Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Rav4 около 2006-2008 - съвет?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Rav4 около 2006-2008 - съвет?

    Привет на всички, да питам и аз за малко акъл.

    Време е да сменяме евридейката - Форестърът от 1998-ма върви и не се предава, ама все пак ще чукне 25 лазарника скоро. 100-цата в гаража си е супер, но не е баш за ежедневна употреба, кара се главно по предназначение - дълъг път, горски задачи и теглене на 2-3 тона, когато се наложи.

    Замислих се за 10-ина години по-млада Рав4-ка - същите габарити като Форестъра, само че Тойота.

    Насочил съм се към поколението след 2006 г., дизел 177 коня, ръчка. Някой има ли наблюдения по този двигател? Не мога да схвана и каква е разликата между варианта с резервна гума на вратата и в багажника (освен свободното място в багажника, де).

    Ако знаете някъде смислен екземпляр за продажба - свиркайте. Бюджет - докъм 10К български.

    Благодаря!
    Право казват докторите, че калта е целебна. Колкото по-дълбоко се бухнеш, толкова по-нахилен излизаш...

    TLC 100 1HD-FTE manual '02 | Forester '98 | Моntesa 315 '99

  • #2
    До колкото съм запознат тия с гумата на задния капак са 4х4,а тия с гумата отдолу са само на предно.
    Колега има такъв и все проблеми с дюзите има,вече трети път,отделно скоростната и тя проблемна.
    Нали знаеш как им казват на тия мотори D4D-да й 4 дюзи

    Коментар


    • badeff
      badeff коментира
      Редактиране на коментар
      Аха, за гумата разбрах - мерси!
      За D4D - знам, ама няма много накъде да бягаш от тях след 2005-6. Питането ми е за тая версия със 177 коня - същият двигател съществува и във вариант 136 конски сили.

  • #3
    Според мен,бюджетът за тези години е твърде оптимистичен...Ако има за 10 бона,най-вероятно са с много проблеми.Вариатът със 136 кончета е по-надежден от 177-коньовия,не се сещам защо.Едно време четох доста във форума на тойотаджиите,но сега бих купил Хонда,ако се налагаше

    Коментар


    • petkov_bb
      petkov_bb коментира
      Редактиране на коментар
      От опита с поддръжката подкрепям становището ВИ и това за Хондата.,

  • #4
    177 е D-cat. По-сложни и проблемни системи за екология, плюс пиезо-дюзи Denso. Иначе, гарнитура глава и разход масло си го има и при по-слабите версии. Имало е и сервизни акции по тоя мотор.
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

    Коментар


    • #5
      Чисто любопитство ме гложди, дали си помислял за Джийп ГЧ WK 3.0D 2006 до към 2010та.

      Почват от четирицифрена сума, имат истинско 4х4, хубав мощен двигател, който не е супер лаком, супер комфортни са, могат да влачат много нещо закачено отзад, бързи са за дълъг път и са много повече като усещане за автомобил от една РАВка, без да влизам в междумаркови войни.

      Аз имам от скоро по-горе споменатия джип и нямам многогодишни впечатления но визуално и по параметри сравнявайки го с РАВка...

      В този бюджет и години няма смисъл да споменаваме надежност веднага след придобиване и т.н. и едното и другото ще са котка в чувал и каквото ти се падне от лотарията.
      Бъдете живи и здрави!

      Коментар


      • #6
        Търси след 2011 година дизел. Преди това след 250к км, имат навика да ги боли главата. Най-добре 2.2 150к.с.

        Коментар


        • #7
          Избягвай D-cat. Агрегатът е проблемен. Отделно и за каране не е приятен, поне да беше автоматик. Мястото на резервната гума няма общо със задвижването. Принципно за Европа фейслифта на ХА30 няма резервна гума на петата врата, но за Русия и подобни се слага.
          Погледни все пак и дизеловата Хонда ЦР-В от тези години. Въпреки, че обичам Тойота, смятам, че Хондата е с много по-добър двигател.
          А защо не отново Форестър, след като си доволен от марката? Защото търсиш дизел ли?

          Коментар


          • #8
            Благодаря за съветите!

            Дизел - защото се оглеждам за по-икономична опция за текущи градско-скиорско-къмпингарски нужди, а газ не ми се слага (нищо против газта по принцип, имал съм и такива - просто ме ядосва почти неизбежната загуба на багажно пространство). 100-цата с 4.2 литровия дизел яде само 2-2.5 литра/100 повече от слабосилния бензинов Форестър, а е зверска машина - та взех да уважавам дизелите.

            D-Cat двигателите - ясно, ще стоя далече.

            Rav4 - хрумна ми, понеже хем си оставам с познатата марка и в познатия от 15 години сервиз, хем на пазара има огромно предлагане - 245 коли от тия години, спрямо 45 оферти за Форестър.

            За CR-V не се бях замислял, а изглеждат ОК. Ще разгледам подробно.

            Големият Черок - изглежда добра и комфортна машина, бях ги заглеждал на времето, когато търсех по-пълноценен джип. Но един голям туч вече имам на разположение, а Черокът не е точно най-икономичната алтернатива... Ще се кача в някой, все пак. A и отдавна при дядо Владо не съм ходил.

            Мина ми и безумната мисъл за Lexus RX300 - познавайки големия Крузър, в тая категория няма да ме притесни и по-стара кола, а някак си свикнах да се возя комфортно - но там вече газта ще е задължителна, и багажникът заминава.
            Право казват докторите, че калта е целебна. Колкото по-дълбоко се бухнеш, толкова по-нахилен излизаш...

            TLC 100 1HD-FTE manual '02 | Forester '98 | Моntesa 315 '99

            Коментар


            • vasil lazarov
              vasil lazarov коментира
              Редактиране на коментар
              До 6 януари съм тук. Ако искаш да пробваш дизелово ЦРВ 3 звънни 0882424445 Васил. Закупих го на 72х км, сега е на 274х км. Проблеми до сега няма. Имал съм и бензинов, дизела е по динамичен.

            • badeff
              badeff коментира
              Редактиране на коментар
              vasil lazarov - благодаря, ще звънна!

          • #9
            Лексуса е добра идея

            Коментар


            • #10
              Някои моменти за RX300...
              Първото поколение са с 4 степенен автоматик (U140), като на РАВ4, но явно заради по-мощния двигател, доколкото си спомням износва блокова ос на някой от сателитните комплекти. Задвижването същото е като при РАВ 2-ро поколение – симетричен междуосев диференциал с вискоблокировка. Второто поколение RX300 вече е с 5 степенен автоматик, който е по-безпроблемен, но е на въздушно окачване, като японците не са предвидили разглобяване на амортисьора (при проблем с възглавницата, например) който сам по себе си е много скъп. Скоро разбрах, че Богомил, който във фолксваген/ауди средите го знаят като Брезел (чипове, ремап и т.н. в Годеч) вече са занимава с ремонт на такива елементи от Лексус, така че вече явно има вариант за рециклиране. Друг вариант е поставяне на окачване от хибриден Лексус, което е традиционно, но комфорта намалява. Задвижването е подобно на РАВ4 1-во поколение – симетричен междуосев диференциал, но блокировка не е предвидена. Явно се разчита на електронни помощници. Тъпото с газовата е, че багажника и без нея не е много голям.

              Коментар


              • cecoa1
                cecoa1 коментира
                Редактиране на коментар
                Има и RX330(с 3MZ-FE), и RX350(с 2GR-FE)... Ако трябва място, има и Хайлендър, и по-дълга Рав 4 от Америка... със сходни задвижващи агрегати плюс някои други... Но всичките са екзотика у нас.

              • Двигателист
                Двигателист коментира
                Редактиране на коментар
                За съжаление, много хубави модели на Тойота не са на европейския пазар. 4рънър, например, хайлендър и други. Отделно там (Северна Америка) има и по-голям избор от хубави двигатели, вярно бензинови. Вероятно производителят си има своите аргументи за това, но факт е, че в Европа японците (не само Тойота) продават по-куци модели.

              • badeff
                badeff коментира
                Редактиране на коментар
                Мерси за уточнението! Активното окачване на големия камион е голяма благина, и би било плюс и за по-малко возило. Там - по-спомени - май излязоха около 1400 лв. задните хидравлики, като гръмна едната.
                Последно редактирано от badeff; 24-12-22, 14:50.

            • #11
              Какво ще кажеш за Форд Куга първо поколение, би трябвало да се впише в бюджета ти ? Ако искаш ги погледни, евти са за потдръжка, високи са и ги водят здрави. Има само на предно и такива с 4х4.

              Коментар


              • #12
                Да се похваля - вече съм горд водач на Lexus RX400h и не мога да й се нарадвам. След като гледах и пробвах няколко RX-а от различни поколения и в различна степен на убитост, равносметката е следната:

                RX300 първо поколение - няма смисъл. Автоматът от тези години е супер тромав, радиусът на завой е огромен - на паркинг е като камион.

                RX300 второ поколение - тези двете неща са оправени, но пак трябваше да се слага газ, за да стане поносим разходът. Активното въздушно окачване не е особена екстра - става леко по-стабилна, но нямаш реглаж на возията (твърдо/меко), само вдига и сваля купето съвсем малко. Хидравликата на 100-цата е много по-функционална. А и цената от 2000+ лева на амортисьор, която неизбежно те чака в близко бъдеще, не е много привлекателна.

                RX400h - ега си машината. Върви на ужас (270+ коня от бензиновия шестак плюс електриката), харчи по-малко от немощния Форестър. На първите 150 км. - шосе + магистрала 120-140 + малко софийски задръствания - борд компютърът показа средно 8,7 на 100. Всичките RX са супер приятни за каране и изключително комфортни, но хибридът е най-динамичният от всички, а харчи като дизел.

                Ясно е, че откъм проходимост е по-зле - малкото ел. двигателче на задния мост не е пълноценно 4х4 - но това ще го компенсираме със задкормилното устройство.
                Право казват докторите, че калта е целебна. Колкото по-дълбоко се бухнеш, толкова по-нахилен излизаш...

                TLC 100 1HD-FTE manual '02 | Forester '98 | Моntesa 315 '99

                Коментар


                • #13
                  Честито!Милион безаварийни!Давай сниммки,че ги заглеждам.
                  Тойота Ленд Крузер RJ 73 22R-E,LPG
                  Субару Форестер 2.0 ХТ,253к.с.
                  Враца

                  Коментар


                  • #14
                    Честито ! Дай подробности - година, цена...
                    Който търси , намира !
                    Човекът е човек, когато е на път !

                    Коментар


                    • #15
                      Вече и на първо пътуване с новия дзвер - навреме се появи. Тъкмо и повод да му цъкна 1-2 кадъра, че в столицата не е особено вълнуваща гледката.

                      На бензиностанцията в Гоце Делчев пак беше приятна изненадата. Пълно-пълно от центъра на София - под 8,5 на 100, със 130-40 по магистралата и малко туткане в колона на Превала.

                      Както гледам, ще има да се проверяват и сменят клетки на тяговата батерия - някои или всичките, много бързо се зарежда и разрежда. Не е болка за умирачка, а и не е безбожна цената, доколкото знам. Ако някой може да препоръча смислен сервиз за тези неща - свиркайте!

                      А, и препоръка за читаво място да изчистят позахабените кожени седалки и оправят една-две дреболии също ще е от полза.

                      За цената - да речем, че преди две-три седмици беше най-евтината на пазара, а се оказа най-запазената от всички, които гледах. Просто я продаваше англичанин от забутано селце из Северозапада, и на никой друг не му се е биело толкова път да гледа кола. В момента е настанала някаква пълна дебилия - RX400h под 17 хиляди по сайтовете няма. (Освен една неизтрита обява от Кюстендил, отказали са се да я продават.)



                      Право казват докторите, че калта е целебна. Колкото по-дълбоко се бухнеш, толкова по-нахилен излизаш...

                      TLC 100 1HD-FTE manual '02 | Forester '98 | Моntesa 315 '99

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X