Здравейте колеги и почитатели на проходимите автомобили. Много четох из тези форуми - не веднъж, не само тази година и не поради една причина. Сега обаче конкретната причина е, че дойде време да сменя Витарата (1,6 16V '93 дълга база,газ) с нещо надявам се по-добро, надеждно, нетрошливо и по-ново, за по-проходимо незнам. Сега ще ви разкажа за вижданията и притесненията си въпреки многото четене и наличието на информация по моя случай. 3 години карам Витарата, като кола - габарити, вървеж, разход, проходимост ми беше перфектна в стандартната си конфигурация до миналата година. Тогава се запалих по каяци, оффроад разходки(не състезателни, а разумни мога да кажа предизвикателства) и се породи нуждата от по-голяма проходимост. Това доведе до подложки, пружини, фланци, лебедка и по-големи МТ регенерат гуми. Това обаче, мисля най-вече гумите, доведе до сериозна немощ на колата. Обади се и нуждата от повечко пространство при едно от приключенията ни на язовир Доспат тази година, след като в моя багажник има 40 лт. газова бутилка, над нея плот от кофражен шпертплат, на който висят 12" бас, усилвател и две елипси (понеже съм почитател на качествения звук), плюс чантата с инструментите, големия комплект гидоре(без, които не бих си помислил да тръгна), въжета, крик и много багажник няма. Немощта, липсата на багажник, силлния шум, течовете при дъжд и всички останали недостатъци, които Витара може да предостави ги преглъщах, за сметка на това, което ми е давала като преживяване и възможности. За съжаление през 3-те години, които я карах двигателя се ремонтира 3 пъти - почти и основно, предница всяка година, на пръсти се броят нещата, които не са сменяни или ремонтирани, от 1 година немога да стабилизирам колата, колеги, постоянно нещо изскача. Майстори много, пари прекалено много, срам ме е да напиша, защото е крайно глупаво да дадеш толкова пари за такава кола, и предлагам да не го коментираме това нещо. Написах всичко това за да разберете какво не искам да ми се случва(може би никой не иска) и за да мога да изкажа някой други сравнения относно варянтите, които аз си представям за следващ автомобил. Така, най-накрая да кажа, че обикновено карам 80% асфалт(40% град / 40%извън), 10% черен път и 10% по-разчупен офроад - тук се влкючва и кал и сняг, не съм никак страхлив, но разумен
. Тези стойности естествено варират, дори разума
. Когато тръгна с лодките на къмпинг търся възможно най-нерпиветливите маршрути, тесни, криви, за да се озова на възможно най-обезлюденото място, където да се установя, затова габаритите на Витарата(подчертавам дълга база) ме устройват. Те са почти съизмерими с тези на ТЛК 90, която е една от идеите ми, говоря за 90 не 95 поради 2 причини - 95 с по-висок разход и по-малка проходимост. Да 95 може би е значително по-удобен и повече пространство, направо си е кофти с 2 врати, но пък при дизела няма да я има газовата и музиката(ще имам багажник при 90). Най-вече не ми се иска и средния разход да ми е над 10л./100км, а това означава, поправете ме ако греша - Д4Д, къса база, ръчни скорости - но едва ли греша, такъв разход при дълга база май не е сериозно да се мисли?(пълно щастие нема) Иначе не карам агресивно, както се казва не ми е тежък крака. Като заключение за тойотите бих казал, че мога дам и малко повече от обявената сума за таван на покупката(посъветвайте дали си струва), но много не ми се иска защото се завирам на места където бързо ще смъкна цената на автомобила от козметична гледна точка. А и си мисля че ТЛК90 ще има ако не по-голям то същия клиеренс като сегашната ми Витара която е с 215/70/15 МТ регенерат. Ако не, на цената на литър завишен разход може да сложим един размер по-големи гуми(не регенерат) нма Тойотата???
Просто моля, коментирайте ако според вас не са верни изводите ми и накрая(а то има още) дайте вашия съвет относно моя случай.
Друг джип, който бях харесал и после се насочих към ТЛК беше ЛР Дискавъри2. На общо взето най-тежкия маршрут, който съм минавал с лодките на къмпинг(не офроад разходка) след мен слезна Диско2 стандартна модификация, с пружини отзад и момчето каза, че не е усетил трасето, докато мойта каруца си го усеща при накланяне при подхлъзване и спускане в кал. Знаете как е без системи за спускане, за наклон, със самоделни доработки за повдигане и пр. Но както и да е, мисля си, че все пак дългото Диско неможе да следва Витарата навсякъде, което съм на 100% склонен да преглътна за сметка на пространството и комфорта, който Дискавърито дава. Дискавъри2 с изведен фабрично блокаж нито видях по обяви, нито разбрах някой да има. Повечето хора казват, че няма да ми трябва заради ТК-ла - може, тук не съм компетентен, Витарата ми е с ЛСД, кола с блокаж не съм карал офф, с тракшън също(достатъчен ли е тракшъна???). Това, което ме отклони от Дискавърито беше, че ми се стори доста тромаво, има моменти, в които според мен Витарата ми в сегашната конфигурация върви като него(с обикновена газова уретба), а карах и преди и след фейс лифта с 10% по-високото налягане в дюзите(верно, че никога не бях карал дизел но все пак...). Имам чувството, че ако върна старите гуми на Витарата ще е по-пъргава от Диското поне до 110 км/ч. Въпреки това казвам, че много не държа на пъргавината, тъй като съм свикнал Витарата да не върви, а като и пусна климатика и тя и аз почваме да медитираме за спокойствие
Въпроси относно ТЛК90 Д4Д и ЛР Диско2 с ТД5. И при двете ли би могло да се говори за 10л. среден разход, ясно е с разлика във вървенето между двата(ръчни скорости)? Като двигатели какви проблеми дават и проблемите, които дават биха ли дали превес на някой от тях???Ако се чипоса ТД5 разхода качва ли се или намалява при спокойно шофиране??? И кой според вас е по-добрия вариант - за въпросни пари да се вземе Тойота и да не се пипа или да се вземе Диско2, да се чипоса и всичко което е необходимо покрай чипосването или да не се чипосва(опасно ли е)и да не се пипа и то? Пипане имам предвид, че на Тойотата двигателя, няма смисъл да се чипосва, може да понесе по-големи гуми без лифт(???), докато Диското ако да върви - да се чипоса и ако да е с по-големи гуми - да е с 2" лифт(което не е болка де) - правилно ли заключвам или не съвсем?
И като цяло вие какво бихте предпочели и направили? Дайте какъвто и да е съвет.
Благодаря на всеки, който издържа цялото това писание, просто съм обстоятелствен!


Просто моля, коментирайте ако според вас не са верни изводите ми и накрая(а то има още) дайте вашия съвет относно моя случай.
Друг джип, който бях харесал и после се насочих към ТЛК беше ЛР Дискавъри2. На общо взето най-тежкия маршрут, който съм минавал с лодките на къмпинг(не офроад разходка) след мен слезна Диско2 стандартна модификация, с пружини отзад и момчето каза, че не е усетил трасето, докато мойта каруца си го усеща при накланяне при подхлъзване и спускане в кал. Знаете как е без системи за спускане, за наклон, със самоделни доработки за повдигане и пр. Но както и да е, мисля си, че все пак дългото Диско неможе да следва Витарата навсякъде, което съм на 100% склонен да преглътна за сметка на пространството и комфорта, който Дискавърито дава. Дискавъри2 с изведен фабрично блокаж нито видях по обяви, нито разбрах някой да има. Повечето хора казват, че няма да ми трябва заради ТК-ла - може, тук не съм компетентен, Витарата ми е с ЛСД, кола с блокаж не съм карал офф, с тракшън също(достатъчен ли е тракшъна???). Това, което ме отклони от Дискавърито беше, че ми се стори доста тромаво, има моменти, в които според мен Витарата ми в сегашната конфигурация върви като него(с обикновена газова уретба), а карах и преди и след фейс лифта с 10% по-високото налягане в дюзите(верно, че никога не бях карал дизел но все пак...). Имам чувството, че ако върна старите гуми на Витарата ще е по-пъргава от Диското поне до 110 км/ч. Въпреки това казвам, че много не държа на пъргавината, тъй като съм свикнал Витарата да не върви, а като и пусна климатика и тя и аз почваме да медитираме за спокойствие

Въпроси относно ТЛК90 Д4Д и ЛР Диско2 с ТД5. И при двете ли би могло да се говори за 10л. среден разход, ясно е с разлика във вървенето между двата(ръчни скорости)? Като двигатели какви проблеми дават и проблемите, които дават биха ли дали превес на някой от тях???Ако се чипоса ТД5 разхода качва ли се или намалява при спокойно шофиране??? И кой според вас е по-добрия вариант - за въпросни пари да се вземе Тойота и да не се пипа или да се вземе Диско2, да се чипоса и всичко което е необходимо покрай чипосването или да не се чипосва(опасно ли е)и да не се пипа и то? Пипане имам предвид, че на Тойотата двигателя, няма смисъл да се чипосва, може да понесе по-големи гуми без лифт(???), докато Диското ако да върви - да се чипоса и ако да е с по-големи гуми - да е с 2" лифт(което не е болка де) - правилно ли заключвам или не съвсем?
И като цяло вие какво бихте предпочели и направили? Дайте какъвто и да е съвет.
Благодаря на всеки, който издържа цялото това писание, просто съм обстоятелствен!
Коментар