Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Съвет за джипка, която да тегли 2.5-3 тона

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Съвет за джипка, която да тегли 2.5-3 тона

    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение

    Конструктивно предложение 2:
    Два отделни автомобила. Лек и малък за самостоятелно/градско движение и голям за возене на конете. Преразходът за застраховки и винетки ще се оправдае откъм горива и ремонти.
    Много мъдро предложение на Ясен, един Джип Гранд Чероки бензинов би реализирал перфектно тази идея, мощност предостатъчна, газ/бензин, автомат, дискови спирачки с абс, тежи около 2 тона и нагоре с газовата и багаж, евтин за покупка, масов за части и подръжка и последно но не по значение, изпитан в такива задания.
    Бъдете живи и здрави!

    Коментар


    • #17
      От: Съвет за джипка, която да тегли 2.5-3 тона

      така и не разбрах каквоще се тегли, ама имате ли С+Е категория за тези тонажи?
      ________________________________________________
      Subaru OUTBACK 2,5
      Hyundai TUCSON 2.0

      Коментар


      • #18
        От: Съвет за джипка, която да тегли 2.5-3 тона

        Засрамете се- що ме карате сутринта да ровя из законите за да ви поправям глупостите дето пишете. Справка в ЗДвП:

        Чл. 150а. (Нов - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.)
        (1) За да управлява моторно превозно средство, водачът трябва да притежава свидетелство за управление, валидно за категорията, към която спада управляваното от него превозно средство.
        ...............
        ...............

        6. категория B+Е - състав от пътни превозни средства с теглещо моторно превозно средство от категория В и ремарке, когато:
        а) допустимата максимална маса на ремаркето надвишава 750 кг;
        б) допустимата максимална маса на ремаркето надвишава масата без товар на теглещото превозно средство;
        Няма нужда от С категория- джипката се кара с В. Понеже ремаркето е над 750 кила и/или е по-тежко от колата- трябва Е категория. Единственото ограничение в случая е допустимата маса за теглене на джипа.



        И определено варианта с 2 автомобила е най-добър- няма нужда от голям джип с голям мотор в града.

        Коментар


        • #19
          От: Съвет за джипка, която да тегли 2.5-3 тона

          Първоначално публикуван от Sevie Преглед на мнение
          Става въпрос за конска каравана, максималната скорост 90 км при теглене (средната скорост е към 70км до морето напр.) при натоварена каравана. Като дистанция от 50 до 500км
          Караваните са двуоси (ако това има значение) със сприрачки. Тегглото на празната каравана е средно към ~ 1,200 + 2x500 товар
          Разхода ме интересува по скоро когато не тегли - гардско/извън градско при ежедневна употребаа, като тегли вече зависи и от пътя и какви ги върши шофьора
          Първоначално публикуван от IvanIvanovi Преглед на мнение
          така и не разбрах каквоще се тегли, ама имате ли С+Е категория за тези тонажи?
          Ами 'що не четеш
          Коньове ще се теглят
          Страхът от свободата е един от основните страхове на човека. И все пак той иска да бъде свободен.
          И в същото време я ограничава-застраховки, ипотеки,
          вярвания, обичаи, религии, общности, идеологии, догми, политически движения...

          Коментар


          • #20
            От: Съвет за джипка, която да тегли 2.5-3 тона

            Разгледай таблицата в този сайт:

            http://remarketa.bg/wp-content/uploa.../Tabl_ADAC.pdf

            Коментар


            • #21
              От: Съвет за джипка, която да тегли 2.5-3 тона

              Първоначално публикуван от mstef Преглед на мнение
              Засрамете се- що ме карате сутринта да ровя из законите за да ви поправям глупостите дето пишете. Справка в ЗДвП:



              Няма нужда от С категория- джипката се кара с В. Понеже ремаркето е над 750 кила и/или е по-тежко от колата- трябва Е категория. Единственото ограничение в случая е допустимата маса за теглене на джипа.



              И определено варианта с 2 автомобила е най-добър- няма нужда от голям джип с голям мотор в града.
              айде като четем, да четем до края, м

              6. категория В - моторни превозни средства с допустима максимална маса, която не надвишава 3500 kg, проектирани и конструирани за превоз на не повече от 8 пътници плюс водача; моторните превозни средства от тази категория могат да образуват състав с ремарке с допустима максимална маса, която не надвишава 750 kg; без да се нарушават разпоредбите на правилата за одобряване на типа за съответните превозни средства, моторни превозни средства от тази категория могат да образуват състав с ремарке с допустима максимална маса, надвишаваща 750 kg, при условие че допустимата максимална маса на състава не надвишава 4250 kg;


              от 4250 като извадим 3500, колко остава за джипа? има ли джип 750кг? ако да, тогава може и с В+Е


              Първоначално публикуван от mohera Преглед на мнение
              Ами 'що не четеш
              Коньове ще се теглят
              чета, аз чета, но не забравяй че питащия е младши и му се одобряват постовете.............. и след като са одобрени, излизат с часа в който са пуснати, а не в който са одобрени.
              ________________________________________________
              Subaru OUTBACK 2,5
              Hyundai TUCSON 2.0

              Коментар


              • #22
                От: Съвет за джипка, която да тегли 2.5-3 тона

                Във връзка с въпроса мога да дам следния пример: преди месец по подбалканският път след Пирдоп посока София ме настигна точно едно такова чудо на техниката Додж Рам с каравана за коне. Тъй като през Гълъбец има много завои реших да поускоря преди изкачването и до 140 км/ч колегата с караваната караше плътно зад мен. По баирите го изгубих от огледалото, но в крайна сметка на Г. Камарци ме изпревари все едно съм спрял /90км/ч/.
                Гласувам за американски пикап.

                Коментар


                • #23
                  От: Съвет за джипка, която да тегли 2.5-3 тона

                  Не отговаря на разхода и бюджета.
                  "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

                  Коментар


                  • #24
                    От: Съвет за джипка, която да тегли 2.5-3 тона

                    Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнение
                    В Англия съм виждал леки коли да теглят конски ремаркета, с животното вътре.
                    ...
                    Англия не я намесвай.
                    Поради поне 2 причини - състояние на Пътищата, и терена.
                    Живея в юго-западна Англия, фермерски район, завършващ с т.нар. "Английска Ривиера" на юг (Ламанша), и рая на английските сърфисти на запад.
                    И, понеже този уикенд е дълъг (понеделник не се работи), сутринта пътищата бяха пълни с леки коли с каравани, и кампери със сърфове, отиващи на юго-запад, и ... да си дойдем на думата ... джипове с фермерски ремаркета, отиващи на север (явно днес имат някакъв фермерски събор, или търг).

                    Таа ... ремаркетата - почти всички - 2-3-осни, пълни, с к'вото се сетите - коне, крави, и овце на 2 етежа.
                    Джиповете - главно две марки:
                    - секакви пиратски кораби и луноходи - от Дифендър, през Диско, до Рейндж,
                    - Митсубиши L200.

                    Обаче, не знам, как биха се справили тия същите на

                    Първоначално публикуван от chasovnik Преглед на мнение
                    ... подбалканският път след Пирдоп посока София ...
                    щото тук пътищата са на ниво, а най-високия връх при мен е 600 м. (за протокола - Вакарел е около 900m.)

                    Tаа тетака с английските фермери.
                    Последно редактирано от krasi-mir; 03-05-14, 11:09.
                    Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Auto,
                    Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Manual
                    Honda Accord CN1 N22A1 i-ctdi Manual

                    Коментар


                    • #25
                      От: Съвет за джипка, която да тегли 2.5-3 тона

                      Малко допълнение към категориите, за дву оса карава/ремарке се изисква управление с категоря Е независимо от килограмите.
                      В Англия използват доста бусове т.н. horsebox, но това отпада при мен, като вариант, поради причината, че 2 машини не мога да поддържам особено като едната ще се използва 4- 5 пъти в годината, за това с еспях и на вариант 1 кола - джип.
                      Поради ограниченията в бюджета пуснах и темата

                      Благодаря на Ясен за изчерпателният отговор, но имам и питане, поне по спецификации, автоматиците ги дават да теглят с по 1000 по-малко, напр. при 3.2 DI-D на Pajero.

                      Недостатъци на късата база или за конкретният случай не е от значение?

                      Коментар


                      • #26
                        От: Съвет за джипка, която да тегли 2.5-3 тона

                        Вижда ми се малко пресилено конско ремарке да тежи 3 тона - битрябвало да е около 2000-2200кг заедно с конете... То затова и редовно може да се видят леки коли да ги теглят на запад от Сърбия

                        Туарег е добър вариант, ама да не е R5 - това им е най-несполучливият мотор...

                        Между другото, мойто ХС70 тегли лодка 1500кг плюс колесар и дава разход 11.5/100, а без ремарке дава на магистралата около 8-9/100 и около 10-11/100 градско с много настъпване... Но не го препоръчвам като вариант заради потенциални проблеми с АСК.

                        Какъв е бюджета?
                        помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                        Коментар


                        • #27
                          От: Съвет за джипка, която да тегли 2.5-3 тона

                          Първоначално публикуван от Sevie Преглед на мнение
                          ... 2 машини не мога да поддържам ...
                          Аз предложих две машини не от куртоазия, а защото може да е по-евтино, ОСОБЕНО ако голямата ще се ползва рядко. Иначе остава компромисна машина която хем ще е на ръба на възможностите при тегленето, хем ще харчи излишно гориво (и масла, и гуми, и ремонти) когато пък не тегли.

                          Автоматиците колко ги "дават" не съм правил справка, но пък знам колко се дава за смяна на съединител. Също и как съединителят страда при теглене на нещо по-тежко от колата. Ясно е, че масата на ремаркето трябва да е в заводските рамки, оттам нататък автоматът дава предимство, макар и не голямо и главно за града.

                          Коментар


                          • #28
                            От: Съвет за джипка, която да тегли 2.5-3 тона

                            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                            Аз предложих две машини не от куртоазия, а защото може да е по-евтино, ОСОБЕНО ако голямата ще се ползва рядко. Иначе остава компромисна машина която хем ще е на ръба на възможностите при тегленето, хем ще харчи излишно гориво (и масла, и гуми, и ремонти) когато пък не тегли.

                            Автоматиците колко ги "дават" не съм правил справка, но пък знам колко се дава за смяна на съединител. Също и как съединителят страда при теглене на нещо по-тежко от колата. Ясно е, че масата на ремаркето трябва да е в заводските рамки, оттам нататък автоматът дава предимство, макар и не голямо и главно за града.
                            А по някога става, и съединител+маховик и цената вече е съвсем прилична.

                            Коментар


                            • #29
                              От: Съвет за джипка, която да тегли 2.5-3 тона

                              Ленд Ровър - всичките без Фрилендър теглят по 3500 кг по спецификация и харчат - особено тези преди 98 г по 10л/100км.
                              Ако повече се набляга на тегленето - Дифендър, ако повече на возенето - Дискавъри.
                              С моя къс Дифендър 200 tdi съм теглил 2.5 т инертен материал + ремарке 600 кг ремарке. Което обаче не значи, че 700 кг еластична ламперия с извънгабаритна дължина не ме обърнаха, така че си трябва сериозно внимание!
                              "Обичам България, само по една причина - защото си е моя! А иначе, кой би живял доброволно в кучи ..."

                              Коментар


                              • #30
                                От: Съвет за джипка, която да тегли 2.5-3 тона

                                Дизел непременно и ремаркето/колесара обезателно със спирачки.Дърпал съм 9м РИБ с триосен колесар със спирачки .Щом тежеста на ремаркето се приближава или надвишава тежеста на МПС-то спирачките са задължителни.
                                Grand Vitra ddis 2008
                                SEAT Althea XL tsi 2010
                                Mitsubishi Canter

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X