Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос за покупка на джип /SUV/

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Въпрос за покупка на джип /SUV/

    Здравейте имам няколко въпроса за посочените долу марки и модели джипове.Бюджета е към 6000 лв и се нуждая от съвет.Колата ще е с 4/5 врати и ще се кара предимно по асфалт /около 10к км годишно/ и месечно през лятото ще минава към 200 км в Родопите по горски пътища /над с. Широка лъка и над с. Гела/.Тези пътища съм ги минавал и с жигула която я държах само за тези цели.Ето и колите на който съм се спрял и ще са в диапазона от 1990 нагоре:

    Въпрос към всички изброени по долу коли е по какъв начин е задвижването /какъв е % на разпределение на задвижването преден/заден мост и по какъв начин/ и какъв е разхода на гориво?Колите ще са на бензин с идеята за газ.

    1.Фрееландер - притесняваме въпроса с виско муфата.На скоростния лост има нещо като бутон с изобразение наклон, за какво е той?Имали някакви дуги бутони за контрол на движението.Четох че повечето махат карданите и така не се натоварва муфата през лятото, но така не става ли само лека кола с висок клиранс?Какво ще е натоварването на муфата през лятото на асфалт /знам че това зависи от карането/, но питам за нормално каране.

    2.Гранд чероки
    3.Мицубиши паджеро
    4.Диско - много хора ще ми го препоръчат
    5.Гранд витара
    6.Терано
    7.Маверик
    8.Хонда

    Възможно е да се направи компромис и да е с 2/3 врати в изброените варианти или

    1.Роки или фероза

  • #2
    От: Въпрос за покупка на джип /SUV/

    Плътно задраскай Фрийлендъра от списъка и не поглеждай повече натам, след което си вземи което от другите неща ти е по сърце и го намериш в добро състояние. Всяко от другите става за твоите цели.

    Коментар


    • #3
      От: Въпрос за покупка на джип /SUV/

      Задраскай и всякакви модели къса база- това е излишен мазохизъм...

      Коментар


      • #4
        От: Въпрос за покупка на джип /SUV/

        Тойота РАВ4 огледа ли? Има си вариант дълга база 4/5 врати. Постоянно 4х4 с блокаж на междинния диференциал.

        ПП

        Терано и Маверик са едно и също нещо. Нисан с емблема Форд
        RAV 4
        F650GS

        Коментар


        • #5
          От: Въпрос за покупка на джип /SUV/

          Диско, но е дизел. Иначе "Гранд черок".....
          0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

          Коментар


          • #6
            От: Въпрос за покупка на джип /SUV/

            Четейки условията на експлоатация се чудя защо се търси изобщо джип щом "офроуд" терена е проходим с лека кола Комбита 4х4 за тея пари- колкото щеш... Ако се държи на джип някое CR-V е добър вариант- здрави са, височки, разхода е приличен... И бонус- резервната гума е отвън, а имаш леген за такава в пода на багажника който просто очаква да му се сложи една бутилка с газ...

            Коментар


            • #7
              От: Въпрос за покупка на джип /SUV/

              Първоначално публикуван от mstef Преглед на мнение
              Четейки условията на експлоатация се чудя защо се търси изобщо джип щом "офроуд" терена е проходим с лека кола
              Доколкото разбрах, май колегата е написал - "жигула", която на всичко отгоре се използва само за тоя терен (т.е прежалена) .
              Обикалял съм района с "жигула" (преди време)....,иии правилно се е ориентирал към "джип".

              Коментар


              • #8
                От: Въпрос за покупка на джип /SUV/

                Идеята е такава че с жигулата се налагаше да избирам гумите да минават по пътя през най-високата точка, а на места не ставаше и опираше по купето /търся висока кола/ имал съм XM /хантията е на същия принцип/ и с вдигането ставаше, но возията е една нямам думи.За двете врати е много голям компромис равен на 0.Рав 4 сам проспуснал да я добавя.Черокито също ми е фаворит но с 18/100 ми идва в повече като разход, а не съм фен на дизела.Кажете по някоя дума за задвижването, на какъв принцип е за тези коли.

                Коментар


                • #9
                  От: Въпрос за покупка на джип /SUV/

                  Разхода повече или по-малко трябва да го прежалиш. Голяма, тежка и висока кола с малък разход няма.

                  От изброените коли Рав4, Гранд Чероки, Диско и може би Гранд Витара (за нея не съм сигурен) са със симетричен междуосев диференциал който може да се блокира с ръчка, на Рав4 май имаше и автоматична блокировка ама не знам в кои варианти, Роки/Фероза, Терано/Маверик и Паджеро - с постоянно задвижен заден мост и преден, който се включва от шофьора. Паджерото в някои варианти може и двете неща.

                  Хондата не я знам как е.

                  Фрийлендърът (повтарям, не го вземай) е с постоянно задвижен преден мост и вискомуфа, която като и скимне задвижва и задния. И не че нещо лошо в принципа, други коли идеално си вървят така, просто конкретните детайли са проблемни във Фрийлендър.

                  За твоите цели задвижването не е най-голямата интрига.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Въпрос за покупка на джип /SUV/

                    Щом 18/100 при черокито ти е много може да изхвърлиш от списъка всичко освен Витара, CR-V и Рав4- просто няма как 3-4000 кубика мотор да гори малко...

                    Коментар


                    • #11
                      От: Въпрос за покупка на джип /SUV/

                      Диското си го перкаш спокойно на 8-10/100, ама дизел. Не си помиляй да си вземеш Диско с 2.0 МПИ.
                      Другият е В8 и е уникален. Спокойно минаваш на газ. Ма то имаше един сега да се продава, че и напълно спретнат.
                      http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=185218
                      Колкото повече книги четат децата ви, толкова по-малко ще слушат чалга!

                      Коментар


                      • #12
                        От: Въпрос за покупка на джип /SUV/

                        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                        ...
                        Хондата не я знам как е ...
                        RT-AWD
                        Автоматично, без намеса на шофьора.
                        Постоянно задвижване на предния "мост", и при превъртане на някое от предните колела се включва задния "мост".
                        Това става с двойна хидравлична помпа и многодисков съединител в маслена "баня". Намира се между кардана и задния диференциал, всъщност е част от дифа, т.е. в един корпус са.
                        Няма раздатка, няма блокажи.
                        Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Auto, Honda Accord CN1 N22A1 i-ctdi Manual

                        Коментар


                        • #13
                          От: Въпрос за покупка на джип /SUV/

                          Първоначално публикуван от krasi-mir Преглед на мнение
                          ...
                          Няма раздатка, няма блокажи.
                          E, раздатка си има, пък макар и опростена - нали тя върти кардана
                          Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                          Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Въпрос за покупка на джип /SUV/

                            Не е опростена ... направо е проста
                            Ако на втория венец на короната в предния диф, и втория пиньон пак там, му се вика опростена раздатка ... ОК, значи има раздатка
                            Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Auto, Honda Accord CN1 N22A1 i-ctdi Manual

                            Коментар


                            • #15
                              От: Въпрос за покупка на джип /SUV/

                              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                              Разхода повече или по-малко трябва да го прежалиш. Голяма, тежка и висока кола с малък разход няма.

                              От изброените коли Рав4, Гранд Чероки, Диско и може би Гранд Витара (за нея не съм сигурен) са със симетричен междуосев диференциал който може да се блокира с ръчка, на Рав4 май имаше и автоматична блокировка ама не знам в кои варианти, Роки/Фероза, Терано/Маверик и Паджеро - с постоянно задвижен заден мост и преден, който се включва от шофьора. Паджерото в някои варианти може и двете неща.

                              Хондата не я знам как е.

                              Фрийлендърът (повтарям, не го вземай) е с постоянно задвижен преден мост и вискомуфа, която като и скимне задвижва и задния. И не че нещо лошо в принципа, други коли идеално си вървят така, просто конкретните детайли са проблемни във Фрийлендър.

                              За твоите цели задвижването не е най-голямата интрига.
                              Мерси на всички за отговорите.Имам само още едно питане.Кой от изброените джипове се представя добре през зимата и при превъртане на едно от задвижващите колела на прехвърля на срещу положно предно или друго колело.
                              И за тези джипове може ли това да става автоматично: "Терано/Маверик и Паджеро - с постоянно задвижен заден мост и преден, който се включва от шофьора. Паджерото в някои варианти може и двете неща".

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X