Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Колебание в избор на джип - Pajero 2, Grand Cherokee или Discovery

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Колебание в избор на джип - Pajero 2, Grand Cherokee или Discovery

    Привет, колеги! Изчетох доста литература, но въпреки това не успях напълно да се ориентирам и да направя своя избор на машина, за това отварям нова тема. Бих се радвал, в случай че компетентните и запознати с нещата колеги ме насочат в дилемата ми, която накратко изглежда по следния начин. Търси се джип в бюджет 6 до 8000 лева за закупуване на приличен екземпляр/здрав/. Мотора че бъде дизел. Решил съм, че искам дизел, поради факта, че вече смених 5 леки коли и 2 джипа на газ и все проблеми, все нещо се случва. Плюс това не ми харесва в багажника половината пространство да ми е заето от бойлер, а и ме блазни идеята за висок въртящ момент и тръгването от ниски обороти. Дълго време покорявах планината със самурай /с доста ъпгрейди във времето/ НО поради спартанската возия, тясното пространство, склонността му към преобръщане и 3 такива реализирани /последното беше много тежко за машината и за мен/ реших, че това не е моя джип. Проходимостта иначе и емоцията там беше на ниво. След това се срещнах с Опел Фронтера А с C20XE мотор на газ, мостове от 3.2 и пак доста ъпгрейди, но също не се чувствам комфортно и на място в него.
    По същество - сега в този бюджет съм се насочил към основно ТРИ варианта:
    1) Митсубиши Паджеро 2 Къса база - мотор 2.8 125 к.с., ръчна скоростна кутия, усилените дифове, супер селект раздатка и блокажа на задния мост, 2.5 не е за предпочитане.
    2) Джийп Гранд Чероки 2 WJ - 2.7 CRD мотор, куадра драйв и автомат.
    3) Ленд Роувър Дискавъри - тук колебания дали диско 1 или диско 2 с ТД5 мотор.
    Като цяло най-много наблюдение имам върху Паджерото. Там съм запознат със завишения разход на гориво, запознат съм и със вариант за прегряване поради проблем с главата и евентуална топлинна неустойчивост на същата. Плюсовете обаче са, че го лифтвам с едни патролски пружини отзад, отпред торсионната щанга, пипам амовете и 33ките влизат от раз. Пусто обаче това независимо окачване отпред не ми гали окото. Ако се бутне помпата и турбото, евентуално един челен кулер превантивно, смятам, че нещата ще се случат. Така ги виждам аз, но винаги съм готов за изненади.
    Относно Гранд черокито нямам такова наблюдение. Четох като цяло позитиви за куадра драйв системата и изказвания, че се представя по-добре от супер селект на Митсубишито - това така ли е? Спорни бяха мненията относно здравината на скорости и мотор обаче - кекави и капризни ли са, ще им хареса ли да ядат бой в гората? И тук идва въпроса с лифта на гранда - 4 инчовото окачване е около 3000 лева, за да събере 33ки в калниците. Иначе пък целия мост ме привлича определено и това е съществен фактор в избора.
    Относно дискавърито абсолютно нищо не знам /то за това се допитвам и до вас, за да събера, разширя и добия нова информация, която да ми помогне в избора/. Единствено ми харесва целия мост. Китовете с окачване пак са от порядъка на 2000лв.
    В завършек ще кажа, че джипа ще се кара офроуд. Да, няма да е за пред кафето или до вилата по черния прашен път, ами в неделя ще влиза в някое кално дере, ще се разпъва лебедка, ще гази в коловозите на ЗИЛовете, ще се кара в дърварски пътища и т.н.. Неделна разходка и хоби-така разбирам офроуда. НЯМА да се състезавам с него и не търся такива възможности, на състезанията съм зрител и любител, а не участник. Ще се случва и веднъж, два пъти годишно да излезе от Петрич до Боровец или Пампорово в зимния сезон, като падне хубав сняг. Няма обаче да е основния автомобил, тъй като за шосето и пътувания си имам едно комбе 😁.
    Моля ви за съвети, акъли, всякакви плюсове, минуси и други знаци относно цитираните три модела джипове, както и предложения на други добри марки и модели, отговарящи на тези изисквания и на ценови диапазон 6-8к за първоначалната покупка на колата. ДА, по нея последващ тунинг ще се прави, неизбежно е да не се пипа окачване, да не се сложат силовите брони с лебедката и силвърстоните, но от значение е и масрафа по тунинга Благодаря за отделеното време и внимание!
    Suzuki Samurai 1.6 - Mud Machine

  • #2
    Като ти гледам мераците и изискванията, си за къс Патрул. Но бюджета няма да стигне. Така, че от изброените - късо Паджеро. Дугите две нямат вариянт за къса база, а по калните дерета и сокаци ще ти е трудничко с ДБ.

    Лошото е и че неизгнило Паджеро ще се намери трудно.

    Бих ти предложил късо Терано 2.7 125 к.с. С чип може да стане 150 коня. Има корав двигател, който не пука глави и е на зъбни коела. Предницата е малко по нежна от Паджеровата. Комфортният размер гуми е 31 инча. Произвежда се до 2004 г. и ги има внос от Италия, т.е. има шанс да намериш без ръжди.

    В Пловдивската група има едно на 33-ки. Но е с предни тунингови носачи и бодилифт 5см

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:image_854241.jpg Прегледи:0 Размер:155.5 КБ ID:6588759
    Nissan Terrano 2,7 TDI

    Коментар


    • #3
      Фронтерата ми е дълга, отне ми много време до като свикна с габаритите й, но в крайна сметка се справям макар и трудно. Предимствата на късия джип са безспорни, но не мислите ли, че и дългите бази имат своите - по-голяма устойчивост и стабилност например? Или разсъжденията ми са в грешна посока...
      Suzuki Samurai 1.6 - Mud Machine

      Коментар


      • #4
        Разликата къса - дълга база в проходимостта идва от дължината на рамото до центъра на тежестта на МПС-то. Колко точно е оптималната дължина - не знам, но със сигурност, късата база е по близо до този оптимален размер сравнено с дългата база. Що се касае до стабилност при висока скорост, тази скорост при която аеродинамиката има роля, то дългата база е по добрия вариант.
        O888 749-O86
        C20LET 4x4 198 kW 370 Nm - любимата
        NC 750

        Коментар


        • Roninn
          Roninn коментира
          Редактиране на коментар
          Дългата база по малко друса,по стабилна при висока скорост ...невиждам как.

      • #5
        Не съм сигурен, че късата джипка е по проходима от дългата, освен с едно две изключения.
        8)

        Коментар


        • m4r1qn
          m4r1qn коментира
          Редактиране на коментар
          Темата не е за това коя база е по проходима, но по темата къса - дълга си се объркал.

        • BENZBOSS
          BENZBOSS коментира
          Редактиране на коментар
          В гората Е,за Дакар може и с дълго

      • #6
        От трите изброени само едно има цели мостове и рама

        А за дърварските пътища дали къса или дълга база е все тая.

        Разлика има при слалом в гората между дърветата - тогава за дългата база е по тегаво.
        Land Rover Discovery II, V8 4.0
        VW Golf VI variant
        Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."

        Коментар


        • HurricaneRR
          HurricaneRR коментира
          Редактиране на коментар
          Rosen_offroad не са ли и гранд черока и диското с цели мостове и рама ???

        • royce
          royce коментира
          Редактиране на коментар
          Гранд-а е с цели мостове, но е с интегрирана рама ... Като на лека кола е, ама бая по-здрава.

      • #7
        Ако търсиш здрава кола и си навит да похарчиш за нея 15к, разгледай и Land Rover Defender. Аз карах 4 години Land Rover Series III - няма такава корава кола! Обзавеждането й е спартанско - дървени седалки, облечени с брезент. Defender са почти като лека кола, в сравнение с нея. Но за пътищата на трупчийките и той не става. Там и самите трупчийки закъсват, затова се движат на групи. Виждал съм напр., натоварен Джуган да вади Виетнамка ...
        ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

        Коментар


        • #8
          Е добре, минусите на дългата база са радиуса на завиване и прекантарването, от тук натам всичко е в плюс на дългата. А иначе треа як мотор, гуми и шофьор, на който да му стиска, на вече с десния педал.
          8)

          Коментар


          • Roninn
            Roninn коментира
            Редактиране на коментар
            Не е така,късата база по рядко удря гъза при слизане,по маневрена е ,по рядко се окантарва,обръща обратно на два метра широк
            път.

            Единственото предимство на дългата база е извън пътя и е в багажник и по добрата возия.

        • #9
          Кое не е така? Казваш това, което написах. Това с гъза е малко относително, я да видим примерно Вранглера дългия (а той е доста дълъг) как удря гъза.
          8)

          Коментар


          • #10
            След доста време дилемата е решена! Вече съм собственик на Jeep Grand Cherokee WJ 2.7 crd. Започвам с него, лифт, гуми, шнорхелче, лед бар и т.н. - търси се визия, практичност, ще се кара разумно, леко, до някоя вила или хижа в планината. Дилемата има и друга страна, която също решихме - в дерето сред буките и боровете ще се бие Самурай! Изцяло спартански, изцяло за хард. Благодаря за мненията на отзовалите се. Темата може да бъде премахната по преценка на модератор.
            Suzuki Samurai 1.6 - Mud Machine

            Коментар


            • Чавдар (V93)
              Чавдар (V93) коментира
              Редактиране на коментар
              До някоя вила или хижа в планината чак лифт, шнорхелче ... Шнорхел не е особено смислен за тази кола, при тази планирана употреба.

          Активност за темата

          Свий

          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

          Зареждам...
          X