Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Джипка ставаща за умерен офроуд и магистрала.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Джипка ставаща за умерен офроуд и магистрала.

    Здравейте, омръзна ми да поддържам джипка и лека кола при условие че последната година правя под 10к км общо.
    Търси се следната техника.


    Магистрална експлоатация, изисквания.
    Да поддържа 140 при някакъв комфорт за возещия се.
    Да може от тези 140 да ускори до 160 за обозримо време .
    Без да чуваш рев на мотор виене на вятъра и подобни.
    Скоростите да са адекватни, не на 80 километра да си на пета с 3000 оборота.
    Да има нормален багажник не място за една чанта, не е нужно да е огромен.

    Умерен офроуд:
    Да може да се докара до някакъв приличен клиренс без много преправяне. от 23см нагоре, колко повече толкова по - добре.
    Да има блокаж на меджинния диф ( надежден не виско муфа).
    Да има фултайм 4x4.
    Да е със що годе здраво окачване и трансмисия.
    Кара се по черни пътища без дърварски коловози и тн,

    Бонус изисквания:
    Да не ръждясва лесно .
    Частите да са на нормални цени и да се намират.
    В тоя ред на мисли да се намират лесно части втора ръка на добри цени .
    Да е след 2000 година и колкото по - ново по - добре.

    Бензин или дизел автомат или ръчка, няма значение,
    с газ не ми се занимава та бензиновоя мотор да не гори над 15.
    Бюджет да кажем 25к.

    Малко пояснения, имал съм дискавъри еденица, галопер, паджеро 2 и нисан патрол.
    Недостатък на всичките е че на магистрала мъката е голяма.
    Искам нещо с което да може да мина 300 километра, и да не съм пребит като куче след това.
    Леката ми кола е БМВ 5 серия, ясно че тоя комфорт на дълъг път трудно ще го докараме но да се доближим някак.
    И да има някакви сносни офроуд възможности ( грубо казано паджеро 2 с 31" гуми ат ).
    Land Rover Discovery
    Където е текло пак ще тече ...

  • #2
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Screenshot_2021-01-28-20-44-42-140_com.google.android.apps.photos.jpg
Прегледи:2170
Размер:178.9 КБ
ID:6725642
    Това устройва ли изискванията?

    Коментар


    • bocho64
      bocho64 коментира
      Редактиране на коментар
      Това дето съм пуснал беше само защото има в условието да не е на пета с 80! Не е фул Тайм, он деманд е.

    • бат'Марто
      бат'Марто коментира
      Редактиране на коментар
      Дискавъри 3 при тези обороти е на 170 км/ч

    • bocho64
      bocho64 коментира
      Редактиране на коментар
      Дискавъри 3 е със 6hp 30 а това си има само 5!Съвсем нормално е да е по добре като скорост.

  • #3
    Тойота Ленд Крюйзър 120. Щом 15 бензин те устройва, може и бензинова 4,0 V6, но те вероятно са малко над бюджета. Има я и като Лексус GX, там е 4,7 V8.
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

    Коментар


    • royce
      royce коментира
      Редактиране на коментар
      @vas33
      На място - да. В движение - не. В гората - съвсем не.

    • cecoa1
      cecoa1 коментира
      Редактиране на коментар
      То зависи и къде и как ще се кара.

    • sparkybg
      sparkybg коментира
      Редактиране на коментар
      Е какво сравняваш с Y61, като е Part Time, и при 140 дизела отива на 3500 оборота, а със 160 хич не го виждам. Тераното става за магистрала много повече от Y61.

  • #4
    С истински фултайм, и с истински блокаж в раздатката, не са чак толкова много. Можеш да ги обмислиш всичките, че и да пробваш доста от тях, като комфорт дали ти допадат.
    На първо четене се сещам за още няколко марки - Мерцедес, Чероки, Ленд Роувър, Митсубиши... Че и доста под бюджета може да си харесаш.
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

    Коментар


    • bocho64
      bocho64 коментира
      Редактиране на коментар
      Чероки с 242 е като бяла лястовица , Ровър и те с диф са не тия дето държат 160 на магистрала.Та хартисаха МВ и Митсу.

    • cecoa1
      cecoa1 коментира
      Редактиране на коментар
      Чероки с раздатка 242 е примерно KJ(Либърти) с 3,7 V6 и 2,8 дизел. Но има и Гранд WK/WH, там всички 4х4 са с истински фултайм.
      При Ленд Роувър разните Дискавърита, Рейндж до някое време...
      Мерцедес, там Гега е много над бюджета, остава ML. Второто му поколение трябва да е с оффроад пакет за да отговори на условията.
      И при Митсубиши, Паджеро и Супер селект. Може и L200, ама то пък пикап.

      То и Туарег/Кайен/Q7 са истински фултайм....
      Последно редактирано от cecoa1; 28-03-21, 17:28.

    • vas33
      vas33 коментира
      Редактиране на коментар
      ML ако беше здраво окачване и трансмисия щеше да е перфектен избор, но ме съмнява.
      Ровър съм имал и все им се чупи нещо, та не съм им фен.
      Паджеро 4 евентуално, там не знам има ли драма с помпи и ръждиви резервоари както тройката.
      Американците трябва да се ограмотя че не са ми ясни хич.

  • #5
    Кия Соренто с големия бензин не беше ли фултайм?

    Имал съм Спортидж от старите. Правил съм 140 със за кратко 160, но си ме мъка, 120 е комфортната скорост. Сорентото е по-мощно и тежко и би трябвало да се държи по-добре на магистрала и 140 да ги държи без проблеми.
    Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
    Телефон - в профила!

    Коментар


    • cecoa1
      cecoa1 коментира
      Редактиране на коментар
      От южнокорейците не се сещам за истински фултайм. Имат TOD. Демек с автоматично включване на мост при нужда. Уж би трябвало да замества класически фултайм с диференциал, ама все пак не хептен същото.

    • MoridinBG
      MoridinBG коментира
      Редактиране на коментар
      Казвай от севернокорейците тогава 😃

    • bocho64
      bocho64 коментира
      Редактиране на коментар
      Ти се бъзикаш ама точно у Северна Корея има най много фул Тайм на глава от населението,всичко е УАЗ.

  • #6
    Grand Cherokee ми се струва описано като изискване 😀 И аз имах подобни критерии, с по-малък бюджет, но все пак втора кола. На магостралата си държи 140-160 без да го чувстваш опасно, катери се прилично, евтино за поддръжка.

    Коментар


    • v_0
      v_0 коментира
      Редактиране на коментар
      WK имах в предвид, но то е под бюджета 😁 WK2 е над бюджета и не знам от към цени на части как е

    • vas33
      vas33 коментира
      Редактиране на коментар
      Няма такова под бюджета , не съм тръгнал да изтупам всичките пари задължително, колкото по-евтино се реши уравнението толкова по-добре. Кой вариянт WK e по - читав , мерцедес мотора ?

    • v_0
      v_0 коментира
      Редактиране на коментар
      Лично за мен - 5.7 и 4.7 са най-добри като вариант. 3.0 дизел също бих взел, ако е читав мотора. Ама нещо ми писна от стари дизели и взех бензин.

  • #7
    120ка, Паджеро 4, Гранд Чероки след 2009
    8)

    Коментар


    • #8
      Фултайм + (почти) всичко останало се сещам и за FJ Cruiser (май тази с ръчна скоростна кутия; не знам как ще е със 140, аеродинамиката е на тухла, според разни тубери челното стъкло е консуматив и е скъпо; май е на база 120ка), 4Runner 4-то поколение (реално е 120ка, само бензинови 4.7) и паджеро пак 4-то поколение (май само то отговаря на всичко, може би ще е зор да се намери бензинка). Първото поколение на секвоя (според комплектацията) също се вписва в изискванията, може би без диференциална.

      Коментар


      • #9
        GX470

        това в последните 2-3 години,мъничко е ма иначе става,съмнява ме да ги има за тия пари обаче
        TOYOTA SEQUOIA ‘11
        W140 S420 '99

        Коментар


        • #10
          Фултайм с повече от 23 см клиренс е само един.
          г4х4²
          И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

          Коментар


          • turtey
            turtey коментира
            Редактиране на коментар
            Па то и на това му трябва преправяне. От магазина е с некви пистарки ))

            ​​​​​​​А последното даже наистина става за магистрала. Гледах тестове на Нюрбургринг. Уникално стабилна за такъв висок кашон.

          • vas33
            vas33 коментира
            Редактиране на коментар
            Това е ебати варела, един младеж му прави ревю в нашата туба, багажник нула, задна седалка нула, шофьорско място тясно.
            Бях се засилил да си вземам, но ме отказа.

          • turtey
            turtey коментира
            Редактиране на коментар
            Имах си хас да не е пълен варел )))

        • #11
          Между 140 и 160 да не чуваш и вятъра , тва доста ще те затрудни в избора . Оригиналните резервни части за Паджеро и Ландкрузер са на едни цени , предполагам че и за останалите от списъка ти са подобни , чувал съм че за ВАЗ и УжАЗ са доста по-народни
          TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

          Коментар


          • vas33
            vas33 коментира
            Редактиране на коментар
            Не е въпроса цените да са като на руските техники по 10 лева. Но маховик за паджеро 3-5к и подобни цени са скандални. И разни непопулярни горивни системи дето ремонта на помпата е колкото полвината кола нямам намерение да си вкарвам автогол с тях. Все пак колата ще е над 10 годишна и изненади стават.

        • #12
          Начи клониш към бензиново автомат пахеро
          TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

          Коментар


          • #13
            Гледам у мобиле.бг има само една Тойота FJ Cruiser с ръчни скорости(фултайм с автомат май няма), и е даже малко под бюджета. Спартански камион е, ама що пък да не го пробваш... Не ги знам как са с комфорта, който търсиш, ама изглежда проходима. Верно, малко екзотика идва, ама като комбинация мотор, скорости, фултайм, проходимост(доста от тях имат заден блокаж също), не се сещам за много алтернативи.
            Има хора, които могат да кажат от личен опит основни неща за модела, ще е полезно ако се включат. Вероятно има защо да са по-евтини от 120.

            Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

            Коментар


            • vas33
              vas33 коментира
              Редактиране на коментар
              Доволно е проходим, това съм се убедил от личен опит. Но според мен е опредлено над бюджета, въпреки че има една бройка под него.
              И задните врати и това което чета за ергономията не са добре.

            • cecoa1
              cecoa1 коментира
              Редактиране на коментар
              Е, то точно тоя под бюджета само е с ръчни скорости и фултайм. При автомат е парттайм.

          • #14
            каква е причината да се търси фултайм и не е ли възможен компромис с това?
            ________________________________________________
            Subaru OUTBACK 2,5
            Hyundai TUCSON 2.0

            Коментар


            • vas33
              vas33 коментира
              Редактиране на коментар
              Причината е че покарах известно време нисан патрол y61. Въпреки че имам бмв от 11 години тази джипка ми изправи косите в мъглата по завоите към железница и преди седмица когато валеше обилно сняг по магистрала хемус .

            • IvanIvanovi
              IvanIvanovi коментира
              Редактиране на коментар
              Мисля че няма У61 фултайм, всички са парт тайм, междуосев диференциал там няма , само твърда връзка.
              Има вероятност и да бъркам, нека патролджиите ми простят ако е така

            • turtey
              turtey коментира
              Редактиране на коментар
              61 е парттайм. В сравнение с беенве и дачия дъстър ще ти изправи косите )))

          • #15
            vas33 коментира
            Днес, 15:49
            ...Кой вариянт WK e по - читав , мерцедес мотора ?
            HEMI мотора.

            Първоначално публикуван от tola Преглед на мнение
            ...Гранд Чероки след 2009

            Какво се е случило 2009 г. ?
            Ако искаш да го наденеш на фрикционна муфа вместо междуосев диференциал с "честный полный привод", че и на въздушно окачване, требе да му препоръчаш от 2011 нататък.
            "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

            Коментар

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X