Обява

Свий
Няма добавени обяви.

УАЗ 469 няколко въпроса относно разглобен двигател

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    На нас клиренс ни трябва , не скорост

    Коментар


    • #17
      Първоначално публикуван от banevskiq89 Преглед на мнение
      и съм скорошен собственик на УАЗ 469 който не работеше нещо както трябва и реших да го разглубя..
      Първо да Ви е честита придобивката (занимавката).
      Правилният подход е първо да се конкретизират проблемите в работата на двигателя преди да се престъпва към "интервенция".... За коректната работа всичко трябва да се приведе близо до заводските параметри (изключвам "тунинга" - повишаване на сгъстяването,замяна на колектори, нов двукамерен карбуратор вместо Вашия ,електронно безконтактно делко и пр. промени) .
      Като начало предложението ми е да се свържите със собственици на подобен автомобил (вероятно минали вече по "пътя" и разполагащи с опит знания и инструменти) и обмените на живо информация (има доста дреболии, които могат да обърнат "каруцата", а през Форума няма как да се избегнат),а ако се включат в "ревизията" ще бъде още по добре за Вас и автомобила .
      Успех!

      Коментар


      • #18
        451 МИЗ е двигателя, сега ходих да го видя благодаря за снимките...
        Какви мм да оставя на клапаните

        Коментар


        • #19
          0.4мм въпреки че в дебелите книги пише първи и осми клапан -0.30мм , а останалите 0.35мм. Чувството за луфт с пластините у всеки човек е различно. За да имаш спокоен двигател в малките обороти - 0.40мм. С поздрав Борето

          Коментар


          • #20
            За твоя двигател давам това което навремето е давал завода.
            За изпускателните клапани на 1 и 4 ти цилиндър - 0,3----0,35 , останалите клапани 0,35 ...... 0,4 мм
            only 4 x 4,sim AWD

            Коментар


            • #21
              Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
              Главата се сваля с 3,5 мм, по спомен, за да се вдигне компресията. Двигателя става съвсем друг.

              Но за милиметрите не ми вярвай на сляпо, ако не намериш из форума информация-кажи, ще питам когоъто трябва. Но на всяка УАЗкова глава която е свалена са правили това остъргване, и много машини си вървят така.
              Само внимавай да не би твоята вече да е остъргана веднъж...
              Въздържай се от подобни съвети когато става въпрос за чужд автомобил , на твоя може и с 5мм. да я свалиш. За подобна интервенция си е нужно внимателно и сложно измерване , не става стържеш и слагаш.
              В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

              Коментар


              • Кольо
                Кольо коментира
                Редактиране на коментар
                Пак прочети какво съм написал.
                А и съм казал, че ако трябва ще питам където трябва. А "където трябва" е сервиз в който са правили тази операция много пъти, може би десетки.

            • #22
              Първоначално публикуван от uazik Преглед на мнение
              За твоя двигател давам това което навремето е давал завода.
              За изпускателните клапани на 1 и 4 ти цилиндър - 0,3----0,35 , останалите клапани 0,35 ...... 0,4 мм
              Точно,
              На практика когато се разправях - смукателните ги прасках с 0.3 (реално стават с 3-5 стотни по хлабави- отделно контрата "изтегля"), а всички изпускателни с 0.35 .
              На Газ 24 също бяха 0.35-0.4,а при ГАЗ 53,ЗИЛ,Краз....- 0.25-0.30
              - Елементарна работа ,но след като се е занимавал човек. Лесно може да се получат неточности от неправилно позициониране на буталата или от грешка в реда на газоразпределянето.

              Коментар


              • #23
                Обикновено главата при прегряване( а няма Уазка която да не е прегрявана) се издува нагоре в средата и оттам от страна на изпускателните тръби капе леко когато изстива. Главата се ИЗПРАВЯ чрез престъргване. Може 0.5мм., може 1мм.. Не престъргвай директно с 3.5мм!!! Гледа се за дълбочина на язвите в главата - да изчезнат след престъргването. Борето

                Коментар


                • #24
                  Ще има ли газова уредба УАЗ-а?!. Няколко елементарни но необходими стъпки. Почисти хубава повъхнините на блока. Разгледай за язви. Прекарай резбите на щпилките. Купи или направи дебели зфрави стоманени щайби за под гайките. Главата я занеси на човек , който разбира. Да провери водачите непременно. Леглата на клапаните са мнооооооооого твърди и малко са майторите дето ще ти оформят фаските както трябва. Ако ще има АГУ, задължително смени клапаните. Главата множе да я смъкнеш и 5 мм (случвало сее ) , но в тоя случай се купуват по къси повдигателни прътове или се накъсяват твоите. Преди да пуснеш главата задължително мини с фрезер или със сведло (направи фаска на отворите където влизат щпилките. Повърхностите на кобиличките кудето лягат на клапаните ги пришлайфай с малък ъглошлайф с дъдк със фина шкурка(така като правиш луфтовете ще са актуални. И още една а дреболия , на аспуха отрежи и служи гъвкава връзка(защото аспуха напъва главата понеже захванат твърдо). Главата я стягай по малко защото руските гарнитури улягат (Намажи (подложните щайби обилно с масло(новозакупени дебели поне 4мм шайби)..Ако има нещо пиши на лични ще ти помогна!

                  Коментар


                  • #25
                    [QUOTE=Mais;n6536301]Ще има ли газова уредба УАЗ-а?!. Няколко елементарни но необходими стъпки. Почисти хубава повъхнините на блока. Разгледай за язви. Прекарай резбите на щпилките. Купи или направи дебели зфрави стоманени щайби за под гайките. Главата я занеси на човек , който разбира. Да провери водачите непременно. Леглата на клапаните са мнооооооооого твърди и малко са майторите дето ще ти оформят фаските както трябва. Ако ще има АГУ, задължително смени клапаните. Главата множе да я смъкнеш и 5 мм (случвало сее ) , но в тоя случай се купуват по къси повдигателни прътове или се накъсяват твоите. Преди да пуснеш главата задължително мини с фрезер или със сведло (направи фаска на отворите където влизат щпилките. Повърхностите на кобиличките кудето лягат на клапаните ги пришлайфай с малък ъглошлайф с дъдк със фина шкурка(така като правиш луфтовете ще са актуални. И още една а дреболия , на аспуха отрежи и служи гъвкава връзка(защото аспуха напъва главата понеже захванат твърдо). Главата я стягай по малко защото руските гарнитури улягат (Намажи (подложните щайби обилно с масло(новозакупени дебели поне 4мм шайби)..Ако има нещо пиши на лични ще ти помогна![/QUOTE

                    Колегата ще му е необходим някой (като Вас) който се е сблъсквал с дреболиите и е отъпкал вече този път. За шайбите бях забравил ,(че минаха много години) но ги правех на струга и после закалка. А клапанните легла стават лесно, когато има подходящите инструменти и знания (набор абразивни камъни и комплекта за калибриране и ползване-последно преди 2г. ги вадих от шкафчето) и желание.
                    Сигурно ще намери някъде да му свършат грамотно работа- не знам от кой район е колегата.

                    Коментар


                    • #26
                      Много по лесно е да отремонтираш и уплътниш (течове) западен и далеко - източен автомобил (ДВГ) отколкото УАЗ или ВАЗ. При тях важи "Силата на дребните неща е в това , че са много" . Голяма част от УАЗ- зите ВАЗ са правени по ТКЗС метод. Второто е частите новозакупени най често са гараж стандарт. Практиката показва , че УАЗ със сандартни фаски на главата и стандарни луфтове не утраява на АГУ. Луфтове на клапаните не по малки 0,40 . Свещи НЖК за Опел кадет 1,2 ONV мотор.

                      Коментар


                      • #27
                        Първоначално публикуван от banevskiq89 Преглед на мнение
                        Здрашейте колеги ,нов съм във форума и съм скорошен собственик на УАЗ 469 който не работеше нещо както трябва и реших да го разглубя..
                        Занесох днес главата за шлайф утре ще е готова ,но имам няколко въпроса относно зглобяването, гледах доста клипчета изчетох доста инфо , но всеки казва различни неща.
                        1 реда за стягане на болтовете ми е ясен ,но на какви Nm?
                        2 на какви Nm се стягат гайките на кубиличнич вал?
                        3 какви хлабини трябва да се оставят на клапаните ( главата няма да се сваля прекалено много не повече от 0.5 мм +– )и реда по който се правят?
                        4 на какви Nm се стягат биелите?
                        Благодаря!!!
                        Преди две или три години свалях главата за стъргане и шлайфане на клапаните....
                        1. Аз започнах с 40 Nm болтовете на главата, после 60, 80.... 90.... стигнах до.... 100... повече не посмях.... Опасността да изтеглиш спилката е съвсем реална... така, че "го прави с чувство"...
                        2. За "кавала"... ме е страх да не те объркам... 40 или 50 Nm ги стягах... не съм много сигурен... за по-сигурно виж в наръчника... Аз стегнах една гайка и после със същото усилие стегнах и другите, така, че да са еднакво стегнати... Там също можеш лесно да извадиш шпилката барабар с алумина около нея... та внимавай...
                        3. Аз оставих на всички 0,30... Правилно грешно - толкова... иначе по книга на 1-ви и четвърти беше различно, но аз така направих и проблем до сега нямам.
                        4. Коляновия вал не съм го пипал и там немога да ти дам съвет...

                        Като шлайфаш главата, шлайфаш хубаво клапаните и като стигнеш до гумичките.... само не слагай "оригинални руски", чупят/цепят се още при монтажа - от два магазина вземах - и в двата едно и също. Вземи някакви качествени гумички по размер на шийката и клапана...
                        И задължително притягане поне един път.... аз притягах след 5-600 км... и преди два месеца бяха охлабили на под 60 Nm.... и пак ги затегнах на 100...
                        Последно редактирано от Borizanov; 23-12-19, 17:27.
                        Don't hunt IF you can't kill
                        първо 0883 после 333 накрая 448

                        LZ1BGD

                        Коментар


                        • #28
                          За пристягането на главата няма нужда от километри. Достатъчно е загряване на двигателя до работна температура и като изстине на другия ден се пристяга.
                          На нас клиренс ни трябва , не скорост

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X