Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Съвет при покупка на нов автомобил - със или без 4x4

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    Re: Съвет при покупка на нов автомобил - със или без 4x4

    За теб да, но на колегата не му трябва нито като твойто нито като мойто. Та да се върнем на въпроса на колегата.

    Според мен наистина трудно ще го продаде в бг ако не е 4х4. Забелязал съм че хората около мен точно заради по високия клиренс плюс 4х4 ги търсят сувовете.

    Скорошна случка, малко неизчистен сняг и един колега с фримонт си кара детенце на градината при нас. Бре това не мърда, носи се навсякъде, отидох да помогна и останах супер изненадн как може да не е 4х4 и да го кара в наше село с тези неизчистени и стръмни улици. Та те такива ми ти работи.

    Коментар


    • #62
      От: Съвет при покупка на нов автомобил - със или без 4x4

      При джипките най-много ми харесва високата точка на седене на водача и когато караш в кварталните улички с паркирани навсякъде автомобили ме е спасявало от разни срещи с 3-ят вид /най-вече пенсионери/ пресичащи между тях. Виждаш глава и веднага отпускаш педала на газта. Отделно както си кара и виждаш нещо около пътя и хоп вече си там, даже не пиша за мега труден офф.
      поздрави и успех с покупката.

      Коментар


      • #63
        От: Съвет при покупка на нов автомобил - със или без 4x4

        В момента карам нов сув 4х2 и съм убеден че съм направил правилния избор за себе си и за своето семейство.
        За мен плюсовете са високата точка на стоене, която ми позволява по добра видимост както в кварталните улички - както спомена колегата, така и че при извънградско да мога да наблюдавам предходния автомобил, ако тръгне да спира например и виждам пътя по- надалеч. Удобната позиция за седеж за мен е огромен плюс - вече не се гъна като червей като влизам в колата. По-високият клиренс - паркирам там където другите не могат, а и при разминаване по малките улички също много помага и вече не задирам гърнето на всеки легнал полицай в махалата, по черен път или ако минавам през голяма локва. Не полягам по снега с нея, като с леката кола. По икономична е - на всеки 100 км. спестявам по 4 лева, определено разхода е съпоставим с този на лек автомобил. Много по-евтина е - моята е с ниско ниво на оборудване и ако искам 4х4, освен за заден диф. ще трябва да се бръкна и за допълнителни екстри които не са ми нужни - подгрев на седалките и тем подобни, По-безопасна е - все пак е сув, и килата си казват думата. Освен, че не плащам , аз и не поддържам/ финансирам втория диференциал. Окачването е същото като на 4х 4 високопроходим автомобил, а аз не карам на черно , т.е. твърде вероятно да издържи малко повечко по пътищата на родината. Модела който карам се управлява като лек автомобил , и крена в завой, определено е по-малък от предишната ми кола. Багажника също събира доволно.
        Недостатъците са, че не мога да вдигна над 200 по магистралата, ама аз и не искам. Не мога да се кача на Бузлуджа с нея, ама и това не искам. Кофти е единствено на автомивката, че ме друсат като батките с кайените, ама търпя...
        И не, не мисля че съм луд, като си купих сув 4х2, или поне лудите мисля, че сме повече -например поне 2/3 от новите сувове в САЩ са само с предно. Говоря от преки наблюдения и от статистиката, както и от убеждението на самите ползватели там. И да не тръгва някой да ми разправя как видиш ли лесно ще закъсам, защото пета година проблеми съм нямал, а пък в нета е пълно с видео за жестоко наточени машини параходо-всъдеходи, които при същите метеорологични условия като сняг и лед са по жалки и от лада.
        На колегата - успех в покупката и каквото и да избереш, да се похвалиш после.

        Коментар


        • #64
          От: Съвет при покупка на нов автомобил - със или без 4x4

          Колега,като капитан на капитан ще ти кажа - говориш/пишеш така,защото не си правил пряко сравнение на живо с 4х2 и с 4х4. Или както казва брат ми - зимата е същото,само че 4х4 не го буташ.Ма хора всякакви,то затова и има толкова марки и модели коли де.Наздраве
          o888 37 63 69

          Коментар


          • #65
            От: Съвет при покупка на нов автомобил - със или без 4x4

            Първоначално публикуван от kapitan176 Преглед на мнение
            В момента карам нов сув 4х2 и съм убеден че съм направил правилния избор за себе си и за своето семейство.
            .... Не мога да се кача на Бузлуджа с нея, ама и това не искам.
            Това по какви причини? Преди време се качвах от любопитство и едно хлапе, качило се с една стара "Фиеста", натоварена с още четирима тинейджъри ми вика: "Чиче, мноу стръмно тука, бе? Ти на коя предавка се качвА?" А аз отговарям:"Ъ-ъ-ъ-ъ, ...на "ДЕ"" , а момчето ме гледа умно, та ме досрамя и се наложи да му обяснявам, че е автоматик и не знам на коя предавка се е качвало.
            В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

            Коментар


            • #66
              От: Съвет при покупка на нов автомобил - със или без 4x4

              Първо по темата - наздраве колега!
              говориш/пишеш така,защото не си правил пряко сравнение на живо с 4х2 и с 4х4. Или както казва брат ми - зимата е същото,само че 4х4 не го буташ.Ма хо
              Ами не баш. Като служебни карам няколко сериозни оффроад аФтомобила, от японски и немски производители и наистина не съм закъсвал с тях щото ги търкаляме САМО по асфалт, както и личнния ми сув.
              И както казах - не, не съм закъсвал и не съм го бутал. Смятам, че всеки нормално мислещ човек може да прецени своите възможности и тези на техниката с която разполага и да не дърпа дявола за опашката, щото тогава и10х10 не помага. За..би, кой какво е казал. Между другото кога в софийско за последно е имало зима?
              Пък Бузлуджа я използвах метафорично в случая, не съм бил там и както казах не искам и да ходя, и затова не знаех че има път до горе. Но това е за друга тема.

              Коментар


              • #67
                От: Съвет при покупка на нов автомобил - със или без 4x4

                Кептъне, говориш за сигурност, а отбягваш въпроса, че 4х4 ти е доста по-сигурно/лесно за управление от 4х2 при хлъзгава настилка...
                Неслучайно споделих Кашкая - там можах да направя ПРЯКО сравнение на 4х4 и 4х2... След като видях разликата в поведението, ми стана ясно, че твърдо следващият избор няма да е 4х2..
                И съвсем не се вкарвам в батака... Обаче това не пречи зимата например да се качвам по хижите, като от време на време вземам някой приятел нагоре, защото с 4х2 просто не е могъл да издрапа... Дали ако се кача на неговият автомобил ще се кача - навярно (правил съм го при същите условия и с 4х2)... Но спокойствието и удобството на 4х4 е несъизмеримо...
                Относно обслужването - ами конкретно Кашкая няма някаква сериозна разлика(да не кажа няма никаква разлика) в обслужването на 4х4 и 4х2 при нормална експлоатация...
                Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                Коментар


                • #68
                  От: Съвет при покупка на нов автомобил - със или без 4x4

                  Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
                  зимата например да се качвам по хижите, като от време на време вземам някой приятел нагоре, защото с 4х2 просто не е могъл да издрапа...
                  4x4 < 4х2 с вериги

                  Караш си 4х2 цяла година с по ниски разходи за гориво/гуми/дифове/ремонти по задвижването и др. преки разходи

                  Като дойде зора слагаш вериги/спрей за 2 минути и си готов.

                  Непроходимоста на неотъпкан сняг главно идва от недостатъчен клирънс.

                  Говорим за пътища с настилка.

                  Модерните автомобили 4х2 имат стабилизиращи програми и 4х2 не е така опасно за каране на хлъзгаво като старите бангии на задно

                  Модерно 4х2 задвижване ~ 4x4
                  Land Rover Discovery II, V8 4.0
                  VW Golf VI variant
                  Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."

                  Коментар


                  • #69
                    От: Съвет при покупка на нов автомобил - със или без 4x4

                    Първоначално публикуван от rosen_offroad Преглед на мнение
                    4x4 < 4х2 с вериги

                    Караш си 4х2 цяла година с по ниски разходи за гориво/гуми/дифове/ремонти по задвижването и др. преки разходи

                    Като дойде зора слагаш вериги/спрей за 2 минути и си готов.

                    Непроходимоста на неотъпкан сняг главно идва от недостатъчен клирънс.

                    Говорим за пътища с настилка.

                    Модерните автомобили 4х2 имат стабилизиращи програми и 4х2 не е така опасно за каране на хлъзгаво като старите бангии на задно

                    Модерно 4х2 задвижване ~ 4x4
                    Карал съм дизел комби с предно, СЮВ с предно и голям просвет и сега карам Хонда ЦРВ с елементарно 4х4. И 3-те автомобила са били с ЕСП/АСЦ/ВСА и са били на не повече от 5 г.

                    Мога с чиста съвет да кажа, че Хондата макар и с елементарна система 4х4 е класи напред като проходимост. Пробвай само на наклон с предни гуми на хлъзгаво да потеглиш, когато тежестта ти е на задния мост предимно... Аз съм пробвал и с вериги Thule/Pewag все хубави и самонатягащи се и т.н. На СЮВ-то с предното и с веригите си беше драма да качва баири на хлъзгаво, а на хондата веригите за 4+ г. не съм ги ползвал... Другото, което се сещам е спестеното неудобство да се гъзих в снега и леда да слагаш вериги. Да не говорим ако автомобила го управлява жена...

                    Дори на мокър път се усеща разликата. Пробвай да се включих от второстепенен в главен път при мокър път или при пясък по пътя да усетиш колко по стабилно и предвидимо ускорява автомобила.

                    А за минусите. При нов автомобил не очаквам повече повреди заради това, че е 4х4. Аз съм платил 100 лв на 4-тата година за смяна на маслото на задния диф. Това е целия ми разход или по около 25 лв на година. Мисля е пренебрежимо малко. За разхода разликата е малка. Даже имаше колеги, които бяха откачили кардана на техните Хонди и бяха тествали. Разлика в разхода не бяха забелязали.

                    Това са моите 20 ст към темата, базирани на моя опит досега.
                    Поздрави

                    Коментар


                    • #70
                      От: Съвет при покупка на нов автомобил - със или без 4x4

                      Първоначално публикуван от rosen_offroad Преглед на мнение
                      4x4 < 4х2 с вериги

                      Караш си 4х2 цяла година с по ниски разходи за гориво/гуми/дифове/ремонти по задвижването и др. преки разходи

                      Като дойде зора слагаш вериги/спрей за 2 минути и си готов.

                      Непроходимоста на неотъпкан сняг главно идва от недостатъчен клирънс.

                      Говорим за пътища с настилка.

                      Модерните автомобили 4х2 имат стабилизиращи програми и 4х2 не е така опасно за каране на хлъзгаво като старите бангии на задно

                      Модерно 4х2 задвижване ~ 4x4
                      Да, ама не...даже най-калпавото 4х4 е в пъти по-добро от всеки супервисокотехнологичен и тъпкан с електроника 4х2. Качвал съм се до хотел Три Буки в Осогово с Голф Синхро при обилен снеговалеж. Пътят беше затапен от модерно задвижени 4х4, и още повече 4х2, боксуващи колебливо, защото комповете им разсъдливо преценяваха дали е разумно да се боксува на място...някои бяха с вериги, но не видях да има файда някаква от тях.
                      Животът е харизан кон според мен...

                      Теди

                      Коментар


                      • #71
                        Re: От: Съвет при покупка на нов автомобил - със или без 4x4

                        Първоначално публикуван от rosen_offroad Преглед на мнение
                        4x4 < 4х2 с вериги

                        Караш си 4х2 цяла година с по ниски разходи за гориво/гуми/дифове/ремонти по задвижването и др. преки разходи

                        Като дойде зора слагаш вериги/спрей за 2 минути и си готов.

                        Непроходимоста на неотъпкан сняг главно идва от недостатъчен клирънс.

                        Говорим за пътища с настилка.

                        Модерните автомобили 4х2 имат стабилизиращи програми и 4х2 не е така опасно за каране на хлъзгаво като старите бангии на задно

                        Модерно 4х2 задвижване ~ 4x4
                        Роска, според мен това си го написал, колкото да напишеш нещо. Ти си последния човек на който някой трябва да му обяснява за 4х2 и 4х4. Мерцедеса на комшиите зимата паркира на 500 метра от тях, а не е като да няма екстри.

                        Коментар


                        • #72
                          От: Съвет при покупка на нов автомобил - със или без 4x4

                          Първоначално публикуван от rosen_offroad Преглед на мнение
                          ....
                          Модерно 4х2 задвижване ~ 4x4
                          Роска, твърдо не съм съгласен... Съвременните 'паркетни' 4х4 сувчета имат всички предимства на 4х2. При нормална експлоатация (навярно над 90% от времето) си е 4х2 - муфата за задното е отцепена)... И експлоатационните им разходи са равни на тези 4х2...
                          Последния път като минавах с Кашкая преглед, реших да му 'заключа' раздатката (т.е. муфата за задното, защото тя раздатката си е заключена конструктивно) докато е на валяците... Ами това не оказа влияние на теста - при този режим отново мостовете бяха отключени, въпреки, че при реална експлоатация в дълбок сняг визуално съм установявал, че задния мост е включен практически веднага (не се вижда или усеща никакво забавяне - в инструкцията пише, че електрониката може да го включи предварително когато ОЧАКВА нуждата от включването му)...
                          На 4х2 съм слагал вериги. На 4х4 никога не съм слагал (става въпрос отново за експлоатация по пътища с настилка както казваш ).
                          Кашкая също е наблъскан с всякакви ТС/ESP, че и с ABLS (нисанската Active brakе limited slip - имитация на блокиращи диференциали чрез удряне на спирачка на превъртащото колело, в комбинация със заключването на раздатката)... И въпреки това когато изцяло изключиш задния мост (превключиш бутона на 2WD) при хлъзгаво става съвсем друг, неприятен за каране автомобил...
                          Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                          Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                          Коментар


                          • #73
                            От: Съвет при покупка на нов автомобил - със или без 4x4

                            Според мен , когато ще даваш "една торба с пари" за нова кола и да спестиш малко от задвижването не си заслужава !

                            Коментар


                            • #74
                              От: Съвет при покупка на нов автомобил - със или без 4x4

                              Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
                              ...въпреки това когато изцяло изключиш задния мост (превключиш бутона на 2WD) при хлъзгаво става съвсем друг, неприятен за каране автомобил...
                              С всичко друго съм донякъде съгласен ама това не е абсолютен критерий. Бутончето или ръчката 2ВД не премахва инертността на изключения мост, а тя доста допринася за неприятното му поведение. Така че сравнението не е коректно. Кола на която задният диф въобще го няма се държи осезаемо по-добре отколкото такава която го има, но е изключен.

                              Поне без умните системи е така.

                              Коментар


                              • #75
                                От: Съвет при покупка на нов автомобил - със или без 4x4

                                Ясене, задния мост не е водещ... При изключването му не въртиш кардан (формално той си остава като 'тежест' към предния мост)... Така, че инертност отзад твърдо не се усеща каквато и да е...
                                Едва ли 4-5 кила тънки полуосчици и слаб диф ще са какъвто и да е фактор за поведението на автомобила...
                                Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                                Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X