Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Един или два акумулатора?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: ЕДИН ИЛИ ДВА АКУМУЛАТОРА ?

    Да допълня.На последната сбирка колеги казаха,че има някакво устройство,което регулира зареждането на двата акумулатора .И не на последно място,защо новите автомобили с голяма консумация са заводски с два малки акумулатора ,а не с един голям?
    0888 50 13 35

    Коментар


    • #17
      От: ЕДИН ИЛИ ДВА АКУМУЛАТОРА ?

      Първоначално публикуван от lodkar Преглед на мнение
      Когато два акумулатора са свързани успоредно, няма начин единият да е 12, другият 13 волта. Може да има по-малки разлики, само за момент при голям ток на разреждане или зареждане и тогава по-зареденият набързо се разрежда, като с тока си зарежда другия и край на цирка.
      Един цял се поврежда два пъти по-рядко, защото има два пъти по-малко части. Но пък струва два пъти повече... и ако смениш само един от една двойка (работещи заедно) започват проблеми с нееднаквите параметри - капацитет, саморазряд, вътрешно съпротивление.
      Това е истината!

      Ом ще ти помогне да осмислиш елементарни принципи, но не и случая!
      Няма смисъл да изпадаме в подробности - човека няма да ни разбере.
      За него е важна практиката - тя казва - направи това, което ти позволяват условията (средствата, ситуацията, място и т.н.). Няма да сгрешиш каквото и да направиш.

      Естествено - ако си с два - не забравяй хубав кабел до вторият (16 квадрата многожилен ще му е по размер).
      Колкото повече книги четат децата ви, толкова по-малко ще слушат чалга!

      Коментар


      • #18
        От: ЕДИН ИЛИ ДВА АКУМУЛАТОРА ?

        Най доброто решение винаги е било два гелови,монтирани вътре в купето,и да се разменят переодично,да кажем веднъж годишно.Аз съм избрал конпромисно решение на един 160 ампера в купето,но не го препоръчвам,киселината е опасно нещо докато ври и отделя газове,и още по лошо ако се преобърна някъде и да отиде на тавана с опцията да се посипя с кипящата течност подобавъщо....Иначе независимо каде са монтирани,двата акумулатора са най надеждни,и са заложени фабрично при 80% от джиповете.
        LZ1BEL "Mud Angels" Stara Zagora
        Warning: any change to the factory design of your vehicle has potential dangers which could result in injury or death.

        Коментар


        • #19
          От: ЕДИН ИЛИ ДВА АКУМУЛАТОРА ?

          Здравей колега Luubo от какво мпс е това динамо -150А, и аз сьм с подобен проблем сложих на уаз 15 000 LB.-лебетка и не мога да намеря из наште морги
          такова желязо да прай 150 А,и обмислям за един 120А GIGAWAT акумулатор.
          От бмв ли небеше и много други няма и няма или има за пистов ремак само .
          Мартин Димитров
          УАЗ

          Коментар


          • #20
            От: ЕДИН ИЛИ ДВА АКУМУЛАТОРА ?

            Колега,алтернатора е някакво пежо/бус/.Купих го преди 2или3 г от една автоморга около Монтана за 80 лв,но и те незнаеха модела.
            0888 50 13 35

            Коментар


            • #21
              От: ЕДИН ИЛИ ДВА АКУМУЛАТОРА ?

              Двата акумулатора имат едни проблеми, единият голям - други. И двете решения са възможни.

              Недостатъци на два малки:
              1. Трябва да са максимално еднакви - по възможност, от една партида от производителя. Това може да е лесно или да не е.
              2. Трябват още кабели, при това - симетрични откъм дължина, за да се товарят двата балансирано при големи токове (лебедка). Кабелите са скъпи и тежат.
              3. Удачно е да се поставят две ключ-маси - така ще се избегнат "изравнителните" токове, когато машината не се използва.
              4. Два паралелни акумулатора, поставени при различни условия (температура), не живеят дълго. По-топлият бързо губи вода, по-студеният често е недозареден.

              Недостатъци на един голям:
              1. По-трудно закрепване и по-лесно откачане при големи сътресения и инциденти, по-голяма разрушителна сила при откачане.
              2. Като се повреди, не може да се изолира и да се продължи с другия - няма друг.
              3. Малко фирми правят батерии по-големи от 100Ач, които да издържат на силни сътресения и вибрации. Мащабният фактор в конструкцията също прави големия акумулатор по-уязвим механично от малкия. Големи гелови също не се срещат често, изборът е по-малък.

              Коментар


              • #22
                От: ЕДИН ИЛИ ДВА АКУМУЛАТОРА ?

                Военните се справят с една ключ маса.
                И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                Коментар


                • #23
                  От: ЕДИН ИЛИ ДВА АКУМУЛАТОРА ?

                  Ние не сме военни.

                  Коментар


                  • #24
                    От: ЕДИН ИЛИ ДВА АКУМУЛАТОРА ?

                    Само споделям за инфо.

                    Лично за мен решението е 1бр >140Ач. Сeга даже българските са на примоция.
                    165Ач Искра сега може да се намери за 300 кинта
                    И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                    Коментар


                    • #25
                      От: ЕДИН ИЛИ ДВА АКУМУЛАТОРА ?

                      А двата малки в паралел не дават ли два пъти по-голям стартов ток от един голям?
                      Газ69- създаден във времена, в които мъжете не са си бръснели краката.

                      Коментар


                      • #26
                        От: ЕДИН ИЛИ ДВА АКУМУЛАТОРА ?

                        Първоначално публикуван от Георги Василев Преглед на мнение
                        А двата малки в паралел не дават ли два пъти по-голям стартов ток от един голям?
                        Не. Стартовият ток е горе-долу пропорционален на капацитета, за даден вид акумулатори. Пък и ти е последна грижа.

                        Коментар


                        • #27
                          От: ЕДИН ИЛИ ДВА АКУМУЛАТОРА ?

                          Кажи кои немски бе
                          И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                          Коментар


                          • #28
                            От: ЕДИН ИЛИ ДВА АКУМУЛАТОРА ?

                            Банер гледах наскоро.

                            Коментар


                            • #29
                              От: ЕДИН ИЛИ ДВА АКУМУЛАТОРА ?

                              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                              Не. Стартовият ток е горе-долу пропорционален на капацитета, за даден вид акумулатори. Пък и ти е последна грижа.
                              И основно зависи от вътрешното съпротивление, събрано с това на свързващите кабели.

                              Коментар


                              • #30
                                От: ЕДИН ИЛИ ДВА АКУМУЛАТОРА ?

                                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                                Не. Стартовият ток е горе-долу пропорционален на капацитета, за даден вид акумулатори. Пък и ти е последна грижа.
                                Да, при успоредно свързване капацитетът на двата акумулатора се сумира т.е по аналогия с кондензаторите стартовия ток би трябвало да става двоен....
                                Газ69- създаден във времена, в които мъжете не са си бръснели краката.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X