Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Чакълест планински път - какъв джип е достатъчен през зимата

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    Ако човека иска да мине през 50см пърхав и скоро навалял сняг, няма никакви ядове да си кара на бързи.Ще се получи нещо като в красивите реклами на Ауди куатро, където семейното комби разхвърля сняг като локомотив с гребло.Ако има задържал се сняг 50см, много вероятно е на места по пътя да има преспи и по два метра, те тогава никакъв джип не го оправя и си остава физзарядката.Та нека колегата да каже с какво точно се бори, да не стане накрая да се снабди с Патрол като на снимката и да чака 5 години да падне сериозен сняг, че да го пробва.

    Коментар


    • #32
      Точно, различни видове сняг. И на път, по който се минава всеки ден, рядко ще стане снега като за бавни. Отделно, бавните трябват на нещо достатъчно тежко, с достатъчно сцепление, големи гуми, и относително ниска мощност . Т.е. трактороподобно, и не много подходящо за ежедневно возило. А на повечето видове сняг сцеплението е по-основния проблем, отколкото липсата на сила. Особено с возило с по-прилично съотношение мощност/тегло. Въобще, въпросът има много страни.
      Аз затова предложих нещо по-евтино трактороподобно, което да е второ возило, и да се ползва само при нужда, а не ежедневно. Тъкмо ще е и резервно, че с едно не е работа...
      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

      Коментар


      • Кольо
        Кольо коментира
        Редактиране на коментар
        Абе в много голям процент от случаите мощния мотор е достатъчен коз за преодоляване на препятствия от почти всякакъв вид.

        Нали сте гледали рок краулинг, дето тръбарки с по 500 и кусур коня качват места дето ние с нашите бъзикни ще се дърпаме на лебедки.
        И със снега е така, ама пък само с мотор не става. Ако си аспирини и зимен грайфер-и 10 000 коня да имаш си до първото покачване върху натрупания сняг.

        Ама много задълбахме в теория, а практиката е друго нещо.

        В заключение-имаше един подпис някъде-"Засилката решава всичко". Въпросът е дали имаш възможност за подходящата засилка...

      • Чавдар (V93)
        Чавдар (V93) коментира
        Редактиране на коментар
        Принципът е Колкото повече, толкова повече. Като имаш бавни, можеш и да не ги ползваш, ако не ти трябват. Ако обаче ги нямаш, а ти потрябват ... На моя дръгел при сегашната му експлоатация бавни му трябват много рядко. Ама, като река зимата да се спусна по хлъзгава квартална улица, си ми е много добре, че има бавни. Щото иначе автоматикът се засилва надолу, а пипнеш ли спирачката ставаш на шейничка ...

      • бат'Марто
        бат'Марто коментира
        Редактиране на коментар
        Цецо, това изобщо не е вярно. Не е нужно возилото да е трактороподобно и с ниска мощност, за да са нужни бавни и да не става за евридейка. Аз ходя на един гьол, където ако има 30 санта сняг, никой друг освен мен не ходи (50 санта са до колено) . Само че аз ползвам един трик-като заседна, пускам в най-долно положение окачването (глигана натоварен е близо три тона), трамбовам това отдолу, вдигам и давам назад. След това засилка и пак докато заседна. И говорим за 30 санта. На 50 не бих се и пробвал. С Дуратрак, спуснати на 1,5-1,8 атм..

    • #33
      Колко много глупусти се изписсха, а верния отговор е още в началото на темата : "инвестирай в местния тракторист"!
      Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

      Коментар


      • #34
        Първоначално публикуван от Kirilpm Преглед на мнение
        ...Та нека колегата да каже с какво точно се бори, да не стане накрая да се снабди с Патрол като на снимката и да чака 5 години да падне сериозен сняг, че да го пробва.
        Ами той е казал

        Първоначално публикуван от bojo_5 Преглед на мнение
        Чакълест планински път
        ...
        посипан чакъл път в планината(1200 метра надморска височина). Пътят е 500-600 метра, не прекалено стръмен.
        ...
        Предполагаемо - вила в планината. Пак да повторим "в планината". Зависи и коя е планината, но на такива места мокър тежък сняг сняг в немалки количества си пада доста по-често от 1 път на 5 години. Може и да не е 50 санта, но в комбинация с наклона на терена си става интересно и при по-малка дълбочина. Така че само бързи може, ама в комбинация с гооолям мотор.






        Ние не сме неутрални!

        Коментар


        • Kirilpm
          Kirilpm коментира
          Редактиране на коментар
          Най-малкото, че от единия до другия край на Стара плананина има един Балкан разлика в условията.В източния край сняг и да има, количеството е малко и проблема е предимно с поледици по усойните места, в Еленския балкан примерно условията са съвсем други, в западните части не съм обикалял много през зимата, но там по принцип зимата си е по сериозна.
          Ако аз правя избора, веднага заприходявам един такъв Патрол на принципа "знаеш ли, може да затрябва", но колегата може би има по-рационални подбуди.

      • #35
        Първоначално публикуван от коко келеша Преглед на мнение

        Дай пример на хубави зимни гуми за 50 см сняг. Защото приличноагресивна зимна гума не съм виждал от доста време.
        Ша дам. Ама дай ти първо кое е СУВ-чето, дето гази лесно 50 санта сняК, че да му знаем размера на гумите.
        ПП Тия 50 санта са наша си интерпретация, никъде не е казано, че обичайно ги има.

        Коментар


        • #36
          В една друга тема си говорихме с колегите. Соренто 3.3 е идеален избор. Има бавни, автомата е здрав. Вписва се в бюджета и става на газ. Освен това може да се кара и като ежедневен автомобил. С едни хубави гуми ще стигне достатъчно далеч.

          Коментар

          Активност за темата

          Свий

          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

          Зареждам...
          X