Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Джип за експедиции

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Джип за експедиции

    Здравейте, от известно време следя форума, но не съм писал до сега. Сигурно има теми по въпроса, но тук информацията е необятна, а и на мен от задължения не ми остава много време.

    Преминавам директно към темата, от известно време замислям да променя коренно живота си подтикван от нестихващото желание да пътувам. С наближаването на новата година реших да се активирам малко, започнах да изчиствам концепцията си за системни експедиции по света. В момента търся и организации, които организират и пътуват групово на експедиции в Африка, Малайзия, Китай, Русия, Казакстан, както и по-студените места - Финландия, Норвегия, Канада, Аляска, дори северен полюс и Антарктика. Намерих едни германци - offroadkangaroo.de. Имат хубави клипове, които ме запалиха още повече. Ако имате на разположение данни за подобни организации бих бил признателен да ги споделите.

    И така се стига на най-важната част - закупуване и подготовка на оффроуд автомобила, с който ще се осъществяват пътуванията. От известно време съм хвърлил око на няколко модела: Митсубиши Паджеро 1 ген (евентуално втора), Тойота Ленд Крузер 70 (84-89 ако не се лъжа), Мерцедес Г-класа, Ленд Роувър Дифендър. Автомобила трябва да е дизел, с ръчни скорости, желателно с климатик.

    Тук вече идва времето да се консултирам с вас. По начален замисъл смятам да не надвишава 5000-5500 лв. самия автомобил. Разглеждайки обявите за тези пари се вреждат 3-4 Паджерота и един Ленд Крузер.

    Тук идва основния ми въпрос - повече ми допадат късите бази, по-леки изгледат, по-пъргави и смятам че ще мога да я ползвам и за всекидневна употреба, което не ми се вижда реално с Паджеро дълга база например, просто е много огромна и тромаво изглеждаща за мен. Но друг фактор е изключително важен - дългата база евентуално може да се пригоди да се спи вътре в нея, а не в палатка, монтирана на покрива, както планирам. Все пак за мен е по-конфорно и безпасно да съм в автомобила, има метал и стъкло, който да те предпазват докъто спиш.

    Ще съм благодарен на мнения относто избора на возило, модикацията, екипировката му, както и личната ми подготовка за подобни начинания.

    Също така планирам да направя закачен на мястото на теглича носач за ендуро мотор, нещо подобно: http://www.sportutilitytrailers.com/...ike-rack-1.htm. Би ли тежало прекалено на джипа при преходи в пустиня, гори и екстремно кални местности? Би било хубаво да имам резервен транспорт, както и допълнително забавление.

    Благодаря предварително за обърнатото внимание и поздрави.

  • #2
    От: Джип за експедиции

    Ще се отчаяш. Къса база, която да става за ежедневна употреба, но и за експедиции по посочените дестинации е като - да си купя ракета за до луната, но неделя да ходя с нея и до село.

    За посочения бюджет можеш да купиш Витара, с която евентуално да отидеш до Лозен планина (ако си от София) и то като си я огледал предварително, но не и до Африка.

    С две думи - посочените параметри, очаквания и планове са тотално несъвсместими.

    Коментар


    • #3
      От: Джип за експедиции

      Първоначално публикуван от ForestAnimal Преглед на мнение
      Тук вече идва времето да се консултирам с вас. По начален замисъл смятам да не надвишава 5000-5500 лв. самия автомобил. Разглеждайки обявите за тези пари се вреждат 3-4 Паджерота и един Ленд Крузер.
      Това бюджет за самото придобиване на автомобил ли е ? Или смятате и подготовката/сервизирането в тази сума ?

      Коментар


      • #4
        От: Джип за експедиции

        Ако все пак имате малко свободно време има много какво да се прочете тук. Ето например една идея близка до първоначалните условия - TLC73, 4.2 дизел (от най-добрите), по-къса от "дълга база", по дълга от "къса" http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=28879 Опирайки до бюджета обаче, нещата които сте описали наистина са доста несъвместими, освен ако: 1. Имате оборудван гараж, перфектни умения и много свободно време да вземете "нещо" и да го направите сам. 2. Планирате "хипарско" пътуване, с "нещо" което правите, поправяте, продавате или оставяте където и както реши съдбата. Иначе варианти има много но около 10 к лв са минимум за автомобил и още толкова за подготовка (ревизия, ново окачане, гуми, лебедка, малко аксесоари и парите свършват).
        Technical Rescue Direct - life lies in courage
        http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

        Коментар


        • #5
          От: Джип за експедиции

          Здравейте и благодаря за бързите отговори. Няма да се отчайвам и ми е ясно, че бюджетите са големи. Yaro разбирам, че съм със смехотворен бюджет, но не искам да пилея повече време от живота си, ако трябва ще събирам малко по малко. Всекидневната употреба явно може и да отпадне. Иначе до Лозен планина стигам с един самурай или уаз с който мога да разполагам от време на време, Венци, 5000-5500 е само за придобиване на автомобила, Айсрънър, изчестох внимантелно всички проекти от конкурса за автомобил за експедиция, този е най-близък до моя случай, аз и погледнах тези три обяви последните дни: ........... линкове към Мобиле, НЕ ! 2.5 дизел добър вариант ли е? Имам възможност да разполажам с оборудване и помощ от екип в два сервиза в София по темата с правенето сам. Перфектни умения нямам. В единия сервиз, който е до нас и са ми по-близки хората подготвят и сервизират от три години джипове на картофрафи, основно уаз-ки, та нядявам се имат вече достатъчно опит. 2.5 дизел добър вариант ли е? Паджеротата не са ли подходящи? В една от темите прочетох като популярност за части тойотите са най-добрия вариант.
          Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 16-12-10, 20:04.

          Коментар


          • #6
            От: Джип за експедиции

            Първоначално публикуван от ForestAnimal Преглед на мнение
            Здравейте, от известно време следя форума, но не съм писал до сега. Сигурно има теми по въпроса, но тук информацията е необятна, а и на мен от задължения не ми остава много време.

            Преминавам директно към темата, от известно време замислям да променя коренно живота си подтикван от нестихващото желание да пътувам. С наближаването на новата година реших да се активирам малко, започнах да изчиствам концепцията си за системни експедиции по света. В момента търся и организации, които организират и пътуват групово на експедиции в Африка, Малайзия, Китай, Русия, Казакстан, както и по-студените места - Финландия, Норвегия, Канада, Аляска, дори северен полюс и Антарктика. Намерих едни германци - offroadkangaroo.de. Имат хубави клипове, които ме запалиха още повече. Ако имате на разположение данни за подобни организации бих бил признателен да ги споделите.

            И така се стига на най-важната част - закупуване и подготовка на оффроуд автомобила, с който ще се осъществяват пътуванията. От известно време съм хвърлил око на няколко модела: Митсубиши Паджеро 1 ген (евентуално втора), Тойота Ленд Крузер 70 (84-89 ако не се лъжа), Мерцедес Г-класа, Ленд Роувър Дифендър. Автомобила трябва да е дизел, с ръчни скорости, желателно с климатик.

            Тук вече идва времето да се консултирам с вас. По начален замисъл смятам да не надвишава 5000-5500 лв. самия автомобил. Разглеждайки обявите за тези пари се вреждат 3-4 Паджерота и един Ленд Крузер.

            Тук идва основния ми въпрос - повече ми допадат късите бази, по-леки изгледат, по-пъргави и смятам че ще мога да я ползвам и за всекидневна употреба, което не ми се вижда реално с Паджеро дълга база например, просто е много огромна и тромаво изглеждаща за мен. Но друг фактор е изключително важен - дългата база евентуално може да се пригоди да се спи вътре в нея, а не в палатка, монтирана на покрива, както планирам. Все пак за мен е по-конфорно и безпасно да съм в автомобила, има метал и стъкло, който да те предпазват докъто спиш.

            Ще съм благодарен на мнения относто избора на возило, модикацията, екипировката му, както и личната ми подготовка за подобни начинания.

            Също така планирам да направя закачен на мястото на теглича носач за ендуро мотор, нещо подобно: http://www.sportutilitytrailers.com/...ike-rack-1.htm. Би ли тежало прекалено на джипа при преходи в пустиня, гори и екстремно кални местности? Би било хубаво да имам резервен транспорт, както и допълнително забавление.

            Благодаря предварително за обърнатото внимание и поздрави.
            Колега,трябва да събереш още доста пари за да пътуваш спокойно натам на където си насочил погледа си. Поне още толкова за едно Митцибиши-Спорт ,евентуално.

            Коментар


            • #7
              От: Джип за експедиции

              Първоначално публикуван от ForestAnimal Преглед на мнение
              ...
              2.5 дизел добър вариант ли е...
              Ще ходиш на край света, а задаваш такива въпроси.
              2,5 на 20 години ще те предаде, на Тойота пък съвсем.
              Прочети малко за джипките.

              Коментар


              • #8
                От: Джип за експедиции

                Топлата вода е открита отдавна:
                1.ТЛК 75,76 78 хеви дути серията
                2.Дефендър 110 или 130
                3 Нисан Патрул дълъг 4,2

                Климатик няма да ти трябва, но печка няма да ти е излишна.

                И трите коли искат доработка.
                С тоя бюджет няма да стане.
                Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

                Коментар


                • #9
                  От: Джип за експедиции

                  Дам за тези пари джип няма как да се подготви. Но пък хора обикалят света и с Мини, Бийтъли и кво ли не... така, че можеш и да не пътуваш с джип.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Джип за експедиции

                    Това чете ли го- http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=54122 -Радо вече мина по твоя път.
                    Онзи,който не слуша съвети е обречен да слуша упреци.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Джип за експедиции

                      Тези 70-ки определено няма да стават за спане в тях както и да го въртиш. Изобщо, ако няма да пътуваш сам мястото за багаж ще е крайно недостатъчно. Тойота 70 има много добри версии, не точно тези разбира се, но дори и те не са за дълги експедиции. Въпреки всичко не си пести труда да се обадиш на тези продавачи и да отидеш да ги разгледаш. Това ще ти даде доста по-лична представа от четенето на мъдрите ни писания. Изобщо обаждай се на оферти и ходи да гледаш и пробваш. Ако не те е страх от правене, за 5-6 000 може да вземеш нещо с което да си играеш Няма да е нито '78 нито Патрул 4.2, но като за начало... Дай си поне месец за гледне, дори да ти "хареса" първото в което седнеш. Чети, пиши, но и гледай и пробвай на живо. На снимка е друго
                      Technical Rescue Direct - life lies in courage
                      http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

                      Коментар


                      • #12
                        От: Джип за експедиции

                        Имам подходящ автомобил за теб напълно подготвен за това което искаш да правиш, ТЛК 78 с 4,2 TD давам ти го без пари 30 000лв. подготовката му ми е излязла 55 000лв. Този бюджет от 5 000лв който споменаваш стига само за преден и заден блокаж на диференциалите, другото няма да го коментирам.
                        Последно редактирано от Явор-Vromos.com; 16-12-10, 21:37.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Джип за експедиции

                          До тук надявам се ти става ясно, че трябва да забравиш за Тойота и Нисан.

                          Прегледай, Дискавъри 1 с 200tdi. За тези пари ще се вмъкнеш и ако не залиташ към лебетки, блокажи и т.н. може и да се впишеш към 10те бона.

                          Какав опит имаш с пътуванията в чужбина ? Какви сметки си правиш относно самото пътуване ? разход ? спане ?

                          Тук бях започнал една тема, но смених концепцията
                          http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=28854
                          Последно редактирано от Венци- малкия; 16-12-10, 21:37. Причина: допълване

                          Коментар


                          • #14
                            От: Джип за експедиции

                            Пример :
                            Диско 1 - 4500лв
                            Комплект съединител - 65 паунда
                            ЛИНК

                            Окачване +2 in - 230 паунда
                            ЛИНК

                            Гуми - 1500 лв 5бр БФГ АТ.

                            Брони, багажник и степенки - тук не знам колко струват.
                            Да речем към 500лв, че няма да плащаш за работа.

                            Обслужване и ремонт на текущи проблеми , сложи го кръгло 3 000 лв.

                            И до тук сме над 10 000лв. И имаш кола с която криво-ляво може да пътуваш из България.

                            Сигурен съм, че дори тези сметки са "криви" и че подбраните части са
                            калпави. Колегите с Дискавъритата могат повече да кажат.
                            Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 29-12-10, 19:20.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Джип за експедиции

                              Първоначално публикуван от ForestAnimal Преглед на мнение
                              Здравейте...
                              Здрасти и добре дошъл!

                              Преминаването от "липса на време поради задължения" към "системни експедиции по света" е предмет на отделна тема.
                              Особено ако имаш работеща рецепта и я продаваш за що-годе нормални пари.


                              Организаците, които "организират и пътуват групово на експедиции в Африка,
                              Малайзия, Китай, Русия, Казакстан,
                              както и по-студените места - Финландия, Норвегия, Канада, Аляска, дори Северен полюс и Антарктика"

                              в повечето случаи предлагат и автомобили подготвени за тази цел, съпорт през цялото време и т.н.
                              Аз поне не виждам пътуване, в която и да е от изброените дестинации,
                              което да е по-евтино като разход от бюджета ти за автомобил,
                              камо ли чрез фирма организираща го.
                              За тези през океан е и напълно безмислено да подготвяш автомобил тук.


                              Според мен с този бюджет за автомобил, въобще не търси джип.
                              По нещо евтино, непретенциозно и просто от класа на леките автомобили и бусовете става за:

                              Африка /по асфалта/
                              Русия,
                              Казахстан,
                              Финландия
                              Норвегия

                              За Малайзия, Канада и Аляска - кола под наем и парите в джоба, ама повечко пари.


                              За Северен полюс и Антарктика, предполагам се шегуваш.
                              Мога да те запозная с човек, който е бил седем пъти на нашата база в Антарктида, но после си купувай хапчетата сам.


                              Ако за теб автомобила е "метал и стъкло", то помисли и с какво върви,
                              как се смазва, къде се сипва и каква охл. течност,
                              какво се случва когато вали.... и още хиляда такива незначителни неща.

                              От друга страна - при добро желание, няма невъзможни неща!!
                              Света почита смелите! Първата стъпка е най-важна!
                              Клишета, ама верни.

                              Поне си попаднал на точното място!

                              п.п.
                              м/у другото на колко години си?
                              може и на ЛС.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X