не мога да стигна до вкъщи. И през свободното време, ходя за риба. Патил съм си няколко пъти по язовирите. И понеже съм още нов в занаята като свободен агент търся някакъв вариант да става за всичко. За в бъдеще живот и здраве и бус ще се взима, но нека първо потръгнат нещата. На този етап ще се помъча малко с такова возило. Екстри и разни глезотийки не са ми нужни. Един климатик за лятото и едно парно за зимата са ми достатъчни. Горкото Ауди вече се разкапва а не ми се дават пари да го стягам защото вече не ми върши работа.

              Коментар


              • коко келеша
                коко келеша коментира
                Редактиране на коментар
                Значи си направо за голям американски бензин

              • trapper
                trapper коментира
                Редактиране на коментар
                Търси читав Land Rover Disco-2. Карам по горите трети такъв. Става за всичко. Много корава кола, само броните са от вафлени кори, но без тях е даже по-хубав.

            • #11
              Да и ще работи само за да го храни.

              Коментар


              • коко келеша
                коко келеша коментира
                Редактиране на коментар
                Аре стига хуморески. Измислени са газови уредби за тая работа. Все пак 6 години карах газифицирано Чероки. Комфорта и удоволствието са несъизмерими с разглежданите дизелови коптори

            • #12
              Да, при тоя пробег на ден, според мен е добре да се види нещо на пропан-бутан. Икономия от поне 5-6 хиляди лева на година, не е за пренебрегване. Има различни достатъчно читави варианти за 4х4 и газ. Както и разбира се, да се икономисва по-малко, за сметка на по-голям бензин с газ, и съответно по-добра динамика.
              Според мен, просто предложение на прима-виста, при положение, че се търси главно за работа... Дачия Дъстер 4х4 1,6-105к.с.(по-новата със 115 е по-калпава) на пропан-бутан(което обаче е малко кофти за носенето на резервна гума). Малко е над бюджета, но пък е много по-нова, а и ще се спестят пари от гориво. Опростена и здрава е, с голям ресурс, без проблеми с работата на газ. Като проходимост и 4х4 ще е повече от достатъчна, имитация на "бавни", с много къса първа предавка. Евтина експлоатация.
              Иначе и други варианти има всякакви(предимно по-стари возила търпят работа на газ), включително бензиновите версии на тези от заглавието на темата(без 2,4 на Соренто, че там има заводски проблеми с охлаждането, макар ДВГ да е почти същия като в Санта Фе 1).
              ...
              Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

              Коментар


              • #13
                Абе, ако не бяха газовите уредби, друга песен щяхте да пеете. Два литра турбодизел върви повече от три литра бензин и харчи наполовина в литри.. За осмаците бензинки, просто няма да коментирам.
                Някой кара ли повече от 4 цилиндъра само на бензин?
                Да преслушам.

                Your conscience is all you can take to your grave.

                Коментар


                • cecoa1
                  cecoa1 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Е, то това, че дизела харчи по-малко, е обусловено още на теоретично ниво. За да съм коректен, това поради по-високата степен на сгъстяване, и поради по-калоричното си гориво(на единица обем, иначе бензина е по-калоричен на единица маса/тегло).
                  Иначе от самите термодинамични цикли, бензиновия е по-икономичен. Т.е. при еднакви параметри, при цикъла на Ото, малко по-голяма част от вложената топлина се превръща в механична енергия, отколкото при цикъла на Дизел(и на Сабатие).

                • kalin09
                  kalin09 коментира
                  Редактиране на коментар
                  "Е, то това, че дизела харчи по-малко, е обусловено още на теоретично ниво...Т.е. при еднакви параметри, при цикъла на Ото, малко по-голяма част от вложената топлина се превръща в механична енергия, отколкото при цикъла на Дизел" Ти си един от малкото хора ,които съм виждал да си противоречат в един пост. А въпроса ми беше ,де го тоя бензин 2.0 турбо 150 коня ,дето върви по-малко ,от 2.0 турбо дизел. Изобщо де го 2.0 бензин турбо 150 коня ?!?

                • cecoa1
                  cecoa1 коментира
                  Редактиране на коментар
                  https://offroad-bulgaria.com/forum/о...99#post6905299

                  ...
                  @kalin09

                  Калине, ти пък си от многото хора, които си мислят, че знаят, повече отколкото всъщност знаят. И всеки път, когато това ти се покаже, също гледаш да не си признаеш. Това, което съм казал е от теорията на ДВГ, в частност термодинамичните цикли. И се касае за изводите на обикновения потребител, че дизеловия двигател е по-икономичен, просто защото разхода в литри е по-малък. Да, така е, но съм обяснил и защо е така, ако не го схващаш, както и широката публика, това не е мой проблем. А и всъщност, аз не съм го писал за теб, а като коментар към написаното в основния пост.
                  Колкото до това, че ти не се сещаш за 2,0л турбо-бензин със 150к.с, то не значи, че няма такива. Жокер - скандинавски производители.
                  Уважавам и едната ти професия и другата, както и знанията и уменията ти. Не съм си позволявал да се заяждам или да те обиждам, за разлика от теб, макар че имам капацитета да виждам пропуските в знанията ти, и да предполагам защо малко ти куца дълбоката теория. Така че спести си надменното надуване, или поне го ограничи, до неща от които наистина разбираш, най-малкото от практиката ти.
                  А най-добре просто взаимно да се уважаваме, нито аз имам полза да те обиждам на "прост гайкаджия", нито ти мен на "прост теоритик". Пък и съм сигурен, че и двете са далеч от истината, макар да е ясно, че ти имаш повече практика, и знания от нея, а аз повече съм учил теория, и по-малко съм се занимавал на практика.

              • #14
                Не ми се ще нещо тия газове. Да по евтино за сега. Но и цените на бензиновите коли от един и същи модел са почти два пъти по скъпи. Като добавиш и монтажа на хубава газова инсталация и то стана още една дизеларка да купиш. Например Соренто 2.5 има за по 7,8 Хил. А с 3.3 мотора под 14 няма, даже рядко се срещат.

                Коментар


                • cecoa1
                  cecoa1 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Специално Соренто, ако ще го караш на газ, по-добре 3,5 - копие на Мицубиши. 3,3 е сложен и скъп за обслужване, макар и с много по-добри характеристики.
                  Бензиновите на Санта Фе 1 всичките са копия на Митсубиши, и са що-годе читави, с изключение на балансиращите валове на четирицилиндровите, които е добре да се махнат.
                  Трудно е да се препоръча кола на такива години за пробезите, които искаш да правиш ежедневно с нея. По всяка ще има разходи, и не е само до здрав двигател... Затова ти препоръчах по-прясна Дачия, макар че няма да те впечатли по почти всички показатели.
                  Освен това, при такава икономия от гориво, ще понесеш по-леко евентуални ремонти.
                  Иначе да, може всеки що-годе читав модел, да ти свърши работа за доста време без големи проблеми, но или трябва да го намериш в много прилично състояние, или да го приведеш в такова след покупката.

              • #15
                Първоначално публикуван от bildar4eto Преглед на мнение
                Не ми се ще нещо тия газове. Да по евтино за сега. Но и цените на бензиновите коли от един и същи модел са почти два пъти по скъпи. Като добавиш и монтажа на хубава газова инсталация и то стана още една дизеларка да купиш. Например Соренто 2.5 има за по 7,8 Хил. А с 3.3 мотора под 14 няма, даже рядко се срещат.
                Aми аз споменах нарочно 3.5 а не 3.3 - хидравлични повдигачи срещу пулове/чашки, които не се знае колко често ще трябва да "регулираш", защото вариантите са два - скъп и още по-скъп. Намираш някоя банда магьосници, които струговат старите чашки, докарвайки нормалните луфтове, но пък трябва да са и много твои хора, за да не ти оставят някоя вуду магия под формата на непипнат пул, който уж е добре а всъщност е на път да затегне след още две-три хиляди. По-скъпия вариант е да отидеш в официалния сервиз и освен цената от около 90 лева за пул ( там е почти сигурно, че всичките ще са за смяна ) ще трябва и да чакаш евентуална поръчка ако нямат налични всички размери. Клапаните, съответно и чашките са 24 на брой

                П.П. Естествено, ние просто си щракаме на клавиатурата, разсъждавайки строго от наша гледна точка. Тя обикновено никога не съвпада с тази на питащия в темата
                Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                Из "Златния телец"

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X