Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Сухо горене ,носталгия по тетраетил оловото

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Сухо горене ,носталгия по тетраетил оловото

    Ся,естествено,че заглавието на темата може и да звучи глупаво.Не знам,написах го и не съм го чел .Обаче разяснявам.Иде реч за мазилните свойства на оловото,олово което вече го няма, а двигателите ни дърти,тоест зор им без олово.И за газта иде реч.не знаех,но вносител на газови уредби тихичко ми прошепна как "сухото горене" на газта рано или късно дава ядове във водачите,и гнездата на клапаните,и как на определени съвременни автомобили изрично пише,че не са подходящи за работа на газ.
    А пък има таксита на милион километри от друга страна.
    И все пак, ГАЗ 69 е с някаква антика двигател със стоящи клапани,може би няма да го махна,но ще даяни ли хайвана на газ, след като няма да се отлага олово по стеблата на клапани и тнт.

    Абе,не ви ли омръзнах с въпросите ?

  • #2
    До: Сухо горене ,носталгия по тетраетил оловото

    Ама че глупост! Извинявай колега не се сдържах. Ти това олово там как си го представяш, че е насипано на прах и се отлага по триещите се детайли като онези глупости от универсалния модификатор? То е свързано н химично съединение и съответно има съвсем други свойства от оловото просто като елемент. Все едно да кажеш че ръждата има същите свойства като желязото щот съдържа желязо... Тетраетилоловото е АНТИДЕТОНАЦИОННА приставка, а не смазваща!!! А двигателите работещи на газ се смазват определено по-добре от същите работещи на бензин защото газта не отмива масления слой от стените на цилиндъра както това прави бензина!!! И горят клапани на двигатели на газ поради другата динамика на процеса на изгаряне, различната температура и тн. Понеже процеса при газта протича по-бавно е необходимо по-голямо предварение на искрата. Ако не го направиш, след такта на горене и разширяване по време на такта на изхвърляне на газовете те още продължават да горят и съответно нагряват изпускателните клапани които горят (което се случва и на бензин при неподходяща центровка). Затова е по-трудно да се реализира газифицирането на турбодвигатели - температурно турбината се натоварва доста повече и се искат много тънки и прецизни настройки...
    Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

    Коментар


    • #3
      До: Сухо горене ,носталгия по тетраетил оловото

      Тетраетилоловото е АНТИДЕТОНАЦИОННА приставка, а не смазваща!!!
      Виж,това го знаят и децата.Въпроса е,че при горенето част от тетраетилоловото поставено с цел да повиши октановото число,тоест детонационната устойчивост се разпада и метално олово все пак се отлага и има мазилни свойства.

      Коментар


      • #4
        До: Сухо горене ,носталгия по тетраетил оловото

        Първоначално публикуван от To6o Преглед на мнение
        Виж,това го знаят и децата.Въпроса е,че при горенето част от тетраетилоловото поставено с цел да повиши октановото число,тоест детонационната устойчивост се разпада и метално олово все пак се отлага и има мазилни свойства.
        Квадра много точно ти го е обяснил. Аз само бих добавил това, че при двигател на газ маслото, ако си забелязал потъмнява значително по-късно от това при работещите на бензин. Именно защото не се отмива масления филм от цилиндрите, който в крайна сметка отива в картера със съответните примеси, разбира се.
        Някои коли наистина не се чувстват добре на газ (пример форд Мондео) но по причина, че стеблата на изпускателните клапани нямат нужната термоустойчивост.
        При газта детонации практически отсъстват... На текезесарката може без никакви угризения да караш на газ. Единствено трябва да врътнеш делкото с 2-3 градуса по-рано хубаво е и да се намали горивната камера, но точно при двигател с долни клапани не зная как ще стане))
        "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

        Коментар


        • #5
          До: Сухо горене ,носталгия по тетраетил оловото

          Хм, а пък аз защо си мислех, че оловото няма нищо общо със стъблата на клапаните и тяхното мазане в частност?! А играе важна роля в контактната повърхност на клапана и леглото в главата. По тази повърхност вследствие високата температура и ударите се получават микрозаварки и след това откъсвания, които я разрушават. И оловото пречи именно на това явление?! Това съм чел някога, някъде и то ми е останало в главата като най-правдоподобно...

          Коментар


          • #6
            До: Сухо горене ,носталгия по тетраетил оловото

            Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
            Хм, а пък аз защо си мислех, че оловото няма нищо общо със стъблата на клапаните и тяхното мазане в частност?! А играе важна роля в контактната повърхност на клапана и леглото в главата. По тази повърхност вследствие високата температура и ударите се получават микрозаварки и след това откъсвания, които я разрушават. И оловото пречи именно на това явление?! Това съм чел някога, някъде и то ми е останало в главата като най-правдоподобно...
            И това е така но най-вече се появява при двигатели с чугунени глави, като форд сиера и по-старите шкодички, при които леглото на клапана е фрезовано директно в главата. Във всеки случай аз съм карал много време шкода на газ и не е имало каквито и да е проблеми от това. Когато леглото на клапана е от читав материал няма никакви проблеми.
            "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

            Коментар


            • #7
              До: Сухо горене ,носталгия по тетраетил оловото

              Колега слагай си газ след 20-30 000 км. от икономията ще си направиш основен ремонт , ако случайно прогорят клапаните.

              Коментар

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X