От: Не точно джип - евтино, здраво и надеждно дизелово комби?
milen_40,
Точно за Scenic-а не можеш да кажеш, че е нисък, ако и да можеш да го наречеш с доста "придобили популярност" епитети по адрес на френските коли. Ако Scenic-а за тебе е "нисък", какво да кажем за обикновено комби, каквито са всички останали леки коли, включително и Астра-та? Аз точно със Scenic-а преди време свикнах да не мисля нито отпред, нито отзад дали няма да ударя бордюра при паркиране, а и отдолу просветът му е доста добър, целия под е равен и където мине предната броня, минава без проблеми цялата кола. След него вече във всяка лека кола ми се струваше, че съм седнал на асфалта и всяка издатина на пътя е проблем. Имам дълъг личен опит с Renault /19-ка, Megane, Scenic/, всички с дизеловите двигатели, като се почне с обикновения предкамерен 1.9D, после 1.9dTi и се стигне до CommonRail 1.9dCi. Всичките ми Renault са били с торсионно окачване и за повече от 12 години на нито едно от тях не съм правил нищо по задния мост, касаещо торсиона. Сменял съм само лагер на 19-ката. Та, торсиона на Renault, поне според мен, е по-добре конструиран от този при Peugeot, където в лагерите прониква вода и е почти задължителен ремонтът на моста. Има варианти с два или с четири торсионни пръта и е сравнително дуракоустойчива система на задно окачване, като при това осигурява и приличен комфорт. За разлика от този на Peugeot /305, 206 и т.н./ конструкцията на лагерите и уплътнителните семеринги е добра, не прониква вода и единственото нещо, което може да се наложи да се сменя, са едни гумени тампони. А възможността при претоварване да счупиш торсионен прът е също толкова вероятна, колкото е и при всеки друг автомобил с окачване на пружини, при който надвишиш драстично пределно допустимия товар, а ако уцелиш и дупка на пътя...! А и превоза на съвременна електронна техника, с каквато се занимава alex_serviz, не бих оприличил на превоз на
- за тях той е писал, че си има ремарке.
А по темата - alex_serviz вече е взел решението, което го устройва - ще ремонтира двигателят на Астра-та и ще си я ползва, за което само мога да му пожелая успех!
Поздрави!
milen_40,
Точно за Scenic-а не можеш да кажеш, че е нисък, ако и да можеш да го наречеш с доста "придобили популярност" епитети по адрес на френските коли. Ако Scenic-а за тебе е "нисък", какво да кажем за обикновено комби, каквито са всички останали леки коли, включително и Астра-та? Аз точно със Scenic-а преди време свикнах да не мисля нито отпред, нито отзад дали няма да ударя бордюра при паркиране, а и отдолу просветът му е доста добър, целия под е равен и където мине предната броня, минава без проблеми цялата кола. След него вече във всяка лека кола ми се струваше, че съм седнал на асфалта и всяка издатина на пътя е проблем. Имам дълъг личен опит с Renault /19-ка, Megane, Scenic/, всички с дизеловите двигатели, като се почне с обикновения предкамерен 1.9D, после 1.9dTi и се стигне до CommonRail 1.9dCi. Всичките ми Renault са били с торсионно окачване и за повече от 12 години на нито едно от тях не съм правил нищо по задния мост, касаещо торсиона. Сменял съм само лагер на 19-ката. Та, торсиона на Renault, поне според мен, е по-добре конструиран от този при Peugeot, където в лагерите прониква вода и е почти задължителен ремонтът на моста. Има варианти с два или с четири торсионни пръта и е сравнително дуракоустойчива система на задно окачване, като при това осигурява и приличен комфорт. За разлика от този на Peugeot /305, 206 и т.н./ конструкцията на лагерите и уплътнителните семеринги е добра, не прониква вода и единственото нещо, което може да се наложи да се сменя, са едни гумени тампони. А възможността при претоварване да счупиш торсионен прът е също толкова вероятна, колкото е и при всеки друг автомобил с окачване на пружини, при който надвишиш драстично пределно допустимия товар, а ако уцелиш и дупка на пътя...! А и превоза на съвременна електронна техника, с каквато се занимава alex_serviz, не бих оприличил на превоз на
желязо, цимент, вар, тухли и др. такива ...
А по темата - alex_serviz вече е взел решението, което го устройва - ще ремонтира двигателят на Астра-та и ще си я ползва, за което само мога да му пожелая успех!
Поздрави!
Коментар