Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Избор на прост експедиционен джип

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Избор на прост експедиционен джип

    То с 86к.с. тойота с мъка на лов ходиме на 50-на километра...
    Всеки трети е шести

    Коментар


    • От: Избор на прост експедиционен джип

      Аз като страничен наблюдател (със пуканки и кола)

      Условието на задачата до колкото я разбрх. Джипка за дълги магистрални пътувания и лоши пътища но все пак пътища, също малко заиграване така за спорта. Двама души и багаж по възможност максимална автономия и ремонтопригодност със достъп до части. И бюджет 15к.

      От тук следват няколко неща.

      Двигател - дизел (заради автономията ) и да е преди електронната ера ( опааааа ). към днешна дата май има само два такива в съвременна българия (европа) единия е в терано другия е в Ленд Ровър ( между другото 300 ТДИ май е единственото нещо дето ингилизите са го направили по погрешка като хората).
      Окачване - щеше да е хубаво да е независимо отпред ама е една идея по несигурно при среща с дупки ако е цял мост е гадно на магистралата....
      Купето трябва да е удобно и да има място за багаж ( всякакви самураи и витари отпадат )
      Това с Гегата го пропускаме поради ценовия фактор и май с частите ще е тегавиня... Всякакви Койоти от 80+ серия май и те заминават в друга клас с две думи дебели са за бюджета. Патрул чудесен камион и щеше да отговаря на всички изисквания ако имаше читав към днешна дата дизел.

      Е пичове сори ама наистина в тази задача има две педложения с над 80-90% покритие на критериите.

      Терано 2,7 механична помпа - прилично камионче с два проблема съединител ( решава се с тунингов такъв) и предното окачване трябва да се ревизира изцяло.. Остава проблема с намирането на не изгнил такъв. и най големия минус за мен е частите и ужасната му неремонтно приогодност в "канавката" Пюса е пътното поведение.

      Диско 1 300тди. в заводския си вид и прекрасна също машина за целта място бол читав и икономичен двигател ( сменя се ремъка и грижи няма) гори всичко както нисана, окачването носи на умерен бой. Части има навсякъде предвид че 40 години ровър правят едно и също нещо 90% от шасито е дифендър/ РР/класик. кутии мостове радатки също... с две думи все някъде ще е останал някой роувър на части Ремонтно пригоден е в "канавката". Недостатъците са че е по тежък от Тераното и е с цял мост малко е по некомфортен на асфалт.


      И най-големия недостатък който виждам при използване на джип за целта е че те тежат около 2 тона, после лесно качваме багаж още един тон, а всичките дизели са немощни и комфортната скорост рязко пада на 100-110

      Какъвто и да е избора според мен трябва да е МАКСИМАЛНО близък до заводския вид от към окачване, гуми един размер нагоре и да са здрави (някакво усилено АТ). усилени пружини и амове да понесат постоянния товар. лично аз брони не бих пипал (излишно тегло) лебедка една отпред, по-глям резервоар място за две резервни гуми, и останалото е къмпинг оборудване за една седмица

      Коментар


      • От: Избор на прост експедиционен джип

        Първоначално публикуван от Stoichoo Преглед на мнение
        Привет!
        като тръгнем от Родината до Алпите,Мароко,Тунис,Измир и такива дестинации...като цяло топли,островни в по-голямата част от времето....
        ....
        Разгледай пътуващите към тези дестинации и ще видиш с какви машини се движат и избери тази,която ти е по джоба.Ето един пример.
        https://www.wikiloc.com/wikiloc/user.do?id=183265
        Нека силата да бъде с нас!
        Suzuki Grand Vitara
        +34 642 91 4154

        Коментар


        • От: Избор на прост експедиционен джип

          Хубаво 200/300тди, ама никой не му споменава на човека, че като вземе такова ще се наложи вероятно капитален ремонт на мотора, че да тръгне за където е намислил, освен цялостното съживяване на автомобила...

          Как стои въпроса рентакар експедиционни машини по света?
          Всеки трети е шести

          Коментар


          • От: Избор на прост експедиционен джип

            Има и друг избор, но тук никой няма да го предложи.
            Няма друга алтернатива която да се произвежда и предлага до 2006 с двигател на който не му трябва ток дори за клапан на помпата.
            Обемен и удобен, парт-тайм с голямо междуосие и независимо отпред, което го прави подходящ за дълги преходи, който не случайно е доста популярен на изток-североизток, което предполага липса на проблеми за каквото и да било.

            ... ааа, и цената е доста под 15 на перфектен екземпляр.
            Последно редактирано от Джоу (x3mrjoe); 26-07-18, 12:19.
            ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

            Коментар


            • От: Избор на прост експедиционен джип

              Джо сега сериозно, как си представяш в северна Африка СангЙонг Мусо...
              Никой не казва че не стават но не са масови... А това е първият от критериите.

              Сигурен съм че има много по смислени машини, но към2018 та в БГ/Европа избора е малък. Добави и факта масовост в световен мащаб (където са предполагаемите места за ходене) и нещата стават хептен гадни. Ако бяхме в щатите със сигурност отговора щеше да е друг.

              И всеки който дава съвети нека се замисли дали би тръгнал в момента веднага към северна Европа с неговото предложение, да измине 5к.км на посока със децата и жената (така за разкош да има тръпка) . И после да каже ще го продаде ли за 15к.лв. сега веднага в това състояние?

              Коментар


              • От: Избор на прост експедиционен джип

                Първоначално публикуван от Самодържец Преглед на мнение
                Хубаво 200/300тди, ама никой не му споменава на човека, че като вземе такова ще се наложи вероятно капитален ремонт на мотора, че да тръгне за където е намислил, освен цялостното съживяване на автомобила...

                Как стои въпроса рентакар експедиционни машини по света?
                Напротив споменава се и е в цената.

                Коментар


                • От: Избор на прост експедиционен джип

                  Първоначално публикуван от manta2005 Преглед на мнение
                  Джо сега сериозно, как си представяш в северна Африка СангЙонг Мусо...
                  Никой не казва че не стават но не са масови... А това е първият от критериите.

                  Сигурен съм че има много по смислени машини, но към2018 та в БГ/Европа избора е малък. Добави и факта масовост в световен мащаб (където са предполагаемите места за ходене) и нещата стават хептен гадни. Ако бяхме в щатите със сигурност отговора щеше да е друг.

                  И всеки който дава съвети нека се замисли дали би тръгнал в момента веднага към северна Европа с неговото предложение, да измине 5к.км на посока със децата и жената (така за разкош да има тръпка) . И после да каже ще го продаде ли за 15к.лв. сега веднага в това състояние?
                  Нямам предвид Мусо, а и по-новият модел е пластмасарка, освен че са му заложили бъгове поради некви причини.
                  Относно марката, я погледни в Меката/ите на LR коя още марка се ползва масово.
                  Ако не си ме разбрал, провери за Португалия, Испания, Англия, ЮАР, Австралия, като въобще не споменавам Русия и Азия.

                  ... иначе, у наше сЕло е ясно, ако не е Нисан, Тойота или LR, не става.
                  ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

                  Коментар


                  • От: Избор на прост експедиционен джип

                    Първоначално публикуван от Самодържец Преглед на мнение
                    Хубаво 200/300тди, ама никой не му споменава на човека, че като вземе такова ще се наложи вероятно капитален ремонт на мотора, че да тръгне за където е намислил, освен цялостното съживяване на автомобила...

                    Как стои въпроса рентакар експедиционни машини по света?
                    Аз на подобно пътешествие не бих тръгнал без да се запозная лично с всеки болт и всяка гайка по автомобила. Колкото е по-прост , толкова по-лесно ,бързо и запомнящо ще е "запознаването" Та според мен е най-добре , на това което вземе,да му направи цялостно възстановяване , двигател , окачване , рама , инсталация , ..... Така ще тръгне с нещо подготвено и сигурно , и ще е професионално подготвен за да отстрани всеки възникнал проблем.
                    В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                    Коментар


                    • От: Избор на прост експедиционен джип

                      Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение
                      Аз на подобно пътешествие не бих тръгнал без да се запозная лично с всеки болт и всяка гайка по автомобила. Колкото е по-прост , толкова по-лесно ,бързо и запомнящо ще е "запознаването" Та според мен е най-добре , на това което вземе,да му направи цялостно възстановяване , двигател , окачване , рама , инсталация , ..... Така ще тръгне с нещо подготвено и сигурно , и ще е професионално подготвен за да отстрани всеки възникнал проблем.
                      От цялата тема, мисля че това е един от най-точните отговори. Най-вече така пътешественика ще има личното спокойствие, че дори и да не намери сервиз, ще може да скалъпи нещо напътя и да докрета до най-близкото място за части и ремонт.

                      Коментар


                      • От: Избор на прост експедиционен джип

                        Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение
                        Аз на подобно пътешествие не бих тръгнал без да се запозная лично с всеки болт и всяка гайка по автомобила. Колкото е по-прост , толкова по-лесно ,бързо и запомнящо ще е "запознаването" Та според мен е най-добре , на това което вземе,да му направи цялостно възстановяване , двигател , окачване , рама , инсталация , ..... Така ще тръгне с нещо подготвено и сигурно , и ще е професионално подготвен за да отстрани всеки възникнал проблем.
                        Не твърдя, но смятам с голяма доза увереност,че за парите за придобиване и другите за подготвяне, ще се намери подготвен и технически напълно изправен джип, с ресурс да изкара безпроблемно една-две експедиции от посочените.
                        Всеки трети е шести

                        Коментар


                        • От: Избор на прост експедиционен джип

                          Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение
                          ...да му направи цялостно възстановяване , двигател , окачване , рама , инсталация , ..... Така ще тръгне с нещо подготвено и сигурно , и ще е професионално подготвен за да отстрани всеки възникнал проблем.
                          Това има ли как да стане в рамките на посочения бюджет за кола? На мен ми изглежда като само цената на възстановяването да надхвърли цената на джипа, посочена от автора на темата. Имаше една такава тема за Тойота 80 и там точно това беше извода.

                          Първоначално публикуван от manta2005 Преглед на мнение

                          И всеки който дава съвети нека се замисли дали би тръгнал в момента веднага към северна Европа с неговото предложение, да измине 5к.км на посока със децата и жената (така за разкош да има тръпка) . И после да каже ще го продаде ли за 15к.лв. сега веднага в това състояние?
                          Коя част на северна Европа се има предвид? Щото не ми изглежда никак невъзможно, ако човек се съобразява с терена.

                          Коментар


                          • От: Избор на прост експедиционен джип

                            Идеята беше че има 5к.км на посока

                            Не конкретна посока.

                            И знам че са нищо като километри и точно защото са нищо питам повечето които дават съвети, дали ги тръгват със предложените от тях машини.

                            Коментар


                            • От: Избор на прост експедиционен джип

                              Първоначално публикуван от manta2005 Преглед на мнение
                              Идеята беше че има 5к.км на посока

                              Не конкретна посока.

                              И знам че са нищо като километри и точно защото са нищо питам повечето които дават съвети, дали ги тръгват със предложените от тях машини.
                              Аз например бих тръгнал. В смисъл - не ми изглежда страшно. Миналата година ходих до Норвегия с кола, на която бих разчитал по-малко. Може би беше малко по-малко като разстояние и само асфалт.

                              Коментар


                              • От: Избор на прост експедиционен джип

                                https://www.vbox7.com/play:e0c1c3366b

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X