Обява

Свий
Няма добавени обяви.

ХОНДА СиЕрВи или ТОЙОТА Рав4 нов опит

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • ХОНДА СиЕрВи или ТОЙОТА Рав4 нов опит

    Тъй като старата ми тема изчезна мистериозно, а лятото си дойде искам да подновя питанията. Става въпрос за Хондата 2005-6 г и Тойотата 2006-10 г. Задължително бензин, автоматик.
    Основни въпроси:
    Разход /но от лична преценка, заводските писания са ясни/
    Подръжка /проблеми и цени/ двигател и АСК
    Проходимост не ме вълнува толкова,имам си алтернатива за лошите пътища.
    Тази земя, по която тъпча сега,
    тази земя, която пролетен вятър пробужда,
    тази земя – не е моя земя,
    тази земя, простете, е чужда.

  • #2
    Рав 4, 2004г, автомат, бензин, газ. Разход 10,5 - 11 извънградско, това при нормално спокойно каране 90-100-110
    Да чукам на дърво(майка ми казва на глава) за 40х км без никакъв проблем. Единствено започна да ми дава грешка ламБа сондата и май ще трябва да се сменя.
    С две думи - Доволен съм.
    RAV 4
    F650GS

    Коментар


    • #3
      Црв 98 май беше,бензин ръчка 147 к.с 10-11-12 газ. Ако ти е важно
      Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
      Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
      Анатолий Пейчинов o8875о9815
      https://dvrbg.com/

      Коментар


      • #4
        нищо не е изчезнало
        ________________________________________________
        Subaru OUTBACK 2,5
        Hyundai TUCSON 2.0

        Коментар


        • vladstudio
          vladstudio коментира
          Редактиране на коментар
          Напротив по най конспиративен начин изчезна. Отначало ми изписваше, че не съм оторизиран, а след това я отнема. И на модераторите писах.....вода у река, никакъв отговор. В нея се бяха събрали няколко страници отзиви от съфорумци с отношение към двата модела. А тази която ти казваш си съществува, но е в раздел Купувам и досега никой не ми е предложил нищо. Та те така.

      • #5
        Спрях се на една Равка 2007ма, бензин автомат. Капарирах я. Някой с опит може ли да ми подскаже за детски болежки, особености при поддръжка, каране и т.н.
        Интересуваме с колко предавки е автомата и и какво означават позициите 3, 2, 1 на скоростният лост. Има и L /бавни/, колко са бавни и как се процедира при използването им. Има и бутон блокаж м/у двата моста, каква работа върши ? Постоянно ли е на два моста, или е на предно и при "блокаж" минава на два моста ?
        И каквото е минало на препатилите през главата също
        За протокола, сглобката и е японска.
        Тази земя, по която тъпча сега,
        тази земя, която пролетен вятър пробужда,
        тази земя – не е моя земя,
        тази земя, простете, е чужда.

        Коментар


        • #6
          3,2,1 ти е максималната предавка до която ще качи автомата,няма да отиде до последната най висока предавка.Това е като спускаш Шипка на пример да подпираш по малко със спирачката.
          От тая година трябва да е с 5 скорости.

          Коментар


          • #7
            Първоначално публикуван от vladstudio Преглед на мнение
            Спрях се на една Равка 2007ма, бензин автомат. Капарирах я. Някой с опит може ли да ми подскаже за детски болежки, особености при поддръжка, каране и т.н.
            Интересуваме с колко предавки е автомата и и какво означават позициите 3, 2, 1 на скоростният лост. Има и L /бавни/, колко са бавни и как се процедира при използването им. Има и бутон блокаж м/у двата моста, каква работа върши ? Постоянно ли е на два моста, или е на предно и при "блокаж" минава на два моста ?
            И каквото е минало на препатилите през главата също
            За протокола, сглобката и е японска.
            Разгледайте селектора отново, защото нещо не ми се връзва. Не мисля, че има 3,2,1 и L. Или има 1, или има L. Бавни предавки няма. L е първа предавка просто. Кутията най-вероятно е с 4 диапазона напред. В зависимост от това на коя цифра слагаш лоста, дотам ще превключва кутията. Пример: слагаш на 2. Потегля на първа, минава на втора, но нагоре не. Колкото и даваш газ, не минава на трета. Това е с цел при спускане по наклон да имаш известно спирачно усилие от двигателя, или просто, ако искаш да не ти превключва излишно кутията възходящо. Логиката при другите положения е същата. Ако сложиш на L, просто караш само на първа предавка.

            Коментар


            • #8
              Първоначално публикуван от Двигателист Преглед на мнение

              Разгледайте селектора отново, защото нещо не ми се връзва. Не мисля, че има 3,2,1 и L. Или има 1, или има L. Бавни предавки няма. L е първа предавка просто. Кутията най-вероятно е с 4 диапазона напред. В зависимост от това на коя цифра слагаш лоста, дотам ще превключва кутията. Пример: слагаш на 2. Потегля на първа, минава на втора, но нагоре не. Колкото и даваш газ, не минава на трета. Това е с цел при спускане по наклон да имаш известно спирачно усилие от двигателя, или просто, ако искаш да не ти превключва излишно кутията възходящо. Логиката при другите положения е същата. Ако сложиш на L, просто караш само на първа предавка.
              Да, 3,2 и L Та каква е разликата между 1ва и бавни ?
              Тази земя, по която тъпча сега,
              тази земя, която пролетен вятър пробужда,
              тази земя – не е моя земя,
              тази земя, простете, е чужда.

              Коментар


              • bullet_pk
                bullet_pk коментира
                Редактиране на коментар
                Бавни имат джипките с раздатъчна кутия. В нея се променя предавателното отношение СЛЕД скоростната кутия.На бързи предавателното отношение ти е 1:1, а на бавни 1:2 (примерно казано). Т.е. пак си имаш 5-те скорости от скоростната кутия, но крайното предавателно отношение е увеличено двойно на бавни.


                Твоята джипка няма раздатка. При теб L е заключена първа предавка.

              • Двигателист
                Двигателист коментира
                Редактиране на коментар
                Е, има и субару концепция, без раздатъчна, а с делител преди кутията. Отново имаш повече предавки, макар да кажеш 2х5 (10) е малко некоректно, защото доста от предавките са с много близки отношения. Изобщо за да има реален ред трябва бавните да са поне с 2,5 , или 3 предавателно отношение, което се среща по-рядко.

            • #9
              Няма понижаваща предавка, буквата замества 1. Защо обаче се изобразява по този начин и на мен ми е било чудно. Грубо казано колата няма по-бавна от нормалната първа скорост.
              Това поколение на равката, както и първото има само заключване на централен диференциал, което май не е такова като на истинските джипки, работи до 40 км/ч, после се гаси само и започва да разпределя тягата според преценката на компютъра за ситуацията.

              Коментар


              • #10
                Първоначално публикуван от DDt_85 Преглед на мнение
                Няма понижаваща предавка, буквата замества 1. Защо обаче се изобразява по този начин и на мен ми е било чудно. Грубо казано колата няма по-бавна от нормалната първа скорост.
                Това поколение на равката, както и първото има само заключване на централен диференциал, което май не е такова като на истинските джипки, работи до 40 км/ч, после се гаси само и започва да разпределя тягата според преценката на компютъра за ситуацията.
                Това поколение на равката, третото, няма центрелен диференциал, съответно няма и заключване - една хуйня, съединител, зацепва задното. Може автоматично, може ръчно. Първите две, обаче, за автоматици иде реч, имат диф и имат заключване - не е ръчно, но го има. Сега, усещането при каране може и да не е кой знае колко различно, ма по правило тия без диф виждат зор при продължително принудително включване на задния мост.

                Коментар


                • #11
                  Първоначално публикуван от Двигателист Преглед на мнение
                  ... слагаш на 2. Потегля на първа, минава на втора, но нагоре не. ...
                  СтанА ми любопитно и ходих да пробвам Авенсиса. Да, така е.
                  Изненадах се, защото на ХондЕто не е така. Като сложа лоста на 2-ра, колата си тръгва на 2-ра, а не от първа.
                  Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Auto, Honda Accord CN1 N22A1 i-ctdi Manual

                  Коментар


                  • Двигателист
                    Двигателист коментира
                    Редактиране на коментар
                    Да. Логиката на Хонда е такава. На 2 е само втора. Тойота за тази цел имаха бутон Snow, при който потегляш на втора. Имаха и спорт режим. Изобщо в това отношение са по-гъвкави от Хонда, които имат една програма, която не пасва на всеки шофьор.

                • #12
                  Малко се бъркат и смесват задвижванията при РАВ4. Но горе-долу кратко и ясно може да се обобщят така:

                  XA10 с ръчни скорости – постоянно 50/50 през симетричен междуосев диференциал. 100% блокаж на този диференциал, който се включва с бутон. Има опция за торсен отзад, но не знам дали важи за Европа.

                  ХА10 с автоматични скорости - постоянно 50/50 през симетричен междуосев диференциал. Променлив блокаж на този диференциал, посредством многодисков съединител, който се управлява от електронния блок на скоростната кутия и шофьора няма участие.

                  ХА20 с ръчни и автоматични скорости - постоянно 50/50 през симетричен междуосев диференциал. Променлив блокаж на този дифиренциал, посредством виско-муфа, макар, че „блокаж” е малко неточно казано, по-скоро диференциал с повишено триене. Има опция за торсен отзад, но не знам дали важи за Европа.

                  ХА30 с ръчни и автоматични скорости – тук вече Тойота променят задвижването. Системата е on demand, с основен режим "AUTO" т.е. предно предаване и автоматично подаване (когато и колкото електронният упр.блок прецени) на определен процент въртящ момент към задния мост в зависимост от доста фактори (ускорение, завиване, буксуване...). Осъществява се посредством ел. управляем многодисков съединител разпложен в корпуса на задния диференциал. За повдигане на самочувствието на шофьора са сложили бутон "LOCK", чието име е доста подвеждащо само по себе си. Предполага се , че когато го натиснете, съединителя се активира на 100% и получавате твърдо 50/50 разпределение преден/заден мост, подобно на парт-тайм 4х4 система или на фул-тайм такава с блокиран междуосев диференциал. Така е, но за малко. Системата автоматично преминава сама в "AUTO" режим, демек деактивира "LOCK" режима, при завъртане на волана над определн ъгъл, при намаляване на скоростта, без значение дали със или без употреба на спирачка, при надвишаване на 40 км/ч. При тормоз съединителят прегрява и оставаш само на предно докато не се охлади. Предполагам, че при проблем с АБС-а, или някой датчик, отново остава само на предно, но това си е мое предположение и не го твърдя със сигурност.

                  XA40 - като цяло, както при XA30...

                  П.П.: Числата 10, 20, 30, 40 означават съответното поколение РАВ4 (първо, второ и т.н.)

                  Коментар


                  • #13
                    Взех я. За 2-3 дни и навъртях 250-300 км. Първите ми впечатления са приятни. Лека, удобна, лесна за управление. Няма почти никакви екстри, не знам това + или - е.... От скоро има и някаква газова Романо, за мен е неизвестна, но бутилката е събрана в някакво чекмедже под пода и не пречи на багажника. Собственика ми каза, че газовата е със смаз2ване на клапаните, но какво ги смазва и как се получава изобщо не ми е ясно.
                    Но пък ми харесва.
                    Тази земя, по която тъпча сега,
                    тази земя, която пролетен вятър пробужда,
                    тази земя – не е моя земя,
                    тази земя, простете, е чужда.

                    Коментар


                    • #14
                      Разбираме, че си се спрял на хонда. Честито и безаварийно

                      Коментар


                      • #15
                        По-скоро не
                        Първоначално публикуван от vladstudio Преглед на мнение
                        Спрях се на една Равка 2007ма, бензин автомат. Капарирах я. ...
                        Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Auto, Honda Accord CN1 N22A1 i-ctdi Manual

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X