По тези въпроси е писано доста в наши и други славянски форуми и точно поради тази причина, може би, не успявам да асимилирам информацията и да си отговоря на някои въпроси.
Значи конкретен повод за това е днешната "разходка", при която се получи тест на УАЗ-а на сняг.
Трасето: горски път с основа лед (или фирн) и покритие от неутъпкан сняг с дебелина около 30-40 см, който бих определил като мокър и тежък. Сравнително постоянен наклон - изкачване, но не особено стръмно. На места остри завои, при които се увеличава наклона. Всичко това на надм. височина около 1500 - 1700 м.
Машината: заводско изпълнение метален покрив, с граждански мостове без блокажи и без промени по окачването, с гуми (225/85/15) с диаметър една идея под щатните (215/90/15), но с една идея по-широки. Самите гуми са "бюджетни" руски всесезонни, т.е. нищо особено, но са доста леки и меки като материал. С мощността на двигателя - проблеми няма. Общо товар: около 300 кг с все уазовода.
Представянето: в началото машината напредваше уверено до първия по-остър завой, съчетан с по-стръмен наклон, където отказа да следва пътя, а все се опитваше да излезе встрани в още по-дълбокото. След намаляването на налягането в гумите (до около 1,8-2 атм) завоят беше преодолян, обаче стана ясно, че нещата стават по-хард. (Сега ме е яд, че не експериментирах с още по-ниско налягане). При следващото подобно препятствие се наложи поставянето на вериги на предните колелета, а малко по нататък - и на задните. Така оборудван УАЗ-ът си възвърна увереността, обаче придвижването стана някак си по-тромаво. Макар и на 2 и 3 понижена.
А, междувременно се наложи да издърпам едно по-самоуверено Терано с видимо по-големи и по-зимни гуми и май с някакъв блокаж, което успя да се закопае на същия път.
Та се замислих какво може да се направи за подобряване на представянето точно при такива условия.
Блокажите биха ли помогнали?
По-голям рамер гуми (да речем 235/85/16, ако стават без лифт), съответно по-подходящ рисунък?
Лифт? Ама как? Имаше там нещо за смяна на някакви обеци на ресьори?
За смяна на мостовете не ми се мисли.
Приемам съвети. Както и критики, ако съм постъпил като чайник, отваряйки тази тема.
Значи конкретен повод за това е днешната "разходка", при която се получи тест на УАЗ-а на сняг.
Трасето: горски път с основа лед (или фирн) и покритие от неутъпкан сняг с дебелина около 30-40 см, който бих определил като мокър и тежък. Сравнително постоянен наклон - изкачване, но не особено стръмно. На места остри завои, при които се увеличава наклона. Всичко това на надм. височина около 1500 - 1700 м.
Машината: заводско изпълнение метален покрив, с граждански мостове без блокажи и без промени по окачването, с гуми (225/85/15) с диаметър една идея под щатните (215/90/15), но с една идея по-широки. Самите гуми са "бюджетни" руски всесезонни, т.е. нищо особено, но са доста леки и меки като материал. С мощността на двигателя - проблеми няма. Общо товар: около 300 кг с все уазовода.
Представянето: в началото машината напредваше уверено до първия по-остър завой, съчетан с по-стръмен наклон, където отказа да следва пътя, а все се опитваше да излезе встрани в още по-дълбокото. След намаляването на налягането в гумите (до около 1,8-2 атм) завоят беше преодолян, обаче стана ясно, че нещата стават по-хард. (Сега ме е яд, че не експериментирах с още по-ниско налягане). При следващото подобно препятствие се наложи поставянето на вериги на предните колелета, а малко по нататък - и на задните. Така оборудван УАЗ-ът си възвърна увереността, обаче придвижването стана някак си по-тромаво. Макар и на 2 и 3 понижена.
А, междувременно се наложи да издърпам едно по-самоуверено Терано с видимо по-големи и по-зимни гуми и май с някакъв блокаж, което успя да се закопае на същия път.
Та се замислих какво може да се направи за подобряване на представянето точно при такива условия.
Блокажите биха ли помогнали?
По-голям рамер гуми (да речем 235/85/16, ако стават без лифт), съответно по-подходящ рисунък?
Лифт? Ама как? Имаше там нещо за смяна на някакви обеци на ресьори?
За смяна на мостовете не ми се мисли.
Приемам съвети. Както и критики, ако съм постъпил като чайник, отваряйки тази тема.
Коментар