Привет, колеги! Изчетох доста литература, но въпреки това не успях напълно да се ориентирам и да направя своя избор на машина, за това отварям нова тема. Бих се радвал, в случай че компетентните и запознати с нещата колеги ме насочат в дилемата ми, която накратко изглежда по следния начин. Търси се джип в бюджет 6 до 8000 лева за закупуване на приличен екземпляр/здрав/. Мотора че бъде дизел. Решил съм, че искам дизел, поради факта, че вече смених 5 леки коли и 2 джипа на газ и все проблеми, все нещо се случва. Плюс това не ми харесва в багажника половината пространство да ми е заето от бойлер, а и ме блазни идеята за висок въртящ момент и тръгването от ниски обороти. Дълго време покорявах планината със самурай /с доста ъпгрейди във времето/ НО поради спартанската возия, тясното пространство, склонността му към преобръщане и 3 такива реализирани /последното беше много тежко за машината и за мен/ реших, че това не е моя джип. Проходимостта иначе и емоцията там беше на ниво. След това се срещнах с Опел Фронтера А с C20XE мотор на газ, мостове от 3.2 и пак доста ъпгрейди, но също не се чувствам комфортно и на място в него.
По същество - сега в този бюджет съм се насочил към основно ТРИ варианта:
1) Митсубиши Паджеро 2 Къса база - мотор 2.8 125 к.с., ръчна скоростна кутия, усилените дифове, супер селект раздатка и блокажа на задния мост, 2.5 не е за предпочитане.
2) Джийп Гранд Чероки 2 WJ - 2.7 CRD мотор, куадра драйв и автомат.
3) Ленд Роувър Дискавъри - тук колебания дали диско 1 или диско 2 с ТД5 мотор.
Като цяло най-много наблюдение имам върху Паджерото. Там съм запознат със завишения разход на гориво, запознат съм и със вариант за прегряване поради проблем с главата и евентуална топлинна неустойчивост на същата. Плюсовете обаче са, че го лифтвам с едни патролски пружини отзад, отпред торсионната щанга, пипам амовете и 33ките влизат от раз. Пусто обаче това независимо окачване отпред не ми гали окото. Ако се бутне помпата и турбото, евентуално един челен кулер превантивно, смятам, че нещата ще се случат. Така ги виждам аз, но винаги съм готов за изненади.
Относно Гранд черокито нямам такова наблюдение. Четох като цяло позитиви за куадра драйв системата и изказвания, че се представя по-добре от супер селект на Митсубишито - това така ли е? Спорни бяха мненията относно здравината на скорости и мотор обаче - кекави и капризни ли са, ще им хареса ли да ядат бой в гората? И тук идва въпроса с лифта на гранда - 4 инчовото окачване е около 3000 лева, за да събере 33ки в калниците. Иначе пък целия мост ме привлича определено и това е съществен фактор в избора.
Относно дискавърито абсолютно нищо не знам /то за това се допитвам и до вас, за да събера, разширя и добия нова информация, която да ми помогне в избора/. Единствено ми харесва целия мост. Китовете с окачване пак са от порядъка на 2000лв.
В завършек ще кажа, че джипа ще се кара офроуд. Да, няма да е за пред кафето или до вилата по черния прашен път, ами в неделя ще влиза в някое кално дере, ще се разпъва лебедка, ще гази в коловозите на ЗИЛовете, ще се кара в дърварски пътища и т.н.. Неделна разходка и хоби-така разбирам офроуда. НЯМА да се състезавам с него и не търся такива възможности, на състезанията съм зрител и любител, а не участник. Ще се случва и веднъж, два пъти годишно да излезе от Петрич до Боровец или Пампорово в зимния сезон, като падне хубав сняг. Няма обаче да е основния автомобил, тъй като за шосето и пътувания си имам едно комбе 😁.
Моля ви за съвети, акъли, всякакви плюсове, минуси и други знаци относно цитираните три модела джипове, както и предложения на други добри марки и модели, отговарящи на тези изисквания и на ценови диапазон 6-8к за първоначалната покупка на колата. ДА, по нея последващ тунинг ще се прави, неизбежно е да не се пипа окачване, да не се сложат силовите брони с лебедката и силвърстоните, но от значение е и масрафа по тунинга Благодаря за отделеното време и внимание!
По същество - сега в този бюджет съм се насочил към основно ТРИ варианта:
1) Митсубиши Паджеро 2 Къса база - мотор 2.8 125 к.с., ръчна скоростна кутия, усилените дифове, супер селект раздатка и блокажа на задния мост, 2.5 не е за предпочитане.
2) Джийп Гранд Чероки 2 WJ - 2.7 CRD мотор, куадра драйв и автомат.
3) Ленд Роувър Дискавъри - тук колебания дали диско 1 или диско 2 с ТД5 мотор.
Като цяло най-много наблюдение имам върху Паджерото. Там съм запознат със завишения разход на гориво, запознат съм и със вариант за прегряване поради проблем с главата и евентуална топлинна неустойчивост на същата. Плюсовете обаче са, че го лифтвам с едни патролски пружини отзад, отпред торсионната щанга, пипам амовете и 33ките влизат от раз. Пусто обаче това независимо окачване отпред не ми гали окото. Ако се бутне помпата и турбото, евентуално един челен кулер превантивно, смятам, че нещата ще се случат. Така ги виждам аз, но винаги съм готов за изненади.
Относно Гранд черокито нямам такова наблюдение. Четох като цяло позитиви за куадра драйв системата и изказвания, че се представя по-добре от супер селект на Митсубишито - това така ли е? Спорни бяха мненията относно здравината на скорости и мотор обаче - кекави и капризни ли са, ще им хареса ли да ядат бой в гората? И тук идва въпроса с лифта на гранда - 4 инчовото окачване е около 3000 лева, за да събере 33ки в калниците. Иначе пък целия мост ме привлича определено и това е съществен фактор в избора.
Относно дискавърито абсолютно нищо не знам /то за това се допитвам и до вас, за да събера, разширя и добия нова информация, която да ми помогне в избора/. Единствено ми харесва целия мост. Китовете с окачване пак са от порядъка на 2000лв.
В завършек ще кажа, че джипа ще се кара офроуд. Да, няма да е за пред кафето или до вилата по черния прашен път, ами в неделя ще влиза в някое кално дере, ще се разпъва лебедка, ще гази в коловозите на ЗИЛовете, ще се кара в дърварски пътища и т.н.. Неделна разходка и хоби-така разбирам офроуда. НЯМА да се състезавам с него и не търся такива възможности, на състезанията съм зрител и любител, а не участник. Ще се случва и веднъж, два пъти годишно да излезе от Петрич до Боровец или Пампорово в зимния сезон, като падне хубав сняг. Няма обаче да е основния автомобил, тъй като за шосето и пътувания си имам едно комбе 😁.
Моля ви за съвети, акъли, всякакви плюсове, минуси и други знаци относно цитираните три модела джипове, както и предложения на други добри марки и модели, отговарящи на тези изисквания и на ценови диапазон 6-8к за първоначалната покупка на колата. ДА, по нея последващ тунинг ще се прави, неизбежно е да не се пипа окачване, да не се сложат силовите брони с лебедката и силвърстоните, но от значение е и масрафа по тунинга Благодаря за отделеното време и внимание!
Коментар