Най-после и аз да пусна тема в любимия раздел
Малко пред история за УАЗа-бил е служебен автомибил с лоша подръжка и никакво обслужване, блокирал двигател, разбити лагери на водна помпа, неработеща масленна помпа и много други такива дребни проблеми.
След отварянето на двигателя се оказа че е изпаднало легло на клапан от там счупено бутало, надрана риза и такива работи.
Близо половин година нямаше никакви документи ,но към Коледа явно мечтите се сбъдват и заветната фактура се озова в къщи
.И така се почна.....
Общо взето месеците, в които не бе ясна съдбата на джипа, бяха използвани за разглобяване и оглед на нещата, както и за чистене на двигателя.Оказа се, че явно никога не му бе сменяно масло
. Вътре в мотора имаше спекла слузеста черна гадост, която нямаше чистене.

Следва разглобяване на целия двигател:



След разглобяването на мотора се оказа, че коляновият вал е в добро състояние, с изключение на единия основен лагер, който явно е сглобен с малко боклуци, но така или иначе е свален и бе шлайфан с 0,25, при което изчезнаха следите.

След старателно почистване на голия блок(няколко пъти на автомивка, много пъти в къщи с какво ли не)се пристъпи към зглобяване на това чудо.

Сложени са нови основни лагери със съответния размер.
Шлайфания вал, след като са изчистени всички маслени канали.

Следват биелни лагери, нови ризи,бутала,сегменти-общо взето пълна програма.

Още малко снимки.



Масло беше текло и от предната и от задната семеринга.Бяха поръчани нови семеринги в една фирма по съответните размери.

Разбира се, силикон където трябва и така.

След поставянето на новата масленна помпа дойде ред на кожуха на съединителя.Маховика имаше надрано и беше шлайфан, след това-нов съединител и нов притискателен диск.Междувременно картера на двигателя и съединителя се сдобиха с боя.Поради студеното време се наложи покритието да е грапаво и вече моторетката изглежда така.


При слагането на бакелитовото колело на разпределителния вал той се счупи
последва закупуването на нов
от това време снимки няма, че положението беше напрегнато, докато се стигна до извода, че е по-добре вала да се счупи, докато се зглобява, а не след това
Измина се време, но двигателя зае тази позиця.

Поглед от горе.

И още няколко пъти.



Дойде ред и на главата(разбира се и тя е нова в комплект с клапаните)предварително бяха прехвърлени шпилките и термостата от старата глава.


Главата вече се озова на мястото си.



Следва продължение.

Малко пред история за УАЗа-бил е служебен автомибил с лоша подръжка и никакво обслужване, блокирал двигател, разбити лагери на водна помпа, неработеща масленна помпа и много други такива дребни проблеми.
След отварянето на двигателя се оказа че е изпаднало легло на клапан от там счупено бутало, надрана риза и такива работи.
Близо половин година нямаше никакви документи ,но към Коледа явно мечтите се сбъдват и заветната фактура се озова в къщи

Общо взето месеците, в които не бе ясна съдбата на джипа, бяха използвани за разглобяване и оглед на нещата, както и за чистене на двигателя.Оказа се, че явно никога не му бе сменяно масло

Следва разглобяване на целия двигател:
След разглобяването на мотора се оказа, че коляновият вал е в добро състояние, с изключение на единия основен лагер, който явно е сглобен с малко боклуци, но така или иначе е свален и бе шлайфан с 0,25, при което изчезнаха следите.
След старателно почистване на голия блок(няколко пъти на автомивка, много пъти в къщи с какво ли не)се пристъпи към зглобяване на това чудо.
Сложени са нови основни лагери със съответния размер.
Шлайфания вал, след като са изчистени всички маслени канали.
Следват биелни лагери, нови ризи,бутала,сегменти-общо взето пълна програма.
Още малко снимки.
Масло беше текло и от предната и от задната семеринга.Бяха поръчани нови семеринги в една фирма по съответните размери.
Разбира се, силикон където трябва и така.
След поставянето на новата масленна помпа дойде ред на кожуха на съединителя.Маховика имаше надрано и беше шлайфан, след това-нов съединител и нов притискателен диск.Междувременно картера на двигателя и съединителя се сдобиха с боя.Поради студеното време се наложи покритието да е грапаво и вече моторетката изглежда така.
При слагането на бакелитовото колело на разпределителния вал той се счупи



Поглед от горе.
И още няколко пъти.
Дойде ред и на главата(разбира се и тя е нова в комплект с клапаните)предварително бяха прехвърлени шпилките и термостата от старата глава.
Главата вече се озова на мястото си.
Следва продължение.
Коментар