Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Меша маслото и водата ?! Защо?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Меша маслото и водата ?! Защо?

    Привет колеги! От 3-4г. съм горд собственик на УАЗ 452 Буханка...била е военна Топопривязчик УАЗ-452Т.Мечта ми е още от казармата и най-накрая намерих уникално запазена военна машина(била е строева...още и стоят буквите на вратите С) с уникално запазени ламарини и доста занемарена технически.Препипал съм я цялата освен мостовете,скоростите и раздатката.Почти всичко съм сменил(гуми нови,съединител,маховика,цялата спирачна система-помпа,цилиндърчета и т.н.Преди 900 км. свалях главата носих я да и теглят една стружка(беше крива),напаснах си клапаните,имаше скъсана шпилка и я носих с електроерозия да я вадят и след 300 разправии я направих като нова.Уазика стана чук,но след 900 км.ми омеша маслото и водата!!!(след 100км. щях да притягам главата и да регулирам клапаните повторно).Айде всичко долу на ново,но като я занесох на шлайфиста ми каза,че не е била крива..???!!!Другото важно е,че като свалях главата ми се стори,че я развих доста лесно!Възможно ли е главата да е била хлабава и как омеша маслото и бозата Тези дни ще я боядисвам цялата от долу...изчистих под калниците и шасито-мазана е с битум,а под него цялото купе е с червения оловно цинков грунд-ламарината е Чисто новааа.Взел съм на КарСистемс хубави битум влакнест и още няколко неща и ще я правя нова,но това където ми омеша маслото и водата ме притеснява и ще съм благодарен,ако някой пусне жокер дали е била хлабава главата...случвало ли му се е на някой?

  • #2
    Провери тапите на главата. На ужаската най-вероятно са железни и може да е прогнила някоя.
    Тука трябваше да стои една умност, ама по-насетне ще спиша някоя.

    0034 605 82 41 87, 0897 34 28 58

    Коментар


    • #3
      Сегашните гарнитури са некакви страшни боклуци. Търси стара отнякъде. Ао не намериш слагай новата, пали да поработи 20-30 мин. и притегни пак. Ще видиш че за да достигне зададения момент ще направиш по 1/2 - до 1 оборот на гайката.
      Три дена глупави експерименти икономисват половин час четене!

      Коментар


      • #4
        Кои тапи колега...отзад на главата има една широка тапа,но тя е за водата и съм я сменил...там скъсах шпилката,като я свалях...за други тапи не се сещам?главата е 21 не е 24

        Коментар


        • #5
          Гарнитурата и предишната и тази специално съм слагал от по-старите и дебели с графит...не е тънката и със червения силикон умишлено.намазах я с графитна грес тънко преди да я сложа,но май си е била хлабава...ризите са над блока прилично и мисля,че не от пръстените под тях...не знам полудявам вече...ти го правиш то не става..и кои са тия тапи на главата?

          Коментар


          • #6
            При положение че си отвил лесно болтовете не разбирам каква е чуденката.

            Относно "влакнестия битум" - нищо битумно не е качествено, затова и ако в модерна кола някъде има битум, то е лепен за шумоизолация по интериора/вратите, а всичко останало е полиуретан. Бутима изсъхва, става твърд и се напуква.
            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

            Коментар


            • #7
              Понеже си е мазана с битум(от време оно),затова пак се спрях на битум да не се бият материалите и да не стане фал.Спрях се на тези,понеже не ми се занимава с гръцките мазила и си мислех,че е най-доброто...ако знаеш нещо по-добро казвай или друг вариант.Няма грам ръжда и просто на някои места се е напукал и обелил стария битум и отдолу си е червения грунд...изчегъртал съм до здраво и нищо вече не пада.С какво ще е най-добре да мажа и да не се бие с със стария битум.Тези съм ги взел вече...и благодарности на отзовалите се
              https://carsystembg.com/bg/antikor-b...t-ks-100-1-147
              https://carsystembg.com/bg/antikor-bitum-ks-500-1-149
              https://carsystembg.com/bg/uplatnite...etka-ks-50-617

              Коментар


              • #8

                Коментар


                • #9
                  Докато не махнеш всичкото старо покритие, нищо не правиш.

                  За битума - казах ти вече. Няма качествен такъв. Всичките се напукват, кои по-бързо, кои по-бавно, но крайния резултат винанаги е напукване.
                  Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                  Коментар


                  • #10
                    Прекарай резбите на шпилките, Направи дебели шайби. Отворите за шпилките на главата ги почисти с свердло , а от горната страна, където лягат шаибите почисти с конусно бордче. Отрежи тръбата на ауспуха и сложи мека връзка( тръбата упражнява постоянен натиск (напъва главата )). Почисти до блясък повърхността на блока и провери за язви. След всичкото това затегни главата поне на 5 етапа . Примерно 20, 40, 60 и 80 нютон метра и след час я опъни с още 15 градуса. И тогава ще си напрвил работа, всеки един компромис ще ти се наложи да я повториш и потретиш работата.

                    Коментар


                    • #11
                      Благодаря ти Mais...ще затягам значи Яко.От всичко което казваш само не съм сложил по-дебели шайби и съм стягал по книгата за ремонт-на два пъти:първо на 7.3 и втория път на 7.8 кгс.м.! Обаче 7.8кгс.м. са равни на 76.49 Nm което е по малко от 80 (при това с динамометричен Топмастър,а не Гедоре например) и сигурно не е точен...знам ли.Всичко съм сменил:нови гърнета-нова тръба(специално ходих в М Комлект да ми греят новата тръба да пасва перфектно на планката на скоростите и да няма ама грам напрежение-точно да не натиска главата-всичко стреля за 30лв !)минах на новите гърнета с по-голямо Ф и сложих задно резонаторно -не е от гърнето сигура ! Главата съм я направил,като нова... със шабър съм взел фаски на всички отвори-имаше шупли преди това всичко,което съм пипнал е като ново-няма нагари и отлагания.Ще стягам на 80 нм и това е...моята компетентност се изчерпва до тук...освен да стягам по-яко друго не се сещам

                      Коментар


                      • KingofROAD
                        KingofROAD коментира
                        Редактиране на коментар
                        Колега, притегни главата на 2 или 3 етапа до 80Нм. Изчакай ако можеш поне 2-3 часа (може и половин-един ден) и след това провери притягането. Без да палиш двигателя. Ако има отпускане, притегни пак до 80Нм. Аз по този съм притягал ладова глава. И със запас. Имаше улягане и отпускане на болтовете. След 500-1000км. при последваща проверка нямаше нужда от притягане...

                    • #12
                      не е да съм я претупал да кажеш... и пак омеша бозата

                      Коментар


                      • #13
                        "Силата на дребните датайли е в това , че са много". Ремонта на УАЗ е за търпеливи и внимателни майстори. Всеки компромис по веригата води до последващо повторение ремонта. Руските машини се ремонтират трудно , защото резервните части са извън стандарта,. Ако има от къде да вземеш медна смазка намажи тъъъъъъънко гарнитурата , смажи резбите и шайбите с течна грес напред ..бавно и внимателно . Да ти кажа аз преди да я затворя бих напълнил блока с вода. Оставям го примерно 12 часа . Отвивам пробката и ако няма вода ..затварям главата. Най смешното е , че новите двигатели вече са с алуминиеви блокове и като си правил някога уазки опита помага и за тях

                        Коментар


                        • #14
                          Човек аз съм болен по тази техника...онзи ден си поръчах греси за над 70лв. и само медна смазка не си взех...ти ме приби...защо медна? имам щрус,гой54,циатим 201,графитна,литол 24,Beslux kompex alfa 2 ,Beslux contact L-3s за ел. контакти ,а ти ме застреля с тая медна грес.Онзи ден,като си избрах греси четох,че медната я дават против заклинване...защо медна? И да...и аз съм по детайлите и не бързам.Искам като пипна и да не минавам от там повече и затова много ме ядоса тая ужаска-колко време,пари и труд съм хвърлил и...боза накрая...кисела

                          Коментар


                          • Mais
                            Mais коментира
                            Редактиране на коментар
                            Медната смазка е топлопроводима....

                          • kbot
                            kbot коментира
                            Редактиране на коментар
                            Гарнитура на глава съм правил собственоръчно 3 пъти. Мазана тъничко с най-обикновена грес. И никога не имало проблем с това. Медната грес е за други неща.

                        • #15
                          При "сватбарска" стрелба (на посоки) може и да откриете причината НО.....След като имах същия с проблем Ужаската- търсех мястото на "контакта". Смъкнах картера и създадох налягане във водната риза-прокапа в основата на втората цилиндрова риза (имаше язва в перваза). След няколко часа отново беше в движение .

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X