Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос за покупка на джип /SUV/

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Въпрос за покупка на джип /SUV/

    От всичките тези само Рав4 и Хонда имат някакви опити да прехвърлят тяга автоматично към другия мост. На останалите не се ли сети шофьора, няма кой. Автоматично прехвърляне на тягова сила между леви и десни колела се случва с диференциал с ограничено хлъзгане (LSD) което не знам кои от изброените го имат заводско, но със сигурност и тези които го имат не е на всички екземпляри.

    Всички изброени се държат приемливо през зимата и гумите са много, много по-важни от конкретната система за задвижване.

    Като казах че Паджеро може и двете - става дума за раздатъчна кутия "супер-селект" - може и само на задно, и с междуосев диференциал. Подобно имат и Гранд Чероки ама не знам как се казва опцията.

    Коментар


    • #17
      От: Въпрос за покупка на джип /SUV/

      Първоначално публикуван от bavaretca_tns Преглед на мнение
      Мерси на всички за отговорите.Имам само още едно питане.Кой от изброените джипове се представя добре през зимата и при превъртане на едно от задвижващите колела на прехвърля на срещу положно предно или друго колело.И за тези джипове може ли това да става автоматично: "Терано/Маверик и Паджеро - с постоянно задвижен заден мост и преден, който се включва от шофьора. Паджерото в някои варианти може и двете неща".
      Гранд Чироки след 1999 г. с "куадра драйв" изпробвано на практика многократно, но с повече газ се кара по-специфично зимата.
      Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

      "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

      Коментар


      • #18
        От: Въпрос за покупка на джип /SUV/

        Гранд Чироки след 1999 г. с "куадра драйв" зацепва при разлика във въртенето на всяко едно колело на всеки мост ги зацепва, изпробвано на практика многократно, но с повече газ се кара по-специфично зимата и изобщо при лошо сцепление м/у гуми и настилка.
        Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

        "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

        Коментар


        • #19
          От: Въпрос за покупка на джип /SUV/

          Мерси отново.Малко ми е тъмна индия с тези джипове, тъй като съм нов в тази сфера.За зимата до сега съм бил винаги със задно.

          Коментар


          • #20
            От: Въпрос за покупка на джип /SUV/

            Това за LSD /шпера ми е ясен от бмв-то/, но за прехвърлянето от един мост към другия не ми е ясно.До колкото разбрах ако за боксува едно от колета на задвижвания мост при автоматично прехвърляне на силата ще почне да движат колета на другия мост , /това има ли някакво копче за вкл. и изкл./, а при механично трябва да се вкл. ръчно чрез копче или ръчка?При механичния вариант възможно ли е да се движи колата без проблем с двата моста?

            Коментар


            • #21
              От: Въпрос за покупка на джип /SUV/

              Я вземи да почетеш за разликите между парттайм и фултайм задвижването и ще си отговориш на 3/4 от въпросите... И двете си имат плюсове и минуси и трябва да си наясно като избираш...

              Коментар


              • #22
                От: Въпрос за покупка на джип /SUV/

                Още едно скромно предложение за SUV от моя страна, ако досега не сте отхвърлили тази марка разбира се. Въпреки неугледния и дори грозен за някои външен вид, въпреки противоречивите мнения за тази марка, ще се осмеля да Ви предложа да се запознаете по-отблизо и със Subaru- модели Forester и/или Outback.
                Когато захарността в гроздето намалява, моята се покачва.

                Коментар


                • #23
                  От: Въпрос за покупка на джип /SUV/

                  Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                  От изброените коли Рав4, Гранд Чероки, Диско и може би Гранд Витара (за нея не съм сигурен) са със симетричен междуосев диференциал който може да се блокира с ръчка, на Рав4 май имаше и автоматична блокировка ама не знам в кои варианти. Роки/Фероза, Терано/Маверик и Паджеро - с постоянно задвижен заден мост и преден, който се включва от шофьора.
                  Хондата не я знам как е..
                  От изиписаното по форума разбрах следното:

                  1.Рав4, Гранд Чероки, Диско и може би Гранд Витара - са full time / не всички варианти/ и Паджерото спада към тях когато е със "супер селект".
                  2.Роки/Фероза, Терано/Маверик - part time.
                  3. Хонда - при поискване

                  Ако не съм разбрал правилно ме поправете.
                  По какви външни белези мога да разбера с кое задвижване са?

                  Коментар


                  • #24
                    От: Въпрос за покупка на джип /SUV/

                    Първоначално публикуван от bavaretca_tns Преглед на мнение
                    ... По какви външни белези мога да разбера с кое задвижване са?
                    Вие сте го написал ... по марка и модел. Иначе най-сигурно по VIN (но не винаги, особено ако са правени "модификации").
                    HONDA CR-V RD1 126 hp Auto JDM
                    Mitsubishi Pajero 2.5 intercooler turbo EX

                    Коментар


                    • #25
                      От: Въпрос за покупка на джип /SUV/

                      Първоначално публикуван от bavaretca_tns Преглед на мнение
                      От изиписаното по форума разбрах следното:

                      1.Рав4, Гранд Чероки, Диско и може би Гранд Витара - са full time / не всички варианти/ и Паджерото спада към тях когато е със "супер селект".
                      2.Роки/Фероза, Терано/Маверик - part time.
                      3. Хонда - при поискване

                      Ако не съм разбрал правилно ме поправете.
                      По какви външни белези мога да разбера с кое задвижване са?
                      Разбрал си, ама малко като в ония виц, дето Бай Пешо от съседното село спечелил черна Волга от тото-то.

                      Да започна отзад напред:

                      1) Хонда, Мазда Трибют и Фрийлендър - система RealTime - с виско муфа. Няма бавни предавки! Само дето не е "При поискване", а е "По собствено осмотрение". Ти нямаш ниакъв контрол на системата. Тя си сработва сама, когато превърти някое от предните колела. Тази система е сравнитено добра при не много дълбок сняг. Има някакво забавяне преди да включи задния мост. Не можеш предварително да включиш задния мост преди да нагазиш в калчицата

                      2) Терано/Маверик(преди 2000 г.), Фронтера, Гранд Витара преди 2005 г., Кия Спортидж преди 2003 г., Роки, Паджеро без "Супер Селект", Чероки с раздатка NP231 са система PartTime. Ей тук вече е "При поискване". По принцип караш само на задно.Имаш си втори лост, по собствено желание си включваш 4х4, още преди да си нагазил в локвата. Имаш и бавни предавки, което е огромно предимство за лазене по много стръмни наклони. Режим 4х4 можеш да го ползваш само при хлъзгави терени. Не се използва на сух терен, че се троши. Тук недостатъка е през зимата като си перкаш към Смолян и се редуват слънчеви и сухи участъци със усойни заснежени и заледени завои.
                      3) Паджеро със "Супер селект" и Чероки с раздатка NP242 - те са система Фултайм. Тук отново караш на заден мост. Отново имаш втори лост и е "При поискване". Само че, вторият лост има още едно положение "4х4 FullTime". Тук в раздатката има междинен диференциал и не е проблем да се кара на двйно върху сух асфалт. Този диференциал може да се блокира от втория лост и тогава си работи като PartTime. Тук отново имаш бавни предавки.
                      4) Ленд Роувър Дискавъри и Лада Нива. Същото като предното, но няма вариянт да въртят само две колела. Винаги си на 4х4 с междинен диференциал, който може да се блокира. Има и бавни предавки.
                      5)Рав 4 и Субару - те са по-височки леки автомобили с 4х4 FullTime. Винаги са 4х4 без вариянт за задвижване на само две колела. Тойотата и някои Субарута нямат бавни скорости, което е голям минус. Някои субарута имат и бавни. Не съм сигурен дали имат блокаж на междинния диференциал.

                      При Гранд чероки има и други раздатки - комбинации между RealTime и FullTime. Но там вече не съм много сигурен

                      Относно LSD - Всички Терано/Маверик го имат. Не всички Кии и Витари Фронтери го имат. Друг е въпроса дали работи още.
                      Последно редактирано от bullet_pk; 27-06-14, 22:02.
                      Nissan Terrano 2,7 TDI

                      Коментар


                      • #26
                        От: Въпрос за покупка на джип /SUV/

                        Субару с ръчна ск. кутия ползват вискомуфа за блокаж на междуосевия диф, имат понижаващи предавки, макар и с нищожен коефициент на редукция. Автоматите нямат бавни.
                        Животът е харизан кон според мен...

                        Теди

                        Коментар


                        • #27
                          От: Въпрос за покупка на джип /SUV/

                          Първоначално публикуван от avzdrav Преглед на мнение
                          Субару с ръчна ск. кутия ползват вискомуфа за блокаж на междуосевия диф, имат понижаващи предавки, макар и с нищожен коефициент на редукция. Автоматите нямат бавни.
                          Имат, ама атмосферките. Фори с турбо и с бавни май не съм срещал.
                          О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                          Коментар


                          • #28
                            От: Въпрос за покупка на джип /SUV/

                            А Гранд Витара преди 2005 имали с full time.Като кача колата на канал или подемник би трябвало отдолу да има разлика на външен вид между part и full time, защото по vin може и да не е сходно и да има някаква модификация.За чероките раздатки 231 и 242 различават ли се по външен вид.Недостатъка на part time е описана от коелгата по горе с редуването на заснежени и сухи участъци.

                            Коментар


                            • #29
                              От: Въпрос за покупка на джип /SUV/

                              Избора ще е между:

                              1.Гранд чероки 1 и 2 - бензин/газ или дизел.С компромис за Чероки
                              2.Ланд ровер - Диско или Рандж - бензин/газ или дизел.
                              3.Митцубиши паджеро /пинин/ - бензин/газ или дизел.
                              4.Гранд витара 1 и 2 - бензин/газ
                              5.Рав4 - бензин газ.

                              Което от тях излезе сполучливо.Сега ще потърся за разхода на гориво, макар и това да е относително.

                              Коментар


                              • #30
                                От: Въпрос за покупка на джип /SUV/

                                Колкото повече се ровя толкова повече въпроси идват.Кой модели от 1 и 2 генерация са с 242 и 231, взаимно заменяеми ли са.На раздатката имали табелка дали е 231 или 242.Намерих снимки на 231 quadra trac/http://jeep.avtograd.ru/xfer/images/249shift.jpg/ това за N е само за заден мост ли?Ето и 242 select trac / http://usparts-minsk.by/system/ckedi...pg?1300446040/ тук 2WD е само за заден мост, а за какво е N /неутрал/.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X