Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Пореден Новобрански Въпрос (4x4 за фотографски цели)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Пореден Новобрански Въпрос (4x4 за фотографски цели)

    Здравейте,

    Аз съм поредният новодошъл с лаишки въпрос -- и ви благодаря предварително за отделеното време и внимание!

    Занимавам се с фотография, основно пеизажна. Често мъкна доста оборудване -- 15-20 кила -- и бих предпочел вече да стигам по-близо до местата за снимки моторизиран отколкото като двукрако товарно магаре.

    В моя конкретен случай, търся високопроходима машина не толкова заради изключително труден терен -- става дума по-скоро за черни пътища и само тук-таме излизане от тях -- а заради климатичните условия. Обикновено най-добрите кадри се хващат в особено лошо време, дъжд, сняг, студ, мокро и кално. Иначе става дума за терен принципно където и един стар Форестър при сухо време сигурно би минал без проблем.

    За момента на сърцето ми легнала дилемата или някое по-ново Jimny, или някой по-стар Wrangler. Принципно и двете, за незапознатия ми акъл, на хартия изглежда да са идеални -- окачване, скоростна кутия, стандартно оборудване и т.н. Обаче и за двете имам притеснения и затова ви занимавам с моите глупости.

    За Jimny-то, без да съм го карал, малко ме стряска напречната стабилност. Изглежда ми сравнително високо и тясно за тази къса база, със сравнително висок център на тежестта. Не съм опитен оффроудър -- всъщност никакъв офроудър не съм -- и си нямам доверие да не се обърна преди да свикна.

    За Wrangler-а се притеснявам по две линии. Няколко души, може би от "баш разбирачите", ме наплашиха, че много ги крадяли. В смисъл, че се крадяли приоритетно, и че само съм щял да се занимавам със застрахователи и полиция. Второто е, за по-старите модели, примерно YJ или стар TJ, дали намирането на резервни части няма да е проблематично.

    Не съм с фиксация на само тези две машини, много ще съм благодарен и на отговори, и на други препоръки!

    Всичко хубаво ви желая!

  • #2
    Щом иде реч за фотография, напречната устойчивост едва ли ще е сериозен фактор. Имам предвид, че тя е много важен фактор, когато се бърза и няма време за осигуряване. Има ли време, кара се внимателно, с осигуряване и всичко е наред. Новият автомобил има предимства, но и много недостатъци... Примерно, застрахователите щети от надраскване на боята няма да покрият..., а тя ще се надраска определено... вярвайте ми. Освен това не може като тръгнете да снимате постоянно да сте с автомобила, все ще трябва да го зарежете някъде по чукарите. И тогава един нов и лъскав ще Ви е по трудно да ... оставите...

    Ако е само за фотографията, а за останалото време си имате какво да карате, в същото време искате нов автомобил, по-добре погледнете Нива. Не е скъпа, лесно се "прежалва", ако имате проблем някъде в провинцията все ще се намери начин да се оправи, не изисква фирмен сервиз... Ако пък нещата се развият сериозно, може пейзажите да покрият и по-голяма част от земното кълбо, тогава..., - едно четиво, по отношение на моят избор ;-)

    https://adv-bulgaria.com/forum/main-...лизация
    VPetrov.photography

    Коментар


    • #3
      Бих препоръчал Джимни.Бях пасажер в такова сузуки,с което излетяхме от пътя,но шофьора изпреварваше с него ,все едно кара БМВ.Случката стана в Прохода на Републиката рано сутрин в мокро време на асвалт.
      И Джимнито лесно се продава,ако прецениш че ти е малко и т.н.
      Карам Нисан Терано,повдигнато малко и също много внимавам ...
      Nissan Terrano II TDI 2700 2002g. avtomat - три вратичко.... )
      ".....ама сега пазара е пълен с джипове де, на тях даже JEEP пише ....."

      Коментар


      • #4
        Венци за много неща може да е прав, но за нивата никак.
        на Джимнито проблема е размерите. Не за странична устойчивост, а дали можеш да го караш без отворен прозорец например
        Аз без да съм сто кила не мога.
        И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

        Коментар


        • turtey
          turtey коментира
          Редактиране на коментар
          Стига бе. В н вата аз трудно си чувам мислите. Качествени части няма.
          Дори не е евтина, щото за същите пари ще си вземе стар патрул например. Или Терано ако иска нещо по паркетно.

        • Kirilpm
          Kirilpm коментира
          Редактиране на коментар
          Търтьо, пак глупости на търкалета, качествени части нямало, има си двама ако не са станали и повече официалните вносители на резервни части и имат от пиле мляко.Има и сума ти афтърмаркет заменки от читави производители.Ама по-лесно е да се хленчи.
          Последно редактирано от Kirilpm; 05-07-20, 14:08.

        • Кольо
          Кольо коментира
          Редактиране на коментар
          Аз съм 110(с уклон към 120), ама в джимни не ми е било тясно. Като при това килата ми са разположени по абсцисата...

          Нивата, ако е правена в сряда си е що-годе нормална кола(по русските мерки и стандарти), ама от другите дни-не става. Отделно правилото, че руската техника трябва да се избягва винаги когато може.
          За фотографски цели става всеки един от джиповете. Колегата да седне и да покара малко каквото си е харесал, и то ще си каже.

          Борко от Русе казва, че на вранглера естественото му състояние е "счупено". С което съм долу-горе съгласен, от опита ми от състезанията.

      • #5
        Аз не съм фотограф, но една снимка ми излезе 3500лв. за ремонт на джипа.Та една Лада Нива е за предпочитане, както е казал колегата по-горе. Проходимо, евтино за поддръжка и могат да го ремонтират навсякъде.

        Коментар


        • #6
          Хюндай Галопер или Теракан, Киа Соренто. Нали все пак говорим за някакъв комфорт по време на път и възможност за приютяване в него за повече от два-три часа. И едни други постоянно оплювани магарета - Санг Йонг, по избор като модел - Рекстън е с размерите на Теракан и Соренто. Да сигурно са трудноликвидни на вторичния пазар, но пък и за това са евтини на първичния. Лесно се вкарват гуми 31-ци а по-голям лифт вече влиза в друга категория. И поне аз не съм чул да са приоритет на крадците. А ако непременно се търси нещо с размерите на малък Вранглер - Корандо.

          П.П. И няма какво да се лъжем, че няма да има проблем с частите дори и за Нива - ментетата са плъзнали навсякъде, дори и в (уж) реномирани сервизи. Приготвяш се за поръчки от чужбина с чакане от 15-20 дни и скачаш смело в дълбокото.

          П.П.2. И това с 15-20 кила техника ми идва малко в повече, освен ако не се мъкне голямоформатна дървена камера с касети и плаки

          П.П.3 Малий, за малко да забравя най-истинската джипка - Киа Спортидж . Нормалната 4-врата каросерия е и комфортна, и проходима, и по-добра от Нивата.

          П.П.4 Карал съм служебна чисто нова Нива, да не стане дума, че не знам какво е. Лошото е, че сите собственици на Ниви, също четат форума. Да не говорим за джамбазите от автоморгите.
          Последно редактирано от коко келеша; 04-07-20, 10:29.
          Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
          Из "Златния телец"

          Коментар


          • Пенчо
            Пенчо коментира
            Редактиране на коментар
            ТИГРЕ, ТИГРЕ!
            Наистина не съм от тези дето като видят кална локва и бързат да се метнат в нея!
            Но това не пречи да съм обиколил повече планини и гори, от доста пишещи в този форум.
            Доколкото разбирам колегата не търси БТР или трактор, а МПС да го придвижва из природата.
            Та какво не ти харесва конкретната каруца?

            п.с. миналата събота пак минах Сестримо - яз.Белмекен - х. Грънчар - х. Трещеник - Семково - Белица.

            Опитах и към превала Джанка, ама вече си трябва хвърчикоптер.
            Последно редактирано от Пенчо; 05-07-20, 13:23.

          • TigerHunter
            TigerHunter коментира
            Редактиране на коментар
            Пенчо, не е проблемът в способността. Дори напротив, Джипка на солидна рама,по яка от разни Витари, Ферози и подобни. В някои случаи ми се е представяла по-добре от Ферозата като проходимост, хем не е носила кални гуми. Проблемът е, че все има нещо да се прави по нея. Верно, частите не са скъпи, но е досадно.
            Ферозата я имам от 11 години и е имало периоди от по две, та и три години без да пипна нищо, освен нормалното обслужване. За здравина и надеждност става въпрос, не за проходимост и удобство. Тя е вероятно една от най-комфортно возещите джипки, с всички екстри на лек автомобил.
            Сега. Ако човек се вманиячи да я приведе в състояние близко до ново, вероятно би разредил проблемите, но аз имам три коли и нямам смогване. И Ситроена и Ферозата са в пъти по-здрави, надеждни и непретенциозни от Кията. Мое мнение. Не ангажирам никого.

          • коко келеша
            коко келеша коментира
            Редактиране на коментар
            Саше, на тебе ли да ти обяснявам за късмета и късата клечка? Чупи се защото тоя преди вас и е скъсал шортите, без да се тормози много. Като я подгониш за евридейка, много ясно, че ще ти скъса и джоба, и нервите. В момента карам Хонда Сивик '97-ми набор и то произведена в Англия . Ми преди месец минах на преглед с истинско мерене на всичко (газове, спирачки). Увиснаха им ченетата на тия в пункта, защото беше в нормите и навсякъде светеше зелено по стендовете, та даже и фаровете бяха правилно регулирани. Имам комшийка , която до миналото лято караше Сивик, точно по почина щом е японско не се трОши. Тя не може да повярва, че моята Хонда е в такова състояние, защото нейната беше от 2000-та година . Късмет, пу,пу,пу!

        • #7
          А колко е бюджетът? И за какво друго ще се ползва автомобилът?
          Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

          Коментар


          • #8
            Много години снимах диви животни. Мъкненето на техниката и екипировката верно е тежка работа. Освен това апаратите са чувствителни към удар и влага, така че идеята ти за джип е добра. Каквато и кола да избереш, гледай на има щора на багажника, за да не предизвиква любопитство. Добре е да е просторна, да има място за багаж и за спане при нужда. Аз бих препоръчал някой модел на Land Rover, който и да е, само не Фрилендър!
            ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

            Коментар


            • коко келеша
              коко келеша коментира
              Редактиране на коментар
              Интересно, колега от форума, професионален фотограф, смени Терано 2.7 с Фрилендър ТД4 и не може да му се нарадва. При това, май често пътува в чужбина.

              https://offroad-bulgaria.com/forum/%...-2-0-td4-sport

            • Kirilpm
              Kirilpm коментира
              Редактиране на коментар
              Освен по-хубавият двигател на фрийлендъра, всичко друго спрямо тераното е като да се качиш от кон на куцо магаре.Особено гениалната 4х4 система с умен кардан

          • #9
            Дъстър и той става за такива цели.
            байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
            Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
            Суперспам - спама на суперите

            Коментар


            • #10
              Понеже фотографията, само с един апарат, и един обектив ми е приятна и я съчетавам с разходките, позволявам си да дам мнение.
              Важно е и колко е разстоянието по асвалт до мястото за снимки. Защото примерно Нива-та е добра за случая, но след 400 км. асвалт с нея, вече не ти се снима.
              Баланса е между километрите асвалт, тежестта на терена и цената.

              Коментар


              • Kirilpm
                Kirilpm коментира
                Редактиране на коментар
                Това е най-важното, ако разстоянието му по асфалт е 50-100км човека много правилно се е ориентирал към стар Wrangler, с него без проблем ще отиде където му трябва.Но ако ще кръстосва България с Нивата или Вранглера, 100% съм сигурен, че на вторият месец още ще предпочете автобуса.

              • коко келеша
                коко келеша коментира
                Редактиране на коментар
                Пак колега от форума, пак професионален фотограф, не споделя това мнение. Кара(ше) Вранглер, но отдавна не е писал тук, както и в другия форум. Беше закачил багажник на теглича и кръстосваше България на шир и длъж с него, в компанията на жена и куче . Та въпроса опира и до малко психическа нагласа.

            • #11
              Кабриото дава допълнителен кеф. Също така прави скорости над 70-90 (според зависи, на моя е към 75) нежелани. Съответно отпада проблема че джипа не вдига висока скорост
              И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

              Коментар


              • turtey
                turtey коментира
                Редактиране на коментар
                Няма пълно щастие.
                Съвсем отделно, задно стъкло се отваря с камък, кабрио с нож. Демек еднакво трудно е за разбиване.
                За скоростта е така. Но само донякъде. Проходим джип и висока скорост са несъвместими понятия.

              • cecoa1
                cecoa1 коментира
                Редактиране на коментар
                Така е, ама ти ако си случаен 'айдук,в очукана Нива едва ли ще си правиш труда да гледаш какво има(макар че там и ключалките са афиф), но в кабрио Гега или Врангел, хвърлянето на око ще е задължително. В Самурай или УАЗ, не е чак толкова задължително, но пък пак ако са открити е лесно... Отделно, атмосферните условия и хамалогията по сваляне и слагане на гюрука.
                А скорост и проходимост са така, но пък в случая не се търси хептен хард подготовка, пък скорост поне малко над камиони и автобуси би била повече от полза... Отделно го има и фактора колко ще е прежалена тая кола.

              • turtey
                turtey коментира
                Редактиране на коментар
                Той младежа изчезна нещо, ние до кражби стигнахме ))

            • #12
              Първоначално публикуван от Венцислав Петров Преглед на мнение
              Щом иде реч за фотография, напречната устойчивост едва ли ще е сериозен фактор. Имам предвид, че тя е много важен фактор, когато се бърза и няма време за осигуряване. Има ли време, кара се внимателно, с осигуряване и всичко е наред. Новият автомобил има предимства, но и много недостатъци... Примерно, застрахователите щети от надраскване на боята няма да покрият..., а тя ще се надраска определено... вярвайте ми. Освен това не може като тръгнете да снимате постоянно да сте с автомобила, все ще трябва да го зарежете някъде по чукарите. И тогава един нов и лъскав ще Ви е по трудно да ... оставите...

              Ако е само за фотографията, а за останалото време си имате какво да карате, в същото време искате нов автомобил, по-добре погледнете Нива. Не е скъпа, лесно се "прежалва", ако имате проблем някъде в провинцията все ще се намери начин да се оправи, не изисква фирмен сервиз... Ако пък нещата се развият сериозно, може пейзажите да покрият и по-голяма част от земното кълбо, тогава..., - едно четиво, по отношение на моят избор ;-)

              https://adv-bulgaria.com/forum/main-...лизация
              Венци, нещо не мога да отворя линка!
              По-добре здрав и богат, отколкото беден, но болен !!!

              Коментар


              • trapper
                trapper коментира
                Редактиране на коментар
                Я пробвай тук https://adv-bulgaria.com/forum/main-...86%D0%B8%D1%8F

              • Венцислав Петров
                Венцислав Петров коментира
                Редактиране на коментар
                Благодаря на колегата, аз пробвах и двата се отварят... може да е било нещо временно...

              • a100
                a100 коментира
                Редактиране на коментар
                Отворих го! Благодаря!

            • #13

              turtey коментира
              Вчера, 13:19



              Няма пълно щастие.
              Съвсем отделно, задно стъкло се отваря с камък, кабрио с нож. Демек еднакво трудно е за разбиване.
              За скоростта е така. Но само донякъде. Проходим джип и висока скорост са несъвместими понятия.
              • Уведоми


              Верно е ... Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Ел.jpg
Прегледи:431
Размер:148.4 КБ
ID:6621138 ...черното над 80 му е трудно , бялото може и 170.
              На нас клиренс ни трябва , не скорост

              Коментар


              • #14
                Чероки 2.1 тд голямо високо комби с 5 врати, 2 цели моста парт тайм. Евтино като цена и поддръжка, без да блести с нищо мисля че ще е перфектно.

                Прикачени файлове

                Коментар


                • #15
                  Всичко е до настройка и желание. Аз също снимам от време на време, комбинирано с разходките в планината, със Самурай се придвижвам. Сравнително евтин, макар и запазените екземпляри да си държат цена. Комфортът куца сериозно, но fun-фактора от шофирането на Самурай е несравним. Изключително проходим и доста здрав и надежден. Да, по асфалт е бавен, но просто гледаш спокойно наляво-надясно и не бързаш, затова казах, че е до настройка. И не бива да е основна кола разбира се.
                  Явор
                  yavor.nikolov@gmail.com

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X