Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Покупка на бензинов СУВ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Покупка на бензинов СУВ

    Здравейте колеги,

    Не съм вярвал, че и аз ще пускам тема какво да си купя, но ми е изключително трудно да определя в каква посока да вървя и пиша за съвет.

    Търся да закупя 4х4 бензинов СУВ, който да вози мен и семейството ми. Преди да продължа, искам да напиша че притежавам Патрол с БМВ мотор и Great wall hover, очевидно и двете дизел. Патрола не е с най-добрите скорости за дълъг път - 5та скорост със 120км/ч е на 3100 оборота и разхода отива към 13-14, като колата иска повече от 120... Грейт уол-а е предимно за гората правен и не излиза много по междуградските пътища.
    Какво се търси:
    - Да може да се сложи газ
    - На газ да харчи до 20-25л/100км извънградско
    - Разходите по автомобила ( обслужване масла, накладки, дискове ) да не надхвърля 1000лв/година. Данъци, винетки и т.н са в друга графа.
    - Разбира се да е здрав, като под "здрав" се има в предвид да не изгаря клапани, да не пука глави, цилиндри, да не гръмне трансмисията и т.н. Неща като дебитомери, температурни сензори и т.н ги пишем към консумативите.
    - FULL time 4x4, което да е надеждно и безпроблемно
    - Автоматика е плюс
    - За предпочитане V8 мотор, но не задължително, стига да покрива изискванията в горните точки.
    - Бюджет 20к лева

    Колата ще се кара на 99.99% по асфалт, може би ще излезе понякога на трева до някоя поляна, но като цяло горски джипове има в семейството и друг не ми трябва.

    СУВ-тата които са ми в полезрението до момента са:
    - VW Touareg
    - Porsche Cayenne
    - Volvo XC90
    - Dodge Durango

    Поздрави,
    Венци


  • #2
    Погледна ли следващата тема в раздела?

    Относно изброените - Кайен не е в никакъв случай "здрав"
    Nissan Terrano 2,7 TDI

    Коментар


    • VentsiAlex
      VentsiAlex коментира
      Редактиране на коментар
      Аз него съм го сложил в списъка за проверка, трябва да се видим тия дни и ще го подпитам.

    • VentsiAlex
      VentsiAlex коментира
      Редактиране на коментар
      Споделям обратна връзка за Кайена - цитирам "много здрав", 4 пъти ходи в Африка с него, но го кара на бензин. Каза, че газта може да го подкара на към зле, но и за това вече имало лек, високи класове газови и най важното - много добра настройка на газовата.

    • patkan
      patkan коментира
      Редактиране на коментар
      почти със същите помисли си купих ГЛ450 бензин 2012г със мотор М273 лесен за газифициране. Проблема е че ми е трета кола и за 1г съм минал само 5000км и все още не мога да коментирам проблеми !

  • #3
    Аз бих търсил само нормални двигатели, с възможност за ремонт ДОРИ И В БЪЛГАРИЯ, без ритуални танци за омилостивяване на Маниту . Нищо от японските деривати ли не ти хваща окото? Например Лексус или Инфинити?
    Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
    Из "Златния телец"

    Коментар


    • VentsiAlex
      VentsiAlex коментира
      Редактиране на коментар
      Честно казано от Японците освен Тойота и Нисан друго не ми е минавало през акъла. Лексус rx300 изглежда добре, но не знам що за кола е. Инфинитито не ми е познато като автомобил, нито двигатели, нито окачване - нищо. Ако имаш акъл за даване съм отворен за съвети.

    • edoors
      edoors коментира
      Редактиране на коментар
      Mи то Лексус е Тойота, а Инфинити е Нисан.

      По темата: На мен ми отне около 6 месеца да намеря нещо по подобни на твоите критерии. Бях стеснил кръга до Тойота 120, 4.0, обаче дори и в Гърция не намирах моята. И в един момент изпадна правилната 120-ка, под формата на Лексус GX 470. Рядко се продават по принцип. Покрива абсолютно всичко, което си изброил като изисквания, с изключение на бюджета....

  • #4
    Mercedes Ml второ поколение може би една 500-ка ще е добро попадение, В6 бензиновите мотори не са много сполучливи. Дизела им е много добър.
    Воловото е с ужасно 4х4 ако не се лъжа от типа с вискомуфа.
    Мерцедеса избощо не знам нещо по рентабилно
    Последно редактирано от sers; 30-09-22, 13:25.

    Коментар


    • VentsiAlex
      VentsiAlex коментира
      Редактиране на коментар
      Не съм сигурен че Мерцедес е автомобил който се вписва в критерийте които съм упоменал. Все си мисля че е скъпа за поддръжка марка, но нямам лични наблюдения.
      п.п абстрахирай се че съм писал Порше в темата, очевидно това няма да е автомобила за мен
      Последно редактирано от VentsiAlex; 30-09-22, 13:56.

  • #5
    Преди да огледаш отблизо и да тестваш някой Jeep WK 5.7HEMI не бъди толкова много скептичен спрямо модела.

    Аз съм с много близки впечатлния от почти всички модели Jeep от 1990 до към 2010 година и смело мога да кажа, че освен JKU(който ми е фаворит) модела WK предлага супер голяма стойност като автомобил за парите нужни за придобиването, подръжката и обслужването му.

    Бъдете живи и здрави!

    Коментар


    • VentsiAlex
      VentsiAlex коментира
      Редактиране на коментар
      Като човек с личен опит можеш ли да споделиш дали носи на газ и какъв разход г/д дава? Също така откъм обслужване връзва ли се в бюджета от ~1000лв/година? Какви са слабите места?

    • BatGeorgeone
      BatGeorgeone коментира
      Редактиране на коментар
      Да носи на газ, колко е разхода нямам идея. Това с подръжката за под 1000лв не е сериозно(зависи от 100 неща + колко късмет имаш), ако го подържаш при дилъра 1000 лева няма да стигнат само за нови чистачки и накладки

    • VentsiAlex
      VentsiAlex коментира
      Редактиране на коментар
      Под обслужване визирам масла, филтри, дискове и накладки - неща които са предвидим разход. За повредите е ясно, че е на късмет.

  • #6
    Преди години четох за него , че туареговото 4.2 се слага само в туарег и е много здрав двигател с двойна верига и няма детски болести отделно носи на ГИ, обаче след фейса става ФСИ мотора и не е добре. Аз лично имах туарег и фейс и префейс само че 2.5 дизела, много дървена возия без въздух, стаб щангата се сменяше цялата и беше маса пари, но бяха и нови под 100 хиляди . Вътре туарега е много тесен като лека кола, кара се също много леко като лека кола, на магистрала също скорости до 200 не са му проблем.
    Последно редактирано от sers; 30-09-22, 15:43.

    Коментар


    • VentsiAlex
      VentsiAlex коментира
      Редактиране на коментар
      Визираш 4.2 до 2006 година ли? Носи ли на газ? Детски болести?

    • sers
      sers коментира
      Редактиране на коментар
      Преди години четох за него , че туареговото 4.2 се слага само в туарег и е много здрав двигател с двойна верига и няма детски болести отделно носи на ГИ, обаче след фейса става ФСИ мотора и не е добре. Аз лично имах туарег и фейс и префейс само че 2.5 дизела, много дървена возия без въздух, стаб щангата се сменяше цялата и беше маса пари, но бяха и нови под 100 хиляди . Вътре туарега е много тесен като лека кола, кара се също много леко като лека кола, на магистрала също скорости до 200 не са му проблем.

    • noname12
      noname12 коментира
      Редактиране на коментар
      За много кратко имах Туарег 2.5 - 2005г.и нямам много впечатления, но от гледна точка на комфорт и возия колата сие е ОК. Моторчето си дърпаше много добре и работеше много мазно, дори бих казал динамично спрямо мощността и теглото на автомобила.
      Разхода не ми се струваше добър, но предпочитам да не казвам точно колко ми даваше, тъй като беше моя собственост около месец и сме я карали изцяло градско.
      Това което не ми хареса са люпещите се копчева по таблото и в интериора като цяло - беше на реални километри, мой човек я беше купил от негов човек, а всичко беше все едно е на милион км.

  • #7
    12-20 годишен премиум SUV ще е много тегав за поддръжка, но ти си знаеш.
    Ако все пак се решиш за нещо по джипесто то: Toyota Sequoia
    Да ти допълня магистралния списък: Audi Q7, BMW X5, Subaro B9 tribeca и т.н. и т.н.

    Разбирам те защо бягаш от дизела, но предлагането в Европа в тия пари и респективно години е основно дизел. В случая някои дизелаци са доста по-споучливи от алтернативите им с бензинови мотори, както е например с ML280/320/350-дизел и ML350-бензин.

    Гледах един клип в тубата преди време и сравняваха XC90, Q7 и Discovery-3 в кометарите срещнах нещо, което много им подхожда, а именно, че и трите са "HORRENDOUS MONEY PITS" или иначе казано ужасяващо бездънни ями за пари. Да по-евтини са дори от най-евтиния нов автомобил, комфортни са, приятни са за каране, но за сметка на това са ненадеждни и скъпи за поддръжка.

    Американски дарак не бих си купил повторно - в крайна сметка не всичко в една кола е мотор, скоростна кутия, раздатка и диференциали!

    Между другото Лексуса е готин, но е малко по-компактен от Туарег-а например.

    Коментар


    • VentsiAlex
      VentsiAlex коментира
      Редактиране на коментар
      От дизела "бягам" само за дълги пътувания които не намесват излизане по черно, разбира се причината е само една - разход на 100км. В момента с цените на нафтата ми е 40-45лв. Като цяло съм отворен за всякакви предложения, не съм се вторачил в горепосочените марки. Нещо което да е относително голямо, 4х4, да не харчи повече от 20-25 газ на дълго и да е автомат.

    • trapper
      trapper коментира
      Редактиране на коментар
      Голям СУВ харчи малко само при свободно падане. Моят тежи над 3 тона. Гори средно 10 л/100 нафта при скорост до 110 км/ч

    • noname12
      noname12 коментира
      Редактиране на коментар
      От 15г имам LC95 - една изключително здрава и надеждна кола, съвсем накрадко навъртели сме и 234к км в момента е на 402к. За да е ТОП колата освен регулярно обслужване периодичнио са подменяни доста неща по окачването и макар да не съм правил никакви сериозни ремонти, то в никакъв случай не може да се каже, че поддръжката е евтина. Или иначе казано твоя LR RR Sport тепърва ще има да си показва магариите и ще е необходимо да реинвестираш в него, което е нормалното.

  • #8
    От близо 10г. имаме БМВ Х5 от първите с 3.0и двигател. Минали сме 120 000км. на газ( БРЦ ) без никакви проблеми. Разхода градско отива към 20газ но извън градско пада на 12. На магистралата със 140-150 е около 14. Мене лично много ме кефи, върви си прилично за джип, удобен е, с голям багажник. Разходите за подръжка през тези години са смешни.

    Коментар


    • bullet_pk
      bullet_pk коментира
      Редактиране на коментар
      За мен, като свикнал да карам 120-150 коня коли, това 4.6 върви брутално. Няколко пъти го карам вече. От 120 км/ч настъпваш и докато погледнеш километража ... е на 200. Скоростта въобще не се усеща. И спира също толкова бързо.

    • sers
      sers коментира
      Редактиране на коментар
      И това 4.6 или 4.4 на бмв-то като даде проблем, щото няма как да не даде ако не е след пълен ребилд мотора отива на 3-5 к. за ремонт те само да смени вериги гарнитури гумички клапани мина 2. Хубав е ама да го караш нов. пък и едва ли ще даде 15к. за някой запазен 2005г.

    • bullet_pk
      bullet_pk коментира
      Редактиране на коментар
      Аз не знам от този клас , с подобен двигател и на тези години дали има автомобил, който няма да те изтръска с една торба пари.

      Споменатото Х5 глътна 1800 лв за ремонт на окачването. Предница плюс въздушни възглавници отзад. Сега автоматика като загрее не превключва, та чакам да видя колко ще го отръскат.

      Премиумът си е премиум, но който иска брада, трябва да си има и гребенче.

  • #9
    1000лв на година, но не се споменава за какъв пробег. За 10К километра е едно, за 30-50К е друго... Хич нищо да му няма, то си има консумативи- спирачки, гуми, масла, филтри... А като не го вземеш нов, може да дойдат и по-скъпите "консумативи", като ремонт на автомата, смяна на ангренаж... Отделно амортисьори/пружини, дреболии по окачване и интериор...уж по-евтини и дребни неща, но може да се натрупват. Важно е и кой точно ще е майстор по колата, едно е да си можеш почти всичко сам, друго е да се намери читав и евтин сервиз. Има малко значение и как точно се шофира, поне за спирачки, и в по-малка степен и за други неща.
    Раздатките на доста джипки също може да искат ремонт след доста километри и в зависимост от карането. Много е важно и возилото в какво цялостно състояние ще е като го вземеш.
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

    Коментар


    • didooo
      didooo коментира
      Редактиране на коментар
      60-100k kм/год , значи 6-10 пъти смяна ,само на масло в ДВГто (тия дето ми харесват ,събират 7-8литра и нагоре) , 2 пъти смяна дискове и накладки , 1 обслужване АСК ,8бр гуми....поне това . Как да стане за 1000лв

  • #10
    Аз какво питах, какви отговори дойдоха. Темата за ключ, благодаря.

    Коментар


    • sonda
      sonda коментира
      Редактиране на коментар
      Няма да напише...Тук напоследък е така- я дайте мнение, аха-добре, айде чао...А ти и очакваш от участник с две мнения да ти отговори ??/

    • noname12
      noname12 коментира
      Редактиране на коментар
      Това че не можеш да си отсееш полезната информация от плявата си е твой проблем, а има някои доста адекватни отговора.
      Успех!

    • VentsiAlex
      VentsiAlex коментира
      Редактиране на коментар
      Член съм във форума от доста време, но не бях писал от повече от година поради различни причини. Това е нов профил тъй като със стария нещо се случи, не мога да вляза.
      Не съм купил нищо все още, нямам ясна представа какво търся за съжаление.
      Колкото до полезната информация - аз питах хора да дадат предложения за автомобил по конкретни параметри - има 2 или 3 коментара които донякъде покриват молбата ми, за което благодаря.
      Просто не виждам смисъл да държа и да пишем всички в тема, като мога да говоря с конкретни хора за съвет. Всъщност дори се чудя защо пуснах темата тук.

      живи и здрави и до скоро

Активност за темата

Свий

В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

Зареждам...
X