Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Спирачките на УАЗ - профилактика и ремонт

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Спирачките на УАЗ - профилактика и ремонт

    Потърсих във форума, но не открих систематизирана и изчерпателна тема по въпроса. А състоянието на спрачките според мен не бива да се пренебрегва. Всички имаме интерес от това.

    Поводът за повдигането на тази тема е годишният технически преглед и не особено доброто представяне на спирачките. А си мислех, че при тях всичко е наред, понеже УАЗ-ът си спираше нормално. УАЗ-ът е 31519, барабанни спирачки с вакуумен усилител и регулатор на налягането. Схемата на спирачната система се вижда на снимката по-долу.

    Ето защо реших да направя една профилактика и да отстраня евентуалните неизправности. Не съм извършвал това досега, но предполагам, че проверката трябва да включва отваряне на барабаните, проверка на барабаните, цилиндрите и челюстите, почистване, източване на старата спирачна течност, промиване (?), наливане на нова течност, обезвъздушаване, регулиране с ексцентричните болтове.

    Ще ми се в тази тема по-опитните уазоводи да помогнат за изчистването на алгоритъма на тази дейност и осветляване на особеностите в спирачната система на УАЗ-а.

    Моля, имате думата.
    Прикачени файлове
    БИО пчелен мед и пчелни продукти
    0888 66 59 73

  • #2
    До: Спирачките на УАЗ - профилактика и ремонт

    Първоначално публикуван от inp Преглед на мнение
    Потърсих във форума, но не открих систематизирана и изчерпателна тема по въпроса. А състоянието на спрачките според мен не бива да се пренебрегва. Всички имаме интерес от това.

    Поводът за повдигането на тази тема е годишният технически преглед и не особено доброто представяне на спирачките. А си мислех, че при тях всичко е наред, понеже УАЗ-ът си спираше нормално. УАЗ-ът е 31519, барабанни спирачки с вакуумен усилител и регулатор на налягането. Схемата на спирачната система се вижда на снимката по-долу.

    Ето защо реших да направя една профилактика и да отстраня евентуалните неизправности. Не съм извършвал това досега, но предполагам, че проверката трябва да включва отваряне на барабаните, проверка на барабаните, цилиндрите и челюстите, почистване, източване на старата спирачна течност, промиване (?), наливане на нова течност, обезвъздушаване, регулиране с ексцентричните болтове.

    Ще ми се в тази тема по-опитните уазоводи да помогнат за изчистването на алгоритъма на тази дейност и осветляване на особеностите в спирачната система на УАЗ-а.

    Моля, имате думата.
    Според мен това е достатъчно. Ако и след това не е добре; проверка на сервото, помпата и разпределителя. Но след проба на валци.

    Коментар


    • #3
      До: Спирачките на УАЗ - профилактика и ремонт

      Спирачните системи имат нужда от такова нещо, камо ли пък на УАЗа.
      Браво за мерака! Вероятно ще има резултат.
      Незнам какво визираш под "проверка на барабаните", но е добре да се замерят и ако има елипса да се престържат, може и нови, но пак не е гаранция, че няма да са мръднали малко.
      Останалото което си описал е добре.
      Много е важен реглажа на ексцентриците - обърни му достатъчно внимание без да бързаш.
      Ако не си доволен от резултата ще трябва да послушаш Пенчо за последваща профилактика на помпата и др.

      Коментар


      • #4
        До: Спирачките на УАЗ - профилактика и ремонт

        Първоначално публикуван от Жоро XR 600 Преглед на мнение
        Ако не си доволен от резултата ще трябва да послушаш Пенчо за последваща профилактика на помпата и др.

        И какво може да и е на помпата за да не спира???
        Луд умора нема,само се поти!!!

        Коментар


        • #5
          До: Спирачките на УАЗ - профилактика и ремонт

          Провери също при свален барабан, с две щанги( за предно колело ),дали цилиндрите сработват едновремено,или почти едновремено.Разбира се ще ти трябва и помощник да ти натиска педала. Може да нямаш теч от цилиндрите,а единия въобще да не се движи.Тогава при плавно спиране и изправна друга страна "дърпането" в ляво или дясно ти е неизбежно! А също дали и пружините успяват да противодействат на буталцата при отнемане на усилието от педала.

          Коментар


          • #6
            До: Спирачките на УАЗ - профилактика и ремонт

            Първоначално публикуван от Tsvetan Преглед на мнение
            И какво може да и е на помпата за да не спира???
            Ами като начало да не изпуска уплътнението и дали прави достатъчно налягане.
            Аз, ако ще правя "основен ремонт" на спирачната система, бих сменил всичко гумено в нея. Всички "гумички" както и всички маркучи.
            За мен всяка гума над 10 години е ненадеждна.Даже и на 5 годишните им нямам вяра.

            Коментар


            • #7
              Огледай също регулатора на налягането! Доста често,дори и нов,даже и на нова УАЗ-ка протичат от контролния отвор( с една черна тапичка ).Не се забелязва проблем в спирането,но има едно бавно,но сигурно изтичане на спирачна течност! Ако имаш такъв проблем мога да споделя начини за отремонтитане!

              Не забравяй да погледнеш и ръчната! Нали ще ходиш на преглед! Регулирай от квадрата,който се намира на таса зад барабанчето или при вилката с винта. Е ако не се получава все пак виж под барабанчето дали има накладки! Тогава ще трябва да сваляш кардана.
              Последно редактирано от Жоро Донечки; 20-05-09, 21:29.

              Коментар


              • #8
                До: Спирачките на УАЗ - профилактика и ремонт

                Първоначално публикуван от tikotam Преглед на мнение
                Провери също при свален барабан, с две щанги( за предно колело ),дали цилиндрите сработват едновремено,или почти едновремено.Разбира се ще ти трябва и помощник да ти натиска педала.
                Чувал съм за тази проверка, но не зная как точно се прави.

                А прегледът го минах и там на валяците спирачките не се представиха много добре. Обещах да проверя състоянието им и оттам тръгна темата.

                Ръчната вече я отремонтирах основно и сложих нови накладки. Че преди това частите в нея бяха в насипно състояние.
                БИО пчелен мед и пчелни продукти
                0888 66 59 73

                Коментар


                • #9
                  До: Спирачките на УАЗ - профилактика и ремонт

                  Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
                  Ами като начало да не изпуска уплътнението и дали прави достатъчно налягане.

                  Добре. Ти нали се сещаш,че ако гумичките изпускат или няма да спреш или зад помпата ще тече и особено ако е без серво ще го види веднага

                  А когато е износено цилиндърчето или буталцето никакви гумички не помагат Требе си нова помпа
                  Луд умора нема,само се поти!!!

                  Коментар


                  • #10
                    До: Спирачките на УАЗ - профилактика и ремонт

                    Чувал съм за тази проверка, но не зная как точно се прави! Сваляш барабана,запъваш накладките с две щанги, и друг плавно натиска спирачния педал.Ако накладките отварят едновременно значи цилиндърчетата работят.
                    0осем9осем7шест0осем7едно
                    Миро

                    Коментар


                    • #11
                      До: Спирачките на УАЗ - профилактика и ремонт

                      Това с щангите го забрави, като отплесне едната и изкочи цилиндърчето после са егати разправиите. Aз пък ще кажа друго, ако цилиндърчетата се връщат лесно при върнати ексцентрици си работят нормално (за такава техника).

                      Незнам за вас но на мене като почне да се бъзика някое цилиндърче значи са за смяна повечето. Правил съм опити да сменям само проблемното, но в последствие се появява проблем и в друго и се си няма спирачки и се си човъркаш.

                      Най-добре (според мен)е да се търсят от Волга саморегулиращи се, освен ако не искаме върха на сладоледа- дискови.

                      А някой може ли да каже нещо за регулатора на задната ос, има и един друг вид дето до него ходят 2 тръби (или по едната се връща течностт в разпределителя отпред) не ми е много ясна неговата схема на работа и точно за какво е 3тата тръба при мен (а и не само при мене сигурно).
                      Случайни хора УАЗ не карат

                      Коментар


                      • #12
                        До: Спирачките на УАЗ - профилактика и ремонт

                        Вие кво, искате да изядете хляба на "Стършел" ли? Или да ударите в земята форума на Уазбуката. Мислех че там специално обучени хора пишат дивотиите.
                        Изхвърли щатните цилиндърчета. Отзад сложи от Волга 24, отпред от 2410. Случая е приключен.
                        С тия от завода, и посмъртно няма да минеш проверката на барабаните. За домашно, с не повече от пет изречения, всеки да напише защо.
                        Последно редактирано от Стефан; 21-05-09, 20:46.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Спирачките на УАЗ - профилактика и ремонт

                          ... добави една помпа от БТР и да приключваме!

                          Коментар


                          • #14
                            До: Спирачките на УАЗ - профилактика и ремонт

                            Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                            Вие кво, искате да изядете хляба на "Стършел" ли? Или да ударите в земята форума на Уазбуката. Мислех че там специално обучени хора пишат дивотиите.
                            Изхвърли щатните цилиндърчета. Отзад сложи от Волга 24, отпред от 2410. Случая е приключен.
                            С тия от завода, и посмъртно няма да минеш проверката на барабаните. За домашно, с не повече от пет изречения, всеки да напише защо.
                            Тези от волга едно към едн ли стават?
                            Механизмз за саморегулиране трябва ли да се напасва или всичко си идва.
                            "Джипът започва да върви, като спре да ти е жал за него"УАЗ 469ТЕРАНО 2,7ТДПЕЖО 307 1,6хди

                            Коментар


                            • #15
                              До: Спирачките на УАЗ - профилактика и ремонт

                              Естествено че стават, точно както ги написах. Иначе щях да кажа какви още части трябват.
                              Те са саморегулиращи се. Като сложиш нови накладки ги развеждаш по камасутрата, и после не пипаш нищо, до следващите нови. Възможността да заклиниш на ръка което колело ти трябва, като увиснеш на диагонал, си остава.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X