Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Покупка на Cherokee 2.1 TD

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Покупка на Cherokee 2.1 TD

    Здравейте,
    имам нужда от съвет относно покупката на Cherokee 2.1 TD (XJ) 1991г.
    След доста четене по нета и търсена на подходящото возило за моите нужди се спрях на въпросния джип.
    Имам си определени доводи защо точно този джип и с този мотор, но бих искал да чуя и други мнения, най-вече на собственици на такива возила.
    Пилот на парапланер съм и ми трябва нещо по-проходимо от Голф, пък и да събира повечко обемен и лек багаж. Освен това да се катери без особени затруднения по горски пътища и байри. В никакъв случай не става въпрос за тежък offroad, просто ми трябва нещо по-проходимо и издръжливо.
    Спрях се на този мотор поради три основни причини:
    1 - харесвам по-простите и механични неща, така както са направени от производителя, имам едно Ауди 80 1.6ТД и макар и произведено 85г все още ми служи вярно.
    2 - комбинацияа от по-малък мотор и парт тайм води до приемлив за мен разход на гориво (до колкото съм слушал и чел около 10/100)
    3 - имам познат който кара такъв Джип вече 10 години и е много доволен от него.
    Масово мнение е, че този мотор е прекалено малък за това купе и повечето хора ме съветват да взема нещо с по-мощен. За 2.5 мотора чета доста негативни коментари а за 4.0 бензин не ща и да чувам. Писнало ми е от ръчкане по газовата и разни там електроники.
    Както казах трябва ми нещо като кола за ежедневието с възможности за мърдане извън пътя и достатъчно място за обемистия багаж който возя. Шофирам доста бавно и спокойно и не ме впечатляват многото коне, а по скоро икономичността и надеждността.
    Конкретно въпроса ми е има ли някакви особености за който да следя при покупката на този модел, и как стои въпроса с подръжката и резервните части, било то нови или втора ръка?

  • #2
    От: Покупка на Cherokee 2.1 TD

    Пропуснах да попитам къде във Варна има читав майстор, който да огледа джипа преди да го купя?
    Благодаря в аванс и бира

    Коментар


    • #3
      От: Покупка на Cherokee 2.1 TD

      Я намери Таргата!
      Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

      Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

      Коментар


      • #4
        От: Покупка на Cherokee 2.1 TD

        Първоначално публикуван от CarTest™ Преглед на мнение
        Я намери Таргата!
        И си купи Ровер.
        Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
        Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

        Коментар


        • #5
          От: Покупка на Cherokee 2.1 TD

          Първоначално публикуван от Злой Преглед на мнение
          И си купи Ровер.
          Спамер!!
          Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

          Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

          Коментар


          • #6
            От: Покупка на Cherokee 2.1 TD

            Първоначално публикуван от CarTest™ Преглед на мнение
            Спамер!!



            Забравих да кажа, че чиляка много нови думи може да научи......
            Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
            Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

            Коментар


            • #7
              От: Покупка на Cherokee 2.1 TD

              Първоначално публикуван от Злой Преглед на мнение
              И си купи Ровер.
              Дъ тъ ни е апало кучи за гъзо та едвам промълви "ровер"
              Кажи "Ленд ровер дифенръд" дълъг и т.н......едно добро решение ( за търсещите лукса има и "Дискавъри").....
              0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

              Коментар


              • #8
                От: Покупка на Cherokee 2.1 TD

                Колеги, моля по-сериозно по темата!
                Освен въпросното Cherokee 2.1 td 91г. намерих и едно 94г, човека каза че има фулл тайм, климатици и разни други излишни тежести. Капело малко масло между скоростите и мотора, предполагам от семеринга на коляновия вал. Кажете скъп ли е ремонта и кое да предпочета според вас. Други марки и мотори различни от този не търся, освен това и двете са под 2500лв, които и без това трудно ще събера

                Коментар


                • #9
                  От: Покупка на Cherokee 2.1 TD

                  Първоначално публикуван от Petyo Kyurkchiyski Преглед на мнение
                  Колеги, моля по-сериозно по темата!....
                  Никой не се майтапи. Не беше казал че държиш само на "Черок", дизеловото "Диско" е по-добро отвсякъде......ъъъъъ след последния ти пост дизел и фултайм малко вероятно, колкото до мотора, сигурно става дума за 2.5 VМ ....а от него щом е с теч бягай. Може да е износен семеринг (ремонт поне 400лв) но по-често е "духащ" мотор, и там е божа работа кое колко ще издържи и на какъв ремонт ще отидеш......
                  0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                  Коментар


                  • #10
                    От: Покупка на Cherokee 2.1 TD

                    Ако искаш сериозно - търси си Голф/Пассат синхро. Чероки с този мотор едвам има сили да си придвижва къщурката по асфалта, да не говорим за баири натоварен с багаж. Мотора стар като концепция и никога не бил мислен за джип, първоначално сложен на това купе като голям компромис - с цел американците да навлезат на европейския пазар без да се налага крайни клиенти да плащат излишни мита и акцизи. Та накратко: стара, изтърмозена от предишните собственици бракма без никакъв ресурс, с издухан, непредвиден за тези цели мотор.

                    Ако намериш г-н Николов, известен тук като Тарга и ще му заговориш за този автомобил..... Първо ще ти прати за кафе, второ ще ти напсува, чак може да научиш нови думи, трето пето и десето - ще си купиш Ровер. Или Рендж или Ленд....
                    Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
                    Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

                    Коментар


                    • #11
                      За Диско съм с двете ръце, обаче под 3 бона нещо не се намират, а аз над 2.5 нямам по никакъв начин. Освен това мпс-то ми трябва спешно защото не мога да си върша работата без него!
                      Иначе разни Витари ми се мотат из главата като алтернатива, естествено дълга база за мойте нужди но там съм хептен бос.
                      Ако можете давайте съвети.
                      Благодаря...

                      От толкова ровене из нета ме заболя тиквата.
                      Смятам, смятам и все не мога да сметна. Изпадна ми и един истински американец Чероки 4.0 автоматик с монтирана газова на приемлива за мен цена . Продавача се кълнре че при леко каране харчи 13/100 газ. Питам се възможно ли е тоя звер със 186 коня да харчи толкова малко защото ако 2.1 тд харчи 8-10 нафта то бензинаовия е по изгоден. Естествено застраховката и даника са доста по-солени но те се избиват от горивото и вероятната липса на чести намеси на майстори по мотора.
                      Последно редактирано от CarTest™; 05-08-12, 20:58.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Покупка на Cherokee 2.1 TD

                        Пълна ти кутията - затова ти отговарям тук...

                        Първоначално публикуван от Petyo Kyurkchiyski
                        Здрасти,
                        Имам едно питане относно РеинджРовър 2.5 ТДИ 91г.
                        Поадднах на това http://autotrast.cars.bg/u432336, по принцип съм с две ръце за ровър пред всички останали варианти, но си мислех че под 3000 не мога да намеря. То аз едвам 2 събрах, но ако машината е добра ще се понапъна още малко. Чух се с човека и днес ше ходя да го гледам, ама като не знам какво да му гледам
                        Нямал акомулатори, каза че били 2 по 85ah иначе всичко си му работело.
                        Дай някакъв съвет ако си запознат с тези машини и кажи как са за подръжка?
                        Благодаря!
                        Здравей.

                        Точно за тези машини най-добре да потърсиш консултацията на Тарга. И ако не го запалят пред теб и не навъртиш поне 15-20 км с него - няма да го купуваш в никакъв случай. За съжаление няма как да ти помогна от дистанция, още повече че в момента съм във София..... Така че намери г-н Николов Таргата и действайте!

                        Поздрави,

                        Золтан Литковский.
                        Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
                        Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

                        Коментар


                        • #13
                          От: Покупка на Cherokee 2.1 TD

                          От тази единична снимка не може да се прецени нищо, но ако отзад пише "турбо д" - значи е с ВМ и затова е толко евтин. Иначе пише 200 тди или (най-добре) 300 тди.
                          Хубавото при Рейнджа е, че още се намират такива, ползвани за СУВ (не за гората) - търси такива с предни маски и подобни глизотии, дето изпадат веднага в гората

                          Коментар


                          • #14
                            От: Покупка на Cherokee 2.1 TD

                            Колеги, благодаря за оговорите!
                            От сутринта се ровя и според мен е с ВМ, днес ше го гледам. Иначе попаднах на добро четиво за модела http://www.range-rover-classic.com/
                            Дайте някакъв контак на въпросния г-н. Николов

                            Коментар


                            • #15
                              От: Покупка на Cherokee 2.1 TD

                              Здравей, щом си се насочил към чероки 2.1, трябва да знаеш няколко основни неща:
                              1. ТОЗИ джип ИЗОБЩО не става за скоростни или каквито и били динамични изпълнения. Всяко изпреварване си е мъка, особено по байр, всичко трябва да става по-обмислено, за не споннтанно когато ти щукне като с лека кола или бягаща джипка.
                              2. От тези НЕдинамични показатели джипката бива насилвана до краен предел за да се изцеди и всяко конче, от където следва, че почти няма двигател който да не е прегряван.
                              3. Ако е с климатик, че дори и без него и с постоянно зацепено виско пак има проблем със загряването особено по байр и когато е по-топло.
                              4. Багажника не е много голям, даже си е малкък за такъв вид автомобил, когато си в него имаш чуството че си в БТР .
                              5. Има леки недоразомения в електрическата система, но са поправими.

                              Това бяха (-) за които се сещам през вече 13те години за които го карам. Малко (+) :

                              1. Лично за мен изключително комфортен (88-94г) за тези години почри всички коли са дървета, задоволително качество и зглобка на матерялите. На 20 годишно чероки в салона му скърца само резервната гума. Ако попаднеш на такъв с кожен салон още по-добре. Тук ще добавя и климатика, който духа като хладилник МРАЗЗ , ИЗКЛЮЧИТЕЛНО лЕк волан, каръл съм над 30 различни автомобили (само европейски и японски) - абсолютно никоя няма такъв волан,(като повечето американци).
                              2. Разхода който е водещо при теб - ами около 10 градско, 8 извън 85/90, 12-15 когато е доста натоварен.
                              3. Няма електроника по двигателя, което го прави надежден където и да отидеш, защото би могъл да позъкърпиш полужението при евентуална повреда и да се добереш до вкъщи.
                              4. Доста проходим, особено ако има LSD в задния диференцял, което е доста рядко, но се среща. Цели мостове - позволяващи, лифт на окачването без особени проблеми.
                              5. ИЗКЛЮЧИТЕЛНО дебела и здрава ламарина, позинковано купе. (моето на 24г. няма 1петно ръжда където и да било)

                              Моят опит показва, че това е едно товарно конче, направено да върши работа и да стигнеш от A до Б без да се притесняваш, дали е сняг, кал, дъжд, камъни или каквото и да било. Баща ми навъртя 120 000км на черокито като за тези колометри смени 2пъти водна помпа, амортесьори, предните главини, и една турбина. Джипът беше на 115 000км. внесен от Италия ( минимум на 200к че и повече е бил). След това го остави на мен. Като млад щофьор се учех на него, доста пъти ни се е разминавало на магия , правили сме какви ли не извращения. Аз му навъртях още 60 000км.(Толко щастливи моменти не съм имал през живота си. В добро и лоше все с него съм бил.)След което в една ацка жега по един исключителен байр със спъкано кранче за климатика, изтече антифриза и БЕЗ антифриз му изгорях гарнитурата на главата. СЛед което му направихме основн ремонт, сега е пак ЧУК и има още много хляб в него. Единственото което мисля да му направя в скоро време е да му сложа ел перка пред радятора на климатика.

                              Заключение: Ако искаш товарна джипка, готова да те закара където пожелаеш (до морето, на планина, на командировка, в града), бързината и скоростта не са ти преоритет, обичаш да си чпкаш по колата - това е твоята машина. Вземи си едно 2.1 TD пък когато му вземеш душата слагаш бензинов от РЕНО (има доста колеги вече така и са суперр доволни) и решаваш проблема.

                              Важно : при покупката на такава машина (на тези години) ТРЯБВА психически да се подготвиш за много ремонти или МАЛКО, но все пак ще има ремонт. НО да знаеш,че в тези магарета има мнооого живот.

                              Поздрави:
                              Иван Стоянов !

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X