Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Меша маслото и водата ?! Защо?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Това да се прекарат резбите на шпилките не ми се струва добра идея.
    Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

    Коментар


    • #17
      Петков,как се оправи с теча...как запуши язвата?

      Коментар


      • Mais
        Mais коментира
        Редактиране на коментар
        Отвий пробката. Остави я да се изтече бозата(може да промиеш с бензин). После я завий на място. Напълни блока до ризите с вода. На сутринта провери дали има вода в картера . Ако има (да пази Господ) ще ти помагаме да решиш проблема. Ако няма ..ти си знаеш..

      • kameno karp
        kameno karp коментира
        Редактиране на коментар
        Преди 30 години технологията беше - наваряване и престъргване на сруг. Сега има достатъчно подходящи лепила, та става много по-бързо и по-лесно.

    • #18
      Резбите се почистват с телена четка. Занаят съм Учил от баща ми. Той беше механик в един горски резерват. Израсъл съм сред газки , уазки , зилове , но предприятието беше към бившото УБО имаше и японски и немски машини. Баща ми беше манияк да изпипва детайлите (може би защото за разлика от други места в тази "стопанска организация" за всяка издънка се търсеше персонална отговорност). Като дете бях абониран за вестник "Авто мото свят" още си ги пазя всички броеве от 1978 до последния брой. От време на време ги препрочитам ( ей така от носталгия ). Удивлявам от професионализма на журналистите тогава. Имам уникална библиотека с техническа литература за техническо обслужване примерно от Газ -51 до най съвременни автомобили. И на съвременния автомеханик би му било от полза да прочете ръководството примерно за обслужване на Газ - 20 Победа. Най малкото , което би налучил , какъв е алгоритъма за търсене на повреда , защото четенето на форуми е като стрелба в тъмна нощ по черна котка примерно .

      Коментар


      • #19
        Колеги,почистено е всичко с мини шлайф на 16 000 об.мин. резбите не бих ги пипал,даже на гайките и шайбите не им сменям местата...всичко е до блясък.бозата съм я източил и налях старото масло с газ за горене(от предното разглобяване и почистване си запазих старото масло мешано с газ от цилиндрите) да промия и като сипя новото след 100-200 км. пак ще го сменя.Тези работи са ясни,но това което каза Петков ме заинтригува-мини пукнатина или мини язвичка...напълно възможно сигурно...

        Коментар


        • petkov_bb
          petkov_bb коментира
          Редактиране на коментар
          Под контакта с медните пръстени се оформят язвите (на блока). Обясних и каква е технологията на диагностиката. След локализирането ще продължим.

      • #20
        За да не си отваряш излишна работа , напълни блока с гореща вода и ще разбереш ...имаш ли пукнатини или нямаш

        Коментар


        • #21
          Здравейте мОмци ! Да ви кажа за моята одисея с ремонтите...оказа се,че главата е била хлабава.След 30л. изгоряна газ на място и 50км. изминати все още(и слава на Бога) не е омешала и дано да си е така,че ме побърка тая уазка.Значи книгите за ремонти на уаз много ми помогнаха и без тях нямаше да се оправя,НО с тези 7.8кгс.м (стягането на главата) да си гледат работата братушките - стягайте на 10Nm ,ОСОБЕНО дебелата гарнитура (аз поне така направих) и се не бойте.Говорих си и с двама стари майстори на уаз и ми викат абе какъв динамометричен ключ - стегай с тръбата яко Засега минавам метър въпреки двойната работа,но дано да не е от под ризите,че тогава съм пътник...ама то след още някой километър ще си покаже.Иначе уаза стана чук...работи като стар часовник,отдолу всичко е боядисано,2 стартера -малък и голям тотално възтановени,всички фуги и дупки са запълнени(а бяха ужасно много-само кабината глътна една кутия KS-50 на CarSystems и една туба силикон),спирачна помпа,втулки на педалите и какво ли още не,но съм най-горд от себе си с възтановяването на предните амортесьори-жабкови от старите.Разглобих ги на съставните им части-единият имаше следи от масло,но другият беше тотално ръждясал и изглеждаше за боклука,но след 2 дни шкурене,промиване и раздвижване ги направих чисто нови! Но това си е за отделна тема,ако някой го интересува,понеже четох в една тема,че имаше спор за маслото в амортесьорите-кинеманетичен вискозитет и т.н....да ви кажа,че всички изброени масла във въпросната тема не стават.Единственото масло на пазара у нас отговарящо на АЖ-12т по всички показатели(понеже някои се доближаваха) е Txaco Rando HDZ 15 и то се продава САМО във туби по 20л,но намерих един пич,който имаше отворена туба и ми каза,че съм късметлия понеже по принцип не отварят...има и други масла,но у нас никой не ги внася.Благодаря на всички за съветите,а ако и аз мога да съм полезен на някой да пише...имам ужасно много снимков матриал на всичко,което съм си правил.Пускам малко снимки на амортесьорите - предполагам на някой ще му е интересно...аз поне такава гад не бях виждал,а камоли ремонтирал.
          Прикачени файлове

          Коментар


          • BENZBOSS
            BENZBOSS коментира
            Редактиране на коментар
            Е това е Любов

            Късмет и да те слуша много,стискам палци

          • Ясен
            Ясен коментира
            Редактиране на коментар
            Тия жабешки амортисьори ако я правиш за изложба е добре, ако е за каране и работа просто наший телескопични, за да работят.

          • anvil
            anvil коментира
            Редактиране на коментар
            Първоначално публикуван от anvil Преглед на мнение
            Здравейте мОмци ! Да ви кажа за моята одисея с ремонтите...оказа се,че главата е била хлабава.След 30л. изгоряна газ на място и 50км. изминати все още(и слава на Бога) не е омешала и дано да си е така,че ме побърка тая уазка.Значи книгите за ремонти на уаз много ми помогнаха и без тях нямаше да се оправя,НО с тези 7.8кгс.м (стягането на главата) да си гледат работата братушките - стягайте на 10Nm ,ОСОБЕНО....
            ВАЖНО...и тук да напиша за да не подведя някой,че тови си е много важно !!! ...да се разбира 100Nm или 10кгс.м.- пропуснал съм една нула

        • #22
          Яска,да ти кажа като ги напълних и ги сложих на менгемето едвам ги бутам от от край до край-супер стегнати са особено на горе.Като ги сложих все едно едно друга кола егати разликата.За сега държат и съм много доволен (сигурно понеже досега е нямало никакви),но докато бачкат ще си ги карам.Скоро ще свалям и задните и ще видя и там как е положението,ама как да е...същата работа сигурно.По принцип ще ги сменям по-на там,но засега така ще вози...както викаше един Тая люлка така люля

          Коментар


          • #23
            Първоначално публикуван от anvil Преглед на мнение
            Значи книгите за ремонти на уаз много ми помогнаха и без тях нямаше да се оправя,НО с тези 7.8кгс.м (стягането на главата) да си гледат работата братушките - стягайте на 10Nm
            Грешка - исках да кажа 100 Nm или 10кгсм...

            Коментар


            • #24
              Колеги,за мен проблема вече е ясен...след 2000км изминати няма течове и не меша-само главата е била хлабава.Не е от ризите.Да си гледат работата с тези 7,8кгс.м. братушките - под 10кгс.м. вече НЕ стягам !

              Коментар


              • Ясен
                Ясен коментира
                Редактиране на коментар
                Около 10 глави съм стегнал, аз не съм професионален монтьор и нямам и амбиции.

                Нито една от тях не е протекла.


                То пък голямата сложнотия, да прочетеш инструкцията и да я спазиш - и о, чудо - тия дето са я писали май са знаели какво правят.

              • Kirilpm
                Kirilpm коментира
                Редактиране на коментар
                "Около 10 глави съм стегнал...."

                Силно ме съмнява, че половината си ги стягал на маса или във форума, ама айде ще повярвам.

                Та като стегна десет глави не срещна ли поне една, в чиято инстукция да има стягане по два начина - пример 30 - 60 - 120 нм или 30нм + 2х90 градуса? Всяка читава гарнитура идва с инструкция за стягане, щом твърдиш че ги четеш не вярвам да не ти е направило впечатление.Та тези, за които се дават два варианта задължително със стреч болтове ли са или не?

                Някъде някой беше писал, че стреч болтовете (пак тия дето се стягали последно на градуси) задължително се сменяли, е мнозина производители, начело с мерцедес не смятат така, а дават максимална дължина.

              • anvil
                anvil коментира
                Редактиране на коментар
                Сигурно не е протекла,понеже не е била на УАЗ ...за протокола само на моя двигател и 21 са 11мм шпилките,а 12мм са на волгата.

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X