Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Достъпна Overland платформа?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Човека е написал овърландинг, вие му сложихте блокажи на теракана и геги и тойоти с 37 инчови гуми...не мисля ще човека ще се окопава в 1.5м коловози.
    До автора - качи се първо в някой от джиповете които са ти влезнали в полезрението, иди някъде където смяташ че това ще ти е офроуда и виж какво се случва. Тук хората като им кажеш черен път не си представят пътя до Мургаш, а някое усойно блатисто дере с 40см тиня. Просто се качи в някой жип и иди виж дали отговаря на представите ти.

    П. П 10к са малко, аз съм с китайски пустиняк и само гуми джанти лифт багажици и тотала с придобиването на автомобила е около цената на евтините 80ки в мобилето. Всичко си правя сам.

    Коментар


    • #17
      Първоначално публикуван от Darkrage Преглед на мнение
      Привет,

      Ще почна и аз като в съседната тема на ВАРВАРИНА - от известно време съм на пазара за 4х4 машина - да товаря жената, децата, кучетата (2х35кг) и да мога да стигна горе някъде и да разпъна кемпа (в последствие ще мисля и за ремарке). Американците му викат Overland-инг.
      Водя се от следните предположения:[LIST][*]За предпочитане да е каросерия върху шаси;[*]Да е високо проходима[*]Да е дълга база, заради многото пътници;[*]Да е надеждна;[*]Да е дуракоустойчива предвид множеството доработки/ъпгрейди, които ще й се случат през годините;[*]Да е евтина за поддръжка;[*]Да влиза в първоначален бюджет от 10к.
      ...[*]Ленд Ровър Дисковери 1/2 - изглежда приличен джип, но ревютата за него са катастрофални относно надежността (?)
      .....
      В тоя форум май само аз останах доволен от Ленд Ровър. Карам разни модели от 1992 до сега (с прекъсвания ), 1 служебен и 4 лични. Може да е от късмет, от правилна поддръжка или и двете, но не се отплаквам от сериозни проблеми. И сега имаме 2 лендровъра. Диско-2 тд5 отговаря на всички поставени изисквания. Ако имаш въпроси - питай!
      ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

      Коментар


      • ивайло
        ивайло коментира
        Редактиране на коментар
        Ааа, не си само ти. В момента не карам Диско, но имам само добри спомени ( 200, 300 и тд5).

      • Владо М
        Владо М коментира
        Редактиране на коментар
        А колко горят тези змейове? За един приятел питам...

    • #18
      Първоначално публикуван от Juiced Преглед на мнение

      Защо не добавиш Хюндай теракан фейслифт. След 2004-а г. може да се намери в прилично състояние до към 8к. Лифта му е лесен, подръжката е стотинки, мотора е здрав, проходим купето е просторно. Може да му се сложи блокаж и отпред и отзад , мост и диференциали са от паджеро 2. Автомата е здрав и е на айсин. А ръчката може да се куплира лесно с маховик от пре-фейслифтовият модел и да се махне един консуматив от уравнението. За оувърлендинг се е утрепал, австралийците ги пребиват от каране.
      Разгледах днес нета за тези джипки — доста оскъдна информация. Отворени дифове, няма блокажи, и е парт—тайм. Не можах да намеря никакви афтър маркет неща. Предни, задни брони —трябва някой да ми ги прави и пр. Не знам може ли палатка на покрива да носи?

      Ти твоят модифицирал ли си го, освен чипа? Прави впечатление, че са много евтини. Ръждата??

      Коментар


      • vencibull
        vencibull коментира
        Редактиране на коментар
        Щото 99% от тия където пишат блокажи в мобилето нямат идея що е то блокаж. Така като чета и ти си един от тези. Не, че е лошо, просто като ще взимаш джип е хубаво да изясниш някои основни неща. Диското за 5к няма да глътне ремонти за 15, щото ръждата ще го е изяла доста преди това.
        Прегледай хилядите теми във форума, много неща ще ти се изяснят и много пари ще се спестят.

      • turtey
        turtey коментира
        Редактиране на коментар
        Накратко.
        Навън е 2020.
        Стегнат джип с блокажи, здрав и надежден, гони 30-50к лв

        Тези за 3-5-10 са в общия случай скрап.
        За справка - виж само едни блокажи колко струват.
        То една читава броня е 1.5к.
        Гумите и те толкова.

        На теб така като гледам МЛ ти стига, w163.

      • Джоу (x3mrjoe)
        Джоу (x3mrjoe) коментира
        Редактиране на коментар
        При мен и вътре, пред телевизора, е 2020.

    • #19
      Първоначално публикуван от Darkrage Преглед на мнение
      ... Отворени дифове, няма блокажи, и е парт—тайм. Не можах да намеря никакви афтър маркет неща. Предни, задни брони —трябва някой да ми ги прави и пр. ...
      Хем сърби, хем боли ... Мога ли да знам за чий ти е фултайм в гората?!? За по-голямата част от каране като това, което си анонсирал, дори няма да ти е нужно 4х4. Като ти дотрябва предното - парттаймът в гората си е баш на мястото. Еле пък ако трябва да се стига до включване на блокажи.
      Ако ще искаш силови брони - всякак ще трябва някой да ти ги прави. Готови фабрични - от Австралия (и то за някои модели, които са ти малко нещо извън бюджета), ама дали ще искаш да им платиш цената + транспорта, че тия железа хем не са евтини, хем са обемисти, хем са тежки ...
      Да не говорим, че нещата лека-полека се затягат и в един момент ще стане невъзможно да минеш на преглед със железария отпред и отзад.

      Ние не сме неутрални!

      Коментар


      • #20
        Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение

        Хем сърби, хем боли ... Мога ли да знам за чий ти е фултайм в гората?!? За по-голямата част от каране като това, което си анонсирал, дори няма да ти е нужно 4х4. Като ти дотрябва предното - парттаймът в гората си е баш на мястото. Еле пък ако трябва да се стига до включване на блокажи.
        Ако ще искаш силови брони - всякак ще трябва някой да ти ги прави. Готови фабрични - от Австралия (и то за някои модели, които са ти малко нещо извън бюджета), ама дали ще искаш да им платиш цената + транспорта, че тия железа хем не са евтини, хем са обемисти, хем са тежки ...
        Да не говорим, че нещата лека-полека се затягат и в един момент ще стане невъзможно да минеш на преглед със железария отпред и отзад.
        Не разбрах - подкрепяш теракана или? Напълно съм наясно с вноса на килограми стомана какво означава.

        Дотук в темата, като изключим очевидните тлк и г, остават патрул, диско 2 и екзотики като хюндая. Започва да ми увира главата за увеличаване на бюджета и прибирам от закуските. Отиваме на 15, и веднага ми светва лампичката, че за 15-17 мога да си внеса 4,7 осмак 4рънър 4то поколение... А жената междувременно иска да взимаме и по-нов ван за семейството

        Хубавото е, че е зимата, и има време да разсъждавам по темата. Нямам бърза работа.

        Коментар


        • #21
          Първоначално публикуван от Darkrage Преглед на мнение

          Не разбрах - подкрепяш теракана или? ...
          Защо не? Възражението ти, че бил парттайм и нямал блокажи, просто не е сериозно. Парттаймът е за офроуд. Блокажи се слагат, ако имаш пари. Хем сега има и китайски варианти, та може да се мине по-тънко. Иначе, един ARB + монтаж и ти отиде 1/3 с горница от бюджета.
          За деца + кучета + багаж ти трябва нещо дълго, с по-просторно купе. Което автоматично изключва Jeep. И Черока, и Гранд-а не са особено просторни. В Гранд аз побирам жена и куче + багаж. Като често част от багажа трябва да отиде в бокс на покрива, което не е добър вариант за горски джип.
          На корейците какво им е екзотичното?!? Достатъчно са масови за да има части за тях. И са достатъчно читави за горско семейно комби. Още съжалявам за просторното купе на Галопера, особено като ми се наложи да возя нещо по-обемисто, което няма как да натъпча в комбито с претенции.

          V8 звучи добре, обаче си и похапва. Ако речеш да му сложиш газ - смятай, че бутилката ти е изяла мястото за най-малко едно от кучетата.

          Ние не сме неутрални!

          Коментар


          • #22
            Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение

            Защо не? Възражението ти, че бил парттайм и нямал блокажи, просто не е сериозно. Парттаймът е за офроуд. Блокажи се слагат, ако имаш пари.
            На някои от изброените "блокажи" се слагат за да станат точно парт тайм

            Коментар


            • #23
              Трябва да си отговориш колко сериозен 4*4 то трябва.
              Щото не случайно тераката струва колкото на г джантите.
              Можеш да разгледаш и спринтер 4*4 както и Ивеко 55517w

              Комфорта на возене в гората и на асфалта рядко са свързани, също така.
              И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

              Коментар


              • bullet_pk
                bullet_pk коментира
                Редактиране на коментар
                Търтьо, ама ти ги юркаш питащите. Дойде някой, който не е запознат с материята, и ти го пращаш на Г-та и Патрули. И само тънчко споменаваш нещо за цените. Щото един джип не е само да му броиш парите и да го купиш. После започва интересното...

                Тези Патрули и Г-та стават да ги вземеш, пък да се бухнеш в някое кално дере и цял ден да буксуваш, да разпъваш лебедки и да се каляш. А хората питат за нещо, което да минава по нормален черен път, евентуално леко разкалян. Да си качат тъщата и кучетата и да стигнат от т. А до т. Б, където да си разпалят огън и да опънат палатка. В 90% от случаите, една джипка с независимо предно окачване, цял заден мост и бавни ще им надвиши потребностите. За разкош едни АТ или МТ 31-ци и да влизат в боя.

                Това Теракан, Соренто, Терано, Паджеро Спорт, Тойота 95, дори Greatwall H3/H5 и др., спокойно могат да се закупят за 6-8000 лв и за още 2-3 000 за обслужване, лек лифт, гуми и хъбове да стаанат прилични машинки за приятни разходки сред природата.

              • turtey
                turtey коментира
                Редактиране на коментар
                Хората питат за сериозна машина.
                Те са няколко.
                Иначе и патрула и г-то стават да си возиш тъщата.
                И не ти трябва нито лифт, нито дяволи. Сипваш гориво и караш.

                Но вероятно ще си купи мл.
                Никак не е лошо вариант за никакви пари

            • #24
              А, и още нещо.
              Автономията в гората е много важно нещо. Не друго ми няма бензиностанции
              И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

              Коментар


              • #25
                Първоначално публикуван от Darkrage Преглед на мнение

                Разгледах днес нета за тези джипки — доста оскъдна информация. Отворени дифове, няма блокажи, и е парт—тайм. Не можах да намеря никакви афтър маркет неща. Предни, задни брони —трябва някой да ми ги прави и пр. Не знам може ли палатка на покрива да носи?

                Ти твоят модифицирал ли си го, освен чипа? Прави впечатление, че са много евтини. Ръждата??
                Освен чипа съм направил 2" лифт, има инфо в отделна тема - Лифт на теракан по руски се зове.
                Блокажи се ползват от паджеро 2, директно вадиш блокажа на паджерото с компресора и копчето и си ти. Има достатъчно паджерота за части а доста от тях са с блокажи. Иначе теракана 90% от случеите е с ЛСД , има вариант с ТОД раздатка ако ти липвсва фултайма. За овърлендинг обаче по-здравата раздатка е парт тайм като 4х4 бързи се пускат спокойно в движене със скорост до около 80кмч. Палатки трябва даразгледаш по австралийските форуми, слагат хората, теглят едни големи ремаркета и аравани и не им дават почивка на тези корейци. Шнорхели също се намират, даже в джимнибитс съм засичал за около 200 лв.
                Следя няколко офроуд канала корейски, и масовия сетъп за офроуд при тях е 2" лифт на окачването 1,5" боди лифт и забиват 33" гуми на -20 джанти. Машината става доста приятна за окото а и доволно проходима. И корейците масово преминават от ТОД раздатка към парттайм именно зареди надеждността.
                Ако търсиш афтърмаркет окачване, всяко едно за паджеро 2 става за теракан, реално няма разлика дори в торсионите. Като платформа е доста здрав, за това и го ползват все още като инкасо джип на ДСК.
                Hyundai TERRACAN J3 2,9 CRDI 200HP 2" lifted on 31" Cooper Discoverer AT3 4s
                Ford Fiesta 1.4 Tdci

                Коментар


                • #26
                  Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение

                  Защо не? Възражението ти, че бил парттайм и нямал блокажи, просто не е сериозно. Парттаймът е за офроуд. Блокажи се слагат, ако имаш пари. Хем сега има и китайски варианти, та може да се мине по-тънко. Иначе, един ARB + монтаж и ти отиде 1/3 с горница от бюджета.
                  За деца + кучета + багаж ти трябва нещо дълго, с по-просторно купе. Което автоматично изключва Jeep. И Черока, и Гранд-а не са особено просторни. В Гранд аз побирам жена и куче + багаж. Като често част от багажа трябва да отиде в бокс на покрива, което не е добър вариант за горски джип.
                  На корейците какво им е екзотичното?!? Достатъчно са масови за да има части за тях. И са достатъчно читави за горско семейно комби. Още съжалявам за просторното купе на Галопера, особено като ми се наложи да возя нещо по-обемисто, което няма как да натъпча в комбито с претенции.

                  V8 звучи добре, обаче си и похапва. Ако речеш да му сложиш газ - смятай, че бутилката ти е изяла мястото за най-малко едно от кучетата.
                  Съвсем искрено попитах. Коментарът за блокажите дойде от там, че първите 5 клипа в тубата с теракани всичките загинаха геройски и почват да буксува задницата без нищо отпред. Вероятно съм попаднал на лоши примери/екземпляри/водачи. Нищо не им е екзотично на корейците :-) просто като вляза в този форум и само тлк и г се чува, сякаш всички имат с-класи за в града и г за извън, а темата със снимките на джипките от форума само 10% са тлк и г. Не случайно съм пуснал темата. Без нея изобщо нямаше да се сетя за теракан. По принцип си блянувам 4 рънър от 7-8 години, ама преди 5 вместо него си взех е30 за дрифт. Чак сега пак ми дойде доендето за офроуд.

                  То е ясно, че с 30-50к е лесно. Ама тогава нямаше да пиша във форума.

                  И, да, трябва ми нещо голямо.


                  Първоначално публикуван от Juiced Преглед на мнение
                  Освен чипа съм направил 2" лифт, има инфо в отделна тема - Лифт на теракан по руски се зове.
                  Блокажи се ползват от паджеро 2, директно вадиш блокажа на паджерото с компресора и копчето и си ти. Има достатъчно паджерота за части а доста от тях са с блокажи. Иначе теракана 90% от случеите е с ЛСД , има вариант с ТОД раздатка ако ти липвсва фултайма. За овърлендинг обаче по-здравата раздатка е парт тайм като 4х4 бързи се пускат спокойно в движене със скорост до около 80кмч. Палатки трябва даразгледаш по австралийските форуми, слагат хората, теглят едни големи ремаркета и аравани и не им дават почивка на тези корейци. Шнорхели също се намират, даже в джимнибитс съм засичал за около 200 лв.
                  Следя няколко офроуд канала корейски, и масовия сетъп за офроуд при тях е 2" лифт на окачването 1,5" боди лифт и забиват 33" гуми на -20 джанти. Машината става доста приятна за окото а и доволно проходима. И корейците масово преминават от ТОД раздатка към парттайм именно зареди надеждността.
                  Ако търсиш афтърмаркет окачване, всяко едно за паджеро 2 става за теракан, реално няма разлика дори в торсионите. Като платформа е доста здрав, за това и го ползват все още като инкасо джип на ДСК.
                  Ето това е отговор Почва да става все по-интересно.

                  Задните седалки като се сгънат раявно ли става или не?

                  Коментар


                  • Juiced
                    Juiced коментира
                    Редактиране на коментар
                    Не става равно, масово си слагат чекмеджета и шкафове и тогава става равно(ако идеята е да се спи там), абе като паджерото и тераното е.

                • #27
                  До автора: много, много хора като не са се качвали в джип и не са влизали в гората нямат изобщо реална преценка на това какво им трябва и какво ще им върши работа. По клипчетата в тубата всички са с 37ци, блокажи и мотори по 250+ коньове, ама това е overkill в голяма част от случайте. Аз си купих велик дувар, от него до сега повече съм изрязал, отколкото съм сложил и все пак ми е струвало едни 5-6хил. отгоре, ходил съм на доста от популярните дестинации които са извън пътя + разходки около София, Лозенската планина и околията. До сега не ми се е случвало да закъсвам и да спя през нощта в гората, ако има нужда има лебедки и приятели които да помогнат ( не че е имало такива случаи ). С това искам да кажа, че и на мен ми се иска да взема патрол, ТЛК80 или гелендваген, ама тия коли освен че са овърлендинг са супер, стават и за извращения, които ти дори не предполагаш че съществуват в горите. Ако плановете ти включват да вървиш в коловозите от урали и зилове - задължително 2 цели моста, поне 1 блокаж, лебедка и т.н, където само гуми, джанти, блокаж, лебедка и някоя светлинка отиват на 6-8к лв. Ако искаш да се качиш на Орлово око и да идеш да направиш барбекю на Локорско и да обиколиш родните планини по нормалните черни пътища има доста марки и модели на пазара, където само трябва да гледаш състоянието и дали ти се харесва на окото. Ако си от София винаги може да питаш някой колега, аз също предлагам услугите си да излезнем за час-два в околията и да видиш "неможещите" марки къде могат да идат.

                  И те така.

                  Коментар


                  • Джоу (x3mrjoe)
                    Джоу (x3mrjoe) коментира
                    Редактиране на коментар
                    Щом си "блянува", не расъл по шопско.

                • #28
                  Първоначално публикуван от Darkrage Преглед на мнение
                  Привет,- от известно време съм на пазара за 4х4 машина -
                  ........пЪ звънни, пЪ ела, така от компа не става
                  0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                  Коментар


                  • turtey
                    turtey коментира
                    Редактиране на коментар
                    И като дойде ко?
                    Не става с кофата да се налее.

                  • Darkrage
                    Darkrage коментира
                    Редактиране на коментар
                    С кофата не става, ама с четене и слушане става. Само спокойни лектори да има, че от много елитизъм няма много прогрес

                • #29
                  Деде Владо,на кой да звънна? На теб? То преди да почна да звъня трябва да си избистря концепцията и да си отговоря на въпросите. Ама ето ти един за теб, дето ако кажеш, че може да ми отговориш, ще ти се обадя:

                  Джипка 5 места, имат и 7 местен фабрично, има 7 местен за части, в автокъщата е 5 местния - как да го купя, взема и монтирам седалките от 7 местния, и после да го регистрирам като 7 местен, за да ползвам данъчния кредит? Мммм..? И през компа и през телефона става

                  Коментар


                  • Джоу (x3mrjoe)
                    Джоу (x3mrjoe) коментира
                    Редактиране на коментар
                    А сега да видим, разбира ли Дèдо от джипки ?!
                    ... през телефона !

                • #30
                  Относително става с лекции
                  Проблема до голяма степен се крие в това че за да дадеш правилния въпрос вече трябва да знаеш отговора.
                  И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X