Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Възстановяване на 315140

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Възстановяване на 315140

    Най-после и аз да пусна тема в любимия раздел
    Малко пред история за УАЗа-бил е служебен автомибил с лоша подръжка и никакво обслужване, блокирал двигател, разбити лагери на водна помпа, неработеща масленна помпа и много други такива дребни проблеми.
    След отварянето на двигателя се оказа че е изпаднало легло на клапан от там счупено бутало, надрана риза и такива работи.
    Близо половин година нямаше никакви документи ,но към Коледа явно мечтите се сбъдват и заветната фактура се озова в къщи.И така се почна.....
    Общо взето месеците, в които не бе ясна съдбата на джипа, бяха използвани за разглобяване и оглед на нещата, както и за чистене на двигателя.Оказа се, че явно никога не му бе сменяно масло. Вътре в мотора имаше спекла слузеста черна гадост, която нямаше чистене.

    Следва разглобяване на целия двигател:





    След разглобяването на мотора се оказа, че коляновият вал е в добро състояние, с изключение на единия основен лагер, който явно е сглобен с малко боклуци, но така или иначе е свален и бе шлайфан с 0,25, при което изчезнаха следите.

    След старателно почистване на голия блок(няколко пъти на автомивка, много пъти в къщи с какво ли не)се пристъпи към зглобяване на това чудо.

    Сложени са нови основни лагери със съответния размер.
    Шлайфания вал, след като са изчистени всички маслени канали.

    Следват биелни лагери, нови ризи,бутала,сегменти-общо взето пълна програма.

    Още малко снимки.





    Масло беше текло и от предната и от задната семеринга.Бяха поръчани нови семеринги в една фирма по съответните размери.

    Разбира се, силикон където трябва и така.

    След поставянето на новата масленна помпа дойде ред на кожуха на съединителя.Маховика имаше надрано и беше шлайфан, след това-нов съединител и нов притискателен диск.Междувременно картера на двигателя и съединителя се сдобиха с боя.Поради студеното време се наложи покритието да е грапаво и вече моторетката изглежда така.



    При слагането на бакелитовото колело на разпределителния вал той се счупипоследва закупуването на новот това време снимки няма, че положението беше напрегнато, докато се стигна до извода, че е по-добре вала да се счупи, докато се зглобява, а не след това Измина се време, но двигателя зае тази позиця.

    Поглед от горе.

    И още няколко пъти.





    Дойде ред и на главата(разбира се и тя е нова в комплект с клапаните)предварително бяха прехвърлени шпилките и термостата от старата глава.



    Главата вече се озова на мястото си.





    Следва продължение.
    Прикачени файлове
    Последно редактирано от Iwell; 19-02-10, 15:15.

  • #2
    До: Възстановяване на 315140

    Колега,до тук много добра работа,браво очаквам продължението.
    0осем9осем7шест0осем7едно
    Миро

    Коментар


    • #3
      До: Възстановяване на 315140

      браво колега много добре ти върви проекта желая ти успех
      Ако няма каде да отидеш , ела на себеси

      Коментар


      • #4
        До: Възстановяване на 315140

        Да, на това му викахме "като за показно" едно време.
        Браво.

        Коментар


        • #5
          До: Възстановяване на 315140

          Това са любимите ми фоторепортажи.Създаването на един автомобил.Успех!

          Коментар


          • #6
            До: Възстановяване на 315140

            Аз па намирам кусур, да не земеш да се отпуснеш само с похвали - Червения силикон...
            Иначе темата ти ще стане за учебник. В тази връзка, би ли споделил кое с каква сила се стяга - биелни и осн. лагери и главата.
            Don't hunt IF you can't kill
            първо 0883 после 333 накрая 448

            LZ1BGD

            Коментар


            • #7
              До: Възстановяване на 315140

              Първоначално публикуван от ГАЗ69 Преглед на мнение
              Това са любимите ми фоторепортажи.Създаването на един автомобил.Успех!
              По-правилно е възкресяването.
              0осем9осем7шест0осем7едно
              Миро

              Коментар


              • #8
                До: Възстановяване на 315140

                Здрасти,
                Първо Браво!

                После имам и аз няколко въпроси и препоръки:
                Този двигател е 4178 нали?
                С коя глава е пропаднало легло - 417 или 421?
                Семерингите са стандатни размери, има ги навсякъде.
                Как ти се счупи този вал и какъв сложи щото за този мотор се намират трудно и нямат отличителни номера.
                Коляновия вал има отливка 24-1007 нали? (или 1005 после още цифри)?
                Силикона колегата е казал, по добре е било с друг, малко по скъп.
                Каква осова хлабина имат валовете?
                Тези ризи и бутала виждам пише 21 но буталата невярвам да са такива (поне не от първите 21), челата са други и не са толкова полирани) стандартни ли са?
                Надявам се гарнитурата на главата не си я сложил както е на снимката щото е обърната.
                Ако си свалял главата над 2-3мм корпуса на термостата опира в помпата.
                Хубаво е шпилките преди да ги навиеш в блока да ги залепиш. Нови гайки (истински 10,9) е преоръчително.
                На картера кои гарнитури му сложи коркови, корково-гумени или картонени?
                Маховика разпробит ли ти е за двата вида притискателни и камбаната има ли капаче от дясната страна за помпите при 5-степенната кутия?
                С коя генерация и карбуратор е?
                От къде взе частите, като гледам са читави?

                Сега разработката е от части по важна, дано я направите успешно!

                И аз събирам един подобен тези дни му предстои палене.


                Милиони безаварийни километри колега!
                Случайни хора УАЗ не карат

                Коментар


                • #9
                  До: Възстановяване на 315140

                  Всичко изглежда страхотно, само това силиконче... разваля доброто впечатление.
                  Успех!

                  Коментар


                  • #10
                    До: Възстановяване на 315140

                    Браво колега! Благородно ти завиждам. Много добре се е получило. Дано само червения силикон да издържа на маслото( щота аз брах ядове с един такъв "маслоустойчив".

                    П.П.

                    Как не те е изгонила жена ти, кат гледам къде ти е работилницата за двигатели, аз ако вляза с мазните гащи и панаир става.

                    Успех и чакам продължението
                    -------Honda CR-V 128к.с.--------
                    "Нищо не е толкова лошо, колкото изглежда !"

                    Коментар


                    • #11
                      До: Възстановяване на 315140

                      Първоначално публикуван от Nik Преглед на мнение
                      Здрасти,
                      Първо Браво!

                      Тези ризи и бутала виждам пише 21 но буталата невярвам да са такива (поне не от първите 21), челата са други и не са толкова полирани) стандартни ли са?
                      Тези ризи и бутала са на Кострома .

                      Мога да кажа че не са лоши.

                      Може би след тези на УМЗ са най добри.
                      Последно редактирано от Жоро Донечки; 22-02-10, 12:10.
                      only 4 x 4,sim AWD

                      Коментар


                      • #12
                        До: Възстановяване на 315140

                        Възхищавам се на старанието ти и добрата работа,която си свършил.Отличен (6).През изминалото лято и аз направих същото,но силикона,който сложих (син на цвят) за гарнитурата на картера не бе правилния и сега картера ми е мокър.Дано при теб да не е така.Успех!
                        088пет16пет3пет7

                        Коментар


                        • #13
                          До: Възстановяване на 315140

                          Първоначално публикуван от madmaximus Преглед на мнение
                          Браво колега! Благородно ти завиждам. Много добре се е получило. Дано само червения силикон да издържа на маслото( щота аз брах ядове с един такъв "маслоустойчив".

                          П.П.

                          Как не те е изгонила жена ти, кат гледам къде ти е работилницата за двигатели, аз ако вляза с мазните гащи и панаир става.

                          Успех и чакам продължението
                          По принцип когато се прави ремонт на мотор в домашни условия ролята на жената е като ролята на кучето в лова.Безпрекословно да изпълнява няколко команди,но най-вече апорта.При Iwell може да е така.
                          088пет16пет3пет7

                          Коментар


                          • #14
                            До: Възстановяване на 315140

                            Първоначално публикуван от Nik Преглед на мнение
                            Този двигател е 4178 нали?
                            С коя глава е пропаднало легло - 417 или 421?
                            Ники, главите на 421 и новите 417ки не са ли еднакви??

                            Коментар


                            • #15
                              До: Възстановяване на 315140

                              421 и 417 са еднакви но шпилките за 421 са 12 мм. а за 417 са 11 мм.

                              Съвета на Федорочев е подлагане на шайби.

                              Идеята е че просвета става по голям при 11 мм шпилки.

                              И като натегнеш след време може да отпусне.
                              only 4 x 4,sim AWD

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X