Обява
Свий
Няма добавени обяви.
УАЗ 469 няколко въпроса относно разглобен двигател
Свий
X
-
Първоначално публикуван от banevskiq89 Преглед на мнениеи съм скорошен собственик на УАЗ 469 който не работеше нещо както трябва и реших да го разглубя..
Правилният подход е първо да се конкретизират проблемите в работата на двигателя преди да се престъпва към "интервенция".... За коректната работа всичко трябва да се приведе близо до заводските параметри (изключвам "тунинга" - повишаване на сгъстяването,замяна на колектори, нов двукамерен карбуратор вместо Вашия ,електронно безконтактно делко и пр. промени) .
Като начало предложението ми е да се свържите със собственици на подобен автомобил (вероятно минали вече по "пътя" и разполагащи с опит знания и инструменти) и обмените на живо информация (има доста дреболии, които могат да обърнат "каруцата", а през Форума няма как да се избегнат),а ако се включат в "ревизията" ще бъде още по добре за Вас и автомобила .
Успех!
Коментар
-
Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнениеГлавата се сваля с 3,5 мм, по спомен, за да се вдигне компресията. Двигателя става съвсем друг.
Но за милиметрите не ми вярвай на сляпо, ако не намериш из форума информация-кажи, ще питам когоъто трябва. Но на всяка УАЗкова глава която е свалена са правили това остъргване, и много машини си вървят така.
Само внимавай да не би твоята вече да е остъргана веднъж...В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода
Коментар
-
Първоначално публикуван от uazik Преглед на мнениеЗа твоя двигател давам това което навремето е давал завода.
За изпускателните клапани на 1 и 4 ти цилиндър - 0,3----0,35 , останалите клапани 0,35 ...... 0,4 мм
На практика когато се разправях - смукателните ги прасках с 0.3 (реално стават с 3-5 стотни по хлабави- отделно контрата "изтегля"), а всички изпускателни с 0.35 .
На Газ 24 също бяха 0.35-0.4,а при ГАЗ 53,ЗИЛ,Краз....- 0.25-0.30
- Елементарна работа ,но след като се е занимавал човек. Лесно може да се получат неточности от неправилно позициониране на буталата или от грешка в реда на газоразпределянето.
Коментар
-
Обикновено главата при прегряване( а няма Уазка която да не е прегрявана) се издува нагоре в средата и оттам от страна на изпускателните тръби капе леко когато изстива. Главата се ИЗПРАВЯ чрез престъргване. Може 0.5мм., може 1мм.. Не престъргвай директно с 3.5мм!!! Гледа се за дълбочина на язвите в главата - да изчезнат след престъргването. Борето
Коментар
-
Ще има ли газова уредба УАЗ-а?!. Няколко елементарни но необходими стъпки. Почисти хубава повъхнините на блока. Разгледай за язви. Прекарай резбите на щпилките. Купи или направи дебели зфрави стоманени щайби за под гайките. Главата я занеси на човек , който разбира. Да провери водачите непременно. Леглата на клапаните са мнооооооооого твърди и малко са майторите дето ще ти оформят фаските както трябва. Ако ще има АГУ, задължително смени клапаните. Главата множе да я смъкнеш и 5 мм (случвало сее ) , но в тоя случай се купуват по къси повдигателни прътове или се накъсяват твоите. Преди да пуснеш главата задължително мини с фрезер или със сведло (направи фаска на отворите където влизат щпилките. Повърхностите на кобиличките кудето лягат на клапаните ги пришлайфай с малък ъглошлайф с дъдк със фина шкурка(така като правиш луфтовете ще са актуални. И още една а дреболия , на аспуха отрежи и служи гъвкава връзка(защото аспуха напъва главата понеже захванат твърдо). Главата я стягай по малко защото руските гарнитури улягат (Намажи (подложните щайби обилно с масло(новозакупени дебели поне 4мм шайби)..Ако има нещо пиши на лични ще ти помогна!
- 1 like
Коментар
-
[QUOTE=Mais;n6536301]Ще има ли газова уредба УАЗ-а?!. Няколко елементарни но необходими стъпки. Почисти хубава повъхнините на блока. Разгледай за язви. Прекарай резбите на щпилките. Купи или направи дебели зфрави стоманени щайби за под гайките. Главата я занеси на човек , който разбира. Да провери водачите непременно. Леглата на клапаните са мнооооооооого твърди и малко са майторите дето ще ти оформят фаските както трябва. Ако ще има АГУ, задължително смени клапаните. Главата множе да я смъкнеш и 5 мм (случвало сее ) , но в тоя случай се купуват по къси повдигателни прътове или се накъсяват твоите. Преди да пуснеш главата задължително мини с фрезер или със сведло (направи фаска на отворите където влизат щпилките. Повърхностите на кобиличките кудето лягат на клапаните ги пришлайфай с малък ъглошлайф с дъдк със фина шкурка(така като правиш луфтовете ще са актуални. И още една а дреболия , на аспуха отрежи и служи гъвкава връзка(защото аспуха напъва главата понеже захванат твърдо). Главата я стягай по малко защото руските гарнитури улягат (Намажи (подложните щайби обилно с масло(новозакупени дебели поне 4мм шайби)..Ако има нещо пиши на лични ще ти помогна![/QUOTE
Колегата ще му е необходим някой (като Вас) който се е сблъсквал с дреболиите и е отъпкал вече този път. За шайбите бях забравил ,(че минаха много години) но ги правех на струга и после закалка. А клапанните легла стават лесно, когато има подходящите инструменти и знания (набор абразивни камъни и комплекта за калибриране и ползване-последно преди 2г. ги вадих от шкафчето) и желание.
Сигурно ще намери някъде да му свършат грамотно работа- не знам от кой район е колегата.
Коментар
-
Много по лесно е да отремонтираш и уплътниш (течове) западен и далеко - източен автомобил (ДВГ) отколкото УАЗ или ВАЗ. При тях важи "Силата на дребните неща е в това , че са много" . Голяма част от УАЗ- зите ВАЗ са правени по ТКЗС метод. Второто е частите новозакупени най често са гараж стандарт. Практиката показва , че УАЗ със сандартни фаски на главата и стандарни луфтове не утраява на АГУ. Луфтове на клапаните не по малки 0,40 . Свещи НЖК за Опел кадет 1,2 ONV мотор.
Коментар
-
Първоначално публикуван от banevskiq89 Преглед на мнениеЗдрашейте колеги ,нов съм във форума и съм скорошен собственик на УАЗ 469 който не работеше нещо както трябва и реших да го разглубя..
Занесох днес главата за шлайф утре ще е готова ,но имам няколко въпроса относно зглобяването, гледах доста клипчета изчетох доста инфо , но всеки казва различни неща.
1 реда за стягане на болтовете ми е ясен ,но на какви Nm?
2 на какви Nm се стягат гайките на кубиличнич вал?
3 какви хлабини трябва да се оставят на клапаните ( главата няма да се сваля прекалено много не повече от 0.5 мм +– )и реда по който се правят?
4 на какви Nm се стягат биелите?
Благодаря!!!
1. Аз започнах с 40 Nm болтовете на главата, после 60, 80.... 90.... стигнах до.... 100... повече не посмях.... Опасността да изтеглиш спилката е съвсем реална... така, че "го прави с чувство"...
2. За "кавала"... ме е страх да не те объркам... 40 или 50 Nm ги стягах... не съм много сигурен... за по-сигурно виж в наръчника... Аз стегнах една гайка и после със същото усилие стегнах и другите, така, че да са еднакво стегнати... Там също можеш лесно да извадиш шпилката барабар с алумина около нея... та внимавай...
3. Аз оставих на всички 0,30... Правилно грешно - толкова... иначе по книга на 1-ви и четвърти беше различно, но аз така направих и проблем до сега нямам.
4. Коляновия вал не съм го пипал и там немога да ти дам съвет...
Като шлайфаш главата, шлайфаш хубаво клапаните и като стигнеш до гумичките.... само не слагай "оригинални руски", чупят/цепят се още при монтажа - от два магазина вземах - и в двата едно и също. Вземи някакви качествени гумички по размер на шийката и клапана...
И задължително притягане поне един път.... аз притягах след 5-600 км... и преди два месеца бяха охлабили на под 60 Nm.... и пак ги затегнах на 100...Последно редактирано от Borizanov; 23-12-19, 17:27.Don't hunt IF you can't kill
първо 0883 после 333 накрая 448
LZ1BGD
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Коментар