Обява

Свий
Няма добавени обяви.

За колегите фенове на 'Мириканските 4х4 - дайте акъл за возило 4х4

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • За колегите фенове на 'Мириканските 4х4 - дайте акъл за возило 4х4

    Живея в Квебек, Канада и затова и заглавието на темата ми е такова.
    Колеги, вече пуснах една тема в подфорума джип, защото в момента гледам Чероци - Грандове и обикновени.
    Ако някой от вас обаче има опит с други марки да дава акъл. Приемам всякакви съвети, идеи и предложения.
    Возилото ще ми трябва, тъй като ще започвам да уча в едно даскало, което е на 40км от града, а тук в канадско зимата си показва рогата и искам да съм сигурен, поне от към сняг, че като тръгна сутрин няма да имам дертове с прибирането вечерта.
    Сега пак карам 4х4, но е Ауди 100 Куатро. Все още читава машина, но за целта, за която търся искам нещо по-голямо, защото специалността, която ще записвам е свързана с ходене по горите, така че и това трябва да е предвидено.
    В самото начало си мислих за Форд Рейнджър или Форд Ф-150 пикапи, но се отказах от варианта пикап - искам да имам повече място седалково в колата, все пак не съм сам.
    Чувам какви ли не мнения. За момента съм се спрял на Гранд Чероки и това търся, но както знаете в едно търсене всичко е предпоследно. Кажете си мнението за Додж, за Форд, за Мазда, за дъртите Тойоти 4рънър, за Нисан Патфайндърите... Абе да обсъдим колите карани в Северна Америка, че да стигна и аз до правилното решение.
    Сумата също ми е ограничител естетвено! Колегите в подфорума Джип ме стреснаха малко и с разхода на Чероците...
    Та давайте! Вие сте!
    Благодаря на включилите се!
    Suzuki Grand Vitara, V6 2.5L

  • #2
    От: За колегите фенове на 'Мириканските 4х4 - дайте акъл за возило 4х4

    Сложен въпрос колега, а и форума май не е най-правилния. Едва ли са много колегите които да познават условията в Квебек за да те насочат правилно.

    Аз също не мога да те посъветвам, ако и да съм живял 2 години в Монреал.
    Както знаеш зимата е люта и с доста сняг, но пък се чисти и то добре. Доста сол се хвърля също и от там следва яко гниене на всичко що е на колела.
    Цената на бензина при мен удари $1.25 за литър (дизела също), та и това ще трябва да го преценяваш, ако ще я караш като ежедневна кола( 2х40 км плюс висене по някой от мостовете предполагам). Щом ще учиш всеки кинт е ценен.
    Както знаеш цената на труда (монтьорския) е скъпа в Канада, та ...., а и по спомен в Кебек не ставаше да си ремонтираш колата на улицата(тикет).

    Кое колко гори ориентировачно от тук( и да не забравиш, че зимата за да загрее от -30 С си трябва гориво)


    http://www.oee.nrcan.gc.ca/transport...search-one.cfm


    И един въпрос: Имал ли си проблем с придвижването с Аудито през изминалата зима? Ако отговора е не, може би е не лоша идея да продължиш с него докато започнеш да бачкаш и пейчека редовно започне да захранва банката. Аз лично предпочитам кола за ежедневно придвижване и джипка за уикенда. На магистралата (за Канада говоря) с кола ми е по-удобно. За Монреал имам спомен за проблем с качеството на пътната настилка(италиянската следа), та може би джипката е логичен избор.

    За в гората-огледай се какво карат местните(това само за ориентир).

    Като евтино решение-Сузуки/Гео Тракър. Малко, тясно, но пък това може да е предимство в гората(нямам и идея за какво ще го ползваш там)

    Успех
    Toyota Land Cruiser BJ70 1985
    Lexus LS430

    Коментар


    • #3
      От: За колегите фенове на 'Мириканските 4х4 - дайте акъл за возило 4х4

      Тойота.
      "Обичам България, само по една причина - защото си е моя! А иначе, кой би живял доброволно в кучи ..."

      Коментар


      • #4
        От: За колегите фенове на 'Мириканските 4х4 - дайте акъл за возило 4х4

        Първоначално публикуван от vento5 Преглед на мнение
        Сложен въпрос колега, а и форума май не е най-правилния. Едва ли са много колегите които да познават условията в Квебек за да те насочат правилно.

        Аз също не мога да те посъветвам, ако и да съм живял 2 години в Монреал.
        Както знаеш зимата е люта и с доста сняг, но пък се чисти и то добре. Доста сол се хвърля също и от там следва яко гниене на всичко що е на колела.
        Цената на бензина при мен удари $1.25 за литър (дизела също), та и това ще трябва да го преценяваш, ако ще я караш като ежедневна кола( 2х40 км плюс висене по някой от мостовете предполагам). Щом ще учиш всеки кинт е ценен.
        Както знаеш цената на труда (монтьорския) е скъпа в Канада, та ...., а и по спомен в Кебек не ставаше да си ремонтираш колата на улицата(тикет).

        Кое колко гори ориентировачно от тук( и да не забравиш, че зимата за да загрее от -30 С си трябва гориво)


        http://www.oee.nrcan.gc.ca/transport...search-one.cfm


        И един въпрос: Имал ли си проблем с придвижването с Аудито през изминалата зима? Ако отговора е не, може би е не лоша идея да продължиш с него докато започнеш да бачкаш и пейчека редовно започне да захранва банката. Аз лично предпочитам кола за ежедневно придвижване и джипка за уикенда. На магистралата (за Канада говоря) с кола ми е по-удобно. За Монреал имам спомен за проблем с качеството на пътната настилка(италиянската следа), та може би джипката е логичен избор.

        За в гората-огледай се какво карат местните(това само за ориентир).

        Като евтино решение-Сузуки/Гео Тракър. Малко, тясно, но пък това може да е предимство в гората(нямам и идея за какво ще го ползваш там)

        Успех
        Радвам се, че колега живял тук ми отговаря.
        Всеки абзац и всяко изречение за тук са казани на място. Не знам кога си тръгнал на обратно, но в момента бензина варира може би заради случая с Кадафи, но е между 1.18 и 1.35 за обикновения. А ученето ми ще бъде в едно даскало до Квебек Сити. Затова и започнах да диря джип, защото като отидох на разузнаване в градчето, където е даскалото не видях лека кола - само джипита и тракове.
        Италиянската следа все по-ясно е изразена и то не само по магистралите - повечето пътища са яко надупчени. Поне тук в Монреал де - в Квебек ми направи впечатление, че са им окей пътищата.

        Като евтино решение-Сузуки/Гео Тракър. Малко, тясно, но пък това може да е предимство в гората(нямам и идея за какво ще го ползваш там)

        Успех
        За Гео Тракър - не се бях сещал, но и интересното е, че преди прибирането ми в БГ засичах обяви, но от как пак съм тука не съм виждал и една за Тракъри... Ще проверя! Знам ги, че гният отчайващо много, но то кое ли не гние тука - сигурно съветски танк трябва да си взема, за да знам, че няма да загние ...за 2-3 години де, то след това е ясно!
        Ако се сетиш нещо друго като идея драсвай!
        Suzuki Grand Vitara, V6 2.5L

        Коментар


        • #5
          От: За колегите фенове на 'Мириканските 4х4 - дайте акъл за возило 4х4

          Първоначално публикуван от chris_vicom Преглед на мнение
          Тойота.
          4рънър ли?
          Suzuki Grand Vitara, V6 2.5L

          Коментар


          • #6
            От: За колегите фенове на 'Мириканските 4х4 - дайте акъл за возило 4х4

            Рънър, круизър - каквото излезе. Това при положение, че искаш да избегнеш чести ремонти. Естествено, ще търсиш запазен екземпляр.
            "Обичам България, само по една причина - защото си е моя! А иначе, кой би живял доброволно в кучи ..."

            Коментар


            • #7
              От: За колегите фенове на 'Мириканските 4х4 - дайте акъл за возило 4х4

              Тойота е хубаво, само дето ламарините малко са им лабави (особенно за Квебек).

              Мар4, не съм тръгнал на обратно-в западната част на Канада съм(Бритиш Колумбия).

              Имам Ленд Круизер BJ70 1985 година, с две думи фен съм(но отчитам и слабите места). Има си доволно ръжда при тукашния климат. Та с две думи, Ленд Круизер едва ли е удачен избор за тебе в момента. За да не съм голословен:
              В Канада Ленд Круизер
              40 серия е доста стара и си е по-скоро за хоби, а не за ежедневна кола
              70 серия - вкарвана е 1985 и 1986 година-та същото като 40-та
              60 серия - до 1988 (ако не се лъжа)- плътно следва другите две.
              Ако е за играчка-супер е. Частите са си скъпи, понякога отнема време за да си ги набавиш. Бензиновите си горят доволно, а дизела може да е проблемен на -30С.

              80 серия държи цени и е само бензин. Не е много разпространена. Останалите нагоре мисля да не изброявам.

              4runner - от тия има много. Моторите са бензинови. По принцип държат цена. Всичко дето е по-възрасно се продава с "типичната ръжда". Може да хвърлиш око на някои от твоя ценови диапазон да се ориентираш за какво иде реч.

              Да разбирам ли, че се местиш в столицата на провинцията?
              Toyota Land Cruiser BJ70 1985
              Lexus LS430

              Коментар


              • #8
                От: За колегите фенове на 'Мириканските 4х4 - дайте акъл за возило 4х4

                Ами поне за сега ще съм там. В столицата де...или по-скоро до нея, макар и да си вземем квартира в самата столица...
                Май още не съм се спрял на нещо конкретно. Сестра ми имаха 4рънър, та си спомням, че беше корава машина, но поне тук в близост не намирам нищо читаво дори и в завишен ценови диапазон... Всичко е много ръжда и много гнило...
                За Дискавъри - някакви впечатления?
                Suzuki Grand Vitara, V6 2.5L

                Коментар


                • #9
                  От: За колегите фенове на 'Мириканските 4х4 - дайте акъл за возило 4х4

                  Ако си доставяш частите от Англия и имаш възможност да си го поддържаш сам. Всъщност не знам какви са цените на частите и достъпността им в Канада. За цените в Англия виж подраздел Ленд Ровър - ниски са. Обаче бензиновия си харчи доволно, а дизел не зная доколко е препоръчителен при тези температури от -30.
                  "Обичам България, само по една причина - защото си е моя! А иначе, кой би живял доброволно в кучи ..."

                  Коментар


                  • #10
                    От: За колегите фенове на 'Мириканските 4х4 - дайте акъл за возило 4х4

                    Ами дизелите се подгряват за вечерта от домашната ел.мрежа. По принцип така практикуват масово, а за по-студените дни подгряват дори и бензиновите.
                    Проверих за чарковете... Скъпички са сравнено с местните джипита.
                    Мисля още...
                    Suzuki Grand Vitara, V6 2.5L

                    Коментар


                    • #11
                      От: За колегите фенове на 'Мириканските 4х4 - дайте акъл за возило 4х4

                      В Канада няма дизелов Ровър. Има американски тракове, от тия с големите мотори.

                      Аз съм с нагревател в блока на двигателя(говоря за джипката). Не съм го ползвал още(имам я от 1 година). Не ми е замръзвала нафтата в студа. До -13 С съм пробвал и пали без да ми трябва хийтъра.

                      Ако имаш място където да си ровиш по джипката, то тогава каквато и да е (стига да те кефи) ще свърши работа.
                      Аз бих си преценил разходите по бъдещата джипка(основно горивото) и тогава бих се насочил към нещо. 80 км на ден х 15-20/100(говоря за голям мотор зимно време в Квебек) са си средно 15л. Да даваш $20 на ден за транспорт докато учиш не е добра идея спред мен. Поддръжката и консумативите са отгоре върху това.
                      Знам, че е голяма краста, но понякога трябва да стиснеш зъби и да изчакаш подходящия момент.

                      Мислех да те посъветвам да се огледаш за някой "паркетник"(Рав4, CRV, някоя Кия) но ти вече си с куатро та не виждам особен смисъл. Разбира се, те са по-високи от Аудито, но ми се струва, че ти търсиш да удариш с един куршум два заека(офф и он роуд). Големият плюс при тях е, че са по-лесни откъм разходи (от гориво та до консумативи).
                      Toyota Land Cruiser BJ70 1985
                      Lexus LS430

                      Коментар


                      • #12
                        От: За колегите фенове на 'Мириканските 4х4 - дайте акъл за возило 4х4

                        Американските са читави до навършване на 5 години.След това се почва едно ходене по мъките/ремонти/ Читави са Форд Ф-150 до 98 г.Но не става за гората.Отчитайки цената за подръжка бих ти препоръчал или US made или Японец.За Гео Тракър да е произведен в Онтарио,не в Детройт.За по-евтин японец може да се огледаш в Мейн,Вермонт...Не са далече и имаш право да си го караш с US plates и канадска застраховка.
                        Поздрав!

                        Коментар


                        • #13
                          От: За колегите фенове на 'Мириканските 4х4 - дайте акъл за возило 4х4

                          Айде и аз да си дам мнението, макар че няма да е много обективно, защото съм тежко пристрастен към Jeep. За условията където си и за твоите изисквания тази марка според мен е най-доброто, което ще ти върши работа. С уточнението че американската кола трябва да е бензинова, особено за тези ширини. Не познавам в детайли поддръжката на Гранда, но поддържам Чероки на преклонна възраст (86 г.), сменяло няколко собственици и доколкото си направих труда да издиря някои от тях, успях да разбера, че е експлоатирано зверски, без много да е обгрижвано.
                          В резултат на което, по отношение на гниенето, имам само две кръпки (˜~15х15 см), по една в краката на шофьора и на пасажера до него. Всеки може да си направи изводите.
                          Комфортът също е от голямо значение и при Jeep го има.
                          Но главното преимущество, освен ниската първоначална инвестиция (особено на моделите от средата на 90 - те), е цената на частите. Понеже ми предстои леко „наджипване” гледам цените и тихичко скимтя. Завиждам на човек, който поддържа Jeep в Щатите или Канада. Отвори Рокауто например и ще видиш за какво говоря, при това гледам само части произведени на същия континент.
                          По отношение на Ремонтните услуги – нямам представа от цени, но има страшно много клубове на марката, където се работи на взаимопомощ.
                          Минуси. При Черока – Според мен само един (като не смятаме по-сериозните офф-роуд изпълнения) – Заради леката задница при мокри, кални и снежни настилки обича да върти дупето, нещо, с което се свиква и овладява с малко каране.
                          И макар да предпочитам Чероки, май твоят джип ще да е Гранда.
                          Каквото и да избереш, ти пожелавам да не те оставя на пътя, че там където си се установил идва хладничко.
                          JEEP CHEROKEE '86 XJ 4.0

                          Манол Денев

                          Коментар


                          • #14
                            От: За колегите фенове на 'Мириканските 4х4 - дайте акъл за возило 4х4

                            Първоначално публикуван от goshko-loshko Преглед на мнение
                            ...За по-евтин японец може да се огледаш в Мейн,Вермонт...Не са далече и имаш право да си го караш с US plates и канадска застраховка.
                            Поздрав!
                            Не съм сигурен как точно може да стане това с щатски номер и канадска застраховка за кола на канадски резидент в Квебек.

                            Приятелско семейство спечели зелена карта за САЩ в същата година когато минаха процедурата за Канада. Установиха се в САЩ, но за всеки случай решиха да прескочат и до Канада за да си вземат перманент резидент картите. Пътуваха със собствената си кола, и при влизане на канадска територия на границата представиха доцументите за перманент резидент. Всичко е ОК до момента когато митническия служител им съощава, че ако влязат с колата ще трябва да платят каквото се дължи за внос. Изглежда за митничарите не съществува опцията канадски резидент с американска кола(регистрация) на канадска територия. Може би има начин с плащане на депозит гарантиращ, че ще я изкараш от Канада(временен внос).
                            Втория момент е със застраховката. Доколкото съм запознат за Квебек, "гражданската отговорност"(това дето е задължително за всички) е от две компоненти. Едната е имуществената застраховка и тя се прави при частен застраховател. Втората е "Accident Victim" и покрива нараняванията, смърт и т.н. Тя е част от таксата за регистрация която се плаща всяка година в Квебек. Плаща се на държавната агенция която се занимава с регистрациите.
                            Ако успееш да си усигуриш задължителната имуществена застраховка през частен застраховател, то как ще стане номера с втората част-тая за нараняванията? Не ми се чете да разгледам как това е уредено от американска страна. Едва ли регистрационния режим на щатовете Мейн и Вермонт ще допуснат да не се плаща задължителна застраховка(след като си с тяхна табела)

                            Сайта на кебекарския КАТ
                            http://www.saaq.gouv.qc.ca/en/index.php

                            Това май стана много дълго и не е много по темата. Колите в САЩ са по-евтини и в някой случаи си заслужава да се вкара от там. Подозирам, че Map4 още няма канадски паспорт и ще трябва да си вади виза ако иска да отскочи на юг.

                            Сайта на организацията в Канада занимаваща се с регистрацията при внос на коли от САЩ
                            http://www.riv.ca/ImportingAVehicle.aspx
                            Toyota Land Cruiser BJ70 1985
                            Lexus LS430

                            Коментар


                            • #15
                              От: За колегите фенове на 'Мириканските 4х4 - дайте акъл за возило 4х4

                              Първоначално публикуван от vento5 Преглед на мнение
                              Не съм сигурен как точно може да стане това с щатски номер и канадска застраховка за кола на канадски резидент в Квебек.

                              Приятелско семейство спечели зелена карта за САЩ в същата година когато минаха процедурата за Канада. Установиха се в САЩ, но за всеки случай решиха да прескочат и до Канада за да си вземат перманент резидент картите. Пътуваха със собствената си кола, и при влизане на канадска територия на границата представиха доцументите за перманент резидент. Всичко е ОК до момента когато митническия служител им съощава, че ако влязат с колата ще трябва да платят каквото се дължи за внос. Изглежда за митничарите не съществува опцията канадски резидент с американска кола(регистрация) на канадска територия. Може би има начин с плащане на депозит гарантиращ, че ще я изкараш от Канада(временен внос).
                              Втория момент е със застраховката. Доколкото съм запознат за Квебек, "гражданската отговорност"(това дето е задължително за всички) е от две компоненти. Едната е имуществената застраховка и тя се прави при частен застраховател. Втората е "Accident Victim" и покрива нараняванията, смърт и т.н. Тя е част от таксата за регистрация която се плаща всяка година в Квебек. Плаща се на държавната агенция която се занимава с регистрациите.
                              Ако успееш да си усигуриш задължителната имуществена застраховка през частен застраховател, то как ще стане номера с втората част-тая за нараняванията? Не ми се чете да разгледам как това е уредено от американска страна. Едва ли регистрационния режим на щатовете Мейн и Вермонт ще допуснат да не се плаща задължителна застраховка(след като си с тяхна табела)...
                              Става!Проверено.Да не влизам в подробности.Ако колегата реши да постъпи така ще му обясня подробно как става/легално/. Щатските рег.табели са отделно от застраховката.30-40 долара на всеки 2 години.Не във всеки щат е едно и също.В Ню Йорк на пример трябва да представиш застраховка за рег.В Мейн не е така и т.н...Аз карах едно Ауди с кебекарски номера/купих го в Канада/ в САЩ повече от 3 години.И така става....
                              Поздрав!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X