Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Високо комби / SUV - сиситеми 4х4 + клиренс?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Високо комби / SUV - сиситеми 4х4 + клиренс?

    Имам проблем и нужда от мнения. От петък, 13-ти (?!) , Аутбека е в сервиз, след като ми го "набутаха отзад"! Чакам оглед от застрахователя по "каско" и информация как ще го ремонтират.
    Проблема е, че по първи менеия от ... хора които са виждали достатъчно подоби гледки, може да предпочитат да го минат "тотал" - независимо от перфектното техническо състояние, ст.д. за автмобил на 16 +години.
    Ползвах Аутбека като "високо комби" - пътувам ежедневно по около 100 км. междуградксо за работа. На "село" при сняг се чистят само "първостепенните" улици. Понякога хода по места където трябва "клиренс" и добро 4х4 (като за лек автомобил!!! - за другото си имам Самурай!). До сега, по лични впечатления за тази категория аз предпочитам 4х4 на Субару или Ауди!
    Въпросите: - Избира се високо комби / СУВ, с клиренс около 200мм. Кое да се избере - за ежедневно ползване (100-120 км), движение по непочистени, с отъпкан сняг улици (коловози!) и междуградско без да чакам снегорин (е, зависи от "нивото в сантиметри!"). Годишния пробег е 30-40к км., "междуградско" около 80 % - т.е. от значение е разхода на гориво, като цена за км. Автомобила да е с дължина до около 4,60 м. (с оглед паркиране/маневриране). Цена - около 25 000лв. за закупуване. Държа да е надежден от техническа гледна точка.
    Основно "оглеждам":
    -Audi Q5;
    -Ford Kuga ( проблем - клирерс?);
    -Mazda CX 5;
    -Honda CR V ( проблем - клирерс?);
    -Skoda Yeti ( проблем - клирерс?);
    -Subaru Forester или XV;
    -Toyota RAV 4 ( проблем - клирерс?);
    -Volvo XC 60.

    Забележки:
    -Искрено се надявам, да оправят тенекетата по Аутбека, планувал съм му поне още 2 години ползване.
    -Ако попадна на читаво Субару, чудененто приключва.
    -Като нов автомобил, за парите, само Duster (дизел!) се доближава до критериите. Обаче Дачията, дори и след "фейса", много ми е "дървена" и изобщо не издържа на сравнение с Аутбека ми, който е кола от 2002г. Иначе - има си клиренс, прилично 4х4 и добър разход на гориво, ама според мен 40к лева са много за нея. Ама, ако някой може да я "похвали" - нямам против.
    Последно редактирано от hhris08; 15-12-19, 20:18.

  • #2
    Ако разхода е водещ, нещо на газ сигурно ще е фаворит. От VAG май няма нещо което да става на газ от тия години. Иначе Q5 с малкия дизел(2,0), според мен изпълнява доста от условията, а вероятно ще допадне като дизайн и интериор. Но разход 6-7/100 нафта. Хубавото е, че си е постоянно 4х4 с диференциал в раздатката. Такова задвижване има примерно и в ML, и бензина още става на газ, ама са по-големи мотори и си е същото в пари. РАВ4 до 2006г е също с диф, после с ел.муфа, но там клиренса е към 170-180мм. Там разхода на газ ще е много добър в пари.
    При Куга със сигурност има много здрав 2,5 турбо бензин от Волво, който става на газ, но това до определени години, после става 2,0Т. 4х4 с Халдекс.
    Имаше някъде една тема с подобни изисквания, ще пусна линк ако я намеря.
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

    Коментар


    • #3
      Ето линка, там газ не се предвижда, но може да се видят някои идеи - https://offroad-bulgaria.com/forum/%...5-%D1%82%D0%BE
      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

      Коментар


      • #4
        Благодаря за мнението и линка.
        Заглеждам моделите след 2011г.

        Коментар


        • #5
          Малко оффтопик във връзка с новата Дачия за 40 бона...Сигурно си струва, но ще спомена нещо по-истинско за близки пари, за което малко хора биха се сетили...щото е много различно.
          За 40К лева има в момента няколко Фиат Фулбек, чисто нови, топ модификации и оборудване, и с гаранция. Далеч е от повечето изисквания в темата, но е доста истинско возило. На практика това е пикапа Митсубиши L200 с друга емблема. 180 коня, Супер Селект раздатка, (само задно/фултайм през Торсен диф с блокаж и бавни), евентуално плюс заден блокаж. Харчи малко, с литър-два над Дачия Дъстър дизел, и е доста по-пъргав. Цената обаче е без ДДС.
          За човек живеещ на село, може някои предимства на тоя автомобил също да са от полза. Паркирането в града може да е проблем за този камион(междуосие 3 метра, дължина 5,30), но поне топ оборудването включва и камера.
          Пак казвам, едва ли ще събудя интерес, но знае ли човек, а пък иначе едва ли някой би се сетил за това возило.

          Иначе за 25-6К, лично аз бих взел Q5 2,0TDI или А4 Allroud със същия мотор.

          ПП: Ето линк, където може да се видят данни за различни возила, включително и за клиренса. https://www.autoevolution.com/audi/a4-allroad/
          Последно редактирано от cecoa1; 16-12-19, 15:07.
          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

          Коментар


          • #6
            За сега чуденето отпада - според застрахователя, няма да има никакъв проблем с възстановяване на ламарините. Няма други щети. Така, че очаквам Аутбека да се върне отново "на служба". Ако въпросите в темата са интересни за някого - нямам против да коментирам.
            Благодаря на колегата отговорил до момента. Само една забележка по повод последния пост - не съм обсъждал A4 Allroud, защото май е с по-малък клиренс от Q5. Ако започна да планирам нещо с дължина над 4.6 - 4,7м вече попадам в категорията на СУВ с други показатели и размери. Макар, че за сега практиката потвърждава - при ПТП обиковенно по-масивния автомобил понася по-малко щети и предпаза по-добре пътуващите (имам предвид автомобили от сравними поколения в годините!).

            Коментар


            • #7
              Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
              ... Иначе за 25-6К, лично аз бих взел Q5 2,0TDI или А4 Allroud със същия мотор. ...
              Аз бих взел А4-ката. По-лека е с поне едни 130-140 килограма.

              Първоначално публикуван от hhris08 Преглед на мнение
              За сега чуденето отпада - според застрахователя, няма да има никакъв проблем с възстановяване на ламарините. Няма други щети. Така, че очаквам Аутбека да се върне отново "на служба".
              Оправяй го и го махай. Кой го знае как са му загнили вече гредите по купето.

              Коментар

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X