Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Съвет за джип за лек до среден офроуд.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Съвет за джип за лек до среден офроуд.

    Здравейте колеги! От близо половин година само чета из форума, инженер не станах и пак разбирам колкото в началото, т. е. нищо. Единият ден си лягам с Нисан в главата, на другия с Митсубиши... и накрая ще хвана какво да е за ушите, и каквото стане. Все пак имам трезв разум и се въздържам от действия, все още.
    Имам следната дилема:
    Билколечител съм и от миналата година реших да сея билки из балкана, за целта си купих няколко декара ниви, на път са още малко. До едните има асвалт и до там мога и с дачийката, имам едно Лоджи, но другите са малко в едно дере и черен път, който е излишно да споменавам, като завали и става кал до шия. Отделно, често ще ходя из пътеките, за да събирам билки, предпочитам сам със семейството. Направих си един експеримент с колата, до къде мога да стигна с нея. Резултатът - до никъде. Ако е сухо, добре, но дори при сухо време под шумата има големи участъци с над 10-15 сантиметра кал. Не става да оставям колата на едно място и километри после да вървя, губя време. Дачийката се справя донякъде, но при по-голям участък с два-три пръста кал и е до там, изпробвано. Дори наскоро бяхме пак горе и по мократа трева и беше много зор.
    Няма да карам някакъв сериозен оффроуд, но все пак е добре да съм по-подготвен, отколкото изненадан. От уравнението отпадат Rav4, CR-V, Santa Fe, Xtrail, Qashqai, BMW и ML на Mercedes също. За G класата нищо не съм чел и не е на дневен ред. За Rover чета, че били много трошливи, особено ако излезеш от пътя. Чета добри отзиви за Kia Sorento до фейслифта. Плюс това е и по-висока от първите 5 и има някакви блокажи, ако не бъркам.
    При мен има следната дилема: да имаме още един или два автомобила, защото жената иска да и взема нещо, но поставя условия - автоматик, за да не мисли на коя скорост е, а да си гледа пътя и да внимава. Само че няма да се качи на нещо което става за моята цел и е от балканската война. Целта е да е нещо до 2008. Бюджетът е пак относителен, пак заради същото, но все пак нещо от рода до 12-14к +- 1-2к. Няма да изминава много километри на година, максимум до 10 000, като ще я ползваме и когато ходим някъде семейството. Имам служебна за работа и искам да отделя работната от личната. Все пак обслужването ще бъде пъти по-скъпо от това на Дачията. Мислих за Дъстър, но отпада заради ръчната СК. Четох за Паджеро, че има проблем с някои възли и е по-добре до 2005 нещо, но със стария ДВГ 2,8 дизел или бензин, не знам дали има. На външен вид ми харесва Паджеро Спорт, височко и с малко доработка ще стане. Тераното също ми харесва, особено последната модификация, но там чета, че ръ дясва много бързо. Гледал съм също Фордовете Монтеро и Рейнджър, като пикапа ми допада и за бюджета мога да взема добра година. Само не знам как е там с автоматите, поддръжка и т. н. За Ланд Круизър се двуомя заради скъпата поддръжка, иначе бих взел такова нещо, но за тези пари няма да намеря читаво. Hilux същата работа, харесва ми, но цифра.
    Харесвам Pathfinder, Navara, но не чета добри неща за двата модела. Murano-то предполагам не става за тази цел, а и също като предните проблеми с АСК-то и ДВГ-то, бензина.
    Препоръчаха ми Galloper, но жената едва ли ще се качи в него. Тогава трябва да мина на вариант с кола за нея и за мен, което също го мисля, но там бюджета става... и не искам да мисля, а икономическата обстановка не е добра и не искам да харча голяма сума. Все пак ако се стигне до там вариантите са Фронтера, Трапера на Исузу и Галопера на Хюндай или някое Митсубиши Паджеро от 95-та бензинка. Жената тогава няма да мрънка в какво се качва, ще е за работа. Предполагам, че изборът ми е правилен при план Б.
    Доста четох за, във форума срещнах, че ги наричате Дувари, и има много доволни. Плюс това пътя е утъпкан и болежките се знаят, заменяеми части и т. н. Но без препоръка и съвет не бих купил. Всъщност бих, четох за доста доволни, но все пак нека да пресея всички препоръки.
    А да, Исузу също, но пикапа идва над бюджета, ако е някоя читава бройка.
    Jeep от по-старите особено Grand Cherokee-то чета, че е доста добро и здраво. Чероки то и Вранглера също, там обаче ДВГ-тата са големи и разхода е много голям, ама то кефа цена няма.
    Иначе марката Додж ми е била на сърце, но там нямам представа. Ако някой има наблюдения и личен опит с Nitro-то. Предната му броня е малко ниска, но като се доработи и се махне или замени с нещо друго. Не знам обаче и не съм срещал, как са извън пътя в гората. Другите вече са с много големи двигатели и са доста над бюджета иначе бих се замислил за един Ram. Само че това чудовище в гората не знам, как ще се справя.
    От много четене и гледане ме заболя главата, и съм до никъде, а трябва до седмица-две да имам вече нещо, че ще започваме да сеем билки март-април и трябва да съм подготвен предварително, а не всичко в последния момент.
    Живея в Полски Тръмбеш, но работя в Русе и София, и мога да обикалям из Велико Търново, Русе и София за огледи. Абе ако трябва ще ходя където се наложи, за да се сдобия с нещо стойностно.
    Не знам дали е добра идея, но я споделям. Купувам нещо от Италия, защото няма да има ръжда, чупя колкото мога от цената надолу и после наливам, за да стане както трябва, защото не се знае на колко км ще е, а италианците са известни с мундарлъка си.
    ​​​​​​​Така че колеги, моля ви помагайте със съвети, предложения, може и подаръци 😁, ще почерпя на някоя чужда сватба😙. Ако някой от вас си продава колата да пише и предлага, ще огледам всяко предложение, но от сега казвам, че ще ги карам в официалните представителства, за да ги закачат на компа и поне ДВГ и АСК дали са наред и на колко реално километра е, от едно хакерче разбрах, че имало начин да се разбере реалните километри, винаги оставала информация. А искам да знам реалните километри, за да знам какво ме чака и какво следва.
    ​​​​​​​От мен за сега толкова. Ае 🥃!

  • #2
    Първоначално публикуван от delyandamyanov Преглед на мнение
    ...
    Jeep от по-старите особено Grand Cherokee-то чета, че е доста добро и здраво. Чероки то и Вранглера също, там обаче ДВГ-тата са големи и разхода е много голям, ама то кефа цена няма.
    Иначе марката Додж ми е била на сърце, но там нямам представа. Ако някой има наблюдения и личен опит с Nitro-то. Предната му броня е малко ниска, но като се доработи и се махне или замени с нещо друго. Не знам обаче и не съм срещал, как са извън пътя в гората. Другите вече са с много големи двигатели и са доста над бюджета иначе бих се замислил за един Ram. Само че това чудовище в гората не знам, как ще се справя.
    ...
    За "Jeep" недей да питаш тука, щото ще прочетеш само псувни и ругатни от хора, които са виждали "Jeep" на паркинга в мола или в най-добрия случай за кратко са притежавали дизелов такъв.
    Има фейсбук-групи на феновете на марката, стари участници, прогонени от този форум се подвизават там. "Додж" пък специално тука след малко така ще го оплюят хора, дето само на снимка са виждали, че свят ще ти се завие
    На "Нитро" му се сваля престилката отпред, така е направено, не е удобно. Така е и на "Jeep Liberty / Сherokee" КК-модела, така е и на "Grand Cherokee" WK / WH модела. "Нитро"-то обаче е "парт-тайм" машина и по шосе се кара само на 4х2 на задно. Така е и "Wrangler". Помислѝ и за това.
    България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

    Коментар


    • #3
      Доколкото разбрах от доста дългото изложение се търси:
      1. Нещо малко по проходимо от Дачия Лоджи.
      2. Задължително автомат
      3. Бюджет до 15к

      Отпадат БМВ и Мерцедес дето са най разпространените с автомат
      ЦРВ, Кашкай, РАВ, Хтрейл и Санта Фе също са нежелани.

      Ми аз предлагам:
      1. Сузуки Витара след 2006 3.2 автомат -- въпроса е дали ще се събере семейството щото не е най обемна иначе е супер за целта
      2. Субару Аутбек 3.0 - боксер мотор със специфика по подръжка и майсторите в града на Веско Маринов не са го виждАли
      Land Rover Discovery II, V8 4.0
      VW Golf VI variant
      Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."

      Коментар


      • #4
        Хюндай,Киа след 2010 год

        Коментар


        • #5
          Хюндай Старекс 4Х4 . Има място и за пътници, и за багаж плюс истинско парт-тайм задвижване. Е, ще трябва да се свиква с управлението на малко камионче, но всичките хубавини на едно място трудно се намират.

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Untitled.png
Прегледи:1524
Размер:709.4 КБ
ID:6714002
          Последно редактирано от коко келеша; 27-02-21, 06:10.
          Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
          Из "Златния телец"

          Коментар


          • Kirilpm
            Kirilpm коментира
            Редактиране на коментар
            Тоя автобус не ми се вижда най-удачния избор за гората...

          • Кольо
            Кольо коментира
            Редактиране на коментар
            Това няма начин да го хареса някоя жена...

        • #6
          доколкото разбрах, главният ти враг е калта, най-сериозното ти оръжие срещу него са гумите..... та помисли на какъв джип ще може да сложиш гуми за кал и същевременно да го ползваш и като лека кола като имаш предвид, че джип с гуми за кал на мокър асфалт, на такъв с утъпкан сняг или пък заледено ще е бетер крава на лед.
          ________________________________________________
          Subaru OUTBACK 2,5
          Hyundai TUCSON 2.0

          Коментар


          • #7
            Ако не бързаш за никъде дълго Терано 2.7 автомат.Малко е тромавичко, но става за гората, става и за ежедневно каране.Паджерото също има добри варианти с автомат.

            Коментар


            • Kirilpm
              Kirilpm коментира
              Редактиране на коментар
              Провери си източника за размерите.
              Иначе и дългото терано не е баш за гората, но е доста по подходящо и от чисто геометрична гледна точка и за каране като ежедневна кола.

            • коко келеша
              коко келеша коментира
              Редактиране на коментар
              И корейците не са толкова тъпи - 4WD е само къса база. С други думи - провери си твоите източници Що се отнася до ежедневното каране, същата работа, колкото е пригодно дългото Терано, толкова и бусчето - возил съм 2 години деца с Пежо J5 ako ти говори нещо ))))))))

            • Kirilpm
              Kirilpm коментира
              Редактиране на коментар
              Пежо J5 ako ти говори нещо

              Ооох говори ми и още как, но не всяка жена може да се справи с такава задача.Забелязал съм, че повечето жени преценяват колите още от пръв поглед.Каже ли това нещо няма да мога да го карам, после иди се разправяй
              Според това което гледах в нета тераното е 4.65м, а бусчето 5.1м, не претендирам за точност на резултатите, по моя окомер разните бусчета от този тип са все по-дълги от дълго терано или паджеро.Карал съм toyota hiace 4x4, kia besta, л300 и не са никак лоши, даже отсъствието на преден капак много ми харесва за пресечен терен, но не са от най-маневрените по тесни горски пътечки.Разбира се ако колегата кара по готов горски път няма да има никакви ядове с габарита на бусчето.

          • #8
            Каквото и да вземеш ти трябват задължително кални гуми и лебедка.

            Коментар


            • bocho64
              bocho64 коментира
              Редактиране на коментар
              За 5см. кал?

          • #9
            Първоначално публикуван от stankos Преглед на мнение
            Каквото и да вземеш ти трябват задължително кални гуми и лебедка.
            И котва, и котва

            Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
            Из "Златния телец"

            Коментар


            • #10
              Първоначално публикуван от коко келеша Преглед на мнение

              И котва, и котва
              То е ясно, че и Джак ще требва . но на фона на 2500-3000 лева за гуми и лебедка тия разходи са несъществени!

              Коментар


              • #11
                Разбивам тогава въпросите си за конкретни автомобили. Мнение за Kia Sorento 3.3i или 3.5i. Въпреки че дизела също има добри отзиви. Препоръчват се автоматите, заради тежкото купе. Били здрави и що-годе евтини за обслужване. Става ли за моите задачи? Нека някой колега, който има или е имал да сподели.

                Коментар


                • Juiced
                  Juiced коментира
                  Редактиране на коментар
                  3,3 е машината

              • #12
                Видях много интересен клип за Volvo XC70: https://youtu.be/c566uINw0SE
                На клипа са си със стандартни гуми. Лебедка може да се монтира отпред, а предполагам и може да се повдигне малко. Някакви мнения?

                Коментар


                • #13
                  Първоначално публикуван от delyandamyanov Преглед на мнение
                  Видях много интересен клип за Volvo XC70: https://youtu.be/c566uINw0SE
                  На клипа са си със стандартни гуми. Лебедка може да се монтира отпред, а предполагам и може да се повдигне малко. Някакви мнения?
                  Остави го това...., по-добре Киите.
                  Който търси , намира !
                  Човекът е човек, когато е на път !

                  Коментар


                  • #14
                    Бих препоръчал Mitzubishi Pajero 2000–2006. Има автоматик. Става за умерена кал и се вписва в бюджета.
                    Русия е бензиностанция, въоръжена с ракети.

                    Коментар


                    • #15
                      Пропуснах да попитам за SsangYong. За Rexton чета суперлативи. Как стои въпроса с Kyron, Actyon, по-новия Korando?
                      Също какво е мнението за Touareg? Харесва ми, достатъчно висок, има автоматици. Само не знам, как се справя извън пътя.

                      Коментар


                      • Кольо
                        Кольо коментира
                        Редактиране на коментар
                        Няма да ти хареса цената на частите.
                        А и това не е джип според общоприетото в този форум. На тези им викаме паркетници, познай защо.

                        Паджеро 3 е добър избор. Хем вози сравнително добре заради независимото окачване, хем си е достатъчно джип за твоите цели.

                        Ровърите изобщо не са за подценяване, особено за лек офроуд какъвто планираш.
                        Дискавъри 3 би трябвало да има в твоя бюджет. После 2000 за гуми, може и по-малко, за лек офроуд не трябват много големи гуми, а по-малките са си по-евтини, и задължително лебедка, че да не те вият чакалите в някое дере.
                        Малко упражнения за работа с лебедката, малко разходки на терен по-тежък от този за който се готвиш и си готов.

                        Само, че нали знаеш, че джиповете не вървят, горят, возят по-гадно от лека кола, клатят се в завой, частите им са долу-горе по две сравение с частите за коли...
                        Изобщо карането и поддържането на джип не е евтино удоволствие.

                      • коко келеша
                        коко келеша коментира
                        Редактиране на коментар
                        Това с невървенето е според зависи )))))))))))) Иначе всичко друго си е почти така.

                      • Кольо
                        Кольо коментира
                        Редактиране на коментар
                        Е, аз за масовия случай говоря.
                        Пък и ако сравняваме кола и джип с еднаква кубатура, или с еднаква мощност-пак джипа няма да върви повече.
                        Ако ще сравняваме гранд с 5,7 и витара-то е ясно.

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X