Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Влекач за лека лодка

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Влекач за лека лодка

    Привет колеги!
    Предстои покупката на автомобил 4х4, като ми трябва малко помощ в избора.
    Задачата е следната: колата ще дърпа лодка с колесар (общо тегло до около 500/600кг) до различни места по Черноморието и язовири из страната. Уловката е, че мястото на домуване е тясна и много стръмна уличка и тесен двор, където трябва да се маневрира. Досега тази задача изпълнява една Нива, която е доста компактна. Изискванията са:
    - година 2013/2017
    - дължина около 4/4,20м
    - без значение бензин/дизел
    - кара се около 15 000км/год, така че разходът не е от значение
    - по-комфотна от Нива (това май е най-лесно за изпълние, тук влизат всички неруски автомобили
    - климатик
    - сравнително надежна
    - Нивата има бавни и помагат доста, въпреки слабата й мощност
    - бюджет около 20 000 лв(може да се увеличи до 25/26 000 ако има добро предложение)

    Първоначално бяхме се спряли на Паджеро 3.2 къса база супер селект, но няма предлагане, а и трябва да се прави компромис с годината. Сега евентуално си мислим за Форестър 2.5 след 2013, но е малко по-дълъг от 4.20м и това ще затруднява маневрирането. Другото, което ме притеснява е, как ще се представя, тъй като е без бавни. Тази cvt кутия може ли да компенсира липсата на бавни?
    Знам, ще кажете, че щом Нивата се справя, ще се справи всеки един джип. Но работата е там, че бавните много помагат в случая. А вече почти не се предлагат по-нови джипове с бавни. Една Рав4 дизел 150кс с ръчни скорости доста се изпоти при това упражнение с лодката, но може там да е от било от шофьора, не знам.

  • #2
    Чисто нова Нива...ъъъ..вече се води само Лада 4х4 май...ама е същото, струва около 20 хиляди лева. Това с климатик, хидравлика на волана, подгрев на седалките, ел. стъкла, и даже по-модерен дизайн във варианта Urban. Гаранция две години, без ограничение на километрите, доколкото помня...
    Иначе къса Г-класа е към 4,20 с резервната гума, и базата е 2,40, срещу 2,20 при Нива. Читави бавни, читави мотори, и блокажи навсякъде, които се включват по желание. Последното го казвам, защото са малко джиповете, които могат да включат 4х4 бавни, без да блокират диференциала в раздатката. Другите са Ленд Ровъри, там най-късото е къс Дифендър. Евентуално и при Тойота Ленд Крузер може да се намери подобно задвижване.
    Други без диференциал в раздатката, на бавни винаги са с включен твърдо преден мост, което затруднява маневрирането. При повечето такива, има вариант да са с ръчни хъбове отпред, и ако те се изключат, може да се ползват бавни само на заден мост(т.е. не се влошава маневреността).
    Предвид исканата година...освен Нива, в бюджета може да влезе и някое Сузуки Джимни, друго не се сещам, което въобще да върши тая работа.

    ПП: Ако ще е някое паркетно джипче без бавни, то поне да е с класическа автоматична скоростна кутия. Това до някъде ще помогне. CVT си е проблемна и без да се мъчи в такива режими.
    Последно редактирано от cecoa1; 05-12-19, 01:40.
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

    Коментар


    • #3
      Според мен няма нужда от бавни, но трябва да е или АСК, или малко компромисно CVT. ММТ не върши работа.
      Тойота Рав 4 автомат няма да има проблем, ако не се ходи на места на които са проблем просвет и надвеси.
      Форд Куга автомат втора генерация също е комфортен, има добро пътно поведение, АСК работи много добре и във варианта дизел 150 к.с. много приятно ме изненада с добри динамика и пътно поведение.
      Последно редактирано от s_s1; 09-12-19, 07:53.
      Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

      "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

      Коментар


      • #4
        То добре Рав4 и Куга, ама са по 4,5 метра, и по важното е, междуосието им е с по половин метър по-голямо от на Нива. До 2006г Рав4 има и къса база с три врати, но след това всичко е дълго.
        Сещам се за Сузуки Гранд Витара, модела от 2005г до 2015г, те имат къса база с три врати, постоянно 4х4 през диференциал и бавни(не съм сигурен бавните дали не липсваха в късата база или при някои мотори). Освен това има голям избор от двигатели, и автоматиците им са класически. При късата база не се предлагат всичките двигатели, но пак има избор. Дизела го няма с автомат.







        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

        Коментар


        • #5
          Ако се направи компромис с годината до към 2006-7 може да се вземе Тойота ЛК 120 къса база и да се влезе в бюджета.

          Коментар


          • #6
            TLC 120 къса база се справя чудесно със задачата, икономична е и тегли лодка 4.50 и колесар общо около 700-750кг без никакъв проблем. Разхода се завишава с около 20-30%. Тегля и с Пасат 131кс, но приводняването си е мъка, а и става само на точно определени и предварително избрани места. Например на Огоста, където пътя свършва в язовира, ми костваше наводнение в купето, тъй като за да стигна подходяща дълбочина трябваше да нагазя доста навътре. По-добре не слушай тези, които те съветват да пренебрегнеш бавните скорости, защото не вярвам те да дойдат да ти сменят съединителя после. Ааа, и още нещо- Субарото е радост за душата на всеки, който е успял да се отърве от него
            2015 KTM EXC 450 six days Argentina
            Toyota Land Cruiser KDJ 125

            Коментар


            • #7
              Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
              ......
              Сещам се за Сузуки Гранд Витара, модела от 2005г до 2015г, те имат къса база с три врати, постоянно 4х4 през диференциал и бавни(не съм сигурен бавните дали не липсваха в късата база или при някои мотори). ....
              Бавни имат само дизела 1.9

              Мотора не е от най безпроблемните и е само с ръчни скорости


              Land Rover Discovery II, V8 4.0
              VW Golf VI variant
              Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."

              Коментар


              • #8
                Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                Чисто нова Нива...ъъъ..вече се води само Лада 4х4 май...ама е същото, струва около 20 хиляди лева. Това с климатик, хидравлика на волана, подгрев на седалките, ел. стъкла, и даже по-модерен дизайн във варианта Urban. Гаранция две години, без ограничение на километрите, доколкото помня...
                Сегашната Нива е 2009 купувана нова от магазина, но мисля че още една, дори и "нов" модел няма да ни се понрави по обективни причини

                Коментар


                • #9
                  Тъй като се търси маневреност... Маневреността зависи повече от ширината, отколкото от дължината. Паджеро и ТЛК са широки и като по-сериозни машини с по-сериозни карета не вярвам да са особенно маневрени. Аз си взех Х-Трейл 2004г. 2,5 автомат с идеята да се ползва за ежедневен автомобил и влекач на платформа със Самурай който е около 1,2т.. Предвид, че се гонят маневри може би не е много подходящ тъй като не е фултайм, а основно на предно. Може би къса Рав 4 е най-близо до изискванията, аз поне за друга не много широка и сравнително къса машина с фултайм не се сещам, със сигурност има, но да е надежна и с не много слаб двигател май е само Рав4.
                  Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
                  Телефон - в профила!

                  Коментар


                  • #10
                    Първоначално публикуван от martolinio2 Преглед на мнение

                    Сегашната Нива е 2009 купувана нова от магазина, но мисля че още една, дори и "нов" модел няма да ни се понрави по обективни причини
                    То нищо, което да върши същата работа, но произведено след 2013г, няма да ви се понрави много повече, ако трябва да влезе в този бюджет. Евентуалните изключения съм ги изброил, къса Сузуки Гранд Витара или Сузуки Джимни. Като първото вероятно трябва да е автомат, а другото е парт-тайм - демек с твърдо включване на предния мост(като чак след включването му, може да се включат бавните).
                    Най-добре направи компромис с годината, тогава ще намериш читав вариант(много по-добър от Нива), който да влиза в бюджета.
                    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                    Коментар


                    • #11
                      УЖАС- баси света на къде върви,25 бона за късо да тегли 500 кила без значение от разход бензин/дизел.........и няма.
                      Идва време на реставраторите май или Новата Нива от магазина най-после ще изгрее с простотата си.

                      УЖАС
                      TOYOTA SEQUOIA ‘11
                      W140 S420 '99

                      Коментар


                      • #12
                        Дъстър
                        ________________________________________________
                        Subaru OUTBACK 2,5
                        Hyundai TUCSON 2.0

                        Коментар


                        • #13
                          Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
                          УЖАС- баси света на къде върви,25 бона за късо да тегли 500 кила без значение от разход бензин/дизел.........и няма.
                          Идва време на реставраторите май или Новата Нива от магазина най-после ще изгрее с простотата си.

                          УЖАС
                          Ами те нещата се взаимоизключват леко. Късо и тясно предполага, че е правено за икономично каране, съответно отпада фултайма и по-големия двигател.

                          Първоначално публикуван от IvanIvanovi Преглед на мнение
                          Дъстър
                          Дъстър е по-евтина версия на Х-Трейл. За 15 000км. на година колкото правя и аз Х-Трейл 2,5 бензин автомат като моя или следващия модел е перфектен, единствено дето не е фултайм. Аз го избрах защото е най-добре в съотношение вървене/разход и е доста комфортен за класа си. Х-Трейл си заслужава единсвено 2,5 бензин, дизелите им имат лоша слава, а малкия бензин е спънат и гори същото. От сравнително скоро го карам и надмина очакванията ми. На първите 2 засичания не ми хареса разхода, но още му се радвам и го настъпвам повече от необходимото, върви много приятно, но след 110 започва да се усеща аеродинамиката на тухла и качва разхода, а той си върви със 140 без да ги усеща. На магистрала още не съм го пробвал.
                          Последно редактирано от Иван Жоров; 08-12-19, 09:51.
                          Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
                          Телефон - в профила!

                          Коментар


                          • #14
                            След 2013-та със споменатите размери има само паркетници, които не отговарят по никакъв начин на другите изисквания. Или нова Нива, или нещо от 2006/2007-ма. Преглъщаме, евентуално на сухо, задаващите се нови категоризации и съответно данъци, и ползваме благинките на бавните скорости.
                            Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                            Из "Златния телец"

                            Коментар


                            • #15
                              Спортидж 2003,04 и ще останат кинти за нова лодка, може би.

                              Коментар


                              • коко келеша
                                коко келеша коментира
                                Редактиране на коментар
                                Пенчо, прочети и поне първия пост на темата а не само заглавието

                              • Пенчо
                                Пенчо коментира
                                Редактиране на коментар
                                Четох, де. До сега Нива е била влекача.

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X