Здравейте
Нов съм във форума, но от край време мисля за покупката на нещо по-проходимо. В момента карам BMW E46 320D и живея в София. Обичам планината и лятото често ходя по баирите, но както ви става ясно с BMW-то е доста трудничко и пътищата се подбират много внимателно. Освен това колата има сравнително скъпа поддръжка и дизела прави нещата още по-сложни. Ето защо при избора на джип бях категоричен, че искам бензин. Знам, че старите дизели не са като моя, но пак си имат дюзички, дебитомери, помпи, турбини и пр. неща, които са си цифра, която предпочитам да дам за подобрения по самия джип.
Няма да крия, че на моменти се разубеждавах заради високия разход на бензин (газ няма да слагам при всички положения) и разглеждах по-евтини алтернативи на дизел, но така и не ме спечелиха.
Какво търся?
Търся технически прост, здрав и сравнително евтин за поддръжка джип без излишни екстри. Вече си имам кола която да пазя, така че предпочитам нещо сурово и брутално.
За какво ще ползвам джипа?
Джипът ще бъде втора кола и в по-голямата част от времето няма да се кара. В момента разстоянието ми от вкъщи до офиса е 17 км в посока и ежедневното ходене на работа с бензинова ламя ще е самоубийство. Засега ситуацията е такава. В най-тежките зимни дни обаче би спомогнал, защото BMW-то си е шейна. Естествено и за кеф бих го ползвал за разни зимни преходи, но като цяло не е моя сезон.
За сметка на това обаче смятам цяло лято да кръстосвам планините с него, като първоначално мисля да се ползва просто за преход по неравен терен, а впоследствие за по-лек офроуд. След време като му посвикна мисля да инвестирам в него и да го превърна в по-сериозна машина. В планината съм предимно на палатки и мисля да возя максимум още 1 човек, така че не ми трябва кой знае какъв багажник (т.е. за момента ме устройва къса база). Голям плюс би било конверсията в кабрио - наистина го смятам за чудесно в горещите летни дни.
Бюджет?
Бюджетът, който съм си поставил е между 6000 и 7000 лв. с всичките му там такси и неща за дооправяне, ако такива има. Мисля че повече от това за инвестиция в джип на над 20 г. е непрактично.
Теглейки чертата, Wrangler се оказа най-подходящият до момента избор. Освен това си ми е нещо като детска мечта. Въпреки това седнах съвсем разумно и се поразчетох за другите марки. Четох за Land Rover, където има много избор, но поддръжката се оказва скъпа, а и като че ли са малко по-претенциозни заради повечето екстри. Вариантът на Mitsubishi е Pajero, но доколкото разбрах и той има доста скъпа поддръжка + това 3.0 V6 доста ме отказва. Patrol-a на Nissan си е опция, но там властват дизелите и за бензин няма вариант съответно и предлагане. На Suzuki разгледах 2 предложения - Samurai и Jimny. Втория ме печели, защото на добри цени могат да се намерят доста нови бройки. Но като цяло ме губи слабият двигател. Иначе доста хора във форума се изказаха ласкаво за офроуд възможностите му. Накрая идва и Toyota Land Criuser. Там има няколко варианта за бензин и честно казано може би те се доближават най-много до иначе безспорния ми избор - Wrangler. Лошото е, че LC са на почти двойна цена. На Ford, Kia, Opel, Isuzu и Daihatsu не съм особен привърженик.
Само да уточня, че по никакъв начин не се изказвам против марките и моделите, просто мисля, че не са точния избор за мен в този момент.
Всъщност имам известни колебания кой двигател би ми подхождал повече. Във форума няма много писано точно за YJ и от това, което прочетох на някои 2.5 им идва слаб, но пък гледайки клипове из YouTube, двигателят си се държи доста прилично. Освен това мисля, че за начинаещ 4-литров звяр е малко излишно. Вие какво мислите? Освен това с 4.0 разходът се качва, данъкът и гражданската също. Някъде из темите също някой беше споменал, че е по-добре да се купи по-стандартен джип и сам човек да си надгражда, защото най-малкото знае какво прави. Аз съм на същото мнение, а този 4.0 изглежда малко пипан.
Искам да попитам и ако реша да правя оглед на някои от тези двата, мога ли да очаквам съдействие от някой от вас и съответно впоследствие къде може да се закара за по-обстоен преглед? Естествено говоря срещу заплащане и почерпка . Изчетох темата "Помощ за оглед преди покупка на 4х4!!", но не видях някой отдаден изцяло на Jeep и по-конкретно Wrangler. Така че бихте ли ми препоръчали човек/място? Единият от джиповете е в София и предполагам ще е по-лесно, но другият е в Търговище, където май ще е голям зор...
Приемам и всякакви други предложения, съвети и каквото още се сетите. Лаик съм на темата 4х4, но чета и макар някои термини все още да не ми говорят нищо, старая се да се запозная с материята. Факт обаче е, че човек трябва да пипне, види и пробва, за да добие по-добри знания и за това се допитвам до опитни хора, като вас .
Нов съм във форума, но от край време мисля за покупката на нещо по-проходимо. В момента карам BMW E46 320D и живея в София. Обичам планината и лятото често ходя по баирите, но както ви става ясно с BMW-то е доста трудничко и пътищата се подбират много внимателно. Освен това колата има сравнително скъпа поддръжка и дизела прави нещата още по-сложни. Ето защо при избора на джип бях категоричен, че искам бензин. Знам, че старите дизели не са като моя, но пак си имат дюзички, дебитомери, помпи, турбини и пр. неща, които са си цифра, която предпочитам да дам за подобрения по самия джип.
Няма да крия, че на моменти се разубеждавах заради високия разход на бензин (газ няма да слагам при всички положения) и разглеждах по-евтини алтернативи на дизел, но така и не ме спечелиха.
Какво търся?
Търся технически прост, здрав и сравнително евтин за поддръжка джип без излишни екстри. Вече си имам кола която да пазя, така че предпочитам нещо сурово и брутално.
За какво ще ползвам джипа?
Джипът ще бъде втора кола и в по-голямата част от времето няма да се кара. В момента разстоянието ми от вкъщи до офиса е 17 км в посока и ежедневното ходене на работа с бензинова ламя ще е самоубийство. Засега ситуацията е такава. В най-тежките зимни дни обаче би спомогнал, защото BMW-то си е шейна. Естествено и за кеф бих го ползвал за разни зимни преходи, но като цяло не е моя сезон.
За сметка на това обаче смятам цяло лято да кръстосвам планините с него, като първоначално мисля да се ползва просто за преход по неравен терен, а впоследствие за по-лек офроуд. След време като му посвикна мисля да инвестирам в него и да го превърна в по-сериозна машина. В планината съм предимно на палатки и мисля да возя максимум още 1 човек, така че не ми трябва кой знае какъв багажник (т.е. за момента ме устройва къса база). Голям плюс би било конверсията в кабрио - наистина го смятам за чудесно в горещите летни дни.
Бюджет?
Бюджетът, който съм си поставил е между 6000 и 7000 лв. с всичките му там такси и неща за дооправяне, ако такива има. Мисля че повече от това за инвестиция в джип на над 20 г. е непрактично.
Теглейки чертата, Wrangler се оказа най-подходящият до момента избор. Освен това си ми е нещо като детска мечта. Въпреки това седнах съвсем разумно и се поразчетох за другите марки. Четох за Land Rover, където има много избор, но поддръжката се оказва скъпа, а и като че ли са малко по-претенциозни заради повечето екстри. Вариантът на Mitsubishi е Pajero, но доколкото разбрах и той има доста скъпа поддръжка + това 3.0 V6 доста ме отказва. Patrol-a на Nissan си е опция, но там властват дизелите и за бензин няма вариант съответно и предлагане. На Suzuki разгледах 2 предложения - Samurai и Jimny. Втория ме печели, защото на добри цени могат да се намерят доста нови бройки. Но като цяло ме губи слабият двигател. Иначе доста хора във форума се изказаха ласкаво за офроуд възможностите му. Накрая идва и Toyota Land Criuser. Там има няколко варианта за бензин и честно казано може би те се доближават най-много до иначе безспорния ми избор - Wrangler. Лошото е, че LC са на почти двойна цена. На Ford, Kia, Opel, Isuzu и Daihatsu не съм особен привърженик.
Само да уточня, че по никакъв начин не се изказвам против марките и моделите, просто мисля, че не са точния избор за мен в този момент.
Всъщност имам известни колебания кой двигател би ми подхождал повече. Във форума няма много писано точно за YJ и от това, което прочетох на някои 2.5 им идва слаб, но пък гледайки клипове из YouTube, двигателят си се държи доста прилично. Освен това мисля, че за начинаещ 4-литров звяр е малко излишно. Вие какво мислите? Освен това с 4.0 разходът се качва, данъкът и гражданската също. Някъде из темите също някой беше споменал, че е по-добре да се купи по-стандартен джип и сам човек да си надгражда, защото най-малкото знае какво прави. Аз съм на същото мнение, а този 4.0 изглежда малко пипан.
Искам да попитам и ако реша да правя оглед на някои от тези двата, мога ли да очаквам съдействие от някой от вас и съответно впоследствие къде може да се закара за по-обстоен преглед? Естествено говоря срещу заплащане и почерпка . Изчетох темата "Помощ за оглед преди покупка на 4х4!!", но не видях някой отдаден изцяло на Jeep и по-конкретно Wrangler. Така че бихте ли ми препоръчали човек/място? Единият от джиповете е в София и предполагам ще е по-лесно, но другият е в Търговище, където май ще е голям зор...
Приемам и всякакви други предложения, съвети и каквото още се сетите. Лаик съм на темата 4х4, но чета и макар някои термини все още да не ми говорят нищо, старая се да се запозная с материята. Факт обаче е, че човек трябва да пипне, види и пробва, за да добие по-добри знания и за това се допитвам до опитни хора, като вас .
Коментар