От три години съм доволен собственик на опел астра 1.9 дизел. Към момента съм много доволен. Изискванията ми бяха като твоите - евтина поддръжка, да няма ръжда, просторно купе. Спрях се на три модела - Шкода Октавия, Тойота Авенсис и Опелчето. За първите две трябваше да дам над 1500 лева само за марката и останах на последния вариант. Няма много екстри, но на мен ми трябват само климатик и темпомат.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Какъв автомобил до 5000 лв.
Свий
X
-
Марто, С5-I комби с 2.0 HDi (109 к,с.). Двигателят е един от най-неубиваемите и лесни за поддръжка дизели. 8 клапана, обикновено турбо, няма ФАП. Икономичен. Обслужването не е скъпо. Еуро 3. Средно ми гори 6-6,5/100. Просторно и удобно. Принципно нямат проблеми с ръждата. Клиренса знаеш как е. За возията, няма нужда да казвам. Нищо сложно по хидравликата. Проста и безпроблемна. Моята е само с 4 "топки". Зареждаеми са. Братлетата в Горубляне ги правят
Единствено е с демпферен маховик, но има кит на Валео за минаване на едномасов, който е на земна цена. Не държат цени заради прословутите бг "разбирачи" и по-добре така.Your conscience is all you can take to your grave.
- 2 likes
Коментар
-
Не му се плаши толкова на тоя маховик, освен ако не е някакъв извънредно скъп.
За масовите модели вече цените са доста по-приемливи, и разликата спрямо смяна на обикновен комплект съединител е към 500-600лв. Отделно, не са чак толкова кекави тия маховици, я го сменяш, я не... И да го смениш, ще е веднъж, докато колата е при теб.
Иначе почти няма дизели от близките 20 години, които да не са с такъв маховик, а даже и много от бензиновите мотори(но там по-рядко се сменя при смяна съединител).
Доколкото помня, 2,0HDI с 90к.с. примерно в Пежо 307 е с обикновен маховик. Също и 1,4HDI във всичките коли, в които се слага. При VAG има някои редки варианти на 1,9 помпа-дюза също с плътен маховик. Сигурно има и други, но са редки изключения, а и както казах, не е чак пък такъв зор...
...
Горепосочената Астра H комби с 1,9 не е лош вариант, това е италианския 1,9jtd. Но да е с осем клапана, т.е. тези с по-ниска мощност до 120к.с. Само в Астра го има и 120к.с. с 16 клапана, но се различава лесно като погледнеш под капака(главата е по-тясна, а и капачката за наливане на масло е откъм ангренажа при 8V). При 16 клапана има вихрови клапи, които правят проблеми.
...
Ако възрастта на колата не ти е проблем, може да видиш някой VAG от последните с роторна ГНП, примерно последните Голф 4 се правят до около 2005г, а Октавия 1 и до по-късно. Тия са неубиваеми.Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
- 2 likes
Коментар
-
Първоначално публикуван от бат'Марто Преглед на мнениеТрябва ми средноразмерен автомобил, за предпочитане комби. С прооста и ефтина подръжка, без двумасови маховици . Бюджет за закупуване - 5000 лв. давайте акъл.
ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"
- 1 like
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар